pleerol
door pleerol Sep 8, 2013 om 20:14
Voeding & gezondheid

Worden thuisbezorgrestaurants gecontroleerd?

Wij bestellen weleens eten bij Thuisbezorgd.nl of justeat.nl . Worden deze bezorgrestaurants gecontroleerd, want we zien weleens, dat er soms wel erg onfrisse zaken tussen zitten en dat zie je niet als je via Internet hebt besteld.

Is dit niet iets om eens nader te onderzoeken?

5219 25 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2013 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat bedoelt u met dat er onfrisse zaken tussen zitten? Als er ook een restaurant is waar je kunt gaan eten, worden die uiteraard ook gecontroleerd.

Als u ergens klachten over hebt, kunt u dat melden bij de Voedsel en Waren Autoriteit.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 8, 2013 om 21:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik eet al jaren van buiten gemaakte maaltijden en ben ook wel een paar na de eerste bestelling een klacht ingedient. Krijg men altijd te horen u bent de eerste die hier mee komt. Ik heb nu 3 jaar een vaste bezorger en in die 3 jaar is er 1 keer iets geweest. Gebelt en kreeg gelijk de medeeling u krijgt hier direct een andere maaltijd voor. Dus gewoon als het erkelijk iets smerig is gekijk reageren. Er kan altijd in de veelvoud best eens een keer mis gaan.

pleerol
door pleerol - Sep 8, 2013 om 22:23
30 Antwoorden / 2 Vragen

=tijger1 schreef op zondag 8 sep 2013, 21:41: Wat bedoelt u met dat er onfrisse zaken tussen zitten? Als er ook een restaurant is waar je kunt gaan eten, worden die uiteraard ook gecontroleerd.

Als u ergens klachten over hebt, kunt u dat melden bij de Voedsel en Waren Autoriteit.

Met restaurants, waar je ook kunt eten heb ik geen moeite, want die hebben wel een reputatie hoog te houden. Het gaat me meer om die zaakjes, die uitsluitend "bezorgvoedsel" produceren en waar niet gegeten kan worden.

We eten overigens al jaren via onze vaste restaurants, tot grote tevredenheid. Wat wel vreemd is en al jaren zo is de betaling via Ideal. Daar wordt bij beide overkoepelende bedrijven ALTIJD 1 euro toeslag gerekend, terwijl dit nergens anders voor komt, dat je een toeslag moet betalen voor het betalen per Ideal...

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2013 om 22:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waar heb je het dan over? Nu zeg je dat jullie al jaren via jullie vaste restaurants eten. Dus niet bij die twee bezorgservices?

Noem man en paard, anders slaat dit helemaal nergens op. Nu begin je zomaar over 1 euro toeslag.

Wat zijn dan die onfrisse zaken of zit je maar wat suggestief te kwebbelen?

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2013 om 23:16
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik bestel vaak via Thuisbezorgd.nl. Maar het is toch zo dat je je postcode invult en de restaurants redelijk dichtbij in je buurt zitten? Wel heb ik, vóór ik met dit 'spelletje' begon, eerst de reviews gelezen van de tenten die aan huis bezorgen. En nee, slechte reviews halen ze niet weg. Is inderdaad 1 euro meer als je per Ideal betaald; maar wat let je om gewoon cash in huis te hebben en de bezorger een euro te geven. In die keuze ben je vrij. Of ze fris of niet fris werken, daar kan ik niet over oordelen: bij de wel een zaak hebbende Chinees lijkt alles okay maar ben nooit in de keuken geweest; bij de spare ribs toko is het alleen afhalen of bezorgen, dus geen idee of er controle 's worden gedaan; neem aan van wel. Mijn haringboer, die er twee dagen per week met kar staat kreeg toevallig afgelopen dinsdag een onverwachte controle. Maar in een ** restaurant werkt ook niet altijd zoals het hoort, dat is een ding wat ik wel zeker weet.

hansje klein
door hansje klein - Sep 9, 2013 om 12:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De beste controleur lijkt me momenteel de klant zèlf. De schandalen met voedsel, ondanks de controleurs die geen greep op hun werk schijnen te hebben, maakt ook niet blijer/zekerder.

zwemmer
door zwemmer - Sep 9, 2013 om 13:20
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wat bedoel je met onfrisse zaken? Een kunstgebit, een afgebroken tand, een muisje, kakkerlakken, een haar? Overal komt wel eens zoiets smerigs voor en het wordt pas kritisch als de betreffende thuisbezorger zulke incidenten niet voor eigen rekening neemt en met een gebaar zoals bv ander of ekstra eten verexcuseerd. Zeer kritisch wordt het echter als het erop gaat lijken dat het voedsel expres verknoeid is met viezigheid. Het moet dan zéker nader onderzocht worden wat voor en ziekeling daarachter steekt. Maar, zoiets komt minder dan sporadisch voor. Maak je geen zorgen zolang het niet aan de orde van de dag is. Ik snap je verontwaardiging echter wel uiteraard. Het blijft natuurlijk teleurstellend tot walgelijk. Dat hangt ervan af.

Zwemmer

gompy2
door gompy2 - Sep 9, 2013 om 13:40
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pleerol schreef op zondag 8 sep 2013, 20:14]Wij bestellen weleens eten bij Thuisbezorgd.nl of justeat.nl . Worden deze bezorgrestaurants gecontroleerd, want we zien weleens, dat er soms wel erg onfrisse zaken tussen zitten en dat zie je niet als je via Internet hebt besteld.
Is dit niet iets om eens nader te onderzoeken?
Je bestelt geen eten bij Thuisbezorgd.nl of justeat.nl, maar je besteld het VIA die bedrijven.
Bij die Thuisbezorgd.nl of justeat.nl kun je ook aangeven wat je klachten zijn en waarderingscijfers geven, je kunt ook de beheerders van die 2 site's zelf waarschuwen dat er enkele bedrijven tussen zitten die niet erg koosjer eten leveren en dan handelen die het zelf wel af, die Thuisbezorgd.nl of justeat.nl hebben zelf ook een naam te verliezen namelijk.

Voor de rest ben je, zoals anderen al schreven, erg onduidelijk en geheimzinnig met je beschuldigingen.
Misschien een beetje pissed of omdat je moet betalen voor je 1 euro fee bij ideal betalingen?

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2013 om 14:23
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, zie juist dat gompy dit al schreef. Als je hebt besteld via Thuisbezorgd krijg je daarna een mail om het restaurant "te waarderen", of niet. Heb een keer geschreven (ik had spare ribs): die konden ze gebruiken om hoge hakken onder schoenen van te maken, zo taai als de pest. Dat stond dus op de site waar ik besteld had. De man belde op, 1000 verontschuldigingen en ik zou bij volgende bestelling niets hoeven te betalen. Dacht, jaja. Toch gedaan, natuurlijk geld overgemaakt per Ideal en ja hoor, bij aflevering kreeg ik handje contantje het geld terug. En toen waren ze wel erruuug lekker.

gompy2
door gompy2 - Sep 9, 2013 om 14:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pleerol schreef op zondag 8 sep 2013, 22:23] Wat wel vreemd is en al jaren zo is de betaling via Ideal. Daar wordt bij beide overkoepelende bedrijven ALTIJD 1 euro toeslag gerekend, terwijl dit nergens anders voor komt, dat je een toeslag moet betalen voor het betalen per Ideal...
Erg flauw, mekkeren bij kassa-vara en zelf te beroerd om de voorwaarden te lezen.
Quote:

Hoe hoog zijn de transactiekosten bij online betalen?

Voor het gebruik maken van online betaalmethoden vragen wij de volgende transactiekosten:

iDEAL: € 1,00
Creditcard: 6% van het totaalbedrag van je bestelling
PayPal: 6% van het totaalbedrag van je bestelling
Rabo SMS betalen € 0,30

Deze transactiekosten worden toegevoegd aan het mandje bij het kiezen van de betaalwijze, en dienen ter afdekking van de kosten die de gezamenlijke banken rekenen voor de online betaling. Tevens worden er kosten gemaakt bij de verwerking van deze betaling. Aangezien Thuisbezorgd.nl slechts intermediair is, vragen wij de consument hiervoor een kleine vergoeding.

Waarom moet ik transactiekosten betalen bij online betalen?

Thuisbezorgd.nl is slechts intermediair, en is dus de schakel tussen jou als consument en het bezorgrestaurant. Gezien onze geringe omzet per bestelling zijn wij genoodzaakt de kosten die wij maken voor het aanbieden van online betaling door te berekenen aan de consument. De kosten die je betaalt voor je transactie bestaan uit het technische onderhoud van het online betaalsysteem, de transactiekosten die banken rekenen en onze administratieve kosten voor de verwerking van de betalingen.

Ook andere internetbedrijven vragen een dergelijke vergoeding, maar verrekenen deze in de verzend- en/of administratiekosten van je bestelling. Wij kiezen er niet voor dit in ondoorzichtige administratiekosten te verwerken, en berekenen deze kosten alleen door aan consumenten die ook daadwerkelijk gebruik wensen te maken van onze online betaalmethoden. Wij hopen op je begrip hiervoor.

Bron-> Klantenservice

gompy2
door gompy2 - Sep 9, 2013 om 14:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 9 sep 2013, 14:23] die konden ze gebruiken om hoge hakken onder schoenen van te maken, zo taai als de pest.
Toch niet voor onder je nieuwe stiletto-pumps die je pas hebt gekocht hoop ik???
;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 9, 2013 om 15:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens waarom zou je bij/via dit soort sites bestellen? Het is toch net zo makkelijk om direct bij het restaurant zelf te bestellen. Scheelt de ondernemer provisie, kan zo iets lagere prijzen hanteren..

kriekra
door kriekra - Sep 9, 2013 om 15:21
204 Antwoorden / 64 Vragen

Vroeger (bijna 20 jaar geleden) had mijn broer een bijbaantje als bezorger bij een pizzeria. Ik kwam daar een keertje langs, en toen was de eigenaar erg gestrest omdat er net een controleur was geweest. Dit is al wel even geleden, maar ik denk dat er nog steeds wel controles plaats vinden bij dergelijke etablissementen.

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2013 om 15:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 9 sep 2013, 15:10]Overigens waarom zou je bij/via dit soort sites bestellen? Het is toch net zo makkelijk om direct bij het restaurant zelf te bestellen. Scheelt de ondernemer provisie, kan zo iets lagere prijzen hanteren..

Nou, omdat er veel meer bezorgtenten bij komen en je b.v. wel eens iets anders wilt eten dan alleen maar chinees of de genoemde spare ribs. Wie niet waagt die niet wint en ik vind het wel 'leuk' om eens Japans te bestellen, of Marokkaans. En als je ze rechtstreeks benaderd wil de communicatie nog wel eens erbij inschieten, echt waar, hoor. En ook als je "normaal" laat thuisbezorgen zijn er, onder een bepaald orderbedrag, extra bezorgkosten die ook in rekening worden gebracht.

gompy2
door gompy2 - Sep 9, 2013 om 15:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 9 sep 2013, 15:21][quote=lekkerisdat schreef op maandag 9 sep 2013, 15:10]Overigens waarom zou je bij/via dit soort sites bestellen? Het is toch net zo makkelijk om direct bij het restaurant zelf te bestellen. Scheelt de ondernemer provisie, kan zo iets lagere prijzen hanteren..

En als je ze rechtstreeks benaderd wil de communicatie nog wel eens erbij inschieten, echt waar, hoor. En ook als je "normaal" laat thuisbezorgen zijn er, onder een bepaald orderbedrag, extra bezorgkosten die ook in rekening worden gebracht.
Ik denk dat bestellen via Thuisbezorgd.nl of JustEat.nl je sowieso al de relatieve zekerheid geeft dat de beoordelingen van anderen een leidraad kunnen zijn, als ze niet gemanipuleerd zijn tenminste. Ik ben er wel van overtuigd dat klagen via Thuisbezorgd.nl of JustEat.nl naar een restaurant toe meer gewicht in de schaal legt als zelf klagen als je direct bij een restaurant zou bestellen.
En valt men over de gemiddeld € 1,50 bezorgkosten die men ook heeft als men direct besteld bij een restaurant, bij Thuisbezorgd.nl of JustEat.nl kan men ook sorteren op restaurants die géén bezorgkosten rekenen, het minimum-bedrag van de bestelling wordt dan vaak wat hoger.
Ik denk dat het aangesloten zijn bij site's zoals Thuisbezorgd.nl of JustEat.nl veel meer voordelen als nadelen voor de ondernemers biedt, mits ze goed spul leveren uiteraard.
Daarom snap ik de reactie van lekkerisdat niet zo goed, maar dat heb ik wel eens vaker, ligt vast aan mij

