va
door vanhoutum Jun 2, 2004 om 17:58
Voeding & gezondheid

Zonnebrandcreme

Is er verschil tussen verschillende merken met dezelfde beschermingsfactor? Bijvoorbeeld bij de Aldi is de zonnebrandcreme slechts €1,19, en de creme van Nivea kost ruim €12,-. En ze hebben allebei dezelfde factor. Wat is het verschil buiten de prijs ?

24695 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 2, 2004 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel de fabrikanten ons anders willen laten geloven, is het zo dat een goedkope zonnebrand net zo goed werkt als een dure. De zonnefactor wordt in landen verschillend berekend. Wel kun je ervan uit gaan dat factor 30 zeer goed werkt en factor 6 veel minder.

 Ik raad aan om factor 30 te gebruiken. Vergeet vooral niet de nek en oren in te smeren. Ik zie de meeste huidkanker op de oren. Vor mensen die de hele dag buiten werken : boeren/ postbodes etc: insmeren!!  Jonge kinderen mogen niet in de zon. Oudere kinderen goed insmeren vooral na het zwemmen.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2004 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit wel degelijk een verschil in kwaliteit van de merken onderling. Nivea bv stopt er q10 in tegen de huidveroudering, een ander merk stopt er caroteen in die ervoor zorgt dat je wat sneller bruint ondanks een hoge factor. De factoren komen bijna met alle merken overeen, er kan alleen een verschil zitten in het beschermen tegen UVa of UVb of beide en hoeveel procent. Al die extra toevoegingen moeten betaald worden en vind je dus terug in de prijsverschillen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

gr Ilona

ve
door verwijderd - Jan 25, 2007 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond ook dat KASSA wat makkelijk over kwaliteits verschillen en allergie heen ging, twee jaar geleden. De nobrand zonnecreme zal ook wel andere nadelen hebben.

Um auf die kritische Situation aufmerksam zu machen, hat Professor Rolf Daniels, der an der Fakultät für pharmazeutische Technologie der Universität Tübingen lehrt, in den vergangenen Jahren regelmäßig Sonnenlichtschutzmittel auf ihre UV-A-Bilanz hin untersucht: „Mein Ergebnis war jeweils, dass die UV-A-Schutzwerte stark variierten. Im Mittel kann ich sagen, dass die Discounterprodukte schlechter abschnitten als die Markenprodukte.“

www.wdr-markt.de

ve
door verwijderd - Jan 25, 2007 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dniezing @ volgens mij is dit een nederlandse site en zullen 99% van de bezoekers nederlanders zijn.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2007 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas hebben de buurlanden soms grotere budgetten om cunsument-critisch te zijn. Een beetje duits moet kunnen. Laatst hadden ze ook een test qua zware metalen die 's nachts worden afgegeven aan je beetje drinkwater in de kraan. erg informatief :-)

ve
door verwijderd - Jan 25, 2007 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat moet je met die tekst als je geen duits kan lezen, en dat zijn heelveel mensen ik woon in limburg nog geen  3 km van duitsland af maar geen van mijn buren kan duits lezen wel spreken, van daar mijn opmerking.