pe
door peterlasser90 Jul 15, 2016 om 11:32
Voeding & gezondheid

Welk dieet is het beste?

Hallo allen,

Al enkele weken overweeg ik te beginnen met een dieet. Nu speelt er in mijn hoofd wat voor soort dieet het beste is. Ik lees artikelen over een eiwitdieet, pronokal dieet, sukrin dieet, etc etc. ik kom er nog niet welke ik moet kiezen. Hebben jullie ervaringen met een goed dieet? let me know! ik zie door de bomen het bos niet meer....

5938 22 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 15, 2016 om 11:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Minder eten, meer bewegen is het beste EN goedkoopste dieet.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 15, 2016 om 12:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En gezonder eten. :-)

newmikey
door newmikey - Jul 15, 2016 om 11:59
830 Antwoorden / 0 Vragen

Alle dieten hebben één ding gemeen: ze werken niet of nauwelijks op de middellange en lange termijn. Een beter dieet is langaam uw eetgewoonten aan te passen zodat u uzelf een volledig nieuw eetpatroon aanleert wat dan ook gewoon heel normaal wordt.

De overbekende tips zijn uiteraard schijf van vijf, voldoende(meestal méér) verse groenten en fruit, minder pakjes/zakjes kant-en-klaar producten (die makkelijk zèlf te kokkerellen zijn, zie daarvoor bijvoorbeeld Karin Luiten), verstandig snacken en rekening houden met het dagritme van de menselijke spijsvertering (goed ontbijten, niet te veel snacken/eten een paar uur voor het slapen gaan etc.). Voldoende variatie van het menu en minder suikerrijke zaken zoals chocollatjes, snoep, drop en gewoon pure suiker.

Gewoon een beetje common sense toepassen en de kilo's vliegen er af.

Cookies
door Cookies - Jul 15, 2016 om 12:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb sterk de indruk dat je fake vragen stelt / antwoorden geeft om bepaalde sites te promoten. Ga je centen op een eerlijke manier verdienen.

da
door datzoekikop - Jul 15, 2016 om 12:09
251 Antwoorden / Vragen

Van ALLE betaalde dieëten slankt in ieder geval je bankrekening fors af en wordt de verkoper vetter en heeft zijn/haar eigen producten nodig. Het VADH dieet kost niets en werkt als beste! (= Van Alles De Helft).

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2016 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het minder eten en meer bewegen dieet, oftewel het MEMB-dieet.
Kost niets dan 'wat' moeite.
Als het een serieus probleem is contact opnemen met je huisarts en een diëtiste raadplegen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 15, 2016 om 12:24
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Peterlasser90,
u zou een lijstje bij kunnen houden met tijdstip van genuttigde consumpties en dat enkele weken, daarna kunt u wat tijdstippen naar wens overslaan en u daar aan houden. Dat houdt men langer vol denk ik. De tussendoortjes zijn vaak de boosdoeners.
Succes.

pe
door peterlasser90 - Jul 15, 2016 om 12:32
2 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Carola83,

Ik snap niet hoe je bij deze constatering komt en je taalgebruik bevalt me al helemaal niet. Het beginnen van een dieet is voor mij een serieuze kwestie, want ik heb er relatieproblemen door gekregen. Dit heeft weer geresulteerd in psychische klachten. Als jij geen relevante bijdrage hebt, dan verzoek ik je vriendelijk ergens anders te reageren. Alvast dank.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 15, 2016 om 12:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dan had  je vast geen goede stabiele, langdurige relatie, wie verlaat zijn/haar liefde vanwege wat kilootjes teveel?
Diewilik

Cookies
door Cookies Jul 15, 2016 om 13:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

xx

costnix
door costnix Jul 15, 2016 om 17:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als meer energie (calorieën) verbruikt, dan er binnenkomt valt u vanzelf af.
En nog wat.... Let op uw taal!

Cookies
door Cookies - Jul 15, 2016 om 13:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@topicstarter:

Omdat in alle 3 je bijdragen een commerciële link staat vermeld en je verder ook niet reageerde (behalve nu dan).

En mijn reactie: minder eten, meer bewegen is ZEER relevant. Dat is nl. de enige goede manier om af te vallen, al die crash diëten werkelijk nl. alleen maar tijdelijk.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2016 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u bij Energievergelijken eens kijken hoeveel energie u tot u neemt? En dan overstappen op minder energie. :-))

Of wat meer in het bos gaan hollen in plaats van naar de bomen te zoeken.

