Retourneren kleding Didi
Op 4 oktober jl. heb ik een spijkerbroek bij Didi Fashion in Lisse gekocht. Deze jeans viel bij thuiskomst erg tegen, dus wilde ik deze graag terugbrengen. Omdat ik niet in de gelegenheid was om snel naar Lisse terug te gaan, ben ik pas na 9 dagen hieraan toe gekomen. Echter, toen bleek de retour termijn van 8 werkdagen te zijn verstreken. De verkoopster wilde de broek niet retour nemen, ook al is het maar 1 dag te laat. Dit viel mij erg tegen. Is er een andere mogelijkheid om de broek te retourneren?
Ik heb deze vraag al verschillende keren gemaild en via contactformulier op hun website gesteld, maar krijg geen reactie. Wat zijn mijn rechten?
Helaas, de winkel staat hierbij volledig in zijn recht. Het is sowieso al een gunst dat de winkel binnen 8 dagen je aankoop terugdraait. Zolang er niets aan mankeert ten minste... Bij dit soort aanschaffen geldt nu eenmaal koop=koop. Veel winkels hebben een ruilregeling, maar die is niet gebaseerd op enige wettige maatregel en dus puur een gunst van de winkel. Zij mogen er dan ook zelf de voorwaarden voor bepalen. Typisch gevalletje pech gehad..
Als u spijt heeft van een aankoop kunt u alleen nog van de koop
af als de verkoper u heeft toegezegd dat u binnen een bepaalde termijn het
product mocht ruilen of als het product ondeugdelijk is, dat wil zeggen: als
het product niet aan de verwachtingen voldoet die u normaal gesproken mocht
hebben of als het kapot is. In alle andere gevallen kunt u de koop niet meer
ongedaan maken.
helaas "pindakaas"zie:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46f.html koop op afstand
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html U heeft niet gereageerd binnen de wettelijke termijn.
Ho, ik kom nog even terug om na te zien of er geen sprake is van 7 werkdagen.
Ik kom onmiddelijk bij u terug, omdat ik zie dat koop op afstand niet van toepassing is. feitelijk is er wettelijk geen recht op het terugnemen tenzij de winkel van verkoop daarover met u aparte afspraken heeft gemaakt. In alle andere gevallen geldt Koop = Koop. Negeer s.v.p. het eerste antwoord.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer