Je
door JeroenVermeer May 3, 2016 om 11:48
Voeding & gezondheid

Voorwaarden van cadeaubon gewijzigd en nu minder waard

Heb onlangs een bon gekrgen voor Spa Zuiver, een spa bij ons in de buurt. De bon geeft mij recht op toegang tot de spa, gebruik van badjas en handdoeken en een massage van 50 minuten. Na een poging om de bon te verzilveren gaf een collega aan dat de voorwaarden van de bon zijn veranderd! De bon (nu tevens tien euro duurder) geeft recht op toegang tot de spa, een kop koffie, en een massage van 50 minuten. De telefoniste gaf zeer klantonvriendelijk en geirriteerd aan dat zij het recht hebben de voorwaarden op elk moment te kunnen wijzigen en dat deze dan van toepassing zijn op alle reeds uitgegeven bonnen.
Nu kan dit toch niet de bedoeling zijn, dat zij A klanten voor een verwendag zo onvriendelijk helpen en B voorwaarden wijzigen van reeds uitgegegven bonnen?
Iemand hier ervaring mee (bonnen algemeen waarvan de voorwaarden zijn gewijzigd of bonnen van Spa Zuiver)?

Bedankt!

1286 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat er op de bon waar u recht op hebt? Of staat er "verwendag"?

En wat bedoelt u met een poging tot verzilveren? Bent u nu geweest of niet.

Je
door JeroenVermeer - May 3, 2016 om 14:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat op de bon dat deze het recht geeft op toegang tot de spa, gebruik van badjas en handdoeken en een massage van 50 minuten. Ben nog niet geweest, enkel geprobeerd een reservering te maken maar kom er nu dus achter dat zij de voorwaarden hebben gewijzigd

zoekster1
door zoekster1 - May 3, 2016 om 14:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan natuurlijk niet zomaar, wat er is beloofd tijdens het aangaan van de overeenkomst moet ook worden waargemaakt. U heeft gewoon recht op gebruik badjas en handdoeken.

Spa Zuiver is dus niet erg zuiver. Ik snap dit soort klantonvriendelijkheid werkelijk niet. Wat kan het hun nou bommen dat u een badjas en handdoeken van ze leent? Zo'n dom bedrijf. Zelfs al maak je gebruik van de bon, je komt nooit meer terug en je gaat er ook niet bij vrienden en familie reclame voor maken.

Ga maar fliink rammelen op internet over deze club. Denk aan klacht.nl en klachtenkompas.nl

Dat krijg je nou van dat bonnengedoe. Hield het maar eens op!

edrick3
door edrick3 - May 3, 2016 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat de Voorwaarden wijzigen is hun goed recht.
Dat je iets anders zou krijgen dan waarvoor er betaald is en wat op je bon staat niet.

Maar ..... voordat je hier komt klagen.... zou het eerst eens uitproberen!
Waarschijnlijk krijg je gewoon waar je recht op hebt en wat op je cadeaubon staat.

br
door brains2 - May 3, 2016 om 15:41
9 Antwoorden / Vragen

De reactie van de telefoniste geeft goed weer met wat voor bedrijf je hier te doen hebt. Meestal lost dat zichzelf op door een faillisement na bepaalde tijd. Een gekochte bon vertegenwoordigd geld en mag niet zomaar gewijzigd worden. Sauna moet nakomen wat op de bon staat of -als ze dat niet willen- het aankoopbedrag teruggeven. De wet is daar zéér duidelijk en expliciet over.

Ma
door Mat Matheij - May 3, 2016 om 17:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

Van belang is of de door U geschetste voorwaarden van de SPA staan vermeld op de bon. Waar heeft U recht op en welke is de geldigheidsduur. Het kan niet zo zijn dat na uitgifte de voorwaarden voor reeds uitgegeven vouchers worden aangepast. Wel is het zaak te letten op de geldigheidsduur van het voucher. Uit ervaring blijkt dat deze soms te lang blijven liggen. Alsdan heeft U geen recht meer op 'verzilvering' en is de aanpassing naar de nieuwe prijs terecht. Mvrgr.

Je
door JeroenVermeer - May 4, 2016 om 11:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal erg bedankt voor de tips en het advies!
Gr, Jeroen