fujitsu
door fujitsu Jun 29, 2006 om 13:39
Voeding & gezondheid

Wat is de beste zalf tegen zonneallergie

Sinds twee jaar heb ik last van zonneallergie.

Nu is mijn vraag welk middel helpt het best tegen deze kwaal ?

En of iemand nog andere adviesen heeft ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Met de vriendelijke groeten van :  Fujitsu

84833 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 29, 2006 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is hiervoor maar één antwoord en wel het raadplegen van een allergologiecentrum via uw huisarts res. verwijzing naar huidarts.

Ga niet zelf dokteren met alle risico van verdere huidproblemen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2006 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mischien heeft u hier iets aan......
                           zonneallergie

ve
door verwijderd - Jul 7, 2006 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Urtizon korreltjes zou je eens kunnen proberen;adviseer ik ook aan klanten en heeft mijzelf ook altijd goed geholpen.

En smeren met cardiflor emulsie van VSM wil ook wel eens helpen.

Hopelijk heb je er wat aan,groetjes mo75

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt mo 75

De anderen ook bedankt.

Waar kun je de Urtizon korreltje krijgen, ook bij de drogist ?

Met de vriendelijke groeten van; Fujitsu

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is sterk afhankelijk van aard van zonne-allergie, heel mild zodat een goede zonnebrandcreme, weinig in de zon (zeker niet midden op de dag!) en kleding met lange mouwtjes  irritatie en blaasjesvorming kan voorkomen tot zeer ernstige vormen van zonne-allergie toe  die absoluut niet verdraagt dat men overdag naar buiten gaat.

Bovendien, een zonne-allergie veroorzaakt door medicijngebruik; antibiotica zijn berucht kan na een aantal jaren 'uitgesleten'zijn.  Ook in aanraking geweest te zijn met de Grote Bereklauw levert vaak een zonne-allergie op.  Afhankelijk van de oorzaak zal een zonne (lees licht) allergie tijdelijk kunnen zijn maar ook in sommige gevallen blijvend.   Het is ook niet het UV-b dat de allergie opwekt maar het UV-a en daar helpen zonnebrandtcremes niet tegen.

Het is in die mate ernstig dat via de huisarts specialistische hulp in alle gevallen noodzakelijk is waarbij u wel bij uzelf de vraag beantwoordt hebt gekregen wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn want zelfs de Diane 35 (de pil- soms gebruikt ook tegen jeugdpuistjes) kan een lichte vorm van licht-allergie veroorzaken.

Succes, en laat nog eens wat van u horen, vraagt

Deze ouwe Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 4, 2006 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook zonneallergie gehad. Kreeg rode jeukende bultjes. Contralum ultra heb ik gebruikt en dat hielp erg goed. Dit kun je op doktersvoorschrift krijgen, dan krijg je het vergoed, anders is het best wel duur. Bij mij hielp het perfect, de bultjes en de jeuk verdwenen. Het proberen waard.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2006 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Noor26 en Grootvader,

Bedankt voor de tips, de laatste tijd ( koeler weer ) gaat het weer beter.
Maar zodra ik onbeschermd in de zon ben, is het gelijk weer mis.
Afgelopen week een half uur in de zon gefietst zonder mij ingesmeerd te hebben.
De volgende dag waren de onbedekte delen gelijk weer geïriteerd.

Ik ga alle tips proberen, en de goeie onthouden.

Nog bedankt, en de groeten van: Fujitsu

ve
door verwijderd - Aug 6, 2006 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf al jaren last van zonneallergie .tot ik een keer in spanje was en daar erop gewezen werd dat er wel degelijk iets voor is ,het is geen zalf maar een tabletje vrij verkrijbaar bij de aphotheek dat heb ik daar gehaald en er ging een wereld voor me open .zonder jeuk en bulten gewoon in de zon SUPER.ik zat net op internet te kijken of je het hier kan bestellen en dat kan bij de kwaliteitsaphotheker het heet Clarityne.succes ermee

ve
door verwijderd - Aug 7, 2006 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mylene,

Bedankt voor deze tip, ik ga vanmiddag gelijk naar de Apotheker om te kijken of ze het hier hebben.

Met de vriendelijke groeten van: Fujitsu