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2013 om 16:16
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy2, nee, denk niet dat de reviews gemanipuleerd zijn; slechte ervaringen staan, en blijven staan er gewoon op; van: koud, niet lekker, niet te vreten etc. Denk dat de eettenten dan wel hun best willen blijven doen. Ik ben er, over het algemeen dan, wel content mee (op die stiletto's na dan). ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 9, 2013 om 17:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 9 sep 2013, 15:56]Daarom snap ik de reactie van lekkerisdat niet zo goed, maar dat heb ik wel eens vaker, ligt vast aan mij

Nee hoor echt niet, heb ik ook regelmatig last van.

Het voordeel is natuurlijk wel dat je met de pinpas kunt betalen (tricky natuurlijk - *ah alu-hoedje zit vandaag weer lekker* ;-)). Voor de rest zie mijn vorige reactie.

pleerol
door pleerol - Sep 9, 2013 om 20:51
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 8 sep 2013, 22:30]Waar heb je het dan over? Nu zeg je dat jullie al jaren via jullie vaste restaurants eten. Dus niet bij die twee bezorgservices?

Noem man en paard, anders slaat dit helemaal nergens op. Nu begin je zomaar over 1 euro toeslag.

Wat zijn dan die onfrisse zaken of zit je maar wat suggestief te kwebbelen?

Om het voor de mierenliefhebbers maar eens duidelijk te maken:

We bestellen dus VIA de genoemde bedrijven.
En bij klachten wenden wij ons direct tot de leverende restaurants of wat daar voor door gaat. Soms gaat dat niet, omdat het restaurant al gesloten is en dan gaat het via thuisbezorgd of justeat.

De referenties lezen wij van tevoren goed door, om een indruk te krijgen en geven ook onze mening, waar nodig.

Klachten worden goed afgehandeld (in de vorm van korting of een extraatje bij volgende bestelling).

Omdat er veel programma's zijn die zich met de kwaliteit van ons eten bezighouden (zoals KVW, keukenpolitie, etc.) vroeg ik me dus af of deze bezorgzaken ook worden gecontroleerd?

Die euro extra voor betalen via Ideal vind ik vreemd, want nergens hoef je dat te betalen, maar het schijnt in de voorwaarden te staan, die vrijwel niemand leest. Heeft bijvoorbeeld iemand de voorwaarden van alle software wel
eens gelezen?
Maar dat is weer een andere discussie.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2013 om 21:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus, als ik het goed begrijp, wilt u alleen maar weten OF ze gecontroleerd worden. Ja, die worden beslist gecontroleerd.

labren
door labren - Sep 10, 2013 om 05:11
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je het niet vertrouwt kan je het gratis laten onderzoeken door T.N.O in zeist en als die iets vinden dan merk je dat van zelf want dan wordt direct die bezogrestorant gesloten , wel even een goed geformuleerde brief mee sturen

ch
door chunky112 - Oct 4, 2013 om 21:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

ze controleren alleen of je creditcard juist is.

ch
door chunky112 - Oct 4, 2013 om 21:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 9 sep 2013, 21:17]Dus, als ik het goed begrijp, wilt u alleen maar weten OF ze gecontroleerd worden. Ja, die worden beslist gecontroleerd.

deze antwoord is niet juist..

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 21:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=chunky112 schreef op vrijdag 4 okt 2013, 21:03]ze controleren alleen of je creditcard juist is.

Ik denk dat u de vraag niet goed begrepen hebt.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 21:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 10 sep 2013, 05:11]als je het niet vertrouwt kan je het gratis laten onderzoeken door T.N.O in zeist en als die iets vinden dan merk je dat van zelf want dan wordt direct die bezogrestorant gesloten , wel even een goed geformuleerde brief mee sturen

TNO onderzoekt niets gratis en kan ook een restaurant niet sluiten.

tenormin
door tenormin - Oct 4, 2013 om 21:47
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=chunky112 schreef op vrijdag 4 okt 2013, 21:04][quote=tijger1 schreef op maandag 9 sep 2013, 21:17]Dus, als ik het goed begrijp, wilt u alleen maar weten OF ze gecontroleerd worden. Ja, die worden beslist gecontroleerd.

deze antwoord is niet juist..

en dit antwoord is ook niet juist. Er wordt wel gecontroleerd.