Li
door Lia Wolf May 27, 2016 om 15:30
Voeding & gezondheid

Scallibor teken- en vlooienband

Wij hebben 3 (kleine) honden. De laatste jaren gebruiken wij een teken- en vlooienband van Scallibor tegen de teken en vlooien.
Zo ook dit jaar. Maar wij hebben de indruk dat of de vlooien en teken resistent worden voor de banden of de kwaliteit van deze banden is minder geworden. De prijs van deze banden zijn minimaal € 17,00 per stuk. Komen of zijn er maar klachten binnen gekomen.
Met vriendelijke groet
Lia Wolf
[edit - red.]

1012 4 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 27, 2016 om 19:38
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo Lia, ten eerste, u zit op een openbaar forum. Haalt u met de bewerk knop uw telefoonnummer weg.
De Scalibor teken- en vlooienband werkt best nog wel, alleen kan het zijn dat uw honden er aan gewend zijn geraakt. Kan de oorzaak zijn. Eens een ander merk proberen. Helpt vast. U kan, als u dit natuurlijk ziet zitten, ook overgaan tot het eens per maand geven van ampullen, tussen de schouderbladen aan te brengen. Hebben ze in ieder geval ook een band minder om hun nekjes.

Ma
door Mat Matheij - May 27, 2016 om 21:10
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan inderdaad zo zijn dat de vlooien en teken resistent zijn geworden tegen de in deze band toegepaste stof. Ander fabrikaat toepassen waarbij uiteraard van belang is dat deze afwijkt van het werkzame bestanddeel in de huidige band.

gerbera
door gerbera - May 27, 2016 om 22:25
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Dat vlooien en of teken resistent worden tegen de stoffen die in de band verwerkt zijn lijkt mij sterk. Tenzij alle dieren met een dergelijke band rondlopen. Om resistent te worden moeten vlooien en of teken langdurig aan deze stoffen worden blootgesteld. En de bedoeling van zo'n band is juist dat ze verdwijnen. Mogelijk dat er andere werkzame stoffen gebruikt worden die minder goed werken. Zou dus, zoals al is opgemerkt, een ander merk proberen.

akkerdistel
door akkerdistel - May 28, 2016 om 01:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wat doet u naast de vlooienband nog meer om de vlooien en teken weg te houden?