ex
door ex-haagse harrie Jun 3, 2016 om 15:59
Voeding & gezondheid

Ouderenmishandeling..................?

Na een  CVA zit ik nu anderhalf jaar in een verzorgingshuis. In deze tijd is er zo bezuinigd,dat je beter in de bajes kan zitten, Een moordenaar mag meer kosten dan een bejaarde, Personeel is bijna allemaal ontslagenen het eten is slecht,vorige week woensdag, bruine bonen/aardapp.Donderdag,witte bonentomayensap.Vrijdag doperwten/gek. aardapp.
Vandaag helemaal geen groente, stukje vis met gefrituurde bolletjes aardappelpuree,is dit een euthanesieprogramma of zo.
Zouden ze dit in de bajes voorgezet krijgen,zou er in de tweede kamer paniek uitbreken.

5222 38 Rapporteer

getty
door getty - Jun 3, 2016 om 16:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Klaag eens bij de clientenraad die er vast en zeker is in uw zorginstelling.

tenormin
door tenormin - Jun 3, 2016 om 16:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Is heel triest wat u schrijft. Er is inderdaad onderzoek naar geweest: Ondervoeding in verpleeg/verzorghuizen.
Zal u maar niet de uitkomst schrijven: daar wordt men (U) triest van. Ik neem aan dat u niemand buiten het verzorgingshuis heeft die regelmatig u iets "eetbaars" kan komen brengen. Harinkje o.i.d. Ik heb er geen ervaring mee: alleen uit publicaties die te lezen zijn. Wens u veel sterkte. Heel fijn dat u nog kunt schrijven op internet.

Ma
door Mat Matheij Jun 4, 2016 om 03:03
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nou niet gaan meedoen met de rest van de hap. De geschetste voeding is niet ongezond of zo behalve de witte bonen met tomatensap. Ik mis wel een stukje vlees of vis. Behalve dan bij het laatste 'menu'. Vis hoort op de vrijdag. Enfin armoe troef. En je moet wel geld (over) hebben voor iets anders. Anders gewoon in hongerstaking. Sta je in no time in the publicity.

ex
door ex-haagse harrie May 20, 2017 om 10:09
18 Antwoorden / 4 Vragen

19/5 nog erger......gebakken gepaneerde vis, gekookte ardappelen DROOG,zonder jus, met NIET GARE  doperwten.Er was alleen een lik gore saus bij........

Cookies
door Cookies May 20, 2017 om 10:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Harry, niet gare doperwten kan helemaal niet, want die komen gewoon uit blik. En om jus had je kunnen vragen.

ex
door ex-haagse harrie May 20, 2017 om 11:04
18 Antwoorden / 4 Vragen

@Carola 83
De fel groene kleur van de doperwten duidt op diepvries. Er was helemaal geen jus aanwezig, dus vragen had zin...

ex
door ex-haagse harrie May 20, 2017 om 15:18
18 Antwoorden / 4 Vragen

dus vragen had geen zin...

ex
door ex-haagse harrie - Jun 3, 2016 om 16:29
18 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Tenormin
Dat schrijven kan ik met1 hand vroeger was ik actiever op kassa, als harrie en een Chinese postzegel als logo,ik herken je nu weer.
.groeten,Harrie

tenormin
door tenormin Jun 3, 2016 om 18:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik herkende u ook hoor, wie vergeet nu ex-haagse harrie. ;-) Trouwens heel knap van u dat u deze (vernieuwde) site heeft kunnen vinden. Chapeau. En probeert u eens wat @carola.83 schrijft, er zullen vast medebewoners zijn die het ook "niet te pruimen" vinden; het voer dan.

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2016 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een onsmakelijke hap valt natuurlijk niet onder ouderenmishandeling. Vermoed dat het eten in de bajes (nooit zelf gelogeerd) niet veel beter is.

Kan je niet zelf af en toe wat halen? Of bestellen via thuisbezorgd.nl? Of iemand die op bezoek komt, wat mee laten nemen? Of de telefoon pakken en een lekkere pizza bestellen. Daarmee zou ik dan demonstratief in het restaurant gaan zitten.

Nog mooier zou zijn als andere bewoners daaraan mee doen.

tenormin
door tenormin Jun 3, 2016 om 17:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Best een goed idee, andere bewoners die "meedoen". Oproer in het verzorgingshuis. Maar, die onsmakelijke hap, kijk zelf maar eens op ondervoeding ouderen in verzorgingshuizen: ze gaan wel dood. Wat ie opsomt wat op het menu staat: ik geloof het best, na alles gelezen te hebben. Ja, op vriend Google, maar toch... Ik wil niet... ;-((

Ma
door Mat Matheij Jun 4, 2016 om 03:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wel tenormin geeft weer een format prijs. Kan de SBS groep of de RTL formatie hier zomaar een volledige serie van maken genaamd

(c)by tenormin oproer in het verzorging tehuis.

Overigens zijn de mensen waarvoor Carola reclame meent te moeten maken miljonair. Mogelijk kunnen zij sponsoren. Ik neem aan dat deze mensen geen extra geld hebben voor zoeen bezorgmiljonair. Die overigens slechts faciliteiten biedt en NIET bezorgt. En daar maak ik me nu zorgen om.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2016 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de meeste verzorgingstehuizen kan men tegenwoordig zelf het menu kiezen en dat in de magnetron opwarmen.

Ik kan mij nauwelijks voorstellen, dat u drie dagen achtereen geen vlees of vis bij uw warme eten krijgt. En als ik dan lees: donderdag witte bonen met tomatensap. Heel ongeloofwaardig.

tenormin
door tenormin Jun 3, 2016 om 17:06
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat moet u als witte bonen in tomatensaus lezen, weet u zelf ook best wel.

tijger1
door tijger1 Jun 3, 2016 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook in een verzorgingstehuis krijgt men niet alleen witte bonen in sap of saus. Flauwekul.

zoekster1
door zoekster1 Jun 3, 2016 om 17:39
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat weet je toch helemaal niet. Ik denk dat je er zelf bij moet zijn.

Ma
door Mat Matheij Jun 4, 2016 om 03:15
986 Antwoorden / 3 Vragen

Vind ik ook. Gewoon er eens gaan kijken. Je zult verbaasd zijn over wat je er aantreft. En dan gaat het hier 'slechts' over de voeding en niet de verzorging. Schrijnend soms.

tijger1
door tijger1 Jun 4, 2016 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ben ruim acht jaar lang een dagelijkse bezoeker geweest van een verpleegtehuis. Dus ik heb in het totaal geen behoefte daar te gaan kijken.

marita5
door marita5 - Jun 3, 2016 om 17:27
11512 Antwoorden / 15 Vragen
hansje klein
door hansje klein - Jun 3, 2016 om 17:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een nederlander in de belgische bajes heeft het voor elkaar dat er € 1.500,- per dag vergoeding betaald moet worden wanneer de omstandigheden niet humaner worden. Het ligt aan de cipiers en het verouderde gebouw.

Doet u eens een rondvraag of dit in uw verhaal aan het beleid van het huis ligt en/of het aanwezige personeel hierover een eigen mening, een afwijkende mening heeft. De mening van andere bewoners doet er ook toe.

Een gebalde vuist in een broekzak ziet niemand! De directie leest hier niet mee!

Met een gebalde vuist kan man echter ook niemand de hand schudden......dus gaan polderen op z'n nederlands!

Ik wens u ondanks uw benarde situatie een optimale revalidatie, oponthoud en een maximaal mogelijk herstel.

Maar wat was uw vraag?  Ouderenmishandeling kunt u HIER melden

zoekster1
door zoekster1 - Jun 3, 2016 om 17:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik een mail naar Diederik Samson sturen, dan krijgt u antwoord van een woordvoerder, die ook nog met u wil bellen om precies te horen wat er gaande is. De PvdA zit dik in het nauw, dus ze doen alles om zieltjes winnen. Vooral de ouderen zijn een wegloop publiek. Vertel erbij dat  u alle oudjes gaat opstoken om vooral niet op de PvdA te stemmen maar op de SP.
Overigens zou u ook nog de lokale politiek in uw gemeente kunnen aanspreken als het echt zo bar is.

