to
door tonvandijk_1 Jan 4, 2011 om 12:51
Voeding & gezondheid

Wat kosten brillenglazen?

Mijn vrouw heeft vrij ingewikkelde brillenglazen, vooral rechts (cylinder -4.75, as 139, additie 2.50; links cylinder -3.50, as 050 volgens de meting) Het bleek ons dat er nogal forse prijsverschillen zijn bij diverse opticiens en meerdere soorten 'glas' en coatings in diverse merken.

Zijn goedkopere glazen slechter? Waarom zijn sommige soorten zo duur? Weet iemand hier meer van? Ton van Dijk. [edit redactie, persoonlijke gegevens verwijderd]

300476 55 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 4, 2011 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerste de basis het glas.
Hoe hoger de brekingsindex hoe hoger de prijs en hoe dunner het glas.
Bij 4.75 is goedkoop glas een jam pot bodem.

Ontspiegeld glas is er in vele gradaties en zorgt er voor dat je geen last hebt van spiegelingen.
Te veel spiegelingen kunnen hoofdpijn en vermoeidheid veroorzaken.
Echter niet iedereen is daar even gevoelig voor.
De krasvast laag is een aanrader maar kost ook geld.

Dan heb je de belangrijkste factor, de opticien...die moet het wel goed doen.
Cilinder in de juiste stand. brandpunt recht voor de pupil.
Een bril die bij je past, zodat hij lang mee gaat.

Uit ervaring weet ik dat het bij de opticien nogal eens fout gaat.
Ga gerust naar een paar winkels en laat je alles rustig uitleggen.
Je ontdekt dan wel, welke opties je moet nemen en welke niet.
Laat ook je ogen in 2 winkels meten als je zeker wilt zijn.

Ook zit er verschil in service.
In de ene winkel koop je een bril waarvan alle service gratis is.
Maar je bril gaat bijna nooit stuk.
Bij de andere winkel moet je steeds betalen voor de reparaties.
Daar is vaak, de bril snel stuk en smeren ze je een nieuwe bril aan.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonvandijk schreef op dinsdag 4 jan 2011, 12:51: Mijn vrouw heeft vrij ingewikkelde brillenglazen, vooral rechts (cylinder -4.75, as 139, additie 2.50; links cylinder -3.50, as 050 volgens de meting) Het bleek ons dat er nogal forse prijsverschillen zijn bij diverse opticiens en meerdere soorten 'glas' en coatings in diverse merken.

Zijn goedkopere glazen slechter? Waarom zijn sommige soorten zo duur? Weet iemand hier meer van? Ton van Dijk. [edit redactie, persoonlijke gegevens verwijderd]

ik zou wel eens willen weten of glazen kopen met de zelfde specificaties in prijs sterk varieren per opticien. Uiteraard (?) je neemt de glazen, daar waar je ook het montuur koopt. Maar bij vervanging...? Ik hoor daar nooit iets over.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat niet alleen om de cylindrische waarde maar ook de sferische waarde.De brekingsindex is een aanduiding hoe sterk de lichtstralen doorbuigen in het glas.of kunststof.Hoe sterker de index ,hoe dunner het glas wordt. Cyl. - 4.75 is een waarde die boven de 4,0 dpt zit en dan krijg je een extra toeslag op dit glas.Tegenwoordig is het allemaal kunststof,omdat vele brillen glasbrillen zijn en die moeten van een taaie kwaliteit zijn en er moet in geboord kunnen worden.Je zit dan vlug aan 1.67 materiaal vast waarop een ontspiegeling moet worden aangebracht en een extra harde laag.Deze behandelingen maken het glas zo duur,waarbij ook nog een leescorrectie in moet worden aangebracht.Ga voor zo..n bril dus niet naar bv een discounter zoals h. anders of specsavers maar naar een goede opticien die een gediplmeerde optometrist in dienst heeft en let op de apparatuur.Tegenwoordig worden de pupilafstand en de hoogtes met fotoapp.vastgelegd.Vooral belangrijk dus voor deze hoge sterktes.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel, het verschil zit hem in de concurrentie. De glazen komen meest van dezelfde fabriek; de ene opticien slijpt ze zelf de ander wordt gedaan door de fabriek. Een klein voorbeeld qua bril: heb een montuur gekocht bij Hans Anders, later ging ik naar cocon: precies het zelfde merk: Bij Anders 35 euro bij Cocon was de prijs 265 euro,s. Ik heb nu de laatste jaren steeds de bril gekocht bij Hans Anders, geweldige service, geen reparatiekosten, bij klachten wordt alles nagekeken, en de galzen:Prima

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonvandijk schreef op dinsdag 4 jan 2011, 12:51: Mijn vrouw heeft vrij ingewikkelde brillenglazen, vooral rechts (cylinder -4.75, as 139, additie 2.50; links cylinder -3.50, as 050 volgens de meting) Het bleek ons dat er nogal forse prijsverschillen zijn bij diverse opticiens en meerdere soorten 'glas' en coatings in diverse merken.

Zijn goedkopere glazen slechter? Waarom zijn sommige soorten zo duur? Weet iemand hier meer van? Ton van Dijk. [edit redactie, persoonlijke gegevens verwijderd]

Bedoelt u met additie dat er ook een "leesgedeelte" in de glazen zit, maw gaat het om multi/varifocale glazen???

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De prijs van brillenglazen maakt niks uit, zowel bij een 'echte' opticien als bij Hans Anders, betaal ik evenveel. En dat is veel, ruim 600 euro, zonder montuur, (ik heb een zelfkleurende glazen, varifocus, een cilinderafwijking).
Wel heb ik gemerkt dat de glazen bij een 'echte' opticien beter zijn afgesteld dan bij Hans Anders.
De oogarts raadde mij aan de ogen ook nog eens te laten controleren door de opticien, en die (HA) kreeg heel andere uitkomsten dan de oogarts. Ik ben een par jaar geleden overgestapt naar een 'echte' opticien. De service is uitstekend, nameten, reparaties, net zo goed en net zo gratis als bij HA.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ton, je snijdt een onderwerp aan waar, denk ik, veel mensen dezelfde vragen over hebben. Mijn ogen zijn nog ingewikkelder dan die van je vrouw en telkens als ik aan een nieuwe bril toe ben bots ik weer opnieuw tegen vraagtekens aan. Toen ik aan mijn huidige bril toe was ben ik, vanwege de korting die i.v.m. mijn gekozen zorgverzekeraar gegeven werd, naar Pearle gegaan. Toen ik de bril ophaalde, kon ik daar niet door zien. Er was een foutieve oogmeting gedaan. Nog maar eens opnieuw dus. Met opnieuw een slecht resultaat. Later vernam ik dat het personeel van Pearle een zeer korte opleiding heeft voor oogmetingen. Daar zijn geen wettelijke voorschriften voor, helaas. Bovendien waren de glazen onderling verwisseld. Toen ben ik naar een zelfstandige opticien gegaan, geen keten dus. Dat moest wel goed gaan. Niet dus. De ervaren opticien heeft fout op fout gemaakt en schoof alles op mijn medicijngebruik. Na een hoop gedoe kreeg ik uiteindelijk mijn geld terug. De volgende opticien (geen keten) heeft toen goed werk geleverd. Uit mijn ervaringen heb ik geleerd om vragen en eisen te stellen en garanties te vragen. Welke opleiding heeft de optometrist? Hoe lang gaan de glazen mee, welke garantie krijg je? Wat doet de opticien als de "krasvrije" glazen toch beschadigd worden binnen een redelijke termijn van zeg 2-3 jaar, wat als het ineens "matglazen" geworden zijn. Is er een "niet-goed-geld-terug" garantie, zijn daar beperkingen op? Krijg je korting op een nieuwe bril als je binnen een bepaalde tijd een ongelukje hebt met de huidige? Zijn de glazen van Aziatische makelij (goedkoper, maar minder goed) of van Europese (duurder, maar beter). Een goede bril is van groot belang, bespaar daar niet op. Maar zoals je ziet heb ik zowel bij een (goedkope) keten als bij een onafhankelijke (dure) opticien slechte ervaringen gehad. De ketens zijn goedkoper omdat zij grotere partijen inkopen en daarom korting krijgen. Dat merk je in de prijs. Nu ik ook weer aan het shoppen ben voor een nieuwe bril hoorde ik hoe een verkoopster bij Eyewish haar cliënte een brilverzekering wilde verkopen. Het moet toch niet gekker worden....

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een goeie kwaliteit glazen in je bril wilt betaal je bij een keten als Hans Anders net zoveel als bij een kleinere opticien, en bij een kleinere opticien kun je ook goedkopere glazen kopen maar de kwaliteit is dus een stuk minder, het is waar je zelf voor kiest of voor kunt kiezen want niet iedereen kan de duurdere glazen betalen. Bij je ziektekostenverzekeraar hebben ze denk ik allemaal goede ogen want daar krijg je als slechtziende weinig terug terwijl iemand die bv een gebit nodig heeft wel een goed gebit kan krijgen want dat zit dan weer in de basisverzekering (implantaten).

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik ben loes ik heb heel veel problemen met mijn bril ik ben naar pearle geweest en ben 4 maanden bezig geweest de glazen waren steeds niet goed ik kon er niet goed door zien de glazen zijn drie keer terug gestuurd en dan maar weer 3 weken wachten het is treurig mijn bril kost 1150 euro en nog niet goed de glazen worden in duitsland gemaakt daarom duurt het allemaal zo lang ze doen maar wat maar het gaat wel om je ogen

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf zeer sterke glazen -9.25 en 7.25 en cylinders. Ik laat mijn glazen altijd aanmeten door Specsavers en met de heb ik service steeds goede ervaringen, ooit wilde ik perse echt glas met een hoge brekingsindex vanwege de dikte en de krasbestendigheid. Verder waren het varifocusglazen. Ik kon er echter steeds niet goed door zien en na een jaar bleek dat het montuur niet geschikt was voor echt glas met varifocus waarna er gratis nieuwe kunststof glazen in gezet zijn. Prima service dus.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

edit-red.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

vries43 schreef op woensdag 5 jan 2011, 14:54: Ik heb zelf zeer sterke glazen -9.25 en 7.25 en cylinders. Ik laat mijn glazen altijd aanmeten door Specsavers en met de heb ik service steeds goede ervaringen, ooit wilde ik perse echt glas met een hoge brekingsindex vanwege de dikte en de krasbestendigheid. Verder waren het varifocusglazen. Ik kon er echter steeds niet goed door zien en na een jaar bleek dat het montuur niet geschikt was voor echt glas met varifocus waarna er gratis nieuwe kunststof glazen in gezet zijn. Prima service dus.
Heel stom dat specsavers niet gelijk voor kunsstof glazen heeft gekozen! In glas is dit in deze sterkte,niet te tillen.Verkeerd advies dus van deze discounter .Gratis glazen ze geven gelijk toe dat ze verkeerd zaten. dus

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nu geen reakties van dat ik een foute bril heb gehad van deze zaken.Ben zelf 45 jaar zelfstandig opticien geweest dus ik weet wat er allemaal te koop is in optiekland,waarvan akte!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas spat de onkunde van de meeste antwoordgevers weer af en veranderd het draadje van de discussie weer.

Ten eerste; wil je weten wat een goede opticien is, kijk dan op de site van de NUVO daar staan alle aangesloten optiekbedrijven vermeld, ook kun je via deze link, lijst van gediplomeerde opticiens, zien welk bedrijf Gediplomeerde opticiens in dienst heeft.

Ten tweede: de glazen voor uw vrouw zijn niet de eenvoudigste glazen cilinders groter dan 3 moeten erg nauwkeurig aangemeten worden (op de graad nauwkeurig). Jammer dat u de sferische waarde er niet bijvermeld heeft anders was het vergelijk nog makkelijker. De prijs van de glazen hangt voornamelijk af van het merk ( essilor, HOYA, HOC, huismerk etc.) af wat u kiest ook speelt de keuze van de ontspiegeling een rol bij de totale glasprijs een eenvoudige ontspiegeling is veel goedkoper dan een hoogwaardige ontspiegeling met bijvoorbeeld UV filter. EMI filter Topcoat etc. Ook is het natuurlijk van belang of u een enkelvoudig glas besteld of een multifocaal ontwerp. Multifocaal is een glas waarmee zowel in de verte als nabij scherp gezien kan worden (bijvoorbeeld Varilux van Essilor, varifocus van HA, progressiv van Rodenstock, Gradal van Zeiss, Optiview huismerk glazen, etc)
Het ene glas is niet beter of slechter dan het andere als je naar de functie kijkt, alle multifocale glazen hebben bovenin een gebied om veraf te kijken en onderin een klein gebied om te lezen. De prijs van deze g;azen is dan ook weer afhankelijk van hoe het leesgedeelte erin geslepen is. Bij het ene mer is de overgang erg breed en het verloop rustig terwijl het bij een ander merk wat smaller is en wat harrder overloop. Een goede opticien kan u de verschillen tussen al deze glazen goed en uitgebreid uitleggen.
Wat dan ook nog van invloed is op de prijs van de glazen is de dikte die gekozen word. Een standaardglas met brekingsindex 1,5 is veel goedkoper dan een glas met brekingsindex 1,6 of 1,74. Maar een hoge brekingsindex kan ook weer voor "kijkproblemen" zorgen.

Ten derde is de montuurkeuze, u gaat glazen aanschaffen die erg duur zijn en waar u graag een lange tijd mee wilt doen. Kies bij de opticien dan ook een montuur uit dat die door u gewenste draagtijd meegaat.
Bij mij in de winkel heb ik ook wel monturen van € 35,00 euro hangen, maar ik heb ze ook wel van 250 euro en alles wat er tussen inzit. bij mij in de winkel kunt u het kwaliteitsverschil tussen een bril van € 35,00 en € 175,00 gewoon voelen en zien.

Mijn advies aan u is;
Zoek een opticien waar men rustig de tijd neemt voor u en laat u alle voor en nadelen van de glazen uitleggen. de meeste "zelfstandige" opticiens kunnen van meer dan 1 leverancier leveren (ik kan zelf een keuze maken uit minimaal 8 leveranciers van brilleglazen) zodat er voor u altijd wel een passende glaskeuze gemaakt kan worden.

Tot slot een kleine indicatie voor glazen

enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,50 brekingsindex € 128.00 per glas
enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,50 brekingsindex € 135.00 per glas
enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,67 brekingsindex € 158.00 per glas
enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,67 brekingsindex € 165.00 per glas

Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,50 brekingsindex € 220.00 per glas
Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,50 brekingsindex € 237.00 per glas
Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,67 brekingsindex € 288.00 per glas
Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,67 brekingsindex € 336.00 per glas

Dit is puur om je een indruk te geven van de glazen, ik ben niet diep aan het zoeken gegaan waar het grootste voordeel te halen is omdat dit natuurlijk afhankelijk is van veel meer omstandigheden.

Ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent

Grtz

Herald

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel Hans Anders als Specsavers is de prijs wel lager en de metingen en kwaliteit wel per winkel anders.
Dus niet zomaar een winkel van deze maar zoek er een waar vele tevreden bejaarden met slechte ogen komen want er zitten helaas prutsers en hele goede tussen en de prijs is hetzelfde.

Ook bij deze lastige glazen die ze in lage lonen land laten maken kan dus betaalbaar en zonder de dure opticien prijzen geleverd worden.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

drbeetle schreef op woensdag 5 jan 2011, 16:33: Helaas spat de onkunde van de meeste antwoordgevers weer af en veranderd het draadje van de discussie weer.

Ten eerste; wil je weten wat een goede opticien is, kijk dan op de site van de NUVO daar staan alle aangesloten optiekbedrijven vermeld, ook kun je via deze link, lijst van gediplomeerde opticiens, zien welk bedrijf Gediplomeerde opticiens in dienst heeft.

Ten tweede: de glazen voor uw vrouw zijn niet de eenvoudigste glazen cilinders groter dan 3 moeten erg nauwkeurig aangemeten worden (op de graad nauwkeurig). Jammer dat u de sferische waarde er niet bijvermeld heeft anders was het vergelijk nog makkelijker. De prijs van de glazen hangt voornamelijk af van het merk ( essilor, HOYA, HOC, huismerk etc.) af wat u kiest ook speelt de keuze van de ontspiegeling een rol bij de totale glasprijs een eenvoudige ontspiegeling is veel goedkoper dan een hoogwaardige ontspiegeling met bijvoorbeeld UV filter. EMI filter Topcoat etc. Ook is het natuurlijk van belang of u een enkelvoudig glas besteld of een multifocaal ontwerp. Multifocaal is een glas waarmee zowel in de verte als nabij scherp gezien kan worden (bijvoorbeeld Varilux van Essilor, varifocus van HA, progressiv van Rodenstock, Gradal van Zeiss, Optiview huismerk glazen, etc)
Het ene glas is niet beter of slechter dan het andere als je naar de functie kijkt, alle multifocale glazen hebben bovenin een gebied om veraf te kijken en onderin een klein gebied om te lezen. De prijs van deze g;azen is dan ook weer afhankelijk van hoe het leesgedeelte erin geslepen is. Bij het ene mer is de overgang erg breed en het verloop rustig terwijl het bij een ander merk wat smaller is en wat harrder overloop. Een goede opticien kan u de verschillen tussen al deze glazen goed en uitgebreid uitleggen.
Wat dan ook nog van invloed is op de prijs van de glazen is de dikte die gekozen word. Een standaardglas met brekingsindex 1,5 is veel goedkoper dan een glas met brekingsindex 1,6 of 1,74. Maar een hoge brekingsindex kan ook weer voor "kijkproblemen" zorgen.

Ten derde is de montuurkeuze, u gaat glazen aanschaffen die erg duur zijn en waar u graag een lange tijd mee wilt doen. Kies bij de opticien dan ook een montuur uit dat die door u gewenste draagtijd meegaat.
Bij mij in de winkel heb ik ook wel monturen van € 35,00 euro hangen, maar ik heb ze ook wel van 250 euro en alles wat er tussen inzit. bij mij in de winkel kunt u het kwaliteitsverschil tussen een bril van € 35,00 en € 175,00 gewoon voelen en zien.

Mijn advies aan u is;
Zoek een opticien waar men rustig de tijd neemt voor u en laat u alle voor en nadelen van de glazen uitleggen. de meeste "zelfstandige" opticiens kunnen van meer dan 1 leverancier leveren (ik kan zelf een keuze maken uit minimaal 8 leveranciers van brilleglazen) zodat er voor u altijd wel een passende glaskeuze gemaakt kan worden.

Tot slot een kleine indicatie voor glazen

enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,50 brekingsindex € 128.00 per glas
enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,50 brekingsindex € 135.00 per glas
enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,67 brekingsindex € 158.00 per glas
enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,67 brekingsindex € 165.00 per glas

Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,50 brekingsindex € 220.00 per glas
Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,50 brekingsindex € 237.00 per glas
Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,67 brekingsindex € 288.00 per glas
Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,67 brekingsindex € 336.00 per glas

Dit is puur om je een indruk te geven van de glazen, ik ben niet diep aan het zoeken gegaan waar het grootste voordeel te halen is omdat dit natuurlijk afhankelijk is van veel meer omstandigheden.

Ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent

Grtz

Herald
Leuk deze reclame voor eigen zaak, maar ik vind dat je aan de hele dure kant bent. Bij mij kostte een gewoon enkelvoudig kunststof glas index 1.6, 89 euro ,want 1.5 is weinig meer mee te doen omdat dit glas vrij hard is en niet geschikt is om in te boren en wat snel splintert. Compleet met een mooie groene ontspiegeling.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

drbeetle schreef op woensdag 5 jan 2011, 16:33: Helaas spat de onkunde van de meeste antwoordgevers weer af en veranderd het draadje van de discussie weer.

Ten eerste; wil je weten wat een goede opticien is, kijk dan op de site van de NUVO daar staan alle aangesloten optiekbedrijven vermeld, ook kun je via deze link, lijst van gediplomeerde opticiens, zien welk bedrijf Gediplomeerde opticiens in dienst heeft.

Ten tweede: de glazen voor uw vrouw zijn niet de eenvoudigste glazen cilinders groter dan 3 moeten erg nauwkeurig aangemeten worden (op de graad nauwkeurig). Jammer dat u de sferische waarde er niet bijvermeld heeft anders was het vergelijk nog makkelijker. De prijs van de glazen hangt voornamelijk af van het merk ( essilor, HOYA, HOC, huismerk etc.) af wat u kiest ook speelt de keuze van de ontspiegeling een rol bij de totale glasprijs een eenvoudige ontspiegeling is veel goedkoper dan een hoogwaardige ontspiegeling met bijvoorbeeld UV filter. EMI filter Topcoat etc. Ook is het natuurlijk van belang of u een enkelvoudig glas besteld of een multifocaal ontwerp. Multifocaal is een glas waarmee zowel in de verte als nabij scherp gezien kan worden (bijvoorbeeld Varilux van Essilor, varifocus van HA, progressiv van Rodenstock, Gradal van Zeiss, Optiview huismerk glazen, etc)
Het ene glas is niet beter of slechter dan het andere als je naar de functie kijkt, alle multifocale glazen hebben bovenin een gebied om veraf te kijken en onderin een klein gebied om te lezen. De prijs van deze g;azen is dan ook weer afhankelijk van hoe het leesgedeelte erin geslepen is. Bij het ene mer is de overgang erg breed en het verloop rustig terwijl het bij een ander merk wat smaller is en wat harrder overloop. Een goede opticien kan u de verschillen tussen al deze glazen goed en uitgebreid uitleggen.
Wat dan ook nog van invloed is op de prijs van de glazen is de dikte die gekozen word. Een standaardglas met brekingsindex 1,5 is veel goedkoper dan een glas met brekingsindex 1,6 of 1,74. Maar een hoge brekingsindex kan ook weer voor "kijkproblemen" zorgen.

Ten derde is de montuurkeuze, u gaat glazen aanschaffen die erg duur zijn en waar u graag een lange tijd mee wilt doen. Kies bij de opticien dan ook een montuur uit dat die door u gewenste draagtijd meegaat.
Bij mij in de winkel heb ik ook wel monturen van € 35,00 euro hangen, maar ik heb ze ook wel van 250 euro en alles wat er tussen inzit. bij mij in de winkel kunt u het kwaliteitsverschil tussen een bril van € 35,00 en € 175,00 gewoon voelen en zien.

Mijn advies aan u is;
Zoek een opticien waar men rustig de tijd neemt voor u en laat u alle voor en nadelen van de glazen uitleggen. de meeste "zelfstandige" opticiens kunnen van meer dan 1 leverancier leveren (ik kan zelf een keuze maken uit minimaal 8 leveranciers van brilleglazen) zodat er voor u altijd wel een passende glaskeuze gemaakt kan worden.

Tot slot een kleine indicatie voor glazen

enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,50 brekingsindex € 128.00 per glas
enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,50 brekingsindex € 135.00 per glas
enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,67 brekingsindex € 158.00 per glas
enkelvoudig, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,67 brekingsindex € 165.00 per glas

Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,50 brekingsindex € 220.00 per glas
Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,50 brekingsindex € 237.00 per glas
Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van huismerk, 1,67 brekingsindex € 288.00 per glas
Multifocaal comfort, gehard en basis ontspiegeld van Essilor, 1,67 brekingsindex € 336.00 per glas

Dit is puur om je een indruk te geven van de glazen, ik ben niet diep aan het zoeken gegaan waar het grootste voordeel te halen is omdat dit natuurlijk afhankelijk is van veel meer omstandigheden.

Ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent

Grtz

Herald
De discounters zijn ook lid van de nuvo, maar dat zegt natuurlijk niets van het vakmanschap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is geen garantie voor goed werk,

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er moet gewoon weer een brillentest komen, net als de oliebollentest.Dan kunnen we echt lachen, net als 30 jaar geleden. Veel opticiens hadden dure rodenstock en zeiss prijzen gerekend en toen zaten er enot glaasjes in. Dat was pas lachen.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga voor een meting naar een goed ziekenhuis , bv hengelo almelo voor overijsel,of utrecht, enschede een afrader die heeft het voor onze dochter goed verpruts, 3 oogartsen hadden verkeerd gemeten en gekeken naar een half jaar suren (overbezorgde ouders zijden ze ) was ze blind verklaart aan 1 oog de ander plus 7, toen naar utrecht geweest (uitstekend daar dus) star vlekjes verwijdert lensje er in en de ander oog was 100% wat een verschil he!!!nu plus 2 , glazen bij Eye Wish Groeneveld 89 euro per glas alles incl,ontspiegeld en beschermlaag extra dun en nu tot 15 jan merk brillen van vorig jaar gratis

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga gewoon verschillende brillenzaken af en bekijk het verschil ook krijg je bij sommigen al korting via ziekenfonds

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Harleyman.Dat u lang zelfstandig opticien bent geweest geloof ik graag,dat blijkt ook wel uit het feit dat u H.A afkraakt.U hebt waarschijnlijk dezelfde gigantische prijs berekent als de meeste zelfstandige opticiens..Ik heb meer dan 15 jaar uitstekende resultaten met H.A.Geweldige service en nooit kosten.Wel eens een bril bij H.A..gekocht?????

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

m.postma schreef op woensdag 5 jan 2011, 18:27: Harleyman.Dat u lang zelfstandig opticien bent geweest geloof ik graag,dat blijkt ook wel uit het feit dat u H.A afkraakt.U hebt waarschijnlijk dezelfde gigantische prijs berekent als de meeste zelfstandige opticiens..Ik heb meer dan 15 jaar uitstekende resultaten met H.A.Geweldige service en nooit kosten.Wel eens een bril bij H.A..gekocht?????
Nee dank U , En gigantische prijzen, helaas voorU ,Ik zat niet in de dure wijken. Maar hans anders ken ik uitsluitend van de miskleunen die ik weer op moest knappen.Niet voor niets waarschuwen de oogartsen om niet naar h-a te gaan als ze advies aan hen vragen!!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Harleyman:ik heb toentertijd ook aan mijn Oogarts gevraagd of ik er goed aan deed om een bril te kopen bij H.A.Het enigste nadeel wat hij noemde was:Die is hier niet ter plaatse vertegenwoordigt,dus je zullt erom moeten reizen.H.A.koopt duizenden brillen tegelijk in,terwijl een zelfstandige opticien er.... inkoopt.U koopt ook vast geen vlees en groenten bij de grote supermarkt ?

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

m.postma schreef op woensdag 5 jan 2011, 18:46: Harleyman:ik heb toentertijd ook aan mijn Oogarts gevraagd of ik er goed aan deed om een bril te kopen bij H.A.Het enigste nadeel wat hij noemde was:Die is hier niet ter plaatse vertegenwoordigt,dus je zullt erom moeten reizen.H.A.koopt duizenden brillen tegelijk in,terwijl een zelfstandige opticien er.... inkoopt.U koopt ook vast geen vlees en groenten bij de grote supermarkt ?
Maar niet uit china of thailand

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vragensteller
Ga rustig naar Hans Anders!
Ik heb nu net mijn daar zeer secuur aangemeten en net opgehaalde bril op mijn neus!
Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De wereld ziet er weer mooi en schoongewassen uit....
En mijn portemonnee is niet gepunderd zoals jaaaaaaaaaaaaaren lang bij de Brilservice waar ik twee keer een foutebril aangemeten kreeg met veel verhalen en poespas!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes en ga op je eigen gevoel af .

Het leven is kiezen

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

chevyrolf schreef op woensdag 5 jan 2011, 17:39: ga gewoon verschillende brillenzaken af en bekijk het verschil ook krijg je bij sommigen al korting via ziekenfonds

Je verzekering is persoonlijk. Als je een aanvullende verzekering hebt die vergoedt, dan kun je naar willekeurig welke opticien of keten. Die ketens brengen de korting al vaak in mindering op je nota, (nadat ze hebben gecontroleerd hoe je verzekerd bent en of je nog recht hebt op vergoeding). Zelf declareren zij het kortingsbedragbedrag dan bij de zorgverzekeraar. Allen het gros van de mensen weten dit niet.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Herstel; alleen het gros van de mensen weet dit niet.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

kenner schreef op woensdag 5 jan 2011, 19:02: @Vragensteller
Ga rustig naar Hans Anders!
Ik heb nu net mijn daar zeer secuur aangemeten en net opgehaalde bril op mijn neus!
Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De wereld ziet er weer mooi en schoongewassen uit....
En mijn portemonnee is niet gepunderd zoals jaaaaaaaaaaaaaren lang bij de Brilservice waar ik twee keer een foutebril aangemeten kreeg met veel verhalen en poespas!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes en ga op je eigen gevoel af .Weer een medewerker van hans anders !!

Het leven is kiezen

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan toch ook veel simpeler. Toen ik aan mijn eerste bril toe was vroeg ik aan mijn brildragende huisarts welke "brillenboer" zijn bril had aangemeten. Ik kreeg een eerlijk antwoord. En bij die "brillenboer" ben ik nu al meer dan 20 jaar een tevreden klant. Ook de oogarts bij wie ik halfjaarlijks op bezoek moet geeft mijn "brillenboer" een heel goed rapportcijfer.

Luc

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 09:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk deze reclame voor eigen zaak, maar ik vind dat je aan de hele dure kant bent. Bij mij kostte een gewoon enkelvoudig kunststof glas index 1.6, 89 euro ,want 1.5 is weinig meer mee te doen omdat dit glas vrij hard is en niet geschikt is om in te boren en wat snel splintert. Compleet met een mooie groene ontspiegeling.

Als je standaard 1,6 glazen neemt dan zijn ze 85,00 per glas. Maar tonvandijk vroeg vaan galzen met cylinder -4.75, as 139, additie 2.50; links cylinder -3.50, as 050 dus kom je in receptwerk en dan betaal je beduidend meer.

Weet jij een leverancier die deze sterktes voor 89.00 euro in 1,6 verkoopprijs kan leveren dan hou ik mij direct aanbevolen.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had het dus over je enkelvoudige glas 1.5 wat jij aanbood voor 128 euro.Wel goed lezen dus.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien niet helemaal het onderwerp, maar wel een demonstratie wat er gezegd wordt: Ik draag al heeel lang harde lenzen. Op zoek naar prijzen belde ik Pearl. Ik wil zonder enige afwijking harde lenzen van ongeveer -1.25, wat kosten die. Mijnheer, dat is afhankelijk van het soort materiaal. Als u lang lenzen draagt, is uw oog gesleten en dan moeten we kijken welke bij u past. De prijzen variëren van 200-800 euro! Ik naar een andere winkel. De prijs ca. 200 euro. Mijn ogen werden gemeten en klaar. Rara.
Nog iets, ik bewaar mijn lenzen altijd in gewoon water en nog nooit enige last gehad. Veel goedkoper dan bewaarvloeistof.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

keesstada schreef op donderdag 6 jan 2011, 11:48: Misschien niet helemaal het onderwerp, maar wel een demonstratie wat er gezegd wordt: Ik draag al heeel lang harde lenzen. Op zoek naar prijzen belde ik Pearl. Ik wil zonder enige afwijking harde lenzen van ongeveer -1.25, wat kosten die. Mijnheer, dat is afhankelijk van het soort materiaal. Als u lang lenzen draagt, is uw oog gesleten en dan moeten we kijken welke bij u past. De prijzen variëren van 200-800 euro! Ik naar een andere winkel. De prijs ca. 200 euro. Mijn ogen werden gemeten en klaar. Rara.
Nog iets, ik bewaar mijn lenzen altijd in gewoon water en nog nooit enige last gehad. Veel goedkoper dan bewaarvloeistof.

Weer zo.n domme reaktie.Wacht maar totdat je een oogontsteking krijgt en een half jaar je lenzen niet kan dragen.Die vloeistoffen zijn speciaal ontwikkeld om geen infecties te krijgen!!De sterkte van - 1.25 is niet bijzonder en bij de duurste contactlensspecialist ben je voor onder de 200 euro klaar.Ogen gesleten? weer zo,n broodje aap verhaal, de kromming van het oog kan door dragen wat veranderen , maar dat doet je buik ook na kerstmis.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

keesstada schreef op donderdag 6 jan 2011, 11:48: Misschien niet helemaal het onderwerp, maar wel een demonstratie wat er gezegd wordt: Ik draag al heeel lang harde lenzen. Op zoek naar prijzen belde ik Pearl. Ik wil zonder enige afwijking harde lenzen van ongeveer -1.25, wat kosten die. Mijnheer, dat is afhankelijk van het soort materiaal. Als u lang lenzen draagt, is uw oog gesleten en dan moeten we kijken welke bij u past. De prijzen variëren van 200-800 euro! Ik naar een andere winkel. De prijs ca. 200 euro. Mijn ogen werden gemeten en klaar. Rara.
Nog iets, ik bewaar mijn lenzen altijd in gewoon water en nog nooit enige last gehad. Veel goedkoper dan bewaarvloeistof.

Beste keesstada,

Wat vervelend om te vernemen dat één van onze winkels op deze manier antwoord heeft gegeven. Zou je mij, evt via een PB, willen laten weten welke winkel deze informatie aan jou heeft verstrekt? Ik zal dit dan met de rayonmanager opnemen, zodat herhaling van deze situatie voorkomen wordt.

Alvast bedankt!

gr,

Linda

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou je je opmerking willen matigen? Als ik al tientallen jaren water gebruik voor het opbergen van mijn lenzen en nooit enig nadeel heb gehad, dan zou dat ook wel een bewijs kunnen zijn dat het allemaal wel meevalt. Als mijn lens eens een keer slecht zit, haal ik hem eruit, doe hem in mijn mond en zet hem er weer in. Nooit enige last gehad! Ik denk dat er meer narigheid in je oog komt door vliegjes en andere ongerechtigheden. Klakkeloos maar aannemen dat je allerlei vloeistoffen moet kopen, lijkt me ook niet de manier om tot een goedkopere oplossing te komen.
Je moest eens weten hoeveel er uitgegeven wordt aan smeermiddeltjes om je huid te laten vitaliseren... en jonger lijken. De duurste zijn nooit beter uit een test gekomen! Je moet eens weten hoeveel onnodig geld aan dure brillen uitgegeven wordt.
Groet van kritische Kees.

harleyman schreef op donderdag 6 jan 2011, 12:01:
keesstada schreef op donderdag 6 jan 2011, 11:48: Misschien niet helemaal het onderwerp, maar wel een demonstratie wat er gezegd wordt: Ik draag al heeel lang harde lenzen. Op zoek naar prijzen belde ik Pearl. Ik wil zonder enige afwijking harde lenzen van ongeveer -1.25, wat kosten die. Mijnheer, dat is afhankelijk van het soort materiaal. Als u lang lenzen draagt, is uw oog gesleten en dan moeten we kijken welke bij u past. De prijzen variëren van 200-800 euro! Ik naar een andere winkel. De prijs ca. 200 euro. Mijn ogen werden gemeten en klaar. Rara.
Nog iets, ik bewaar mijn lenzen altijd in gewoon water en nog nooit enige last gehad. Veel goedkoper dan bewaarvloeistof.

Weer zo.n domme reaktie.Wacht maar totdat je een oogontsteking krijgt en een half jaar je lenzen niet kan dragen.Die vloeistoffen zijn speciaal ontwikkeld om geen infecties te krijgen!!De sterkte van - 1.25 is niet bijzonder en bij de duurste contactlensspecialist ben je voor onder de 200 euro klaar.Ogen gesleten? weer zo,n broodje aap verhaal, de kromming van het oog kan door dragen wat veranderen , maar dat doet je buik ook na kerstmis.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar moet de privé-ail heen gestuurd worden?
Kees

lindavanpearle schreef op donderdag 6 jan 2011, 12:34:
keesstada schreef op donderdag 6 jan 2011, 11:48: Misschien niet helemaal het onderwerp, maar wel een demonstratie wat er gezegd wordt: Ik draag al heeel lang harde lenzen. Op zoek naar prijzen belde ik Pearl. Ik wil zonder enige afwijking harde lenzen van ongeveer -1.25, wat kosten die. Mijnheer, dat is afhankelijk van het soort materiaal. Als u lang lenzen draagt, is uw oog gesleten en dan moeten we kijken welke bij u past. De prijzen variëren van 200-800 euro! Ik naar een andere winkel. De prijs ca. 200 euro. Mijn ogen werden gemeten en klaar. Rara.
Nog iets, ik bewaar mijn lenzen altijd in gewoon water en nog nooit enige last gehad. Veel goedkoper dan bewaarvloeistof.

Beste keesstada,

Wat vervelend om te vernemen dat één van onze winkels op deze manier antwoord heeft gegeven. Zou je mij, evt via een PB, willen laten weten welke winkel deze informatie aan jou heeft verstrekt? Ik zal dit dan met de rayonmanager opnemen, zodat herhaling van deze situatie voorkomen wordt.

Alvast bedankt!

gr,

Linda

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

kees in jouw geval pakt het ,,gunstig ,, uit, maar je geeft een advies dat zeer gevaarlijk is voor anderen.Heb voorbeelden genoeg gezien in mijn praktijk van oogontstekingen door onzorgvuldig gebruik,en ik moet je zeggen,daar wordt je niet vrolijk van.Dus ik matig mij echt niet en adviseer iedereen om jouw voorbeeld niet te volgen.Dit onderwerp is eigenlijk onzinnig.Je kunt ook niet zeggen wat kost een auto,dat is voor iedereen verschillend ,dus ik stop met dit onnodig gebrabbel.Hoop dat het goed blijft gaan met je spuug!

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

In 2008 is er een AD-opticientest geweest.
In 2010 is er een consumentenbondtest geweest naar de afwerking ('afpassen') van brillen bij 30 leveranciers.
Jaren geleden is er een consumentebondtest geweest naar de levering van glazen op een vaststaand recept, waarbij ook de kosten in beeld werden gebracht.

Eigen ervaringen bij (oog)artsen, vanaf mijn vroege kindertijd:
1. vooral passieve lieden, die een duidelijk zichtbare oogafwijking vanaf mijn peutertijd járenlang lieten voor wat het was - door eenvoudig ingrijpen, als dat tijdig was gebeurd, zou ik beter gezichtsvermogen en gezichtsveld hebben gehad. Herstel nú is alleen cosmetisch en duur.
2. Vragen over ervaren problemen werden bij een oogkeuring voor het werk weggewimpeld, 'maakt u zich daar maar geen zorgen over en veel plezier nog'.
3. Bij een bezoek aan een oogarts om eens te zien of daar bij een oogmeting andere resultaten uit zouden komen dan bij de opticien werd ik bot behandeld: waarom kwam ik hun kostbare tijd verprutsen met iets dat bij elke opticien evengoed of beter gedaan kon worden?

Eigen ervaringen bij Pearl, na wisselende ervaringen bij de Groeneveld e.a.:
Bij Pearl ben ik nu ca. 20 jaar klant. Er is weleens wat misgegaan, ja, maar dat kwam ook voor bij de andere merken of namen opticiens.
Wat misging was bv dat de cilinder fout was ingemeten, opgeschreven of geleverd. Het heeft twee jaar geduurd voor we erachter kwamen waarom ik met mijn bril, op 45 graden voor mijn gezicht, scherper zag... en die ontdekking kwam door toeval (ben niet zo'n mondig typje).
Na die tijd zijn zowel mijn vaste opticien als ik extra secuur, ook omdat ik 'lastige' ogen heb en moeilijk te meten ben: ik ga op een rustig tijdstip en op afspraak, op twee verschillende dagen voor twee metingen, bij mijn eigen vaste vertrouwde opticien.

Mijn laatste bril is een bifocale bril: na jaren een gewone bril en een leesbril wilde ik een 'twee-in-één' proberen. Eigenlijk koop je twee sterktes in één glas, dus logisch dat dit duurder is (en multifocaal logischerwijze met meer mogelijkheden nóg duurder)

Bij een bi- of multifocale bril: let goed op waar de overgangen komen tussen de verschillende sterktes!

Mijn partner heeft bij dezelfde winkel met een ander personeelslid minder goede ervaringen. Hij heeft geen probleemogen, gewoon voor een leesbrilletje. De meting leidde naar een bepaalde sterkte, links en rechts verschillend, maar de glazen gaven geen fijn beeld. De brillen van de Hema aan de overkant, van een paar euro, met links en rechst dezelfde sterkte, zijn voor mijn partner veel prettiger.
Het kostte heel wat onaangenaam gekissebis om de brillenman te overtuigen dat wat hij zag door zijn dure bril, het niet haalde bij het comfort van de Hemabril. Vele keren terug, nog eens meten, nog eens passen - 'u moet eraan wennen' etc. Uiteindelijk zijn er nieuwe glazen gekomen, tégen het recept in, van gelijke sterkte voor links en rechts.(Misschien had hij de bril helemaal niet moeten nemen, wat is het voordeel als je met een bril van onder de 5 Euro net zo goed ziet als met een van rond de 100 Euro?)

Kortom, het is en blijft lastig in brillenland, soms zelfs met eenvoudige glazen.
Kies voor een winkel waar men de tijd voor u neemt, vraag event. of u zelf aan de knoppen van de pasbril mag draaien en ga nog een keer terug op een ander moment.

Wat betreft monturen:
Ik heb geen relatie kunnen ontdekken tussen de prijs van een montuur en de levensduur.

Een bril met een lichte sterkte kan beter van glas zijn, omdat glas krasvaster is. Glas is echter wel zwaarder dan kunststof. Een grotere sterkte vraagt dikkere glazen, dus dan ik kunststof een voor de hand liggende keuze.

Wat betreft coatings etc.
Die kunnen NIET tegen afspoelen met WARM water -> ik zit nu met een bril met 'gesprongen' coating, een fijn landschap van microscheurtjes...
Eigen fout, geen gratis herstel, dus ik wacht tot ik weer de max. vergoeding krijg van de verzekering voor een nieuwe bril.

(Overigens zou de verzekering de glazen beter moeten vergoeden, en het montuur voor eigen rekening laten m.i. - maar dat terzijde.)

Veel succes met de zoektocht!

ve
door verwijderd - Jan 6, 2011 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jouw keus,
Ik heb heel wat lenzen gekocht en waar je ook vraagt, ze stellen een vaste prijs. Bij Groeneveld, werden geen vragen gesteld en het antwoord was duidelijk, ca. 200 euro.
Vertel me maar eens welk antwoord ik had moeten hebben op de vraag: “Ik wil zonder enige afwijking harde lenzen van ongeveer -1.25, wat kosten die?” Vertel mij dan maar eens waarom die twee harde lens honderden euro's moeten kosten.
Uiteraard zijn er oogontstekingen, maar zegt niet dat het komt van helder kraanwater. Toch raar dat mijn kennissen zeiden: “Fijne tip, ik heb ook kraanwater gebruikt, geen enkele last van ontstekingen. Och, natuurlijk, ik had dat zelf kunnen bedenken, onder de douche krijg ik ook altijd water in mijn ogen en in de regen ook, zelfs zure regen! Nooit ontstoken ogen gekregen. Of zou na een regenbui half Nederland met ontstoken ogen lopen?” Als je contactlenzen vergelijkt met auto's ben je toch echt wel het spoor bijster. Je kunt mijn onderwerp onzinnig vinden en mijn opmerking dom, laten we het zo houden en vertel de mensen in je praktijk dat dan maar.
Veel wijsheid en discussie gesloten.
Kees

harleyman schreef op donderdag 6 jan 2011, 13:04: kees in jouw geval pakt het ,,gunstig ,, uit, maar je geeft een advies dat zeer gevaarlijk is voor anderen.Heb voorbeelden genoeg gezien in mijn praktijk van oogontstekingen door onzorgvuldig gebruik,en ik moet je zeggen,daar wordt je niet vrolijk van.Dus ik matig mij echt niet en adviseer iedereen om jouw voorbeeld niet te volgen.Dit onderwerp is eigenlijk onzinnig.Je kunt ook niet zeggen wat kost een auto,dat is voor iedereen verschillend ,dus ik stop met dit onnodig gebrabbel.Hoop dat het goed blijft gaan met je spuug!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook ingewikkelde glazen! Ik was ruim 500 euro kwijt aan mijn bril!
Misschien is het schipperen een goedkoop montuur en dan de glazen goed van kwaliteit laten slijpen? Ik heb dat gedaan en ben er tevreden mee.
Hans Anders en specsavers hebben geen instrumenten om onze ogen op te meten! Ik ben hiervoor naar een gespecialiseerde arts geweest in Alpen a/d Rijn!
Hij werkt samen met de oog kliniek van het Leids Universitair ziekenhuis. Naam ben ik even vergeten.
Gelukkig heb ik een goed adres gevonden Bril Service Woerden! Dan maar niet
vergoed!!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bril kan natuurlijk ook een uitstraling van je persoonlijkheid zijn. Waarom wel een dure auto en een duur horloge en geen dure bril.?Ik haal nu mn brillen bij bastaan optiek in waddinxveen en daar hebben ze de nieuwste apparatuur om de ogen op te meten.Kost een paar centen maar fouten kan je haast niet meer maken met dit soort verfijnde oogmetingen door hbo optometristen. heb nu een mooie porsche bril .Bril is toch het eerste gezicht vind ik en dat mag een paar centen kosten.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lastig hè, als je geen antwoord op een logische vraag hebt.

Uiteraard zijn er oogontstekingen, maar zegt niet dat het komt van helder kraanwater. Toch raar dat mijn kennissen zeiden: “Fijne tip, ik heb ook kraanwater gebruikt, geen enkele last van ontstekingen. Och, natuurlijk, ik had dat zelf kunnen bedenken, onder de douche krijg ik ook altijd water in mijn ogen en in de regen ook, zelfs zure regen! Nooit ontstoken ogen gekregen. Of zou na een regenbui half Nederland met ontstoken ogen lopen?”
Kees

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

keesstada schreef op vrijdag 7 jan 2011, 15:51: Lastig hè, als je geen antwoord op een logische vraag hebt.

Uiteraard zijn er oogontstekingen, maar zegt niet dat het komt van helder kraanwater. Toch raar dat mijn kennissen zeiden: “Fijne tip, ik heb ook kraanwater gebruikt, geen enkele last van ontstekingen. Och, natuurlijk, ik had dat zelf kunnen bedenken, onder de douche krijg ik ook altijd water in mijn ogen en in de regen ook, zelfs zure regen! Nooit ontstoken ogen gekregen. Of zou na een regenbui half Nederland met ontstoken ogen lopen?”
Kees
Gewoon in de regen lopen is geen probleem, maar de contactlens sluit over de cornea .Heb je nooit een zandkorreltje onder je lens gehad dan piep je wel anders.Zonder lenzen spoelt dit eraf. met lenzen blijft dat eronder zitten.Logische verklaring lijkt mij. je bent trouwens een eigenwijze eikel ,als ik het zeggen mag ,die maar zijn mening wil doordrijven! Ga wat nuttigs doen.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mannen?Vrouwen,

Wat een gebekvecht zeg! Laat nu eens een goed advies zien i.p.v waar jullie
nu mee bezig zijn! Er wordt gewoon gevraagd WAT KOSTEN BRILGLAZEN!
En geen LENZEN!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

berlynhof26 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 17:25: Mannen?Vrouwen,

Wat een gebekvecht zeg! Laat nu eens een goed advies zien i.p.v waar jullie
nu mee bezig zijn! Er wordt gewoon gevraagd WAT KOSTEN BRILGLAZEN!
En geen LENZEN!
Wat ik al in het begin zei, wat kost een auto? Je kan hier dus geen goed advies geven. Elk oog is anders en heel veel hangt af van je persoonlijke en financiele situatie. einde van mijn bijdrage.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

berlynhof26 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 17:25: Mannen?Vrouwen,

Wat een gebekvecht zeg! Laat nu eens een goed advies zien i.p.v waar jullie
nu mee bezig zijn! Er wordt gewoon gevraagd WAT KOSTEN BRILGLAZEN!
En geen LENZEN!
Wat kost een auto/ ik bedoel met dit antwoord te zeggen dat het aan je persoonlijke en financiele situatie ligt. Dus zelf ondervinden en uitzoeken .

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doe mee aan het Hans Anders Bril Totaalplan.
Voor 3,50 euro per maand kan je een keer per twee jaar een complete bril uitzoeken (monteur + glazen). Is dus 42,00 per jaar

Ik heb -12 en -13 dioptrie met een flinke cilinder en krijg dus de superdunne mineraal glazen (1.67 brekingsindex), terwijl ik anders ca. 160 euro per glas moet betalen. Tot op heden is mij dat goed bevallen. Als het slechte kwaliteit was, dan zie je dat zo bij dat soort sterktes.

Wil je een keer per jaar een niet bril of varifocus dan kan dat ook!

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk hier heb je tenminste wat aan! Als ik nog aan het zoeken was zou ik dit zeker hebben gedaan! Ton als ik jou was zou ik zeker even bij Hans Anders naar binnen lopen en overschrijven wat fred007 verteld!

Succes en een goede tip van jou Fred007!

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opticientest: Oogmeting vaak verkeerd

ROTTERDAM - Consumenten die een bril nodig hebben lopen een gerede kans dat hun ogen in de optiekzaak verkeerd worden opgemeten. De brillenwinkels stellen de brillen bovendien vaak belabberd af op het hoofd van de klant. Daardoor staat de bril niet mooi, of zit hij niet lekker.

Dat zijn de voornaamste conclusies uit de Nationale Opticientest van het AD. Een verslaggever van de krant bezocht samen met een brilbehoevende proefpersoon veertig brillenwinkels, verspreid door het land. In zo’n 25 procent van deze zaken is de oogmeting verkeerd. Dat wil zeggen dat de gemeten sterkte een half punt of meer verschilt van de sterkte die de proefpersoon werkelijk nodig heeft. De werkelijke sterkte is overigens vastgesteld door twee experts - die ook door de brancheorganisatie van opticiens, de NUVO als onafhankelijk zijn bestempeld. ‘Foute’ oogmetingen in de AD-test zijn veelal te hoog. Een bril met teveel sterkte kan leiden tot hoofdpijn, zegt Frans Hiddema, directeur van het Oogziekenhuis Rotterdam.
Bij alle veertig onderzochte optiekwinkels is een bril besteld. Deze zit technisch vaak heel aardig in elkaar, zo blijkt uit de testresultaten: De twee experts gaven zes van de veertig brillen een onvoldoende voor de bewerking en de montage van de glazen. De rest is technisch dus in orde.
Met het afpassen is het echter droevig gesteld. Tweederde van de onderzochte zaken stelt de bril niet goed af op het hoofd. De bril staat dan bijvoorbeeld scheef, zakt af of zit niet lekker.
Het AD beoordeelde ook de manier waarop de klant behandeld wordt en noteerde uiteraard de prijzen. Winnaar van de test is Verboon Oogadviseur uit Woerden, die het op alle punten goed doet. Onderaan eindigt Kijkgroep Krispijn uit Dordrecht. Deze meet 0,75 punt boven de werkelijke sterkte van het linkeroog en maakt daardoor een bril die volgens de twee deskundigen ‘niet afleverbaar’ is.

Overigens alleen voor harleyman: Onzin over regen komt niet onder de lens. Als je met lenzen in doucht en je haar was komt het in je ogen, doe je de lenzen daarna uit is het zicht troebel door water en zeep, dus komt wel degelijk onder je lens! Maar blijf maar eigenwijs en verkoop die onzin maar niet in het openbaar, Dit bevestigt de test van het AD.

harleyman schreef op vrijdag 7 jan 2011, 16:01:
keesstada schreef op vrijdag 7 jan 2011, 15:51: Lastig hè, als je geen antwoord op een logische vraag hebt.

Uiteraard zijn er oogontstekingen, maar zegt niet dat het komt van helder kraanwater. Toch raar dat mijn kennissen zeiden: “Fijne tip, ik heb ook kraanwater gebruikt, geen enkele last van ontstekingen. Och, natuurlijk, ik had dat zelf kunnen bedenken, onder de douche krijg ik ook altijd water in mijn ogen en in de regen ook, zelfs zure regen! Nooit ontstoken ogen gekregen. Of zou na een regenbui half Nederland met ontstoken ogen lopen?”
Kees
Gewoon in de regen lopen is geen probleem, maar de contactlens sluit over de cornea .Heb je nooit een zandkorreltje onder je lens gehad dan piep je wel anders.Zonder lenzen spoelt dit eraf. met lenzen blijft dat eronder zitten.Logische verklaring lijkt mij. je bent trouwens een eigenwijze eikel ,als ik het zeggen mag ,die maar zijn mening wil doordrijven! Ga wat nuttigs doen.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

keesstada schreef op donderdag 6 jan 2011, 12:57: Waar moet de privé-ail heen gestuurd worden?
Kees

Beste keesstada,

Je kunt je bericht sturen naar het mailadres service@pearle.nl t.a.v. mij. Alvast bedankt voor de te nemen moeite!

gr,

Linda

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hans Anders e.d. hebben geen multifocale glazen maar varifocale glazen. Daarbij moet je meer draaien met je hoofd en bij oudere mensen of minder gezonde mensen kan dat duizeligheid veroorzaken. Dus die kunnen toch beter de duurdere multifocale glazen kopen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

In antwoord op boven gemelde betreffende verschil multifocale en varifocale.
Hier is geen enkel verschil in .
De fabrikant Essilor kwam indertijd als eerste uit met Varilux glazen, dit waren de eerste multifocale glazen.
Al de andere namen zijn namen ontworpen door andere producenten maar beide genoemde glazen zijn identiek.
Op dit moment is Essilor Varilux Physio Stylis het beste multifocale brilglas wat op de markt is, tevens ook het duurste glas.
Er is ook duidelijk verschil in kwaliteit en prijs tussen de zgn. Prijsbrekers en de echte opticien.
Wat ook niet anders kan alle waar naar zijn geld.
Een prijsbreker zal ook geen Essilor glazen aanbieden als hij bij andere leveranciers voordeliger uit is. Zeker als het om massa aantallen gaat.
Mijn ervaring is dat ik bij H.A. Niet constant de gediplomeerde persoon in de winkel aanwezig is en dat de meting dan gewoon door de verkoper(ster) wordt verricht. Een goede meting die ik door mijn ziektebeeld wel nodig had. Toen ik daarna met klachten kwam werd mij woordelijk medegedeeld dat ik dan maar wat meer morfine moest slikken. Later had ik een garantieprobleem. Dus ik vond dat wij samen niet meer door een deur konden. Zodoende ben ik bij een vrije opticien terecht gekomen. Hier wordt gewoon een latere afspraak gemaakt voor meerdere metingen voor het bepalen van het glas. Ik ben nu al jaren uitermate tevreden al ben ik iets duurder uit maar zoals ik al schreef alle waar naar de geld.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

harleyman schreef op vrijdag 7 jan 2011, 17:58:
berlynhof26 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 17:25: Mannen?Vrouwen,

Wat een gebekvecht zeg! Laat nu eens een goed advies zien i.p.v waar jullie
nu mee bezig zijn! Er wordt gewoon gevraagd WAT KOSTEN BRILGLAZEN!
En geen LENZEN!
Wat kost een auto/ ik bedoel met dit antwoord te zeggen dat het aan je persoonlijke en financiele situatie ligt. Dus zelf ondervinden en uitzoeken .

Ik zie dat je stil wordt van mijn antwoord. Ondanks je vriendelijke woorden zoals 'eigenwijze eikel' heb ik je toch geantwoord. Je weet kennelijk als brildrager weinig van lenzen.
Nog steeds en dat is al ca 35 jaar bewaar ik mijn harde lenzen in water. Heel vaak liep ik over het stuivend strand en natuurlijk kreeg ik wel eens een zandkorrel onder mijn lens. Dan wordt het tranen en weg is de korrel. Ooit een vlieg in je oog gehad? Gelijk een oogontsteking, welnee. Onzinverhalen. Lees maar eens wat de testen zeggen van veel opticiens... Heel veel fouten en geen incident. De goede daargelaten. Lees wat ik over gediplomeerde Pearl-opticiens schreef...

Let vooral op de (soms betaalde) gediplomeerde reviewschrijvers... De opticieens lezen hier ook mee.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2014 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al dat heen en weer van jullie. Heb ook slechte ogen. Heb diverse contactlenzen geprobeerd. Maar ik heb te weinig traanvocht.Jammer...Maar ik leg mijn bril altijd op het zelfde plekje als ik op bed lig. Maar 1 keer blijkbaar niet, natuurlijk zat ik overal te tasten, ja want dan besef ik pas dat ik blij ben dat ik nog zien kan. Maar kon bril niet vinden, he bah nou voel ik me een stumper dacht ik.Nou ik een vvergrootglas bij de telefoon en een kennis gebeld. Ja de bril moet gevonden worden, nou ja hij overal kijken en hij lag naast de kussen.Hoop wel dat er nog eens een oplossing komt voor te weinig traanvocht.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2014 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik, vader van een gezin met 7 personen die allemaal brildragend zijn.
Vanaf vroeger ging ik zelf met mijn moeder naar Hans Anders voor mijn bril.
Altijd goed geholpen. Met mijn kinderen ben ik ook daar geweest en geen problemen gehad.
Voor mezelf heb ik wel eens problemen gehad met een bril en die is ook tot 2 keer toe teruggestuurd.
Daarna was het ook opgelost. Geen klagen voor mij dus over Hans Anders.

Denk dat je vooral op je gevoel af moet gaan net als bij alles.
Dit zijn gewoon zaken waar je als leek geen verstand van hebt en overgeleverd bent aan de opticien.
Als je daar dan een goed gevoel bij hebt zal je ook goed geholpen worden.
Het is zeker niet verkeerd om eens ergens anders ten rade te gaan, maar voor mij is dat gewoon nooit een optie geweest omdat er geen problemen waren.

Laatste keer met de ega geweest voor een nieuwe bril. Na de meting werd ons gevraagd om toch even langs te gaan bij een oogarts om de sterkte nog eens te laten controleren omdat deze sterk veranderd was.
Ook dit is weer een stukje service. Het draait immers niet allemaal om de verkoop maar ook om het welzijn van de klanten.

En als er een keer een bril sneuvelt (en dat gebeurd wel eens vaker bij kinderen) was de nazorg altijd prima.
Het kan best dat de kwaliteit van de monturen iets minder is dan bij de duurdere opticiens maar heb daar nooit geen problemen gehad.