Waarom staat er nooit een begin/einddatum op zonnebrandproducten.
Waarom stelt de overheid dit niet verplicht? De dermatologische kosten zijn gigantisch, er is een hoop huidkankerleed en toch kun je als klant niet zien ...wat je koopt.
Hallo Jannabalsters ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/115279-houdbaarheid-zonnebrandcreme-en-zonnemelk.html
http://www.metronieuws.nl/mode/2015/05/zonnebrand-is-beperkt-houdbaar-maar-waarom
Maar men krijgt geen huidkanker door zonnebrandproducten. Maar door te lang in de zon te gaan zonder iets te gebruiken.
En de klant moet zijn ogen open doen en lezen.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Ik vind ook dat er een duidelijke houdbaarheidsdatum op moet. Nu kan een verkoper gewoon zijn oude meuk van vorig jaar weer in de schappen zetten. En je kunt je natuurlijk afvragen hoe oud de goedkope partijen van Action zijn.
Beste argument. Dan zou een verplichte houdbaarheidsdatum inderdaad dringend aan te bevelen zijn, betalen, smeren en tòch het risico lopen op huidkanker.......omdat er anders weer voor de optimale winst gegaan kan worden door malifide praktijken.
Aanbeveling: Productiedatum opdrukken en tevens max. 12M aanbevelen als laatste gebruiksdatum.
Na 1 jaar heeft hij 50% van zijn bescherming verloren. Dit is algemeen bekend. Bij factor 50 van vorig jaar gebruik ik dit jaar voor mezelf want dan is factor 25 genoeg. En koop voor de kinderen nieuwe.
Koop ook altijd zonnebrand in spray of gesealde fles of tube. Zo weet ik zeker dat hij niet open is geweest.
Bij de action zou ik geen zonnebrand kopen. Deze kopen partijen op en je weet niet waar het vandaan komt en wat er m gebeurd is. Winkels hebben vaak bakken net als apotheek met zooi van vorig jaar.zolang ze dicht zijn geen probleem.
Koop je toch bij action pak dan de hoogste factor
Op degene die ik koop, o.a. van het Kruidvat, wel hoor... En meestal zijn ze houdbaar tot mei, zodat je in de zomer weer nieuwe moet kopen. Da's namelijk slim van de fabrikant;)
@zoekster
"verkeerde been uit bed gestapt" Hoezo?
Op die flessen staat hoe lang het houdbaar is. Uiteraard na opening. Je weet toch zelf wanneer je het koopt? Kan je dat niet onthouden, schrijf het er dan op.
Dus als klant kan je wel degelijk zien wat je koopt. En zoals in de uitzending ook werd gesteld, als je goed smeert, blijft er helemaal niets voor volgend jaar over.
Het is geen pak melk, wat ook, na niet openen, vanzelf na verloop van tijd zuur wordt.
En dan altijd die verwijzingen naar de overheid, die iets zou moeten verplichten.:-(
Je komt nogal knorrig over. Vandaar.
Ik heb hier 2 flessen. Op de een staat niets Ladival (heel duur) voor een gevoelige huid. En op de andere, een goedkope van Action staat inderdaad 12 m, heel klein.
Allebei vorig jaar gekocht.
@zoekster
Ik ben helemaal niet knorrig.
Heb zeer nabij helaas veel ervaring met huidkanker. Niet door de zon, maar als bijwerking van medicijnen.
Als de vraagsteller goed naar het programma had geluisterd en gekeken, zou zij die vraag niet gesteld hebben. Je weet dus als klant wel degelijk wat je koopt.
Noteer gewoon op die fles wanneer je hem openmaakt.
Gewoon aan het begin van het seizoen een nieuwe fles kopen en de oude in de kliko gooien. Zo doe ik het altijd. Probleem opgelost.
Ik niet, vind ik zonde van mijn geld. Ik doe er rustig 2 jaar mee.
Dat is je eigen keuze natuurlijk. Geld vind ik minder belangrijk dan gezondheid.
Tja, dat is natuurlijk het eeuwige argument. Sommigen vinden roken belangrijker dan gezondheid. Dat vind ik dan weer niet. Wat de zon betreft, ik geef niets om zonnen, dus zit toch meestal onder een parasol.
Zit nooit in de zon, hier ook niet; smeer, beter gezegd spray wel, ben toch zo bruin als een negerzoen (als dat nog mag worden gebruikt). Op de bus spray staat ook de t.h.t. datum op.
In de schaduw krijg je ook UV en UVB op/in je huid.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer