zu
door zuidemad Oct 6, 2015 om 17:18
Voeding & gezondheid

Yarden

I.v.m. onduidelijkheden en een eventuele wijziging in de polissen van uitvaartvereniging Yarden, heb ik verzocht of een medewerker van Yarden bij ons thuis kan komen om hier over te praten.
Dat kon wel, volgens de telefoniste, maar daar moest dan wel voor betaald worden volgens een wettelijke regeling.
Klopt dit?

2020 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2015 om 17:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Tja, voor niets gaat de zon op.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Stel die vragen over de onduidelijkheden dan maar hier. Misschien kan hier antwoord gegeven worden.

Over de onduidelijkheden moeten zij u GRATIS informeren. Maar wijzigingen kosten geld.

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2015 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo zuidemad,

Lees ook eens bij deze vraag.

Met vr.gr.

hereistom
door hereistom - Oct 6, 2015 om 17:44
732 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zoals onlangs nog bij Radar te zien was zijn die verzekeraars allemaal oplichters en zakkenvullers.
Je betaald netjes je premie, maar als je iets over je polis te weten wil komen moet je ineens betalen.
En als je dan overlijdt dan blijkt ineens dat de vergoeding veel minder is en je al die jaren voor niks hebt betaald.
In het geval van mijn moeder was de uitkering nog geen 2500 euro terwijl ze toch al ruim 50 jaar lang premie had betaald!

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2015 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@hereistom,

OT
Je vergeet er bij te zetten hoe hoog de premie was!!
Dat is toch wel relevant!
En wat voor soort verzekering.
En natuurlijk blijkt niet 'opeens' dat de vergoeding 'veel minder is'(dan wat?).
Je had e.e.a. in de polisvoorwaarden kunnen zien.

(Maar het is niet de bedoeling om hier nu een discussie te gaan voeren)

Met vr.gr.

hereistom
door hereistom - Oct 6, 2015 om 18:03
732 Antwoorden / 1 Vragen
0

De premie was 10 euro per maand en was eerst in natura, maar uit de papieren bleek dat ze eenzijdig de polis hadden aangepast en je dus een vast bedrag krijgt!
Dit hebben ze per post gedaan bij oude mensen die er niks van begrijpen!
Het zijn en blijven oplichters!

19
door 1953 - Oct 6, 2015 om 18:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja, dat klopt!

Voor elk financieel advies wordt de factuur gepresenteerd, dus ook bij Yarden. Gelukkig waarschuwde Yarden u vooraf dat er voor betaald moet worden.

Kunt u het niet online regelen zonder kosten?

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 6, 2015 om 18:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

"Gelukkig maar dat 'n uitvaartverzekering anno 2014 totaal overbodig is."
Dat geldt in 2015 nog steeds, open gewoon zelf 'n aparte spaarrekening, zet daar iedere maand 'n paar euro op.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=hereistom schreef op dinsdag 6 okt 2015, 18:03]De premie was 10 euro per maand en was eerst in natura, maar uit de papieren bleek dat ze eenzijdig de polis hadden aangepast en je dus een vast bedrag krijgt!
Dit hebben ze per post gedaan bij oude mensen die er niks van begrijpen!
Het zijn en blijven oplichters!


Dan hebben ze dus bij u ook de boel belazerd. Iemand heeft hier op dit forum een uitgebreid topic over geopend om toch uw recht te krijgen. Zal het proberen te zoeken.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@hereistom





http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/naturapolis-yarden/?vHash=c749c73j





Lees dit eens goed door en kijk of u nog wat kunt doen.

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2015 om 18:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

De link van tijger1: klik hier.

yarden webcare
door yarden webcare - Oct 6, 2015 om 19:02
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedenavond, graag komen wij met u in contact. Wilt u uw persoonlijke gegevens per e-mail verzenden naar klantenservice@yarden.nl Alvast dank voor uw medewerking. Met vriendelijke groet ^CBO

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=yarden webcare schreef op dinsdag 6 okt 2015, 19:02]Goedenavond, graag komen wij met u in contact. Wilt u uw persoonlijke gegevens per e-mail verzenden naar klantenservice@yarden.nl Alvast dank voor uw medewerking. Met vriendelijke groet ^CBO


En gaat het dan "gratis" of ziet u de mogelijkheden voor nieuwe polissen al schitteren?

wi
door willems123 - Oct 6, 2015 om 19:45
117 Antwoorden / 16 Vragen
0

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 6 okt 2015, 18:26]"Gelukkig maar dat 'n uitvaartverzekering anno 2014 totaal overbodig is."
Dat geldt in 2015 nog steeds, open gewoon zelf 'n aparte spaarrekening, zet daar iedere maand 'n paar euro op.
Hellemaal mee eens!!
Als ik op google naar goedkoop uitvaart zoek, vind ik een uitvaart niet duur als de meest uitvaartverzekeraar beweert, bijv. https://www.uitvaartcompact.nl (geen reclame), voor ong. 1500, euro heb je een eenvoudig uitvaart (voor me is het meer dan genoeg...).

ho
door hopetobehelping - Oct 6, 2015 om 20:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste zuidemad,

in het kader van 'kosten inzichtelijk maken' zijn er wettelijk regels opgesteld welke er voor zouden moeten zorgen dat wij als consumenten duidelijk inzicht hebben in wat we waarvoor nu precies betalen aan banken en verzekeraars.
Of dat in de praktijk ook zo is betwijfel ik. Ook betwijfel ik of we er als consument wel daadwerkelijk op vooruit gegaan zijn. Ik krijg soms de indruk dat banken en verzekeraars het 'in kosten moeten brengen van een adviesgesprek' als een extra cash-cow zien en wij er als consument dus alleen maar op achteruit zijn gegaan.

Voor wat betreft uw vraag over Yarden. Men zal dus blijkbaar ook een adviesgesprek in rekening willen brengen. De vragen die u heeft over uw huidige polis dient men gewoon kosteloos te beantwoorden, daar betaalt u al voor. Men probeert het wellicht in de richting van een 'advies gesprek' te sturen waardoor men u een rekening kan sturen, laat het niet die kant op gaan.
Als uw polis van voor 1 januari 2013 is dan mag het sowieso niet, zie de volgende link, klik hier. U heeft er dan immers al voor betaald.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2015 om 21:03
16835 Antwoorden / 202 Vragen
0

Zie de reactie van Yarden! M.I. nu afwachten hoe dit bij ts afloopt al oren ook hier een discussie verder te voeren. En Let op: het is al een heel oude koe in de sloot.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2015 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@gerrit

Waar heeft u het over?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2015 om 09:26
16835 Antwoorden / 202 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 6 okt 2015, 21:09]@gerrit

Waar heeft u het over?

Het omzet probleem speelde al minstens 6 jaar geleden en daar was toen al veel rumoer over. Zie ook de gegeven ?ink waar in een eerdere reactie ook 'oude koeien' wordt vermeld.

Bovendien, ik heb persoonlijk geen enkel probleem met Yarden, ook niet m.b.t omzetten jaren geleden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2015 om 09:28
16835 Antwoorden / 202 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 6 okt 2015, 21:09]@gerrit

Waar heeft u het over?

Ps: dus een verwijzing naar uw eigen link

ya
door yardenkwelgeest - May 25, 2016 om 10:41
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

Geachte heer / mevrouw Zuidemad, ik lees net pas uw topic. Ik ben benieuwd hoe een en ander voor u is afgelopen. Indien u nog steeds vragen heeft, kan ik u wellicht (gratis!) verder helpen. Ik heb destijds ook bonje met Yarden gehad, heb het laten aankomen op een rechtszaak en heb die glansrijk gewonnen. Voor de details hieromtrent zie mijn website www.yardenclaim.nl. Op deze website vindt u ook mijn bereikbaarheid. Met vriendelijke groet, Hans.

gerbera
door gerbera May 25, 2016 om 16:47
7359 Antwoorden / 14 Vragen

U reageert op een topic van 8 maanden geleden lijkt mij niet dat de Ts hier nog op zal reageren.

costnix
door costnix May 25, 2016 om 20:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal zoiets zijn de loterij verlies affaire.

tijger1
door tijger1 May 25, 2016 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@costnix

Loterijverlies? Integendeel.

Blijkbaar hebt u mijn oude link en de genoemde website niet gelezen. Dit forumlid is een particulier die door het overlijden van een ouder geconfronteerd werd met de louche praktijken van Yarden ivm het stilzwijgend omzetten van naturapolissen in sommenpolissen. 

Over die stiekeme omzetting is zelfs nog een tv programma gewijd.

Hij is dus in prive jaren aan het strijden geweest om dat rechtgezet te krijgen en dat is hem ook gelukt. Heel mooi.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Ka
Kassaben - Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,   In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.  Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer