hmpf
door hmpf Jun 3, 2014 om 14:17
Voeding & gezondheid

Revitive - Iemand ervaring mee..?

Beste lezers,

Er wordt reclame gemaakt door Joop Zoetemelk voor een Revitive (€300,-).
Stroomstootjes zouden de bloedsomloop bevorderen en zware benen en dikke enkels verlichten.
Is het wat, zo'n Revitive..?

Graag hoor ik uw bevindingen.
Groeten van Helen

101789 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de reviews lees, één en al lof, gekoppeld aan een BN ner, heb ik, waar het ook over gaat de nodige twijfels. Informeer eens bij uw huisarts / specialist.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Stroomstootjes zouden de bloedsomloop bevorderen en zware benen en dikke enkels verlichten.......

Veel wandelen is gratis.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is zo, maar als je bijna 80 bent en wandelen niet meer zo tot de opties behoort, wordt het tijd voor andere 'lap'middelen.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hmpf,

.....Is het wat, zo'n Revitive..?.....
Zeker wel, met name voor de portemonnee van de verkopende partij. ;-)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joop praat zichzelf de euro's in de zak, want als je op zijn overtuigingskracht moet uitgaan, begin je er niet aan....

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Helen, ik zou het gebruik van "lapmiddelen" maar aan de medische wetenschap overlaten. Praat er eens over met de huisarts die heeft vast wel een probaat middel tegen zware benen en dikke enkels.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mevrouw Heleen, als het zou helpen zat ik hier zonder zware benen en dikke enkels. En gaat u het nu niet geloven, ook niet al die andere B.N. 'rs. Een plaspil wil ook wel eens helpen, als dat de oorzaak is. Tja, is inderdaad een probleem dat lopen. Denk dat we dat allebei graag zouden willen. ;-)

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op dinsdag 3 jun 2014, 15:44: Praat er eens over met de huisarts die heeft vast wel een probaat middel tegen zware benen en dikke enkels.

De huisarts zal naar alle waarschijnlijkheid plastabletten voorschrijven.

Heb enkele maanden geleden een aantal testen moeten ondergaan m.b.t. de werking van spier en zenuwbaan functies in beide benen.
Dit ging met stroomstootjes, maar deze hebben geen enkel effect op de bloedsomloop.
Allemaal prachtige praatjes over apparaten die wonderen verrichten om mensen met problemen geld uit de zak te kloppen.
Uiteindelijk belanden dit soort apparaten op de vuilstort of wordt er via marktplaats een nieuw slachtoffer voor gezocht.
Alle betrokkenen worden er beter van behalve u.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms werken simpele oefeningen en foefjes verbluffend goed. Bijv. of en toe op de voeten "wippen", dus hakken-tenen herhalen. De benen af en toe "optrekken", voeten af en toe draaien als u met de benen omhoog zit, enz.
Af en toe steunkousen dragen. Hoeven niet van die zware te zijn, er zijn ook lichte (meestal witte) katoenen.
Lees ook even klik hier.
Kijk op internet ook eens bij voetroller en voetreflex.
Het probleem aan de huisarts voorleggen is al geadviseerd, evenals vooral dergelijke "wondermiddelen" van reclame e.d. beslist niet kopen.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jan verdient niets meer met fietsen, dus moet het op deze manier. Juist eigenlijk als het door een bekende wordt aangeprezen, heb ik daar sterke bedenkingen bij. Steunkousen zijn een probaat middel en vallen ook nog in de basisverzekering.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmpf schreef op dinsdag 3 jun 2014, 14:41: Dat is zo, maar als je bijna 80 bent en wandelen niet meer zo tot de opties behoort, wordt het tijd voor andere 'lap'middelen.

O, wist natuurlijk niet dat je al bijna 80 bent.

Wat vind je van een simpele fietstrainer, die je gewoon zittend kunt gebruiken (zowel voor benen als armen) KLIK

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Plastabletten zijn de pest voor je nieren. Kun je altijd nog gaan gebruiken als zo'n fietstrainer niet - genoeg - helpt.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 21:35: P.S. Plastabletten zijn de pest voor je nieren. Kun je altijd nog gaan gebruiken als zo'n fietstrainer niet - genoeg - helpt.

Dat weet zowel dokter als patiënt. Soms moet het even: in een nacht even 3 liter vocht kwijt is wel belangrijk. Nu bezig met kuur, kon niet meer lopen, nu weer strompelen. Soms moet men kiezen uit twee kwaden.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 08:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allen voor de reacties.
We gaan eerst maar eens informeren bij de huisarts.
Ik heb dit onderwerp in de groep gegooid omdat mijn moeder (79) mij vroeg om zo'n ding voor haar te kopen maar toen ik de prijs zag wilde ik er eerst meer van weten. Zij vond de overredingskracht van Joop Zoetemelk best zwaar wegen - en dat weten reclamemakers helaas ook.
Ik koppel het terug naar haar.

Groeten van Helen

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik de reclame zag, dacht ik, dat ik naar de Tell Sell kanaal aan het kijken was met zijn waardeloze producten.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 20:55: Jan verdient niets meer met fietsen, dus moet het op deze manier. Juist eigenlijk als het door een bekende wordt aangeprezen, heb ik daar sterke bedenkingen bij. Steunkousen zijn een probaat middel en vallen ook nog in de basisverzekering.

@tijger1,

Waarom beticht u Janergens van terwijl Joop met deze reclame extra inkomen genereert.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

scontra schreef op woensdag 4 jun 2014, 13:21:
tijger1 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 20:55: Jan verdient niets meer met fietsen, dus moet het op deze manier. Juist eigenlijk als het door een bekende wordt aangeprezen, heb ik daar sterke bedenkingen bij. Steunkousen zijn een probaat middel en vallen ook nog in de basisverzekering.

@tijger1,

Waarom beticht u Janergens van terwijl Joop met deze reclame extra inkomen genereert.

Sorry, sorry, gooide de wielrenners door elkaar. ;-) Maar Joop maakt de aankoop niet aanbevelenswaardiger helaas.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beoordelingen op de website van Revitive zijn uiteraard zeer goed. Maar op Amazon klik hier ook. Maar toch, zo'n ding is prijzig. Het beste is inderdaad de huisarts te raadplegen en die zal vermoedelijk zo'n apparaat afkeuren. Het is alternatief hè? Daar zijn reguliere artsen niet blij mee.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@boppe1943

Het is alternatief hè? Daar zijn reguliere artsen niet blij mee.

Wat een onzin, als het zou helpen, zal de huisarts dat beslist niet afraden, maar juist adviseren.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

En zo is het maar net. Wat een kletskoek dat reguliere artsen daar vast niet blij mee zijn.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1
@aurora
Al zo vaak is in de media het dilemma aangevoerd dat de meeste reguliere artsen sceptisch zijn ten aanzien van alternatieve geneeswijzen. Zij vinden dat alternatieve geneeswijzen niet werken, dat ze zelfs schadelijk kunnen zijn of dat, als alternatieve geneeswijzen al iets doen, dit op psychisch niveau gebeurt. Als ik zou willen dan zou ik u ettelijke verwijzingen kunnen geven, maar ik heb daar helemaal geen zin in. Er zouden eindeloze discussies uit voort kunnen komen.
Ik heb meerdere huisartsen gehad. Geen van hen was een voorstander van alternatieve geneeswijzen, Ze deden er wat lacherig over en ze meenden telkens dat er voor alternatieve geneeswijzen die ik aanvoerde geen enkel wetenschappelijk bewijs was dat deze echt werken. Maar het is natuurlijk heel goed mogelijk dat u andere ervaringen hebt.
Aurora, het woord "kletskoek" heeft u in uw reacties al vaker geuit. Kan dat mogelijk iets sympathieker? U hoeft het niet met anderen eens te zijn, maar om nou de mening van een ander kletskoek te noemen zonder enige bewijsvoering is behoorlijk betweterig en pedant.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2014 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@boppe1943

Mijn partner heeft jarenlang een Tens gebruikt. Stuurt stroom door je lijf. Gewoon geadviseerd en voorgeschreven door een gewone arts en met resultaat. Er is niets alternatiefs aan stroom. Het gaat er maar om waar het voor gebruikt wordt.

Ik weet niet met wat voor alternatieve zaken u bij uw arts kwam.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2014 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat men bij alternatief denkt aan mensen zoals Jomanda en andere kwakzalvers. Mijn huisarts verwijst zelfs naar een alternatieve arts, niets "raars" met deze artsen; zijn gewoon artsen met 'een extraatje'.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2014 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zomaar een toepasselijke gedachte: Als een BN iets zegt in een reclame spotje is het dus waar? Reclame is altijd al minimaal mooier gemaakt het echt is, dus ...................

ve
door verwijderd - Jun 5, 2014 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma
U zegt het nog netjes. Ik zeg het altijd: "in reclame wordt altid op de waarheid bezuinigd, hiebij varieert het pertage op die bezuiniging tussen de 1 en 100 procent."