Ja
door Jannabalsters May 1, 2016 om 07:50
Voeding & gezondheid

Waarom staat er nooit een begin/einddatum op zonnebrandproducten.

Waarom stelt de overheid dit niet verplicht? De dermatologische kosten zijn gigantisch, er is een hoop huidkankerleed en toch kun je als klant niet zien ...wat je koopt.

5746 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 1, 2016 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar men krijgt geen huidkanker door zonnebrandproducten. Maar door te lang in de zon te gaan zonder iets te gebruiken.

En de klant moet zijn ogen open doen en lezen.

zoekster1
door zoekster1 May 1, 2016 om 09:53
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Met het verkeerde been uit bed gestapt?

zoekster1
door zoekster1 - May 1, 2016 om 09:48
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind ook dat er een duidelijke houdbaarheidsdatum op moet. Nu kan een verkoper gewoon zijn oude meuk van vorig jaar weer in de schappen zetten. En je kunt je natuurlijk afvragen hoe oud de goedkope partijen van Action zijn.

hansje klein
door hansje klein May 1, 2016 om 10:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Beste argument. Dan zou een verplichte houdbaarheidsdatum inderdaad dringend aan te bevelen zijn, betalen, smeren en tòch het risico lopen op huidkanker.......omdat er anders weer voor de optimale winst gegaan kan worden door malifide praktijken.

Aanbeveling: Productiedatum opdrukken en tevens max. 12M aanbevelen als laatste gebruiksdatum.

lo
door lovewinnie - May 1, 2016 om 10:02
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Na 1 jaar heeft hij 50% van zijn bescherming verloren. Dit is algemeen bekend. Bij factor 50 van vorig jaar gebruik ik dit jaar voor mezelf want dan is factor 25 genoeg. En koop voor de kinderen nieuwe.
Koop ook altijd zonnebrand in spray of gesealde fles of tube. Zo weet ik zeker dat hij niet open is geweest.
Bij de action zou ik geen zonnebrand kopen. Deze kopen partijen op en je weet niet waar het vandaan komt en wat er m gebeurd is. Winkels hebben vaak bakken net als apotheek met zooi van vorig jaar.zolang ze dicht zijn geen probleem.
Koop je toch  bij action pak dan de hoogste factor

redfloor
door redfloor - May 1, 2016 om 10:02
166 Antwoorden / 21 Vragen

Op degene die ik koop, o.a. van het Kruidvat, wel hoor... En meestal zijn ze houdbaar tot mei, zodat je in de zomer weer nieuwe moet kopen. Da's namelijk slim van de fabrikant;)

tijger1
door tijger1 - May 1, 2016 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

"verkeerde been uit bed gestapt" Hoezo?

Op die flessen staat hoe lang het houdbaar is. Uiteraard na opening. Je weet toch zelf wanneer je het koopt? Kan je dat niet onthouden, schrijf het er dan op.

Dus als klant kan je wel degelijk zien wat je koopt. En zoals in de uitzending ook werd gesteld, als je goed smeert, blijft er helemaal niets voor volgend jaar over.

Het is geen pak melk, wat ook, na niet openen, vanzelf na verloop van tijd zuur wordt.

En dan altijd die verwijzingen naar de overheid, die iets zou moeten verplichten.:-(

zoekster1
door zoekster1 May 1, 2016 om 10:28
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Je komt nogal knorrig over. Vandaar.

zoekster1
door zoekster1 - May 1, 2016 om 10:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb hier 2 flessen. Op de een staat niets Ladival (heel duur) voor een gevoelige huid. En op de andere, een goedkope van Action staat inderdaad 12 m, heel klein.
Allebei vorig jaar gekocht.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2016 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Ik ben helemaal niet knorrig.

Heb zeer nabij helaas veel ervaring met huidkanker. Niet door de zon, maar als bijwerking van medicijnen.

Als de vraagsteller goed naar het programma had geluisterd en gekeken, zou zij die vraag niet gesteld hebben. Je weet dus als klant wel degelijk wat je koopt.

Noteer gewoon op die fles wanneer je hem openmaakt.

Cookies
door Cookies - May 1, 2016 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gewoon aan het begin van het seizoen een nieuwe fles kopen en de oude in de kliko gooien. Zo doe ik het altijd. Probleem opgelost.

zoekster1
door zoekster1 - May 1, 2016 om 10:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik niet, vind ik zonde van mijn geld. Ik doe er rustig 2 jaar mee.

Cookies
door Cookies May 1, 2016 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is je eigen keuze natuurlijk. Geld vind ik minder belangrijk dan gezondheid.

zoekster1
door zoekster1 May 1, 2016 om 10:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, dat is natuurlijk het eeuwige argument. Sommigen vinden roken belangrijker dan gezondheid. Dat vind ik dan weer niet. Wat de zon betreft, ik geef niets om zonnen, dus zit toch meestal onder een parasol.

tenormin
door tenormin May 1, 2016 om 18:28
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Zit nooit in de zon, hier ook niet; smeer, beter gezegd spray wel, ben toch zo bruin als een negerzoen (als dat nog mag worden gebruikt). Op de bus spray staat ook de t.h.t. datum op.

ma
door mariannegerhard May 4, 2016 om 00:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

In de schaduw krijg je ook UV en UVB op/in je huid.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2016 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zodra de fles opengemaakt is, gaat de bescherming achteruit. Hoeft dus helemaal geen bezwaar te zijn. Eventueel gewoon meer smeren. Klaar.

gerbera
door gerbera - May 1, 2016 om 11:54
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom maken mensen toch overal een probleem van. Koop dan een produkt waar het wel  op staat. En koop anders een parasol, die zijn onbeperkt houdbaar mits goed bewaard.  Waarom moet de overheid alles voor ons bepalen, kunnen we dan zelf ons verstand niet meer gebruiken ? We barsten al van, door de overheid bepaalde, regels al dan niet nuttig. En de volgende keer ff goed luisteren wat er in een programma verteld wordt, dan had deze vraag niet gesteld hoeven worden. En nee ik ben niet chagerijnig alleen wordt ik verdrietig als mensen zo reageren.

zoekster1
door zoekster1 May 1, 2016 om 12:45
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U bent niet boos, alleen een beetje verdrietig?

gerbera
door gerbera May 1, 2016 om 16:00
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Ja echt verdrietig, als de Ts het programma goed had gevolgd was deze vraag onnodig. Het was duidelijk uitgelegd hoe met dat spul om te gaan. En hallo we zijn toch geen kleuters die voor alles beschermd moeten worden. Straks komt er een met de vraag of de overheid moet bepalen hoeveel gewicht er in mijn kruiwagen mag. (ja kept ter een);-))

zoekster1
door zoekster1 May 1, 2016 om 16:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

16 kilo

aurora1
door aurora1 - May 1, 2016 om 12:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op erg veel potjes voor smeerseltjes, crèmes, deodorants etc, staat doorgaans een icoon van een potje met geopend dekseltje en de period vermeld w.b. aantal maanden na opening.

gerbera
door gerbera - May 1, 2016 om 16:04
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@zoekster, Ja ik ben echt verdrietig, als de Ts het programma goed had gevolgd was deze vraag onnodig. Het was duidelijk uitgelegd hoe met dat spul om te gaan. En hallo we zijn toch geen kleuters die voor alles beschermd moeten worden. Straks komt er een met de vraag of de overheid moet bepalen hoeveel gewicht er in mijn kruiwagen mag. (ja kept ter een);-))