ej
door ejdw Jun 6, 2008 om 19:39
Voeding & gezondheid

Tobben met een open been wond.

mijn vrouw is in februari gevallen met de fiets.
wondje op haar been en een paar blauwe plekken.
wondje goed schoon gemaakt en betadiene er op met een pleister.
de wond is gaan ontsteken,pappen en nat houden,bewegen ,rusten,
been omhoog ,bewegen , rusten ,ziekenhuis opname,rusten, bewegen,
vet gaasje,stevige kous,been omhoog ,rusten ,bewegen.
knettergek word je er van ,al die verschillende artsen ,assistentes,vervangers en chirurgen met een ander verhaal en aanpak.
ondertussen zijn we 4maanden verder en weer een ontsteking.
waar kan ik mijn verhaal kwijt want als ik vragen stel aan deze specialisten krijg ik vage en verschillende antwoorden.
geen wonder dat de ziektekosten zo hoog zijn,er wordt maar wat aangeklooit, maar ja dat mag ik natuurlijk niet zeggen ik heb daar niet voor geleerd.
help!!!!??

4798 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 6, 2008 om 19:55
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ejdw

In principe zou ik zeggen, raadpleeg een andere arts. Second opinion. Maar ik begrijp uit uw verhaal dat u eigenlijk van het kastje naar de muur wordt gestuurd. En niemand die het echt weet!

Ik kan u geen oplossing aan de hand doen. Wel een vergelijkend verhaal. Ook mijn schoonmoeder is vorig jaar behoorlijk gevallen. En ja ... ook een open been wond die niet wilde helen. Zij heeft er bijna een JAAR mee gelopen. 'T enige wat er aan te doen lijkt: verzorgen en de tijd uitzitten/lopen. Of inderdaad iemand vinden die er kijk op heeft? Wens u en uw vrouw sterkte, en hopelijk een voorspoedig herstel toe.

m.vr.gr. kiran

poltol
door poltol - Jun 6, 2008 om 20:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik ga er maar even vanuit dat uw vrouw geen diabeet is. Want bij een diabeet is het op orde krijgen van zo'n vervelende wond een crime. Eigenlijk moet u er een andere arts naar laten kijken en ook laten adviseren wat er gebeuren moet. Zelf ben ik gewond geweest aan mijn scheenbeen. Het wilde niet dicht en als het dicht was, ontstak het weer. Uiteindelijk heeft de volgende werkwijze wel tot resultaat geleidt. We hebben zalf ompressen [van KLINION] gehaald bij de apotheek [op advies van een verpleegkundige op m'n werk], die zijn 10 bij 10 cm groot. Die heb ik op de plek/wond gedaan en toen laten zitten tot dat er een korst opzat. Wel steeds het bovenliggende verband vernieuwd. En tijdens het douchen droog houden door het in plastick te verpakken. Maar de zalfcompressen moet u altijd laten zitten. Onder het zalfcompres ontstaat uiteindelijk een nieuwe huid. Op enig moment laat de compres met de wondkorst vanzelf los. Daarna nog één keer een zalfcompres aanbrengen. Na ongeveer één week is de nieuwe huid dan sterk genoeg. Fijn laten drogen aan de lucht. Dus niet meer inpakken. De wondplek eventueel nabehandelen met calendulazalf. Voorzichtig insmeren, dat versterk de nieuwe huid en houdt de plek soepel. Ik was na drie weken er vanaf. Na 2 maanden tobben daar voor.

Succes, poltol

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 7, 2008 om 01:46
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag ejdw,

Zeer vervelend probleem. Als ik haar daarmee helpen kan?

Is het oppervlakkig of een diepere wond?
Zit de wond hoog aan het been of lager, bij de voet?
Is uw vrouw verder goed gezond of heeft ze een (chronische) ziekte?
Vaak koude voeten?
Bloedsomloop problemen?

Ik dokter graag zelf en wil ook graag begrijpen hoe een dokter aan zijn/haar diagnose/behandelplan komt.
Verder houd ik van oude huismiddeltjes, waar ik mee klooi alvorens naar een dokter te gaan. Daar kom ik heel weinig en ben daar toch 65 mee geworden.

Een huisarts zei me eens: Waarom haal je die nagel er zelf af? Kom toch hier, dat is al betaald. Je woont toch niet op een eiland? Krijg je een spuitje en dan doet het ook niet zo'n pijn.
Ik: Ach, met koudspray valt de pijn ook nogal mee.

Graag uw antwoorden, om het probleem preciezer in te kunnen schatten.

Hardware ERror MAN.

freix.
door freix. - Jun 10, 2008 om 18:35
28 Antwoorden / 14 Vragen

Tja, ik zou de wond graag willen zien en verbinden maar waarschijnlijk wonen we te ver uit elkaar. Het is belangrijk dat er continuïteit is in de verzorging. Dit wil zeggen niet elke week een ander verband/zalfje. Maar een methode de kans geven om te werken. Hierboven las ik al een dergelijk verhaal. Open benen zijn erg moeilijk dicht te krijgen. Een wondverpleegkundige laten beoordelen is een goede optie. Zoek het telefoonnr van Convatec bijv en leg je probleem voor. Kan ook per mail. Zij hebben een dergelijke verpleegkundige in dienst. Ze komt gratis maar adviseert alleen convatec producten natuurlijk. Maar dat maakt niet uit. Je belt je huisarts voor de recepten en gaat vervolgens naar de apotheek. de Convatecdame blijft je volgen tot het dicht is. Ik heb haar meer dan eens nodig gehad tijdens mijn werk omdat het hopeloos leek. En altijd was het uiteindelijke resultaat dat de wond dicht ging!