En u hebt nog wel zoveel moeite gedaan voor die relatie. Drie maanden zoeken naar een bed. :-))

ge
door gerardvantol - Jul 15, 2016 om 14:15
57 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon normaal eten en opletten op teveel vet en suiker. Verder zoveel mogelijk bewegen en vooral ver weg blijven van allerlei dieten die je beloven dat je in een handomdraai kilo's afvalt.

marita5
door marita5 - Jul 15, 2016 om 14:18
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Peterlasser90 ,

Lees deze tips eens "Gezond afvallen zonder Dieet " , klik op de rode regel .
Succes .

http://www.verantwoord-afvallen.nl/afvallen/gezond-afvallen-de-beste-tips

me
door mein33 - Jul 15, 2016 om 14:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@peterlasser90,

Het "bos" van diëten waar u uit kunt kiezen hebben allemaal het zelfde doel, nl. geld aan u verdienen.
Alle zgn. fenomenale diëten zijn na een korte tijd weer uit beeld verdwenen omdat ze niet of nauwelijks resultaat bieden, de enige die er echt "baat" bij heeft is de auteur.
Eet geen kant en klare prak, maar gebruik uitsluitend verse producten. Wees matig met vlees en aanverwante producten.
Gebruik geen (light) frisdranken, cola etc. aangezien dat alleen maar suikerwater is, drink liever water en thee.
Laat extra hapjes als snoep, chips en worst etc. staan, u kunt nl. heel goed zonder
Eet met mate, want de dooddoener "elk pondje gaat door het mondje" is de enige en echte waarheid, behoudens als het overgewicht een medisch probleem als oorzaak heeft.
Neem altijd de (stenen) trap en laat lift en roltrap buitendienst.
Neem vaker de benenwagen of fiets en laat de auto staan.
Kort gezegd, verander uw leef- en eetpatroon en toon zelfdicipline, pas dan zult u het gewenste resultaat boeken.

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2016 om 14:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

en.....geen of zeer matig alcohol drinken.....

Ma
door Mat Matheij Jul 16, 2016 om 22:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ongezellig.

Cookies
door Cookies - Jul 15, 2016 om 14:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Kort gezegd, verander uw leef- en eetpatroon......

Precies, Mein33! Daar gaat het om.

gerbera
door gerbera - Jul 15, 2016 om 16:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ik zie door de bomen het bos niet meer....
Die verzameling bomen noemen ze een bos maar als u dat niet ziet dan gewoon ergens anders naar toe lopen, goed in beweging blijven, naast gezond eten, helpt het beste en bespaart u een hoop geld.

costnix
door costnix - Jul 15, 2016 om 17:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zweer bij het VDH dieet. (Vreet De Helft)

me
door mein33 - Jul 15, 2016 om 18:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@costnix geeft een goed advies, maar een ander VDH advies komt van de Vereniging van fokkers en liefhebbers van Duitse Herdershonden.
Neem een hond, beweeg veel en veelvuldig (vrijwillig verplicht) met de hond, daar val je vanzelf van af en krijg je gelijk nieuwe en goede sociale contacten.
Het mes snijdt dan gelijktijdig aan twee kanten.

Ma
door Mat Matheij Jul 16, 2016 om 22:54
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wat dacht je van de VVW de Vereniging Van Windhonden. Dan gaat dat razendsnel. En denk daarbij niet altijd aan die schichtige magere beestjes maar een Ierse Wolfshond. Die trekt je wel ook al heb je daar geen trek in.

aurora1
door aurora1 - Jul 16, 2016 om 15:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Al enkele weken overweeg ik te beginnen met een dieet...".
"Overwegen te beginnen" valt u beslist niet van af, en het geeft ook niet de indruk dat het afvallen nogal belangrijk en een serieuze kwestie is zoals u bij uw kritiek op een @carola.83 vermeldt.
Er zijn nogal wat tips gegeven en daar kunt u per direct mee beginnen.....

gerbera
door gerbera - Jul 16, 2016 om 16:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft het over persoonlijke problemen. Buiten alle adviezen die hier staan is het misschien verstandig eens bij de huisarts langs te gaan. Die kan u op weg helpen en verwijzen naar een echte diëtis(te). Rene Froger zingt beter dan dat deze toneel speelt met zijn afvaldiëet.

Ma
door Mat Matheij - Jul 16, 2016 om 22:50
986 Antwoorden / 3 Vragen

Uw vraag is onmogelijk te beantwoorden. Overleg met een diëtist. Ieder individu heeft een ander dieet nodig. Universele diëten bestaan niet. En minder eten meer bewegen helpt altijd echter ook van belang kan zijn te laten onderzoeken hetwelk de reden is van uw overgewicht. Daarbij is een medisch onderzoek bij ernstige gevallen absoluut noodzakelijk. Voor het overige Goeroes genoeg. Vooral voor goedgelovige slachtoffers.

ma
door maus2 - Jul 18, 2016 om 15:46
37 Antwoorden / 3 Vragen

Sommige reacties reageren op aannames. Slaat nergens op! Ik ben pas 15,5 kg kwijt door een 1000kc dieet. En meld je op Fatsecret. Daar krijg je inzicht in wat je eet, en waar je wat moet veranderen.  Succes!

altijdgeluk
door altijdgeluk - Aug 11, 2016 om 20:53
35 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo Peter,

er bestaan heel veel diëten - omdat we weer aankomen.

Het beste werkt
minder te eten - kleinere porties, en
suiker te mijden en
bewerkte voeding te mijden en
producten van wit meel te mijden en
regelmatig te bewegen. Buiten is het beste.

Dit is het enige dieet, waarover iedereen het met elkaar eens is dat het werkt en gezond is.

Groenten die zo van het veld komen, zo als onze voorouders die gegeten hebben, zijn nog steeds het beste voor ons. En niet duur.
Laat je alsjeblieft geen 'light' producten of maaltijdvervangers aanpraten.

Veel plezier ermee!