En ja, ik denk dat ze de bonen/erwten (wit of bruin) als vleesvervangers hanteren. Lekker goedkoop.

Gelukkig heb ik (of liever gezegd mijn moeder) betere ervaringen. Dat lijkt soms wel een drie sterren restaurant, maar die zit ook niet in een verpleeghuis, maar in een zorgflat met alle toeters en bellen. Dan ben je heel wat beter af, me dunkt.

O sorry, carola.83 wijst me er net op dat u in een verzorgingstehuis zit en niet in een verpleeghuis. Nou, dan heeft u daar slecht getroffen.

Cookies
door Cookies Jun 3, 2016 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Harrie schrijft dat hij in een verzorgingshuis zit. Niet in een verpleeghuis. Overigens is de grens tussen die 2 nog maar heel dun.

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2016 om 17:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Harrie (en andere geïnteresseerden), kijk eens naar de film "Nooit te oud". Erg leuk om naar te kijken (komisch) EN je ziet wat je allemaal kunt doen om met z'n allen in opstand te komen. http://www.npo.nl/telefilm/27-04-2013/POW_00615889

Met Aart Staartjes, Kitty Courbois en Ad van Kempen

De eigenzinnige, licht dementerende Marius Koolman wordt opgenomen in zorgcentrum Voorstaete omdat hij niet meer in staat is voor zichzelf te zorgen. Volgens Marius Koolman zelf valt dat best wel mee en hij laat zich dan ook niet zomaar betuttelen door de zorgmanager, Marleen Blok, die het liefst heeft dat alle bewoners van Voorstaete zich gedeisd houden. Onder invloed van Marius komen de bewoners in opstand en nemen ze hun leven weer in eigen hand. Ze ontdekken dat ze ondanks hun ouderdom en kwalen tot veel meer in staat zijn dan de wereld denkt.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2016 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar juist verzorgingstehuizen stappen over op min of meer zelfvoorziening. Dus van te voren zelf eten bestellen van een menu en dat eten wordt dan bezorgd. Er zijn nog maar, gelukkig, heel weinig verzorgingstehuizen, waar één pot op tafel komt. En als die pot van de Ts waar is, zal je zo'n tehuis toch met een lantaarntje moeten zoeken.

tenormin
door tenormin Jun 3, 2016 om 23:33
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Enig idee welke mensen er nog meer in een verzorgingshuis zitten? Ja, ook mensen die NIET voor zichzelf kunnen spreken.

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2016 om 18:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik weet niet of het in alle verzorgingshuizen zo is, maar aan het begin van de week worden altijd de menulijsten uitgedeeld aan de bewoners die dan op zondagavond/maandagochtend ingeleverd moeten zijn bij de voedingsadministratie.

Bewoners kunnen per dag kiezen uit 3 verschillende menu's (incl. keuze uit diverse toetjes).

Gaat het bij jou in het verzorgingshuis dan niet zo, Harrie?

DOOR TIJGER1 - 3 JUN. 2016 OM 16:48
25967 ANTWOORDEN / 13 VRAGEN

In de meeste verzorgingstehuizen kan men tegenwoordig zelf het menu kiezen en dat in de magnetron opwarmen.

ex
door ex-haagse harrie May 21, 2017 om 15:27
18 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas, geen keuzemenu......ook geen mogelijkheid om iets op te warmen.

me
door mein33 - Jun 3, 2016 om 18:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

O.T.

@zoekster,

U verwijst TS. naar Dhr. D. Samson.
Waarom eigenlijk !!
Dhr Samson is de partijleider van de PvdA en daarmee ook de partijleider van Staatssecretaris Drs. M.J.van Rijn, die Volksgezondheid, Welzijn en Sport onder zijn hoede heeft.
Laat deze Drs. van Rijn nou toevallig die Partij vd Afbraak Staatssecretaris zijn die namens zijn partij de zorg in Nederland volledig aan het afbreken is en helaas lukt hem dat aardig.
De ouderen lopen niet voor niets weg bij de deze volkspartij, althans dat was het vroeger.
Tegenwoordig maken ze zich drukker over het winnen van zieltjes bij de zgn. Nieuwe Nederlanders aangezien die nog niet zo in de gaten hebben welk een misselijkmakende partijleider en meelopers er achter die partijnaam schuilgaan.
M.a.w. bij deze Regeringspartij(en) moet Ts. zeker niet zijn.

Dit is mijn mening over de huidige PvdA, waaraan ik overigens meer dan 50 jaar mijn steun aan heb gegeven, maar waar ik inmiddels wel mee ben gestopt..
Iedereen zal en mag hierover natuurlijk een eigen mening hebben, want dat is de democratie ten top.  (|)

zoekster1
door zoekster1 - Jun 3, 2016 om 18:23
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@mein33,

Is toch logisch dat je gaat klagen bij degene die de ellende veroorzaakt en waar (op dit moment) de macht ligt?

Ma
door Mat Matheij Jun 4, 2016 om 03:21
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hetzelfde. Onzinnig afgeven op de PvdA en volstrekt off topic. Dat is toch de hier gebezigde kreet.

me
door mein33 Jun 4, 2016 om 11:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@mat matheij,

Als u goed naar mijn reactie had gekeken dan had u kunnen zien dat er helemmal bovenaan, in een "vet" lettertype en onderstreept OT staat en dat betekend niets anders dan "off topic".
Het afgeven op de PvdA is in dit geval helemaal niet onzinnig, aangezien deze partij verantwoordelijk is voor de afbraak van de zorg voor de zwakkere groepen in deze samenleving.
Maar blijkbaar is de realiteit van alledag m.b.t. de ouderen- en gehandicaptenzorg aan u voorbij gegaan. Was het niet de vader van deze Staatssecretaris die zijn zoon publiekelijk op TV ter verantwoording riep omdat zijn vrouw zo een slechte verzorging kreeg in het verpleeghuis waar zij woonde. En deze Staatssecretaris wast telkens zijn handen weer in onschuld.

vr.gr. mein33 (|)

zoekster1
door zoekster1 - Jun 3, 2016 om 18:26
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Bij het verzorgingshuis waar mijn moeder zit eten ze allemaal gezamelijk. En inderdaad zoals carola.83 aangeeft hebben ze een keuzemenu waar ze van te voren uit kunnen kiezen.
Mijn moeder vindt het juist veel gezelliger om met z'n allen te eten, dan in haar eentje uit de magnetron. Die ze niet meer kan bedienen overigens, alle knoppen zijn haar vreemd geworden.

tenormin
door tenormin - Jun 3, 2016 om 23:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, wat je schrijft snijd hout (d + t met snijd, weet ik niet, voor de taal muggenzifsters). Ex-haagse harrij lijkt me niet, zoals ik het althans lees, in een verzorgingshuis te wonen waar de mogelijkheden van een keuze menu aan de orde zijn. Anders had ie wel wat anders besteld. En ik denk ook niet dat hij een magnetron, zelfs al zou hij die hebben, mag bedienen. Toentertijd had mijn moeder ook een kookplaatje: 15 minuten kon dat ding aan, maar ook zij had na een stroke geen idee hoe een en ander te bedienen. Plus afasie, waardoor ze niet duidelijk kon maken wat ze graag te eten had. Heb toen een boek gemaakt voor haar, met werkelijk alles: eten, drinken, kleding, uitjes (niet om te eten) ;-), ze was nog goed bij het hoofd maar.... Dat boek heb ik destijds aan de verzorging gegeven en is vele malen herdrukt. Iemand met een ernstige stroke, die niet meer kan spreken wordt als een dement iemand gezien. Is vreselijk frustrerend voor iemand die niet meer kan praten maar wel alles begrijpt. Ze heeft ook, door middel van talen aan te wijzen: 'ik spreek Chinees' maar niemand begrijpt me. Ook zij was heel ontevreden over het voedsel. 50 Kilo afvallen is niet niks. Ondanks dat wij haar iedere dag lekkere dingen brachten. En dat was in een privé verzorgingshuis. Maar lang geleden (waardoor ik even schreef er geen ervaring mee te hebben). Zover is ex Haagse Harrij gelukkig nog niet, maar het kan bar zijn. Met mijn overleden man was het anders: de maaltijden waren werkelijk prut maar hij at toch niet. Ook niet toen hij nog thuis was. Jasses, naar onderwerp.

Ma
door Mat Matheij Jun 4, 2016 om 03:24
986 Antwoorden / 3 Vragen

Phoeh die kwam hard aan maar terecht. Niet iedereen verkeert in een florissante situatie. Maar elkaar aanvallen lost DEZE situatie niet op.

ma
door marnix1 Jun 4, 2016 om 10:17
256 Antwoorden / 22 Vragen

Over taalzeurders gesproken, er is hier blijkbaar nog een tenormin op het forum, die corrigeerde laatst iemand over het kruidvat/kruitvat, dat bent u vast niet.

tenormin
door tenormin Jun 4, 2016 om 23:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marnix, die opmerking was echt wel een geintje hoor. Maar ja, als men zoiets moet gaan uitleggen... kruid is lekker en kruit niet echt... dat was alles wat ik @mein33 schreef. Ik geef toch ook nooit commentaar als iemand schrijft: ten alle tijden. ☻

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 3, 2016 om 23:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wees blij dat je überhaupt iets te eten krijgt, wanneer je woonachtig bent in het Amersfoortse 'verzorging'scentrum Nijenstede, is de kans heel groot dat je door personeelsgebrek 'gewoon' niets krijgt..

Ma
door Mat Matheij Jun 4, 2016 om 03:26
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wel dan is dit de werkelijke afsluiting van dit toch al schrijnend verhaal. Lijkt te komen uit een Verhoeven film uit de tweede wereldoorlog.

ex
door ex-haagse harrie - Jun 4, 2016 om 07:41
18 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger1
5 maanden geledenon je nog kiezen uit 2menu's, nu komt er 1 pot op tafel........(n plastic bakjes)

marita5
door marita5 - Jun 4, 2016 om 07:56
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Ex-Haagse Harrie ,

Dien een klacht in ,

STAP 1. Bespreek uw klacht eerst met de betreffende persoon.

U bespreekt uw klacht eerst met betrokkene(n) van het verpleeghuis en verzorgingshuis.

STAP 2. Klacht voorleggen aan de klachtenfunctionaris.

Wanneer uw klacht niet met de betrokkene(n) kan worden opgelost, dan kunt u de klacht voorleggen aan de klachtenfunctionaris of vertrouwenspersoon van het verpleeghuis of verzorgingshuis.

STAP 3. Klacht voorleggen aan klachtencommissie.

Als het niet lukt om uw klacht naar tevredenheid af te handelen, of als bemiddeling niet wenselijk is, kunt u een officiële klacht bij de onafhankelijke klachtencommissie van het verpleeghuis of verzorgingshuis indienen. DIt moet schriftelijk.

Bron : Zorgklacht.nl

Cookies
door Cookies - Jun 4, 2016 om 08:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@ex-haagse harrie: Zo te lezen, hebben ze dus geen eigen keuken meer en laten ze het eten kant en klaar afleveren door appetito o.i.d.

Ben het helemaal met je eens, dat dergelijke maaltijden 'niet te vreten' zijn.

In dat geval, zal een klacht indienen, zeker niet als die klacht maar door 1 persoon gedaan wordt, weinig tot niets opleveren.

marita5
door marita5 Jun 4, 2016 om 08:47
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Carola.83 , dan maar klacht indienen met meerdere bewoners , wat u al eerder aangaf .

Cookies
door Cookies Jun 4, 2016 om 08:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo simpel werkt het niet. De huidige bewoners van verzorgingshuizen zijn er veel slechter aan toe (zowel geestelijk als lichamelijk) dan de bewoners van 10/20 enz. jaar geleden. Probeer die maar eens te mobiliseren om een gezamenlijke klacht in te dienen.

marita5
door marita5 Jun 4, 2016 om 09:13
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ben ik volledig met u eens , maar familieleden kunnen ook klacht indienen  , heb ik ook gedaan bij een tante van mij  .
Schrijnende situatie , kleren andere bewoner aan , eten afschuwelijk , gevolg tante ontzettend mager , kreeg zogenaamde bijvoeding wat ook niet te drinken was ( poeder opgelost in water ) en ga zo maar door .Met Familieleden van andere bewoners klacht ingediend was naderhand stukken beter .

Cookies
door Cookies Jun 4, 2016 om 10:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op die manier (familieleden) kan er een, hopelijk succesvolle - poging gewaagd worden.

hansje klein
door hansje klein - Jun 4, 2016 om 09:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

In Duitsland hebben onderzoeksjournalisten 30.000 Pflegeheime jarenlang onderzocht en gaan daarover volgende week berichten. Een verzorger schat, dat wanneer de bestaande regels aangehouden moesten worden, ca. 80% van de huizen gesloten zouden moeten worden. Een grote aanklacht is o.a. dat er nog steeds kamers aangeboden worden met twee of drie bedden. Gekwalificeerd personeel tekort en hoge prijzen voor ondermaatse prestatie is de volgende klacht. Houd de pers en tv in Duitsland dus in de gaten en trekt vergelijkingen met Nederland.

Ik heb kort geleden eens een proefpakket diepvriesmaaltijden besteld bij een groot bedrijf dat op de website aangeeft vooral aan verzorgingstehuizen te leveren........de vraagsteller heeft gelijk, ook dat is absoluut niet te vreten!

De aanklacht is een waarschuwing tegen mooie statistieken maar toenemend andere toestanden in de praktijk. Verzorgen van gasten mag niet toenemend aan vrijwilligers en leerlingen overgelaten gaan worden.

ex
door ex-haagse harrie - Jun 4, 2016 om 09:46
18 Antwoorden / 4 Vragen

1e up-date 4/6 ontbijt;
geen bruinbrood,alleen wit...............

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2016 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gern bruin brood? Het is toch wat. En maar een smaak jam?:-((

ex
door ex-haagse harrie - Jun 4, 2016 om 11:02
18 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger1
De jam zelf laten kopen, de aanwezige kaas, superdun gesneden en een opp.van 10x10cm.(1 plakje per boterham, kort na de oorlog  noemden we dat schuifkaas:-))

ex
door ex-haagse harrie - Jun 4, 2016 om 11:55
18 Antwoorden / 4 Vragen

Opvallend dat niemand een antwoord heeft op de subvraag' wat kost een crimineel als gevangene en wat een
gehandicapte bejaarde?"
wie-o-wie...?

me
door mein33 Jun 4, 2016 om 12:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ex-haagse harrie,

Denk niet dat deze vergelijking relevant is.
Het gaat er wel om dat personen die in een verpleeg- of verzorgingshuis wonen de zorg en faciliteiten krijgen waarop zij recht hebben.
De huidige regeringspartijen hebben er, met de PvdA voorop,  alles aan gedaan om de kwaliteit van leven van de bewoners naar het nulpunt te laten zakken. Samen met het nog aanwezige personeel zijn zij het slachtoffer van dit beleid.
De bestuurders van deze zorginstellingen behoren overigens wel tot de groep "grootverdieners".
Het volgende jaar krijgt Nederland de mogelijkheid om voor een beleidswijziging te stemmen, maar het is zeer twijfelachtig of dit ook zal lukken, aangezien solidariteit inmiddels een vies woord is geworden.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2016 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En is dat antwoord op die sub-vraag dan relevant voor uw situatie? Dat te weten, helpt echt niet.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 4, 2016 om 13:04
641 Antwoorden / 77 Vragen

Volgend jaar bij de verkiezingen niet op partij voor egoïsten, maar op partij voor de zwakkeren stemmen.

