DT
door DT Sep 26, 2016 om 16:01
Voeding & gezondheid

Sportschool betaald niet terug

Vanwege een verhuizing(ruim 100 km verderop) heb ik mijn sportschoolabbonement opgezegd. Ik sportte al een aantal jaren bij deze sportschool en betaalde altijd voor een jaar vooruit(300 euro).
Mijn abbonement is opgezegd per juni jl. en mijn pasje heb ik ingeleverd. Er is mij toegezegd dat ik nog 140 euro terugkrijg en dat dit aan het einde van de maand juni op mijn rekening zal worden gestort. 
Nou zitten we inmiddels eind september en nog steeds heb ik die 140 euro niet terug gekregen. Ik heb hier inmiddels wel 20x over gebeld en elke keer krijg ik excuses en wordt mij verteld dat dit aan het einde van de maand op mijn rekening zal staan. 

Nou vraag ik mij af welke stappen ik nog meer kan nemen om toch mijn geld terug te krijgen? Aan de telefoon krijg ik het blijkbaar niet voormekaar en ik heb heel erg duidelijk gemaakt dat ik het zat ben en dit geen manier van zaken doen vind.

Groetjes Desiree

558 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Sep 26, 2016 om 16:09
11505 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Dt , 

Welke sportschool is dit ? 
Aan bellen heeft u niks , dien een schriftelijke klacht in bij de sportschool .

getty
door getty - Sep 26, 2016 om 16:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Stuur ze een aangetekende brief met een duidelijke betaaltermijn daar in genoemd.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 26, 2016 om 16:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Wat top dat ze u een deel willen terugbetalen.  De sportschool kan er niets aan doen dat u verhuist  en u betaalt per jaar dus ze hadden ook kunnen zeggen bedankt en tot ziens. 
Wel jammer dat ze de afwikkeling van zoiets simpels zo lang laten duren. 
Diewilik

zoekster1
door zoekster1 Sep 26, 2016 om 16:30
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Niets top aan, gewoon een wettelijke verplichting. Wet van Dam, mocht het je interesseren.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 26, 2016 om 18:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Inderdaad, ik ben  ben uitgegaan van het 1e jaar.  Maar ts sportte al jaren dus maandelijks opzegbaar. 
Diewilik

zoekster1
door zoekster1 - Sep 26, 2016 om 16:29
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Nee, ze hadden niet kunnen zeggen, bedankt en tot ziens. Na de eerste termijn gaat een contract over in een contract dat per direct opzegbaar is, met een uiterste opzegtermijn van een maand. Dat kan niet omzeild worden door een jaar vooruitbetaling te laten doen. Dan zouden alle sportscholen zo te werk gaan.

Het beste is inderdaad een aangetekende brief sturen waarin u ze verzoekt om binnen een week de betaling terug te storten. U kunt ook vermelden dat u wettelijke rente gaat berekenen over het nog te ontvangen bedrag en dat u in het uiterste geval over gaat tot het inschakelen van een incassobureau. Vermeld uw rekeningnummer en het klantnummer. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 14 dagen.
Als u een rechtsbijstandverzekering heeft dan kunt u die inschakelen.

Ziet u daar enigszins tegenop, dan kunt u hier ook de naam van de sportschool vermelden. Verder kunt u denken aan facebook en twitter en aan klachtensites zoals klacht.nl en klachtenkompas.nl.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

li
lift - Apr 16, 2024 om 11:42
Voeding & gezondheid

Service smienk

Een traplift aangeschaft bij Smienk, inclusief een cadeaubon van €125 als je nog iemand aanbrengt!!  (verdrietig eigenlijk) voor €4430. Gebruikt ongeveer een half jaar, 2x daags.
Inclusief demontage kregen wij er €200 voor terug, daar wordt heel makkelijk veel geld verdient over de rug van hulpbehoevende mensen, zo gemeen!!
Na 1 week gebeld met dit bedrijf, wilde de traplift wel t ... Lees meer

Je
JeffVb - Apr 11, 2024 om 13:44
Geldzaken & recht

DPD bezorger bezorgd niet

Lange intro:
Gisteren zou er een pakket bezorgd worden via DPD. Het gaat hier vaker mis met DPD in de flat (niet alleen bij mij, maar voor de gehele flat). Er wordt nooit aangebeld en ze sturen altijd een mail met 'we hebben u gemist'.  Dit gebeurde gisteren ook. Alleen heb ik nu geobserveerd en opgenomen wat er gebeurd. Ik was vrij van werk en kon dus rustig alles in de gaten houden. Nu vo ... Lees meer

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer