so
door sonja.koninga@gmail.com Feb 3, 2016 om 17:56
Voeding & gezondheid

Uitlegkosten apotheek

Ik werd vandaag gebeld door de apotheek om het gebruik van een recept toe te lichten.
Voordat de juffrouw hier iets over kon zeggen heb ik haar ik de rede gevallen, niet netjes maar omdat ik dit recept 1,5 jaar geleden ook al had gehad wist ik precies hoe dit recept te gebruiken. Maar zij berekenen toch nog de € 6,00 omdat ik het meer dan 1 jaar geleden had gebruikt.
Ik vind dit schandalige geldmakerij (van, ik weet niet precies wie dit heeft bedacht, de apotheek of de zorgverzekeraar)!!!
Hoe kunnen wij (consumenten) in opstand komen om dit soort flauwekul niet meer te hoeven betalen?

2236 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

me
door mein33 - Feb 3, 2016 om 18:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen
1

@sonja .....,

Het klopt dat u deze uitlegkosten, naast de terhandstellingskosten, moet betalen aangezien dit door het ministerie (kabinet) zo is vastgesteld.
Dit komt omdat het langer dan één jaar geleden is dat u het medicijn heeft ontvangen.

19
door 1953 Feb 4, 2016 om 02:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Deze uitlegkosten zijn per 1 januari 2016 beëindigd.

me
door mein33 Feb 4, 2016 om 11:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@1953,

Uw opmerking is niet correct.

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 23:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0
19
door 1953 - Feb 4, 2016 om 01:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Deze uitlegkosten zijn per 1 januari 2016 beëindigd.

me
door mein33 - Feb 4, 2016 om 11:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen
1

@1953,

De kosten voor de uitleg en/of de afgifte van een medicijn zijn "niet" beëindigd maar worden sinds 01-01-2016 niet meer apart vermeld op de rekening of op het overzicht van de zorgverzekeraar.
Het moet nog steeds, net als in het verleden, gewoon worden betaald.

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2016 om 11:53
7357 Antwoorden / 14 Vragen
1

ik weet niet precies wie dit heeft bedacht, de apotheek of de zorgverzekeraar)!!! 

Onze minister van Volksgezondheid !!!



me
door mein33 Feb 4, 2016 om 13:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerbera,

De Nederlandse Zorgautoriteit heeft er voor gekozen om de tansarantie in de bijkomende kosten voor medicijn (de terhanstelling en uitgifte van de medicijnen) niet meer apart te (laten) vermelden.  
Dit is gedaan om de onduidelijkheid over deze verplichte kosten weg te nemen en de agressie bij de apotheker over deze bedragen weg te nemen.

gerbera
door gerbera Feb 4, 2016 om 14:41
7357 Antwoorden / 14 Vragen

@mein33, dit verhaal is mij bekend maar wat heeft dit met mijn reactie van doen. Ts blijkt nog steeds niet te weten door wie die regel toendertijd is ingesteld. En daar heb ik op geantwoord. Dat de regel geel is betekend dat dit een kopie is van de tekst door de TS geschreven. Dat dan ook het antwoordt geel wordt kan ik verder niets aan doen.

me
door mein33 Feb 4, 2016 om 16:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerbera,

Het heeft het volgende met uw reactie van doen : 

Het is "niet" onze minister van Volksgezondheid maar wel  de Nederlandse Zorgautoriteit.

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 4, 2016 om 13:01
423 Antwoorden / 4 Vragen
0

Beste Sonja
het is niet handig om als gebruikersnaam je emaladres te nemen.
Hierdoor krijg je een hoop spam

tenormin
door tenormin Feb 4, 2016 om 13:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

De TS is al niet meer actief, zo te lezen. Dan zal het dus echt wel moeten komen (spam) van een van de forumleden en die doen zoiets niet, neem ik aan. Hoop ik, beter gezegd.

costnix
door costnix Feb 4, 2016 om 14:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wij niet, maar bekende webstekken worden bezocht door zogenaamde "spiders", die naar gegevens zoeken zoals e-mailadressen.

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2016 om 22:43
7357 Antwoorden / 14 Vragen
0

Van een recept wordt je niet beter, wel van de medicijnen die daar op vermeld zijn. Maar ja als de apotheker al moet uitleggen hoe je een recept moet gebruiken !!!. Zal toch ook wel het gebruik van het medicijn hebben toegelicht.

jo
door jorisw - Feb 4, 2016 om 23:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Marktwerking zou een oplossing kunnen zijn. Dan kunnen apothekers met elkaar gaan concurren met kreten als "Bij ons geen overbodige voorlichting dus veel goedkoper". En dan kan je als consument kiezen voor de apotheek die het beste aansluit bij je eigen wensen. Maar helaas wordt het allemaal door de overheid bepaald.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ro
roekiah - Apr 16, 2024 om 21:08
Geldzaken & recht

Is er recht op een erfenis

Hebben wij recht op een erfenis van onze neef

Wij hadden een neef, hij is 5 jaar geleden overleden, mijn neef is niet gehuwd en was enig kind, hij heeft verder geen kinderen, en is vrijgezel. Ik ben een nicht van hem, met nog vele neven en nichten. Hij had jammer genoeg geen testament, dat had hij wel gewild, maar helaas overleed mijn neef nog voordat hij een testament wilde samen ste ... Lees meer

wi
witteke - Apr 9, 2024 om 14:29
Computers & telefonie
Samsun galaxy tab s 2

Samsun galaxy tab s 2

Ik heb 2 van deze tablets,en ben er zo enorm tevreden over,echter,niet alle apps werken hier nog op,sins ongeveer 2 weken werkt tijdschrift.nl daar niet meer op
Rest van de apps doet het nog wel
Al contact met hun gehad,maar daar kom ik ook niet verder mee,het zou aan mijn provider liggen,maar dat klopt dus niet,want op een andere teblet werkt het wel

Ze hebben voor minder goe ... Lees meer

Fi
Fiori - Apr 12, 2024 om 22:05
Winkels & webshops
Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?

Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?

Na een tijd hard gespaard te hebben was het zover: op 12 januari 2024 bestelden we onze 4 nieuwe Fiori eetkamerstoelen. Onze bestelling (met nummer 5354, dat we inmiddels uit ons hoofd kennen) had een verwachte levertijd van 3 weken, maar we hoorden echter nooit iets over een leveringsdatum. Daarom zelf meerdere keren gemaild (bellen lukte niet), waarbij elke keer een vage leverperiode werd genoem ... Lees meer