J
door J Lensen Aug 5, 2017 om 13:42
Vrije tijd & tuin

Canal digitaal zadeld klanten op met €3 extra met fox sport

Als vaste klant bij Canal Digitaal wordt ik minder blij verrast met een mail van hun dat mijn HD familie pakket wordt verrijkt met FOX Sports Eredivisie 1 en met een extra verhoging van €3 per maand. Dit is niet waar ik om gevraagd heb en wil dit dus ook niet. Klantenservice gebeld en die legt mij de keuze voor om over te stappen naar Basis pakket of dit gewoon accepteren. Ik zou als ik de HD Familie pakket wil blijven houden wel een nieuw jaar contract krijgen en hoef dan maar 1 jaar €1 per maand extra bij te betalen. Ik heb gezegd dat ik gewoon bij het oude wil blijven. Kunnen jullie van Kassa hier wat mee?

Hierbij de mail die ik heb gekregen. Zou wel graag annoniem willen blijven?

Beste heer . ......,

Bij Canal Digitaal vinden we dat al onze klanten steeds iets bijzonders moeten ontdekken. FOX Sports is een zender die daarbij past, want van eredivisievoetbal gaan alle sportieve harten sneller kloppen.

Ontdek FOX Sports
​​Tot nu toe was FOX Sports Eredivisie 1 geen onderdeel van je Familie HD-pakket. Per 1 oktober wordt het dat wel. Dat betekent dat je alle doelpunten in de eredivisie ziet én geniet van vele andere sportieve hoogtepunten.

Dit is waarom
FOX Sports heeft onlangs haar voorwaarden gewijzigd. Voorheen betaalden wij aan FOX alleen voor klanten die de zenders bij ons afnamen. Nu werden we door FOX voor de keuze gesteld. Of FOX voor al onze klanten gaan betalen, ook al hebben ze geen interesse in sport, of helemaal afscheid van deze sportzenders nemen. Dat laatste was, gezien de populariteit van eredivisievoetbal in het algemeen, voor ons geen optie. Vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om FOX Sports voor al onze klanten te gaan betalen en vervolgens te combineren met een aantal pakketten.

Maar jij kunt natuurlijk ook kiezen
Wil je toch liever overstappen op een pakket zonder FOX Sports? Dat kan. Bel ons op 088 003 85 55 (lokaal tarief). We zijn van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 21.00 uur bereikbaar. De prijs van jouw Familie HD-pakket wordt per 1 oktober met € 3,00 verhoogd. Het pakket en de prijs van je eventuele extra kaart blijven ongewijzigd.

Vriendelijke groet,
Andrei Noppe handtekening
Andrei Noppe

Uw klantnummer: .............
Uw smartcardnummer: ............

Met vriendelijke groet en alvast bij voorbaat dank.
J. Lensen.

4249 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2017 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou niet weten of "jullie van Kassa" hier wat mee kunnen.

U zit nu op het forum. Maar uiteraard mag CD de pakketten wijzigen, mogen ze het abonnementsgeld verhogen en ga maar door.

En u mag dan, als u het daar niet mee eens bent, kosteloos opzeggen.

En als u anoniem wilt blijven, is het niet verstandig uw naam als gebruikersnaam te nemen en uw naam in de mailwisseling te laten staan.

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2017 om 13:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Jeetje, krijgen we ook al telkens alle correspondentie te lezen. Niet dat ik het lees, maar toch... Gewoon vervelend, al die witte lappen met een beetje teksts. En ook zou wel graag anoniem willen blijven. Dat is juist de bedoeling. Maar voor de rest: het panel kan helemaal niets met uw vraag en Kassa: ik denk: geen interesse.

Cookies
door Cookies Aug 5, 2017 om 17:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heerlijk idd, het (slechte) knip- en plakwerk van TS. OT: Ik verdwijn zo op de bank met een zak Buggles + cheese spread, mocht ik nooit meer verschijnen, dan is waarschijnlijk de fibronil mij fataal geworden.

tenormin
door tenormin Aug 5, 2017 om 17:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik doe ook niet mee aan die gekte: dus nemen we maar afscheid van elkaar want wat ik er vanavond ook in stop: zal ook wel fataal zijn. Adieu dan maar.

aurora1
door aurora1 Aug 5, 2017 om 19:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb zojuist een ei gegeten, net zoals gisteren....

tenormin
door tenormin Aug 5, 2017 om 19:43
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, ik ben heel slecht: ik eet (bijna) iedere ochtend een ei: verslaafd aan eieren, zoals anderen aan de Iphone, haha. En als je dan leest hoe "gevaarlijk" al die smartphones (ook al)  zijn: tja, zal moeilijk worden te overleven met al dat gevaar. ☼

ge
door george321 - Aug 5, 2017 om 14:06
390 Antwoorden / 1 Vragen

U wilt wèl dat voetballers met een kosten plaatje van € 500.000.000,00 voor u spelen maar weigert € 3,00 per maand te betalen en wilt dat "alles bij het oude blijft". Dat laatste kan, breng uw tv naar de lommerd (zo heette dat vroeger) en ga naar de lokale voetbalclub, weer of geen weer en ga ze langs de lijn  aanmoedigen.

Uw eis kunt u alleen handmaken als U de eigenaar (of groot aandeelhouder) bent van CD, dat bent u niet, dus zult u moeten kiezen en slikken of stikken.

Po
door Pontiac Aug 5, 2017 om 17:56
131 Antwoorden / 5 Vragen

alsje hier in ons dorp naar het eerste elftal tegen Boerenkoolstronkenradeel wilt kijken langs de krijtlijn kost de toegang ook drie (3) euro .

diumenge
door diumenge Aug 5, 2017 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar haal je vandaan dat TS dat wilt?

Po
door Pontiac Aug 6, 2017 om 11:33
131 Antwoorden / 5 Vragen

niet omdat het moet maar omdat het kan!

waar gaat nieuwsgierigheid over in bemoeizucht?

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 5, 2017 om 14:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik kijk geen rtl4 rtl5 enz hoeveel korting mag ik nu vragen want tenslotte heb ik niet om deze zenders gevraagd, ook niet digitaal en al helemaal niet in HD.
Jullie bepalen maar dat dit een basispakker is maar jullie hebben mij niet gevraagd wat erin komt en ook niet welke prijs ik hiervoor wil betalen.
Met groetjes, K.Lensen

edrick3
door edrick3 - Aug 5, 2017 om 14:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kunnen jullie van Kassa hier wat mee?
Nee, wij op dit forum zijn niet van Kassa.

Ik heb gezegd dat ik gewoon bij het oude wil blijven.
Tja, maar zoals CD in de mail aangeeft: er gaat iets veranderen.....
Je hebt dan de keus: slikken of stikken, oftewel: al dan niet akkoord gaan.

Ik zou als ik de HD Familie pakket wil blijven houden wel een nieuw jaar contract krijgen en hoef dan maar 1 jaar €1 per maand extra bij te betalen.
Nou, dat is dan toch een mooi aanbod voor het 1e jaar.

gerbera
door gerbera - Aug 5, 2017 om 15:58
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u die mail ook in 5 delen ontvangen? wordt het hoog tijd dat u een echte computer aanschaft.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 5, 2017 om 17:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Gerbera Of er mee om leert gaan :-)

bultn
door bultn - Aug 5, 2017 om 22:33
54 Antwoorden / 9 Vragen

Iedereen maar klagen dat ts klaagt.
Maar weet elke reageerder ook waar het hier daadwerkelijk om gaat? Kennelijk niet want fox sports heeft een erg vies spelletje gespeeld.
Op kosten van elk tv abonnee geld binnen harken.

"Discriminatie, machtsmisbruik, te duur en voetbal door de strot van de kijker duwen. Het zijn nog maar een paar krachttermen die in discussies door aanbieders en kijkers worden gebruikt. Maar waar gaat het zakelijke conflict nu eigenlijk over? Vijf dingen die je moet weten om een goed oordeel te kunnen vellen."

Echt walgelijk die hele fox sports.
Een geld verliezende zender doorschuiven naar een ander pakket zodat er wel betaald voor moet worden. Lijken de banken wel.

Hier kun je het artikel lezen.

tenormin
door tenormin Aug 6, 2017 om 02:02
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Iedereen maar klagen dat ts klaagt. Zal best; ik klaag niet. Men gaat kennelijk iets aan met Fox Sport. Moet je ook niet ouwehoeren als er wat verandert in wat dan ook. Doet Ziggo ook: je kan altijd, ook bij Fox Sport, opzeggen. Eigen keuze. De TS is op de staart getrapt over voetbal etc. De wereld vergaat: €3,00 extra. Zou meer opgefokt raken (geen eigen keus) door verhoging Zorgverzekering, alweer..... ☻

Po
door Pontiac Aug 6, 2017 om 11:35
131 Antwoorden / 5 Vragen

dan ga je toch permanent in de USofA wonen daar heb je wel de keuze !

bultn
door bultn Aug 6, 2017 om 23:11
54 Antwoorden / 9 Vragen

Gaat het niet om. Ze hebben zichzelf opgedrongen aan de kabelaars die dat niet wilden. Kennelijk heeft de fox sports lobby meer geld en/of macht.
Fox sports was verliezend en wilde meer verdienen door het uit een premium pakket te halen en in een vrij standaard pakket de gooien. Dat is waar de schoen wringt.
En dan de opmerking om te verhuizen naar Amerika, leg eens uit? Wat heeft het opdringen van een zender aan de kabelaars te maken met Amerika?
Ik klaag niet dat fox sports op de buis is hoor.
Ik heb namelijk mijn bedenkingen dat wij als collectief meebetalen aan een zender dat alleen maar MEER WIL VERDIENEN. Het zat namelijk in een premium pakket en ze verdienden te weinig. Maar is wel eerlijker een voetbalpakket voor de voetbalfans of niet? De kijker betaald op die manier. Maar die gigantische lobby van hun heeft t er doorgedrukt dat ook mensen mee moeten betalen die niet voetbal gaan kijken met de enige reden om meer geld binnen te harken.

Als jij een winkel hebt en je verliest er geld mee ga je toch ook niet tegen jumbo zeggen van ik krijg te weinig inkomen dus neem mn zaak over en geef mij de winst of wel dan?

bultn
door bultn Aug 6, 2017 om 23:22
54 Antwoorden / 9 Vragen

Tenormin hoe bedoel je fox sports opzeggen? Dat is nu in een extra zender pakket gegaan toch? Het familie pakket.
Niet het fox sports eredivisie pakket.
Fox sports vond namelijk dat ze er te weinig mee verdienden en heeft zich laten verplaatsen naar het familoepakket met de enige reden meer geld binnen te halen.
En dat is een hele vreemde gang van zaken. Want voetbalfans hadden dat duurdere sportpakket wel immers.
Er is heel veel commotie geweest rondom dit. Geen enkele kabelaar wilde hier aan mee doen om als iets te fungeren waar alleen fox sports beter van wordt en is geworden.
Zoek maar eens op internet rondom dit. Vraag me af of zo een werkwijze wel mag. En met bewijs van hoe het is doorgedrukt er een rechtszaak tegen te spannen is (dat laatste puur hypothetisch).