wo
door wouter72 Oct 1, 2016 om 20:18
Voeding & gezondheid

Paraplutest zegt: 2 miljoen paraplu-doden per jaar. Bron van dit feit?

Vanavond keek ik naar Kassa en zag de paraplutest. Hierin stelde de presentator dat er jaarlijks 2 miljoen doden vallen die "paraplu-gerelateerd" zijn. Pardon? 2 miljoen DODEN? Is dat een "oepsje" en bedoelde hij 2 miljoen gewonden en "zelfs enkele doden", of niet? En zo niet, als zijn gestelde feit klopt; op basis van welke cijfers?

Wouter.

2677 11 Rapporteer

ja
door jackyh - Oct 1, 2016 om 20:21
953 Antwoorden / 4 Vragen

Hier zitten ook de kijkers. Vragen over de bron moet u richten aan de redactie van kassa.

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 20:36
986 Antwoorden / 3 Vragen

Maar wel gekeken of toch of niet.

ja
door jackyh Oct 1, 2016 om 21:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ja.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2016 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe moeten wij dat weten? Misschien even navragen bij Kassa? Zelfs twee miljoen gewonden lijkt me zwaar overdreven.

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2016 om 20:29
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Heb de test gezien en, kennelijk, niet goed geluisterd dat Brecht (een zij dus) zou hebben gezegd dat er 2.000.000 doden zouden vallen - door de paraplu nota bene -. Tenzij je wereldwijd gehoord hebt? Maar kijk naar uitzending gemist, als je weer 45 minuten wilt kijken/luisteren. (Ik heb er geen zin in)! Denk dat ik wel zou zijn opgeschrokken als het gezegd was, dat wel.

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 20:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Maakt op zich maar willekeurig meer doden dan welk wapen dan ook?

Ma
door Mat Matheij - Oct 1, 2016 om 20:34
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wij als electrotechincus kunnen overigens de uitzending niet gevolgd te hebben enkel concluderen. Doden als gevolge van een blikseminslag vinden alleen plaats in het vrije veld wanneer de paraplu het hoogste item en van metaal is. Waarom zoiets simpels als een papaplu niet zou kunnen worden uitgevoerd met de huidige kunstof technieken die kogelwerend zijn maar niet -of klaarblijkelijk niet- interessant zijn gezien enig dodental lijkt merkwaardig. Klaarblijkelijk is de paraplu geen dodelijk wapen. Zie o.m. de Avengers met Emma Peel.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 2, 2016 om 00:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Praat je nu echt in de 3e persoon over jezelf?

Ma
door Mat Matheij Oct 2, 2016 om 00:29
986 Antwoorden / 3 Vragen

Er moest staan elektrotechnici (meervoud)

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 1, 2016 om 20:46
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Contact met Kassaredactie:
Klik hier

tenormin
door tenormin Oct 1, 2016 om 20:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie, @wouter72 kan toch ook even, nou even, bovenaan deze pagina Gemist terugkijken? Kan nooit gezegd zijn tenzij een slip of the tongue, toch?

sjjoppy
door sjjoppy Oct 1, 2016 om 21:03
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, daar heb je gelijk in maar nieuwelingen kom ik graag tegemoet, misschien kiest @wouter72 wel voor terugkijken.

tenormin
door tenormin Oct 1, 2016 om 21:07
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Oh shoppie, kijk toch weinig profielen. ;-)

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2016 om 20:48
16826 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @MatMatheij, "wij als electrotechi(n)cus". Waar doelt u nu weer op? U schrijft vaak in raadsels, terwijl ik dol ben op cryptogrammen...

costnix
door costnix Oct 1, 2016 om 21:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

MM is misschien van koninklijke bloede :-)

ja
door jackyh Oct 1, 2016 om 21:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

Daar geloof ik niets van zijn niveau is n.l. een stuk hoger.

tenormin
door tenormin Oct 1, 2016 om 21:40
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Wiens niveau.....  Meestentijds, zoals aangegeven, raadselachtig.

Ma
door Mat Matheij Oct 2, 2016 om 00:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Er moest staan wij als elektrotechnici ° meervoud achten de 2.000.000 doden ten gevolge van paraplugerelateerde ongelukken onzin hoewel een ouderwetse paraplu  een mooie bliksemafleider is in het overigens vrije weld.

gerbera
door gerbera Oct 2, 2016 om 12:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@ M&M, Ho ff, spreek voor uzelf en niet namens mij als electrotechicus met ook ervaring in het plaatsen van bliksemgeleiders.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2016 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gekke verhaal zei Brecht niet, maar die medepresentator van de test.

"Twee miljoen doden door paraplu gerelateerde ongelukken."

tenormin
door tenormin Oct 1, 2016 om 21:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Heb me suf gegoogled maar alleen gevonden: paraplu binnen opzetten brengt ongeluk. Nergens 2.000.000 ongelukken met dodelijke afloop. Meneer gebruikte, volgens mij dan, het vrije woord. Iedereen die me kan overtuigen van: graag. Heb het fragmentje, voor de zekerheid toch maar even teruggezien.

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2016 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is eens een diplomaat vermoord met een paraplu waaruit ern vergiftigd pijltje was geschoten (of zoiets).
Was natuurlijk gewoon flauwekul, dat verhaal over die doden.

costnix
door costnix Oct 2, 2016 om 11:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: Dat was de Bulgaarse de Bulgaarse dissident Markov (1978). Tot 2013 is nog geprobeerd om deze moord op te lossen.

Cookies
door Cookies - Oct 2, 2016 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, als die cijfers landelijk zijn, dan hoeft niemand zich nog ergens druk over te maken. Alle problemen zijn dan binnen enkele jaren opgelost.;-)

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2016 om 12:28
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Heb met belangstelling de test bekeken waarbij mij de tranen over de wangen rolde van het lachen. Waterbestendigheid werdt getest met behulp van de brandweer die, jawel, de personen kleddernat spoten. Dus hoe kun je dan merken of er geen water door de stof komt als je al zeiknat bent. En welke zool gaat er met windkracht 13 nog met een plu over straat lopen ? Weeg zelf niet zo zwaar en zag mij dus al in de lucht zweven. En die doden? te veel naar films gekeken waar de plu als wapen gebruikt wordt. Nee de humor ligt op straat, in dit geval op TV. Ik zie het dan ook als de zaterdagavondshow, een van de weinige gezellige programma's.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vooral ook lekker handig op de fiets zo'n parapluie, vooral als je je hand moet uitsteken.

hansje klein
door hansje klein - Oct 3, 2016 om 17:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Duidelijk gezegd...."twee miloen doden"... waarschijnlijk bedoelde hij 2.000.000 dode parapluies!

tenormin
door tenormin Oct 3, 2016 om 17:41
16826 Antwoorden / 108 Vragen

HET meest vergeten item in bus, trein, tram.

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2016 om 00:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat weer een onzinnige test.
Een paraplu gebruik je niet met harde wind en storm. Doe je dat toch en hij klapt om dan houd je hem zo dat hij weer terugklapt, heel eenvoudig.
Met onweer kun je vooral in open veld een paraplu maar beter niet gebruiken, net zoals je dan niet in water gaat staan of onder een boom.
Op de fiets een paraplu gebruiken komt bijna neer op geblinddoekt fietsen.