ya
door yannick de mol May 6, 2016 om 08:17
Vrije tijd & tuin

Brandplekken tuintegels

Gisterenavond besloten wij vanwege het lekkere weer onze vuurkorf tevoorschijn te halen en aan te steken. Nu wilde ik de as gaan opruimen en de tuin schoonspuiten en ik zie een aantal brandplekken op onze betonnen tuintegels. Op het moment krijg ik deze er niet uit. Zijn hier nog mensen die tips hebben over hoe je brandplekken uit betonnen tuintegels kan krijgen?

Het gaat om dit soort tegels

32627 7 Rapporteer

simon55
door simon55 - May 6, 2016 om 09:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen
Ma
door Mat Matheij May 6, 2016 om 21:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

Goed ik heb deze site niet bekeken maar waardeer uw bijdrage. Al was het maar -omdat dit met stip de langste in dit aan mij slechts korte tijd aanwezige verblijf- verwijzing was naar enige site.
Moet deze link wel opslaan. Stel dat er iets gebeurd of zo. Mvrgr.

marita5
door marita5 - May 6, 2016 om 09:44
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yannick de Mol ,

Vlekken verwijderen met een sopje

Paden en terrassen om het huis bestaan vaak uit beton. Betonklinkers en betonnen tegels komen veel voor in de tuin. Ze zijn vlek gevoelig. Beton is poreus waardoor er viezigheid in kan blijven zitten. Ook groene aanslag is een veel voorkomend probleem. Een manier om de vlekken te verwijderen is door er afwasmiddel op te smeren. Wrijf dit goed in met een schrobber of een bezem. Daarna kun je het wegspoelen met de tuinslang of een hogedrukreiniger. Mocht afwasmiddel niet gelijk werken, dan kun je ook met bleekmiddel de vlekken te lijf gaan. Meng hiervoor in een verhouding van een derde bleekmiddel op twee derde water een schoonmaak sopje. Als je last hebt van roestvorming op de betontegels dan kun je ook azijn gebruiken met water. Meng hiervoor een kwart deel azijn op driekwart deel water

Bron : infonu.nl

di
door digioma May 6, 2016 om 10:39
646 Antwoorden / 29 Vragen

Met bleekmiddel en dergelijke vloeistoffen uitkijken als de betontegels vlak naast een eventueel aanwezige vijver liggen.

marita5
door marita5 May 6, 2016 om 10:44
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , maar Ts praat niet over een vijver , ik neem aan dat Ts ook niet met een vuurkorf naast een vijver gaat zitten .

Ma
door Mat Matheij May 6, 2016 om 21:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

Kunt U (wederom) antwoorden geven zonder gebruik van overdreven grote kapitale 'ondersteuning'.Mvrgr.

tenormin
door tenormin May 6, 2016 om 21:32
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Leest juist heerlijk.

Ma
door Mat Matheij May 6, 2016 om 21:46
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat meen je niet. Moet er wel iets zinnigs gezegd worden. Is in dit geval niet aan de orde. Maar ja leest egt zo lekker weg. Zijn het bijna weer eens niet dan. Mvrgr

marita5
door marita5 May 6, 2016 om 22:07
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Mat Matheij , er is u al herhaaldelijk door forumleden op gewezen dat de kapitale ondersteuning zoals u het noemt door deze site komt daar kan ik niks aan doen , maar schijnbaar dringt dit niet tot u door , heeft u een tuintegel voor het hoofd ?. , over zinnig antwoorden gesproken begin eerst bij u zelf ., uw reactie heeft niks te maken met de vraag .
@tenormin , + 10

tenormin
door tenormin May 7, 2016 om 02:34
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, maak je niet druk, ook al komt het door deze site, het is heel prettig te lezen. Normaliter is "katten" niet mijn hobby maar hier heb je volledig gelijk, plus het past bij het onderwerp: tuintegel. Je moet er maar opkomen, en jij doet het. Jammer dat ik geen berichten meer krijg dat er is gereageerd in een reactie, of heb jij dat ook?

marita5
door marita5 May 7, 2016 om 07:26
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , bij @Mat Matheij val je constant in herhaling met onnodige reacties  weet niet beter is een allesweter . geeft reacties die nergens op slaan ,de enigste optie is Negeren , of hetzelfde cassettebandje afspelen maar ook dit zal niet helpen
Melding van een reactie krijg ik alleen als er een reactie is geplaatst onder mijn antwoord, meldingen van reacties bij vraagstellers waar ik geen antwoord op heb gegeven krijg ik niet ..

di
door digioma May 7, 2016 om 12:02
646 Antwoorden / 29 Vragen

Voor Marita5...over m'n opmerking over een vijver... Ik ben ervan uitgegaan dat er meerdere lezers meelezen bij vragen en antwoorden en dat daarbij vast wel mensen zijn met een niet al te grote tuin met een vijver(tje) waarnaast of gedeeltelijk over de rand tegels liggen. Bij het schoonmaken van deze tegels (goene aanslag of brandvlekken) kunnen er wat chemicaliën met het reinigen in die vijver lopen met vervelende gevolgen voor de aldaar aanwezige vissen. Waarom zou je niet op een klein terras naast je vijver  en je stoel een vuurkorf neerzetten? Dan heb je er iets aan. In een kleine tuin kun je het ook plezierig hebben. Weinig inlevingsvermogen... helaas.

marita5
door marita5 May 7, 2016 om 12:14
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@digioma , sorry maar u wijkt af van de vraag , ging over een brandvlek in een tuintegel en niet over een vijver .
heeft niks te maken met inlevingsvermogen , denkt u nou werkelijk dat Ts niet weet dat je moet oppassen met chemicaliën in de tuin ?

hansje klein
door hansje klein - May 6, 2016 om 10:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ingebrand wordt alles moeilijk omdat er met teveel schrobben een leijke plek ontstaat. Ik kan dan aanraden om de tegel eruit te halen en met een tegel die minder opvalt ergens in een hoekje te verwisselen.

Ma
door Mat Matheij May 6, 2016 om 21:32
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft gelijk. Inbranden is iets anders dan een vlekje wegwerken. Vervangen van of verplaatsen is dan ook een goede tip. Anderszins vraag ik mij af hoe dat inbranden dan tot stand komt met een externe barbecue. Mvrgr.

tenormin
door tenormin May 6, 2016 om 21:34
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Het is een vuurkorf; bbc werkt toch anders.

gerbera
door gerbera May 8, 2016 om 11:51
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Anderszins vraag ik mij af hoe dat inbranden dan tot stand komt met een externe barbecue. Omdat u de vraag weer eens niet goed gelezen heeft.

pi
door piet44m - May 6, 2016 om 13:41
27 Antwoorden / 0 Vragen

nou zet een elektrische kachel  in de tuin ,want vuurkorven zijn illegaal ,en verboden ,ze worden alleen onder voorwaarden getolereerd ,ddwz alleen bij een tuinfeestje ,als er niemand last van heeft ,en met schoon drrog hardhout.

Ma
door Mat Matheij May 6, 2016 om 21:43
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het vuurkorf verhaal is niet direct gesuggereerd echter kan er sprake zijn van brandgevaar wanneer eenieder bij een studentenparty in de olie is. Mvrgr.

tijger1
door tijger1 - May 6, 2016 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vuurkorven zijn helemaal niet illegaal of verboden. Maar men kan beter een vest aantrekken als het koud wordt.:-)

gj
door gjs - May 7, 2016 om 08:22
35 Antwoorden / 23 Vragen

het lukt met HG kachelruitjes reiniger.

bi
door binne - May 8, 2016 om 13:44
1 Antwoorden / Vragen

Niet de vuurkorf aansteken! Realiseer je dat er veel mensen zijn met luchtwegklachten en dat U het milieu verontreinigt.