an
door annac Sep 15, 2008 om 17:04
Voeding & gezondheid

Witte laarzen poetsen

hallo, dit valt niet echt onder levensmiddelen etc. maar ik kon het nergens onderbrengen.

het betreft mijn tamelijk nieuwe witte leren laarzen, al gauw krijg je lelijke plekken die ik er niet afkrijg.

normaal gebruik je poetsmiddelen om eventuele kale plekken te verdoezelen maar bij wit leer werk dat niet.

heeft iemand een suggestie, want om nu maar weer vanalles uit te proberen c.q. kopen is ook niet geweldig

alvast bedankt!

annac

3313 4 Rapporteer

marcor_1
door marcor_1 - Sep 15, 2008 om 17:33
22 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo,

Moeilijk probleem, als het leer kaal wordt is er een mogelijkheid om het met witdekkende creme te behandelen, maar dat wil niet altijd helpen.

Zijn het alleen vuile vlekken is er een schoonmaakschoencreme in de handel. {Goldcreme} [merk mag ik niet noemen denk ik].

Is het al te erg is misschien "typex" een oplossing, altijd eerst op een minst opvallend plekje te proberen.

Groetjes en succes. Marianne

poltol
door poltol - Sep 15, 2008 om 18:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

hallo annac,

Er bestaat witte schoensmeer, dus dat zou kunnen. Maar probeer het eens met een babybillen doekje. Dat werkt meestal ook goed. Er zijn ook spuitbussen in de handel met WAX. Soms kan je ook bij een meubelzaak reinigings en voedings spul kopen om het leer mee te behandelen. Is wel duur maar werkt goed.

Succes, poltol

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 15, 2008 om 18:42
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Je moet de laarzen eerst schoon maken, ik ga er van uit dat het geen lak laarzen zijn, dan kun je het beste eerst de laarzen met wasbenzine goed schoonmaken, zijn ze weer droog, gebruik dan een witte schoencrème, (dus niet blank) poets ze daar regelmatig mee, dan blijven ze ook mooi.

succes er mee.

stacey
door stacey - Sep 15, 2008 om 22:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Overleg even met een goede schoenmaker, wellicht is het ook een idee ze  over te spuiten met leerverf, schoenmaker kan je dat af of aanraden en je daarover juist advies geven.

Sommige schoenmakers kunnen het ook voor je doen als het bij jouw laars mogelijkheid is maar dat schijnt dan vrij prijzig te zijn.

Succes,