Jo
door Jolandacouvee55 Apr 3, 2016 om 21:05
Voeding & gezondheid

Sigaretten Rook via afzuigsysteem van de buren komt in ons huis in kinderkamer

Mij buren roken sinds kort in de afzuigkap maar zijn oude huizen sinds dien is ons huis vergaan van de rook kinderkamers slaapkamers extreem ze roken extreem veel .. ik vind dit ongezond voor mij kind en woningbouw doet er niks aan een flexibele buis plaatsten is het enige wat ze kunnen doen zijn wij van het probleem af probeerde met de buren te praten maar wimpers het snel af.. wij hebben dit huis van de woningbouw pas gekocht wisten dit ook niet voorheen rookte ze niet in de afzuiger maar geeft enorm veel overlast en schade op onze gezondheid me dochter is al heel benauwd en is dit vreselijk wat kunne we doen ? Gerechtelijk het is extreme Rookoverlast?

26060 18 Rapporteer

getty
door getty - Apr 3, 2016 om 21:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Je kunt niets doen aan buren die  in hun eigen huis roken.  Leg zelf een beter ventilatie systeem aan in uw huis.

ph
door philip36 - Apr 3, 2016 om 23:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het via de afzuigkap zou gaan moet u ook veel last hebben van etenslucht of maken ze nooit warm eten klaar?
Waar komt de sigarettenrook dan uw woning binnen?

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 3, 2016 om 23:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is vervelend maar de buren valt niets te verwijten. Het is hun huis en ze mogen 24/7 doorroken als ze dat willen.
Wel vreemd dat alle voorgaande jaren u geen overlast heeft gehad van uw oude buren als zij aan het koken waren, als de ventilatie van woning 1 naar woning 2 weet te komen is dat gebrek er niet spontaan.
Diewilik

fr
door frans56 - Apr 4, 2016 om 08:01
230 Antwoorden / 9 Vragen

Daar kunt U niks tegen doen.  Als dit wel het geval zou zijn zouden de buren U immers ook kunnen verbieden om bepaalde gerechten te koken omdat de lucht daarvan hun misschien niet bevalt.

Jo
door Jolandacouvee55 - Apr 4, 2016 om 08:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ons huis is een ventilatie systeem ... en het komt door afzuigsysteem systeem binnen zelfs door onze afzuigkap .. wij wonen hier net paar mnd dus wonen er net..wij hebben dit huis gekocht van de woningbouw en wisten niet dat hun schoorsteen doorlekt in de onze .. eten lucht ruik ik niet ze koken volgensmij nooit alleen friet hun ruiken niks van ons zeggen ze als ik kook.. is alleen de rook van hun die bij ons binnen komt ... eerst rookte ze niet door de afzuiger hadden we geen last.. ze binnen rookte nu ze het huis opgeknapt hebben roken ze door de afzuiger en heb mij kind een sigaretten kamer .... rook overlast is toch verboden lijkt mij zeker het gezondheid van een kind beschadigt... er moet toch iets tegen te doen zijn ... wij roken niet .. en mensen die op visite komenvragen of wij roken zo erg hangt het binnen

getty
door getty Apr 4, 2016 om 08:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nogmaals aan uw buren kunt u niets doen. Blijkbaar werkt het ventilatiesysteem niet naar behoren. Misschien kunt u de woningbouwvereniging  als verkoper hiervoor aansprakelijk stellen en verzoeken om een oplossing.  Huren de buren nog of hebben zij het ook gekocht?

boeboelientje
door boeboelientje - Apr 4, 2016 om 08:47
21 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is altijd een moeilijke kwestie. Het is al gezegd, in een huis mogen mensen doen en laten wat zij willen. Als ze willen roken dan is er niemand die dat kan tegenhouden. Echter, begrijp ik uw situatie heel goed. Het is al gezegd, maar het enige wat u nog kunt doen is zelf zorgen voor een goed afvoersysteem. Misschien kunt u ook een installatiebureau laten komen kijken die dan kunnen beoordelen of e.e.a. in de huidige situatie correct is aangelegd. Mocht dit niet zo zijn dan is er misschien nog het e.e.a. te verhalen op de woningbouw (waarvan u het huis gekocht heeft). Dit is misschien nog iets wat u zou kunnen proberen. Ik wens u veel sterkte.

ph
door philip36 - Apr 4, 2016 om 09:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dan is er toch iets goed mis met het afzuigsysteem in uw huis.
Voel eens bij zo'n afzuigrooster of er geen lucht ingeblazen wordt i.p.v. dat er lucht afgezogen wordt.

marita5
door marita5 - Apr 4, 2016 om 09:08
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jolandacouvee55 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.ggd.amsterdam.nl/gezond-wonen/voorlichtingsserie/meeroken-buren-!/

redfloor
door redfloor - Apr 4, 2016 om 11:49
166 Antwoorden / 21 Vragen

Welk ventilatiesysteem zit er in het huis? Is het een flat of eengezinswoning? Wij hebben (in onze flat) mechanische ventilatie. Hierop mag je alleen een motorloze afzuigkap installeren. Installeer je er een 'gewone' dan blaas je inderdaad je etensluchten of in dit geval sigaretterook bij de buren naar binnen.

le
door leenpres - Apr 4, 2016 om 12:44
79 Antwoorden / 7 Vragen

Dus met andere woorden u heb altijd last van u buren
Drink u dan hebben u buren daar meschien wel last van
of van het vlees wat u bakt ze eten geen vlees
of de groente die u kook
of het geluid wat u kind maak
zo heb iedereen  wat te zeuren

costnix
door costnix Apr 4, 2016 om 13:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U neemt de TS blijkbaar niet serieus. Rook heeft een zeer slechte invloed op de gezondheid van mensen, zeker als deze longproblemen hebben zoals astma. Ga u schamen!!!!!!

Jo
door Jolandacouvee55 Apr 5, 2016 om 12:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn meestal zelf rokers die niet serieus kunnen reageren... voor mij is dit ernstig wij hebben allemaal luchtwegen problemen zeker me dochter .. en is het een klein rookwolkje ok zet raam open weg maar deze oude mensen roken hele dag door niks te doen en zware sigaretten en zo erg mij huis echt blauw staat ik weet niet waar het vandaan komt ik weet wel door het ventilatie systeem.. wij hebben afzuiger met motor hun niet waarschijnlijk zonder motor wij hebben een oud huis houten vloeren maar geen last door de voeren we hebben pas last sinds hun door ventilatie roken.. en nee geen last van etensluchten en andere dingen... ik ben namelijk totaal niet moeilijk vooral niet om etensluchten maar sigarettenrook is toch heel wat anders .. en als je niet rookt en je heb jonge kinderen hoeven die daar niet in te zitten

le
door leenpres Sep 30, 2016 om 14:52
79 Antwoorden / 7 Vragen

Mensen u bent aan het zoeken u doet alles goed en een ander doet alles fout .
ja ik weet wat copd  is ik ben er mee geboren,  ja ik heb ook op een bovenwoning gewoond
met houten vloeren nooit iets geroken van de buren .
De meeste mensen die zuren zijn ex rokers

ka
door kama - Apr 4, 2016 om 13:03
161 Antwoorden / 19 Vragen

Wellicht hebben (velen van) de beantwoorders gelijk, maar ik mag toch hopen van niet. Als de rook van de buren bij u binnenkomt dan moet er toch iets fout zitten in de verbindingen tussen de woningen of in het ventilatiesysteem of in het gebruik daarvan. Volgens mij lijkt het dus een probleem dat de woningbouwvereniging moet oplossen. Op kosten van de woningbouw of van de buren.

Ba
door BarLin - Apr 4, 2016 om 13:03
2 Antwoorden / Vragen

Het lijkt erop dat je als nietroker altijd het onderspit delft. Er mag gelukkig op veel plaatsen niet meer gerookt worden. Jammer genoeg mogen rokers in hun woning en tuin wel roken. Wij hebben ook vaak last van rook van de buren, al vele jaren, vooral bij zuidweste wind, wat helaas vaak het geval is. Dan ruikt mijn keuken naar café van vroeger, soms is het zo erg en moet ik ervan hoesten. Ik doe dan de deur open om de vieze lucht er uit te laten, ook 's winters. Soms moet juist de deur weer dicht om de lucht er zoveel mogelijk buiten te laten, maar sigarettenrook gaat door elk kiertje.

Eliza1959
door Eliza1959 - Apr 4, 2016 om 14:14
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook roker en had hier ook last mee gehad. Ik heb het opgelost door een recirculatie afzuigkap aan te schaffen. Daarmee hoef ik niet op de centrale afvoer aangesloten te zijn en rooklucht wordt gewoon gerecirculeerd. Niemand heeft nu last van mij en het probleem is voor altijd opgelost.

adjura
door adjura - Apr 4, 2016 om 16:38
17 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is er niks aan te doen want iedereen mag in zijn eigen huis, tuin of balkon roken zoveel hij wil. Juridisch is hier niks aan te doen.

Zelf heb ik ook van zulke kettingrokende buren, vrijwel dag en nacht gaat dat door. Ik kan al jaren de slaapkamer niet fatsoenlijk luchten of het raam fijn open laten staan zonder die rookwalmen binnen te krijgen. Ook via de ventilatieroosters komt het naar binnen. En op het balkon zitten is ook niet zo handig om te doen. Maar ik heb me erbij neergelegd, het is niet anders en verhuizen is financieel gezien (nog) geen optie, dus maak ik er maar het beste van.

frits
door frits - Apr 4, 2016 om 16:49
146 Antwoorden / 5 Vragen

muggezifters heb je overal, wij roken ook en zijn beslist niet van plan op te houden als de buren er last van hebben ! Zo kun je overal wel iets vinden om te zanikken, anderen drinken of roken wiet of gebruiken veel knoflook enz ,enz, Maar als ik dit zo lees klopt het afzuig systeem voor geen meter.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 4, 2016 om 18:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Goede sociale houding.
Diewilik

1paul
door 1paul - Apr 4, 2016 om 17:05
3101 Antwoorden / 0 Vragen

laat uw ventilatiesysteem aanstaan, dit geeft tegendruk dan heeft u nergens last van tenzij de ventielatiekanalen lek zijn...

he
door hennyenharry - Apr 4, 2016 om 21:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft de woning pas gekocht. Ik zou mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen, mogelijk is hier sprake van een verborgen gebrek.
Ook een objectief advies kun u aanvragen bij de Vereninging Eigen Huis.

ne
door neodutchio - Sep 30, 2016 om 15:27
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat ik niet snap is dat u wel last heeft van de sigaretten van de buren, maar dat u geen kooklucht ruikt. Als er een probleem met de afzuiger/ventilatie zou zijn moet ik meer ruiken dan alleen sigaretten. En als uw kinderkamers vergaan in de rook betekend dat de buren continu onder de afzuigkap aan het roken zijn, dit lijkt mij sterk. Absoluut kan je het merken dat er in de buurt gerookt wordt, maar dat daarmee uw huis vol staat met rook?

Leg sowieso het probleem eens voor bij de woningbouw. Het kan altijd zijn dat er een probleem zit in de afzuiginstallatie, maar nogmaals, dan moet u ook eten ruiken. En probeer ook leestekens te gebruiken in elke zin en spaar ze niet op tot na een paar zinnen, uw verhaal is lastig te lezen.

gerbera
door gerbera Sep 30, 2016 om 15:35
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dit topic is al 6 maanden oud, denk dat het probleem inmiddels wel is opgelost.

ne
door neodutchio Sep 30, 2016 om 20:58
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Klopt, zie het nu pas. Wel raar dat ik steed oude vragen bovenaan zie staan.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn vandaag blijkbaar meer problemen met de site.