ex
door ex-haagse harrie - Jun 4, 2016 om 13:20
18 Antwoorden / 4 Vragen

2e update 4/6
Hoera de warme maalijd vandaag was prima; spruitjes, gek.aardapp.schnitzel. een verademing......
en goed voor de vitamientjes.

ex
door ex-haagse harrie - Jun 4, 2016 om 13:44
18 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger1
Het is heel interessant voor de belastingbetaler......met name als er weer bezuinigd gaat worden; het probleem is wordt er op Willem H.bezuinigd,dan staat de hele advocatuur dreigend op hun achterste benen.Als er op je grootmoeder bezuinigd wordt, kraait er geen haan naar....

marita5
door marita5 - Jun 4, 2016 om 13:48
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Ex- Haagse Harrie ,

Hier komt dan een antwoord , Wat kost een crimineel . klik op de rode regels

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/39089-kosten-van-een-gevangenisstraf.html

Wat zijn de zorgkosten ( beschrijving 2011 ) zo heeft u ongeveer een idee .

.http://www.nationaalkompas.nl/zorg/huidige-kosten/

Zowel verzorginghuis als gevangenis kost geld  , u heeft nog de VRIJHEID en die is NIET TE BETALEN  , lekker met ontbijt ( schuifkaas ) naar buiten ;-)
Vergelijking is vreemd  , gelukkig zit u niet in de bak ;-).
Veel leesplezier , of u hier door een plakje kaas meer krijgt is nog maar de vraag .

tenormin
door tenormin Jun 4, 2016 om 23:35
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Holy Lord; zo duur? Nou begrijp ik uitspraken van rechters ineens beter: niet zitten bespaart de belastingbetaler heel veel geld. Dus zijn die rechters (achteraf, haha) zo slecht nog niet met alle milde eisen.

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2016 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen
ex
door ex-haagse harrie - Jun 5, 2016 om 09:44
18 Antwoorden / 4 Vragen

update 5/6.
De hagelslag krijg je nu gedoseerd in een borrelglaasje, geen korrel teveel....alleen is er geen personeel om dat te doen en de dozen staan achter slot en grendel..

@mein33.
de naam is Diederik Samsom en zijn blunder was, dat hij dacht de VVD te kunnen afremmen.

marita5
door marita5 - Jun 5, 2016 om 10:00
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Ex- Haagse Harrie ,

 Is vervelend voor u , maar zoals ik al eerder heb aangegeven dien een klacht in , of krijgen we iedere dag een update om te horen wat u te eten heeft gekregen? .Te weing / niet goed er veranderd niks , kom zelf in actie met medebewoners / of familie anders word dit een gebed zonder end .

ex
door ex-haagse harrie - Jun 5, 2016 om 16:23
18 Antwoorden / 4 Vragen

@ mein33

door mein33 - 3 jun. 2016 om 18:13
2437 Antwoorden / 12 Vragen

O.T.

@zoekster,

U verwijst TS. naar Dhr. D. Samson.
Waarom eigenlijk !!
Dhr Samsom is de partijleider van de PvdA en daarmee ook de partijleider van Staatssecretaris Drs. M.J.van Rijn, die Volksgezondheid, Welzijn en Sport onder zijn hoede heeft.

van Rijn gehoorzaamt alleen maar zijn baas de VVD minister.

me
door mein33 - Jun 5, 2016 om 18:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ex-haagse harrie,

Helaas slaat u de plank volledig mis met uw bewering dat een Staatssecrataris het beleid van een Minister (van hetzelfde departement) zou volgen.
Een staatsecretaris is nl. zelf volledig verantwoordelijk  voor de uitvoering van de aan hem/haar toevertrouwde portefuille(s).
Hij/zij is alleen directe verantwoording verschuldigd aan de Tweede- en Eerste kamer.
En daarmee staat dus onomstotelijk vast dat deze PvdA Staatssecretaris ten volle verantwoordelijk is voor afbraak van het sociale zorgstelsel.
Hij wordt hierbij wel gesteund door de beide regeringspartijen en de kleine Christelijke partijen (heb uw naasten lief).
Blijkbaar heeft u er behoete aan om degene die mede verantwoordelijk is voor de situatie waarin u zich bevindt en waarover u hier meent te moeten klagen, een hand boven het hoofd te houden omdat het een PvdA politicus is.
Als u van mening bent dat deze Staatsecretaris niet verantwoordelijk is voor het gevoerde afbraak beleid dan zult u leidzaam moeten toezien hoe het u vergaat, hoe vervelend dit ook mag zijn, en moet u daar vooral niet meer over klagen.

Ik wens u het allerbeste, vr.gr.  mein33

me
door mein33 - May 20, 2017 om 12:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR EX-HAAGSE HARRIE 20 MEI 2017 OM 10:09
17 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

19/5 nog erger......gebakken gepaneerde vis, gekookte ardappelen DROOG,zonder jus, met NIET GARE  doperwten.Er was alleen een lik gore saus bij.....

@ex-haagse harrie,

Elf maanden nadat u dit topic heeft geopend is er schijnbaar nog niets aan de kwaliteit van leven en die verschrikkelijk vieze maaltijden gedaan.
Het moet toch niet gekker en erger worden. Zo'n behandeling verdienen ouderen toch niet !!
Waarom dient u geen klacht in bij Zijn Excelentie Minsister van Rhijn (PvdA) aangezien hij degene is die de ouderenzorg (en nog veel meer trouwens) heeft uitgekleed.
Ik ben bang dat uw klacht op deze site niet verder komt dan deze site en dat er er daardoor ook niets in uw situatie wordt opgelost of zal worden verbeterd.
Eventueel kunt u nog met uw medebewoners die dezelfde mening zijn toegedaan als u, voor de deur van het tehuis een aktie beginnen met spandoek, toeters en bellen.
Wel even het "plaatselijke suffertje" informeren over uw aktie en gegarandeerd dat een dergelijke aktie "wel" tot resultaat zal leiden.

Alvast succes.

sw
door swat1500 - May 21, 2017 om 00:01
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is uw vraag?

me
door mein33 May 21, 2017 om 10:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat is uw antwoord !!!!!

fl
door flessebon - May 21, 2017 om 09:32
418 Antwoorden / 7 Vragen

Soms worden de keukens van instellingen gesloten en komt het eten uit een centrale keuken. De kok hoort dan ook niet meer of het gesmaakt heeft. Eigenlijk zou je dan elke dag een foto van de maaltijden op Twitter moeten zetten.

me
door mein33 May 21, 2017 om 10:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ga eens op bezoek bij @ex-haagse harrie, dat zal hem goed doen en geef dan gelijk even uitleg over de werking van Twitter en geef er dan ook even een geschikt telefoontoestel bij.  ;-))

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 10:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat laatste kan Harry zo van me krijgen. Zit weer met een toestel waarvan ik niet weet wat ik er nog mee moet.

Po
door Pontiac - May 21, 2017 om 10:06
131 Antwoorden / 5 Vragen

is deze vraag echt al bijna een jaar oud ?

me
door mein33 May 21, 2017 om 10:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zoals ik eerder al schreef, is het topic reeds 11 mnd. oud,
@ex-haagse harrie schreef nl. op 20 mei 2017 nog een bijdrage in de reactie van @tenormin van 3 juni 2016 om 16.11h.
Het topic mag dus al wel bijna een jaar oud zijn, maar de problemen van @ex-haagse harrie zijn nog steeds niet opgelost en daarmee is het topic nog steeds actueel.
En dat niet omdat ik in de veronderstelling ben dat er op dit forum ook maar iemand actief is die dit probleem kan en gaat oplossen ;-))

me
door mein33 May 21, 2017 om 10:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@pontiac,

Het kan u toch niet ontgaan zijn dat op dit forum elk topic en elke reactie een datum en tijd vermelding meekrijgt ???

Po
door Pontiac May 23, 2017 om 18:19
131 Antwoorden / 5 Vragen

nee dat is MIJ niet ontgaan maar misschien vele anderen wel !!!!