di
door dikkemick May 4, 2005 om 09:39
Voeding & gezondheid

Wratten middel

wie kan mij vertellen, welk zelf zorg middel, de wratten nu echt verwijdert, want ik heb het idee dat het geld klopperij is

146669 40 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag dickemik,

Het beste is natuurlijk, om als U veel wratten heeft naar de huisarts te gaan.Deze werken met vloeibare stikstof en is bovendien gratis.Wilt U het echter zelf proberen kunt U bij apotheek en drogist Wartner kopen..dit werkt hetzelfde als bij de dokter ,dus ook met stikstof.Dit is echter vrij prijzig en je kunt er niet veel wratten mee behandelen,daar er maar(ik dacht)10 behandelsticks bij zitten.

Hopelijk kunt U hier iets mee,

Met vriendelijke groet, Miranda

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wartner kan nooit met stikstof werken. Vloeibare stikstof is zo koud
dat het bevriezingsverschijnselen geeft. Op kamertemperatuur is
stikstof een gas.

Wartner werkt waarschijnlijk met een combinatie van dimethylether en propaan.

Vladja

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wratten

Tegen wratten werkt het volgende zeer goed: neem de binnenkant van de
schil van een tuinboon en wrijf dat over de wrat. Twee maal dagelijks
totdat de wrat verdwenen is, en dat is veel sneller dan je denkt.
- Loes Baerveldt

Koop doorzichtige nagellak en smeer dit elke dag rijkelijk 2 x op en om
het wratje. Goed aansmeren. Binnen 1 tot 2 weken vallen ze eraf zonder
pijn.
- Joke Petit

Iedere ochtend de eerste ochtend urine opvangen in een bakje en dit met
een wattenstaafje op de wratten tippen. En binnen afzienbare tijd ben
je van je wratten af.
- Antoon Heinen

Smeer de wrat met olijfolie in en laat het 10 min. zitten en spoel het
af met lauw water en doe dat een paar weken en de wrat is weg.
- Anna

Wrijf met de wrat langs de aanslag die 's morgens op je tanden zit en
laat dit opdrogen. Een week of twee later is de wrat weg.
- Joke van Leeuwen

Wratten insmeren met sap van de stengel van een paardebloem een paar keer doen, mag dagelijks.
- Annelies

Wratten bij jonge kinderen kan je wegwerken met honing. Honing trekt
namelijk uit. Doe de honing op een pleister en plak hem op de wrat.
Herhaal dit meermaals en de wrat zal verdwijnen.
- L.

Een wrat insmeren met bruine suiker en vaseline (wel een pleister erop
doen).
- Mariska

Kroontjeskruid breken en de witte melk op de wrat doen dagelijks
herhalen en na enkele dagen wordt de wrat zwart en verdroogd die
helemaal.
- Marijke de Roos

Doe wat trekzalf erop met een pleister en herhaal dat elke dag.
Mijn dochter had 11 wratten op haar handen en was er in een week van af.
- Corrie

Wratten kan je ook wegwerken met 1 sinaasappel in stukken met schil
twee dagen in azijn laten weken en dit dagelijks op de wrat wrijven
verschillende keren en je zal zien binnen de kortste tijd verkleurd die
naar zwart en valt eruit heb het zelf al gedaan en het helpt echt.
- An

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dickemick,

Toen ik nog wat jaartjes jonger was (een jaar of 12) en minder aandacht schonk aan gezondheidsrisico's hanteerde ik een wat minder conventionele methode voor het verwijderen van wratten. Benodigdheden hiervoor:

  1. Stanleymes

  2. De hygienische hitte van een gasvlam

  3. Pleisters

Het vereist wat volhouden, want ze zijn niet na 1x weg, maar met deze hulpmiddelen ben ik van al mijn wratten afgekomen.

Indien je geen risico's wilt nemen v.w.b infecties, raad ik dit overigens niet aan.

Brynnar

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Encarta,

Dat vergat ik te vertellen, ik had later toen ik regelmatig ging stappen regelmatig problemen met het bestellen van een rondje. Ik kreeg altijd 4 bier minder... :-)

De gasvlam is trouwens voor het ontsmetten van het mes. Het beste kun je i.p.v. een stanleymes een scalpeltje kopen. Die kun je bij een kantoorboekhandel ook krijgen en zijn steriel verpakt.

Het verwijderen van de wratten deed ik schrapend over de wrat, laagje voor laagje. Totdat er een zwart pitje zichtbaar werd, die ik met het puntje van het mes verwijderde. Daarna zijn de wratten niet meer teruggekeerd.

Brynnar

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

BEn je niet in de war met linkdoorns?

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn herinnering waren het echt wratten (op pink, middelvinger, zijkant van mijn hand, e.d.). Ik ben toen ook regelmatig bij de huisarts geweest voor de bekende stikstof behandeling voor wratten. Helaas kwamen ze toen steeds terug. Na de zoveelste keer huisarts ben ik ze zelf te lijf gegaan.

Edoch nogmaals, als je geen enkel risico wilt nemen, doe het dan niet volgens mijn methode!

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dikkemick, ben je echt van plan thuis door te blijven rommelen met allerlei middelen? Dan is het inderdaad geldklopperij. Mogelijk is de afdeling dermatologie van het ziekenhuis de beste optie, als het bij de huisarts niet zou lukken. Uit homeopathie in de praktijk geschreven door Dr.J.Voorhoeve: Wratten (verrucsae) berusten waarschijnlijk op een predispositie, waarbij groei en ontwikkelingsprocessen een rol spelen. Zij komen veel bij kinderen voor en dan speciaal bij het tanden krijgen en in de puberteit. Zij verdwijnen vaak even raadselachtig als zij gekomen zijn. Tweemaal daags aanstippen met Thuja oertinctuur en driemaal daags Thuja D6 innemen. In hardnekkige gevallen Rhus toxicodendron D6 gebruiken en bij jongemeisjes en kinderen Ferrum pinicumD4-D6 bij bloedende wratten Causticum Hahnemanni D6-D12 Succes

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat jouw methode mij in combinatie met een zwart puntje erg bekend voorkomt uit mijn jeugd.....;-)

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een goed en goedkoop middel is, snijd een aardappel doormidden en wrijf met de gesneden kan over de wratten, na een paar weken zijn de wratten verdwenen.

Ik ben zelf vroegr op deze manier ca 100 wratten kwijtgeraakt had er op elke knie ca 50.

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is maar een middel die heeft je huisarts, zou zeggen maak een afspraak met hem.

groetjes,

paulo

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal.

Ik heb een homoeopatich middel tegen wratten gebruikt.

Het middel is THUJA TINCTUUR om aan te stippen en THUJA D6 om in tenemen.

Werk je van buiten af en ook van binnen uit.

Dit is ook zeer geschikt voor kinderen die water wratjes hebben.

Komen dan ook niet meer terug.

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik Thuja, een homeopatisch middel. Gewoon erop druppelen en na verloop van tijd zijn de wratten opeens weg! Echt! Dus even naar de drogist.

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kinderen ?

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er ook iemand die iets tegen waterwratten weet dan,

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hej Dikke Mick,

Niet doen hoor, dat dure spul van Wartner halen. Ik ben er al ingetrapt, en het werkt niet omdat het simpelweg niet koud genoeg is. Je moet gewoon naar de huisarts gaan, deze helpt je met de stikstof zekerweten van je wratje af!

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

 ben nu met formulie w bezig en het lijk te slinken dus vol houden
maar het enige nadeel is dat het je huid er omheen kapot maakt.

kijk dat bevriezen zie ik niet zitten,  erg pijnlijk weet ik uit
ervaring en aangezien hij in me nek zit( ja rare plaats maar heb een
dochter die er vele had en heeft die wordt daar voor behandelt in het
ziekenhuis en het is besmettelijk dus. )

daarnaast heb ik via internet begerepn dat hij naar twee jaar toch
verdwijnt dus . In formule w schijnt een stof te zitten die
bewezen het weg haalt dus we smeren nog maar even en zolang het krimp
heb ik goede hoop

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een middel dat op alle plekken te gebruiken is en echt heel goed werkt is Warzen-X.

Dit is via internet in Duitsland te verkrijgen. Het is een soort kalkstaafje en werkt waanzinnig goed. Met stikstof en formule-W had ik geen enkel resultaat. De kosten zijn ca €10,-

Succes.

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik heb zelf jaren lang wratten gehad. Niets hielp om ze weg te krijgen. Ooit kreeg ik de tip om ochtendurine op de wratten te doen. ja ja. uit pure wanhoop heb ik het toch maar geprobeerd en inderdaad met 1 week waren de eersten weg, Binnen 3 weken waren ze allemaal weg. Het is geen fris idee, maar het helpt wel!

Succes

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De volgende tip kreeg ik van de huisarts tegen waterwratjes. Mijn dochter had vooral in haar knieholtes veel waterwratjes. Doe wat jodium op een wattentip en dep hiermee de wratjes. Even laten drogen(niet afdekken met pleister of zo) en dit 2 x per dag doen.Na een tijdje zijn de wratjes verdwenen en bij mijn dochter zijn ze niet meer teruggekomen.

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn man en zoon hadden een paar jaar geleden last van wratten. Mijn man heeft er één grote laten aanstippen bij de huisarts, was erg pijnlijk en het hielp niets. Toen heb ik "wratner" bij de drogist gehaald en na een aantal keren behandelen zag je hem al kleiner worden en na een poosje verdween deze helemaal!

Ook mijn zoon had last van wratten en had er één onder de voet zitten en ook na een aantal behandelingen met die "wratner" verdween ook deze! Je ziet dus: wij hebben er goede ervaringen mee!

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger deed iemand een gebedje bij me en ze waren binnen enkele dagen
weg... Vol geloof  "kocht" ruim 15 jaar later iemand ze van me en
NIKS... diverse wrat middelen.- NIKS en toen werd ik zwanger en...WEG
en ze zijn nog steeds weg. Dus ze zullen over jaren wel weer komen en
dan ga ik de tuinboonschil proberen.

Succes

ve
door verwijderd - May 6, 2005 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

oja... bij mij hielp urine niet terwijl ik er wel in geloof. Dus volgens mij zijn wratten nogal verschillen van aard.

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ook helpt: bidt twee weestgegroetjes, en verdomd, de wrat verdwijnt als een reus in het gebergte.....

Fred

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker weten: er zijn er twee.

Een is gratis maar niet altijd te vinden: vers sap van de Stinkende Gouwe, een onkruid waar oranje sap uitkomt als je het breekt.

De andere is: Thuja oertinctuur. Paar maal per dag op druppelen. Alleen als het er heel erg veel zijn ook inwendig nodig. Helpt vrijwel altijd, is ongevaarlijk en betaalbaar. Als het blijft terugkomen even langs een homeopaat of natuurgenezer gaan voor een constitutiemiddel om de afweer te versterken!

www.infolijn-ag.nl

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Karnemelk drinken wil ook wel helpen ( zuivert het bloerd ). Een zeer probaat middel is om duck tape erop te plakken 3 dagen laten zitten twee dagen niets erop en weer drie dagen plakken enz. enz. ( is in america getest en mijn dochter had hier veel baat bij ) De wratten zijn weg en blijven tot op heden weg.

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch gewoon even naar de huisarts gaan. Daar kan de wrat aangestipt worden met stikstof of, wat tegenwoordig ook veel gebeurd, met azijnzuur. De ene wrat reageert beter op het een, de ander beter op het andere middel. Helpt dit niet dan kunnen ze eventueel uitgelepeld worden.

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

het beste is toch even langs de huisarts te gaan, grootste kans dat het
weg blijft. heb ooit formule-w gebruikt (10 jaar geleden) en dat werkte
ook, maar wel langzaam en erg lastig omdat je met die troep rondloopt

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dickemik en andere belangstellenden,

Nazomer 2004 adviseerde mijn kleinzoon (student biologie) mij om een "wrat" aan mijn vinger te behandelen met het oranjegele sap (soort melk) van doorgesneden stengeltjes van de plant STINKENDE GOUWE. Deze plant wordt meestal beschouwd als onkruid. Ik heb ze in mijn tuin, ze staan ook vaak in wegbermen etc. Het is een éénjarige groene plant met kleine gele bloemetjes. Na de herfst zijn ze weg, in het vroege voorjaar komen ze terug. Het sap smeer je op de wrat. Het wordt na een paar minuten drogen donkerbruin/zwart en zou liefst 2 dagen niet mogen worden gewassen. Met een wrat aan de vinger is dat in feite onmogelijk, dus knipte ik een vinger van een latexhandschoen die ik met plakband om mijn vinger fixeerde. Na 2 dagen was de wrat opgebold en een stuk zachter, zodat ik met een nagelknipper het bolletje kon weghalen. Toen zag een een rondje met een lichtere kleur dan de huid eromheen met een donker puntje in het midden.

Ik teken hierbij aan dat een dermatoloog twee jaar daarvoor nagenoeg pijnloos een flink aantal wratachtige plekken op mijn lichaam succesvol met vloeibare stikstof had verwijderd, maar helaas kwam na een zeer pijnlijke behandeling alleen de vingerwrat weer terug. Een andere dermatoloog zei later dat het volgens hem geen gewone wrat was. Zelf dacht ik toen dat het een tijdens slijptol werkzaamheden binnengedrongen en ingekapseld roestvrijstaalsplintertje zou kunnen zijn.

Na een aantal herhalingen van bovengenoemde behandelingen was het lichtkleurige bolletje steeds kleiner geworden en het denkere puntje steeds groter. Maar helaas was de plant toen doodgegaan. Dit vroege voorjaar begon ik opnieuw, met dezelfde gevolgen, tot ik door omstandigheden een paar weken moest stoppen, waarna ik bijna teug was bij AF. Toch heb ik er nu veel minder last van dan eerst.

Als je in GOOGLE invoert STINKENDE GOUWE met pagina's uit Nederland krijg je een flink aantal websites waarin veel over het al duizenden jaren lange gebruik van deze plant. Het middel is ook in bepaalde apotheken verkrijgbaar en dat kost natuurlijk geld.

Nu ik dit schrijf denk ik ineens om dat nog eens te doen en dan de latijnse naam te noteren en deze in Google in te voeren, maar dan op het hele www.

In elk gaval ga ik nog even door met mijn eigen plantjes en ben benieuwd naar de uiteindelijke afloop bij mijzelf en ook naar bevindingen van anderen

Succes, pierre1000.

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,mijn zoon heeft ook een wrat op zijn vinger. vorige week bij de huisarts geweest, en die heeft hem met stikstof behandeld.

hij vertelde er wel bij, dat de dermatologen in het ziekenhuis tegenwoordig adviseren om duk tape te kopen bij de gamma. inplaats van te behandelen met stikstof!!!!!!! Deze tape moet je 5 dagen op de wrat laten zitten, en dan moet hij weg zijn.

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

omdat alles wat voorgeschreven werd, van formule w tot stickstofbehandeling tot ander huisartsenspullen niet werkte, ben ik bij de kinderen gestopt de wratten op die manier te behandelen. De vellen hingen er bij, zo agressief zijn alle methoden. Ik heb een middel gevonden waarbij de wratten weg zijn gegaan en wat nietzo agressief is. Het is van "sur plus" en het heet wrattenolie. Het is een tinctuur van thujaloie, citroenolie, jeneverbesolie en rozemarijnolie. Mijn kinderen zijn hiermee wrattenvrij gekomen, wellicht dat het jou ook helpt.

gr. Marije

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 40 jaar geleden wratten door de arts laten verwijderen met bevriezing en heb nooit meer ergens last van gehad. Wrattenmidelen hielpen niet.

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

wratten; gebruik een hete soldeerbout. tik daarmee de wrat aan, snel achter elkaar een keer of 20, het mag prikken maar niet inbranden.

Doe dat een dag of drie achter elkaar. De wratten worden zwart en verdwijnen en komen ook niet meer terug.

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal

vroeger beste resultaten gehad met puur zilvernitraat (AgNO3). Vraag iemand die op een lab. werkt.

Wrat vochtig maken en AgNO3 erop smeren. Wrat wordt zwart. Vingers eventueel ook! Kan verder geen kwaad.

Dit zit ook -verdund- en diverse stiften ed.

Jan

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik ben inmiddels twee keer door de huisarts behandeld met stikstof en een keer door de dermatoloog met een nog sterker werkend spul (naar het schijnt). De eerste keer bij de huisarts kwam ik voor 1 wrat. De blaar die je krijgt door stikstof werd echter een bloedblaar die niet stopte met bloeden waardoor ik hem door moest prikken. Een half jaar later had ik 8 wratten in plaats van 1. Toen ben ik weer naar de huisarts geweest. Maar tot mijn grote schrik kreeg ik nu weer bloedblaren, zo erg dat ik ermee naar de huisartstenpost moest. En nu ben ik bij de dermatoloog onder behandeling voor 16 wratten. Hij heeft ze ook weer aangestipt, maar er zijn er maar 2 verdwenen. Stikstofbehandeling werkt bij de een wel en bij de ander niet. Blijf het niet eeuwig proberen want het doet ook nog eens vreselijk zeer.

Succes!!

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blanke nagellak erop doen elke keer als je je hebt gewassen of gedouchst hebt, dan gaat deze er met wortel en al uit ,mijn dochter had er veel last van handen en vooral de voeten, is nu weer wratten vrij

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na zo'n twee jaar aantippen en laten rusten bij de huisarts van mijn dochter d'r wratten echt bergen op enkels,knieen,handen,elleboog was ik het zat alles uitgeprobeert op huis, tuin en keuken middeltjes niks hielp. wrattenstick roll on van Arkomedika bij de GenW winkel gekocht geen pijn en rollen maar met de stick.En na jaren haar veel pijn te bezorgen was ze er met drie weken van af allemaal zelfs de wratten die eerst voorbehandeld moesten worden met een goedje waar je een gasmasker voor op moest zetten.[huisarts] En dan zou hij ze weg snijden. Ja dag kind is 8 jaar. Lang leven de olie van de natuur.

ve
door verwijderd - May 21, 2006 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me hierbij aan!!! Een niet al te duur, zeer kindvriendelijk middel, maar ook door volwassenen te gebruiken. Wel is het zaak zowel de druppel in te nemen en op de wratten aan te brengen.

Sterkte ermee!!

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb recent, juni 2009, 6 kleine gezichtswratjes waarvan er 1 bruin was geworden en pal onder een oog zat laten verwijderen volgens de imo enige, snelle en effectieve methode, via bevriezen en schrapen, wel via een dermatoloog in het ZH omdat de huisarts wilde weten of het bruin geworden wratje onder mijn oog niet wat anders was.

Alles weg, licht bloeden hoort erbij maar een pleister een uurtje of zo doet wonderen verder lekker laten helen via de buitenlucht.

Napijn? niet echt maar ben niet kleinzerig. Met 3 dagen vielen de korstjes er al af en je ziet er niets van. slechts 1 heel kleintje amper zichtbaar wratje bij een bakkebaard lijkt terug te komen rest is definitief weg

Ik begin niet aan het zelf prutsen met zelfhulpmiddelen waarvan niet bewezen is of ze effectief zijn, grldt ook voor de vele adviezen hier met huis/tuin en keukenmiddeltjes. Ik ben verzekerd waarom  extra geld uitgeven met het risico dat het weer eens weggegooid geld is.

Middels premie betaal ik huisarts, specialisten enz., dan wil ik als ik eens iets simpels heb als wat wratjes ook profijt van hebben.

Ben nu zonder extra kosten wratjesloos.

Doe verstandig ga niet met allerlei onzinmiddelen aan de gang vraag een verwijzing als je huisarts het niet doet en klaar is men.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2011 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

rijkevrek schreef op vrijdag 4 sep 2009, 13:58: Heb recent, juni 2009, 6 kleine gezichtswratjes waarvan er 1 bruin was geworden en pal onder een oog zat laten verwijderen volgens de imo enige, snelle en effectieve methode, via bevriezen en schrapen, wel via een dermatoloog in het ZH omdat de huisarts wilde weten of het bruin geworden wratje onder mijn oog niet wat anders was.
Alles weg, licht bloeden hoort erbij maar een pleister een uurtje of zo doet wonderen verder lekker laten helen via de buitenlucht.
Napijn? niet echt maar ben niet kleinzerig. Met 3 dagen vielen de korstjes er al af en je ziet er niets van. slechts 1 heel kleintje amper zichtbaar wratje bij een bakkebaard lijkt terug te komen rest is definitief weg
Ik begin niet aan het zelf prutsen met zelfhulpmiddelen waarvan niet bewezen is of ze effectief zijn, grldt ook voor de vele adviezen hier met huis/tuin en keukenmiddeltjes. Ik ben verzekerd waarom  extra geld uitgeven met het risico dat het weer eens weggegooid geld is.
Middels premie betaal ik huisarts, specialisten enz., dan wil ik als ik eens iets simpels heb als wat wratjes ook profijt van hebben.
Ben nu zonder extra kosten wratjesloos.
Doe verstandig ga niet met allerlei onzinmiddelen aan de gang vraag een verwijzing als je huisarts het niet doet en klaar is men.

Ik heb de indruk dat je de reacties die hier staan niet gelezen hebt.
ik zie veel reacties van mensen die de door jou beschreven methode probeerde en zeggen dat het faalde, terwijl een mens en natuur vriendelijk middel wel hielp.
Huisartsen etc zijn ook alleen maar mensen die van ervaringen van anderen leren. Ze verzinnen die wijsheid niet. Het zou erg jammer als door star gedrag de medische wetenschap stil zou komen te staan.

Ik reageer overgevoelig op diverse synthetische medicijnen en middelen waardoor ik aangewezen ben op natuurlijke middelen. Ik ben blij met de tips die ik hier vond.