Ma
door Marjan76 Jan 30, 2016 om 13:53
Voeding & gezondheid

Telefoonnummer 072-2020070

Mijn vader van 75 is gisteren meerdere malen gebeld door telefoonnummer 072-2020070. De dame die hij aan de lijn kreeg kwam met een vaag verhaal over "hulp bij het lopen"  en kwam al pratende op een WMO-aanvraag. Ze zou hem iets gaan toesturen. Heel vreemd, want er loopt op dit moment geen WMO-aanvraag. Hij heeft gelukkig geen gegevens achtergelaten. Als ik dit telefoonnummer bel wordt er niet opgenomen. Google meldt dat het zou zijn van de Thuisapotheek in Alkmaar. Mijn vader woont in de prov. Groningen. Ik vertrouw het niet. Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?

38312 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 30, 2016 om 14:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het nummer schijnt inderdaad van de thuisapotheek in Alkmaar te zijn, maar omdat de bijbehorende site down is valt dat niet na te gaan.

edrick3
door edrick3 Jan 30, 2016 om 14:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

???

Thuisapotheek

Apotheek
Adres: Phoenixstraat 21, 1812 PP Alkmaar
Telefoon:085 732 5740

jo
door jorisw Apr 22, 2016 om 14:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

085 is geen geographisch nummer, het netnummer van Alkmaar is 072.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2016 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, herken dit verhaal niet.
Geen gegevens doorgegeven, dus kan geen kwaad.
Rustig afwachten of en zo ja wát er opgestuurd gaat worden.

hutch
door hutch - Jan 30, 2016 om 14:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Heel goed dat u dit (handelen) niet vertrouwt.

Alles afhouden en wat er ook binnenkomt, niet meer (laten) reageren. Een 'bedrijfje' dat zo werkt, moet u per definitie altijd wantrouwen.
Uiteraard probeert dat callcentrum (want dat is het volgens mij) uw vader geld af te troggelen.

Waarschuw uw vader dat hij, mocht hij weer gebeld worden, door dit of een ander 'bedrijfje', meteen de verbinding verbreekt. Ga ook niet in gesprek met die persoon, want die lui zijn er op getraind om (vooral) de ouderen onder ons geld uit de zakken te kloppen d.m.v. allerlei onzin zaken.

costnix
door costnix Jan 30, 2016 om 22:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hou ze altijd letterlijk aan het lijntje met dit anti belscript:
http://www.elsloo.info/pdf/tegenscript-bellen.pdf

gerbera
door gerbera Jan 31, 2016 om 11:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@costnix, krijg een heel vreemde melding bij gebruik van uw link. deze, Je verbinding is niet prive. Aanvallers trachten e-mail en wachtwoorden te stelen.

marita567
door marita567 Jan 31, 2016 om 12:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@gerbera , de kassa site maakt er automatisch https van ( moet http zijn ) daarom krijgt u deze melding , verwijder bij openen van de link @costnix bovenin de zoekbalk https , en dan ziet u de link wel .

hutch
door hutch Jan 31, 2016 om 12:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

holstein
door holstein - Jan 30, 2016 om 18:03
922 Antwoorden / 16 Vragen

Zou het zo kunnen zijn dat ze van een klant van hun per ongeluk het verkeerde nummer hebben genoteerd, met misschien maar 1 cijfer verschil, en dat ze daardoor zonder er erg in te hebben jou vader aan de lijn krijgen, hebben zoiets hier zelf meegemaakt.

hansje klein
door hansje klein Jan 30, 2016 om 23:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ben gisteren door een huisarts gebeld, die zèlf  niet in de gaten had, dat ze twee cijfers in het telefoonnummer verdraaid had........menselijke en inderdaad een verklaarbare fout.

holstein
door holstein Jan 31, 2016 om 16:02
922 Antwoorden / 16 Vragen

Tja, zo zie je maar, foutje is zo gemaakt.

jo
door jorisw Apr 22, 2016 om 14:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar het is toch veel leuker om lekker mee te veren met de paranoide hype rondom telefoongesprekken. Ieder nummer dat je niet kent is van een criminele bende. Je weet tog.

va
door valtjee deurloo - Apr 22, 2016 om 14:37
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben gister en vandaag ook meerdere malen door dit nummer gebeld.  Ik was niet in de gelegenheid om op te nemen maar heb het nummer opgezocht en bleek inderdaad een thuis apotheek uit alkmaar te zijn. Maar ik woon in bergen op zoom. Terug gebeld maar er werd niet opgenomen. Werd paar weken geleden ook gebeld door nummers uit Marokko ( niet opgenomen )dat bleken oplichters te zijn. Ik neem niet meer op bij nummers die ik niet ken.

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2016 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het nummer is gewoon van de thuisapotheek en wordt wel opgenomen.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 25, 2016 om 13:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Tijger1 kreeg jij onderstaande mevrouw aan de lijn? ;-)

Cookies
door Cookies - Apr 25, 2016 om 13:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@valtjee: Zou maar snel de telefoon de deur uit gooien! Ben je dat levensgevaarlijke ding iig kwijt.