Ju
door Just0leet Jun 14, 2017 om 17:54
Vrije tijd & tuin

Daluren abonnement bij sportschool

Ik heb een onbeperkt daluren abonnement bij een sportschool. Dus ik zou moeten kunnen sporten en zwemmen binnen de daluren . Het abonnement kost 39 euro dus niet bepaald goedkoop. Nu is het zo dat er geregeld aktiviteiten georganiseerd worden in d dalurn en dat ik dan geen gebruik van het zwembad mag maken. Men sluit dan het zwembad af en ondanks dat ik betaal mag ik er geen gebruik van maken. Dit gebruik zeer regelmatig en weken achter elkaar. Ik krijg dan te horen fat ik maar op andere tijden moet komen. Maar er zijn al zwemlessen binnen de daluren waardoor ik al minder uren heb en dan nog de extra ingeplande aktiviteiten blijft er erg weinig over.  Als ik er iets van zeg....korting op mijn abo en dat ik het er niet mee eens ben krijg ik te horen kan ik niks aan doen en van de eigenares een enorme grote mond. Mag dit zo maar ?*
Daluren tussen 11.00-17.00 uur en in het weekend tussen 11.00-14.00 uur.

7187 3 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jun 14, 2017 om 18:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als alle daluren in het zwembad elke week vol zitten heeft u recht van spreken. Maar het lijkt mij sterk dat er elke dag 6 uur zwemles gegeven wordt.
U heeft een kaart voor zowel sporten als zwemmen, u laat nu doorschemeren dat u eigenlijk alleen wilt zwemmen op de momenten dat het u uitkomt.
Een korting of annulerinf heeft u recht op als het zwembad de hele tijd afgesloten is.

Ju
door Just0leet Jun 14, 2017 om 19:00
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt ikwil binnen de daluren kunnen zwemmen als het mij uitkomt of als ik kan. Daar betaal ik toch voor of wat betekend onbeperkt dan ? En het is idd. dat er maar 3 uur beschikbaat zijn op 1 dag. Ik denk dat dat wat je zegt niet juist is ik pas korting kan vragen als het zwembad de hele dag gesloten is. Maar ok ik weet niet waarop jij je antwoord baseerd.

ne
door neodutchio Jun 14, 2017 om 20:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn kansen om te kunnen zwemmen. Als die kans u ontnomen wordt, dan pas heeft u recht op compensatie.

Ju
door Just0leet Jun 14, 2017 om 23:59
Antwoorden / 1 Vragen

Die worden me ontnomen op de momenten dat ik in de gelegenheid ben om te zwemmen. En mij niet alleen met mij veel ontevreden klanten. In jouw opinie zou als men het zwembad 1 uur open hebben ik daar gewoon tevreden mee moet zijn. Beetje raar ... Want mensen werken n hebben verplichtingen daarom neem je een onbeperkt abonnement. Wat zegt het woord onbeperkt dan in jou visie ?

panter22
door panter22 - Jun 14, 2017 om 18:33
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens in de algemene voorwaarden van je sportschool.

Ju
door Just0leet Jun 14, 2017 om 19:07
Antwoorden / 1 Vragen

Algemene voorwaarden

De hieronder vermelde algemene voorwaarden zijn van toepassing op de overeenkomst tussen u en Fitlife Dennenmarken B.V.

Artikel 1                     Definities
1). Ondernemer: Fitlife Dennenmarken B.V.
2). Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
3). Fitness activiteit, waardoor de fitheid en / of gezondheid en / of conditie wordt verbeterd of onderhouden.
4). Overeenkomst de overeenkomst gericht op fitness tussen de ondernemer en de consument.

Artikel 2                     Toepasselijkheid
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle fitness overeenkomsten die tussen ondernemer en consument worden gesloten.

Artikel 3                     Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst tussen ondernemer en consument komt tot stand door ondertekening van het aanmeldingsformulier.

Artikel 4                     Clubcard
1). Na ondertekening van de overeenkomst ontvangt de consument zijn clubcard.
2). De clubcard geeft toegang tot de fitnessfaciliteiten. Zonder clubcard kan de ondernemer de consument de toegang weigeren.
3). De clubcard is persoonlijk en niet aan derden overdraagbaar.
4). Indien als gevolg van verlies of beschadiging een nieuwe clubcard door de consument moet worden aangevraagd, brengt de ondernemer de hiervoor redelijk gemaakte kosten in rekening.

Artikel 5                     Duur, bevriezing en beëindiging
1). De overeenkomst vangt aan op de startdatum, zoals vermeld op het aanmeldingsformulier.
2). De overeenkomst die is aangegaan voor de duur van een jaar of korter dan een jaar, dient te worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van
1 maand. Bij geen (tijdige) opzegging, wordt deze overeenkomst voortgezet voor onbepaalde tijd. Deze kan te allen tijde worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
3). De overeenkomst die is aangegaan voor de duur van meer dan een jaar, kan na 1 jaar worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. In dat geval is de ondernemer gerechtigd om de bijdrage over de verstreken abonnementsperiode te her berekenen op basis van de daadwerkelijk afgenomen periode en de daarbij behorende aantoonbare hogere abonnementsbijdrage. De overeenkomst die is aangegaan voor de duur van meer dan 1 jaar en die niet wordt opgezegd, wordt na het verstrijken van de termijn voortgezet voor onbepaalde tijd. Deze kan te allen tijde worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
4). De overeenkomst dient schriftelijk, per aangetekende post, tegen het einde van de maand, te worden opgezegd.
5). De consument die gedurende een periode van meer dan 2 maanden geen gebruik kan maken van fitness, heeft de mogelijkheid de overeenkomst te bevriezen.
6). Indien de overeenkomst wordt bevroren, geldt er een administratieve bijdrage van € 3,95 per maand, in plaats van het abonnementsgeld. Bevriezing kan voor een periode van maximaal 4 maanden. De einddatum van de overeenkomst wordt automatisch verlengd met dezelfde periode als de duur van de bevriezing. Bevriezing van de overeenkomst is niet met terugwerkende  kracht mogelijk.
7). Tussentijdse opzegging is alleen mogelijk indien de consument een aantoonbaar ander woonadres krijgt, dat zich op meer dan 20 kilometer afstand van de
fitnesslocatie van ondernemer bevindt.
8). De consument dient zich te houden aan het huishoudelijk reglement van de ondernemer. De ondernemer behoudt zich het recht om zonder opgaaf van reden leden de toegang tot het centrum te ontzeggen of een overeenkomst te beëindigen.

Artikel 6                     Verplichtingen van de ondernemer
1). De ondernemer zorgt ervoor dat de fitnessfaciliteiten en de eventueel door de ondernemer te leveren diensten, beantwoorden aan de overeenkomst.
2). De ondernemer zorgt ervoor dat instructeurs en begeleiders over die kennis beschikken die redelijkerwijs van hen verwacht mag worden, waaronder mede de vereiste EHBO-kennis dient te worden verstaan.
3). De ondernemer treft maatregelen ter voorkoming van schade of vermissing van eigendommen van de consument.

Artikel 7                     Verplichtingen van de consument
1). De consument dient zich te houden aan het huishoudelijk reglement van de ondernemer.
2). De consument dient zich te houden aan de aanwijzingen van de ondernemer en diens medewerkers. Indien de consument niet bekend is met bepaalde fitnessapparatuur, dient hij dit te melden aan de ondernemer dan wel haar medewerkers, zodat er uitleg kan worden gegeven.
3). Het is de consument verboden gebruik te maken van de door de ondernemer aangeboden faciliteiten, indien de consument onder invloed van drank of drugs
is.
4). De consument geeft administratieve wijzigingen, zoals woonadres, e-mailadres en bankrekeningnummer, zo spoedig mogelijk door aan de ondernemer.

Artikel 8                     Betalingsverplichting
Het verschuldigde abonnementsgeld kan ofwel in een keer vooruit worden betaald ofwel verspreid over maandelijkse termijnen.  Indien het abonnementsgeld in maandelijkse termijnen wordt betaald, geldt het volgende:
Betaling geschiedt vooruit, in gelijke maandelijkse termijnen, via maandelijkse incasso. Indien incasso in enige maand niet tijdig mogelijk is, is de consument van rechtswege in verzuim. De ondernemer zal de consument hiervan schriftelijk op de hoogte stellen en hem de mogelijkheid geven om het verschuldigde bedrag alsnog binnen een termijn van twee weken te betalen. Indien binnen deze termijn geen betaling plaatsvindt, brengt de ondernemer de buitengerechtelijke kosten in rekening conform art. 6:96 lid 2 BW. De ondernemer kan rechtsmaatregelen treffen ter incassering van zijn vordering.

Artikel 9                     Openingstijden en Lestijden
De ondernemer stelt de openingstijden en lestijden vast. De ondernemer is gerechtigd de openingstijden en lestijden te wijzigen. De ondernemer stelt de consument hiervan tijdig op de hoogte.

 Hier staat niks vermeld alleen de regel De ondernemer zorgt ervoor dat de fitnessfaciliteiten en de eventueel door de ondernemer te leveren diensten, beantwoorden aan de overeenkomst.

panter22
door panter22 Jun 15, 2017 om 09:16
6599 Antwoorden / Vragen

Op de website staat wat de inhoud is van je lidmaatschap:
Jouw Dennenmarken lidmaatschap:
Onbeperkt gebruik fitness met begeleiding, persoonlijk fitplan, eventueel persoonlijke voedingsbegeleiding, [Cross] Fit mét groepslessen, nieuwste apparatuur, onbeperkt groepslessen van Les Mills en FreeStyle, maandelijkse gratis workshops door een personal trainer, zwembad (20m) en sauna's (incl. Turks stoombad en infrarood), onbeperkt gebruik tennis en squash, korting op zonnebank en beauty- / massagebehandelingen, gratis WIFI, ruime gratis parkeergelegenheden.

In de algemene voorwaarden:
Artikel 6                     Verplichtingen van de ondernemer
1). De ondernemer zorgt ervoor dat de fitnessfaciliteiten en de eventueel door de ondernemer te leveren diensten, beantwoorden aan de overeenkomst.

Als het zwembad wordt afgesloten, gaat het dan om lessen waar je ook gebruik van kunt maken of  lessen voor andere organisaties? Ik kan niet niet op de site, nog in de huisregels vinden dat het zwembad afgesloten mag worden. Je mag onbeperkt aan allerlei activiteiten deelnemen, ook zwembad. Als je van het abonnement van die sportschool af wilt, dan zou je eens contact kunnen opnemen met het juridisch loket.

ha
door halex - Jun 14, 2017 om 21:33
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als u even letterlijk leest: daluren 'tussen' 11-17, niet 'van' 11 'tot' 17. Geen speld tussen te krijgen.
Art 9 van de alg voorwaarden: ondernemer bepaalt de openingstijden, dus ondernemer kan het zwembad voor kaarthouders sluiten in de dalperiode omdat er een andere activiteit is.
39 euro per maand voor onbeperkte dalurentoegang tot sportschool met zwembad, da's een koopje, iets meer dan een hele euro per dag.

Ju
door Just0leet Jun 14, 2017 om 23:54
Antwoorden / 1 Vragen

Nou zo goedkoop is het echt niet hoor en hoe kun jij zeggen 1 euro per dag als ik niet eens alle daluren gebruik kan maken van zwembad of fitnessruimte.  Sporten kan voor 9,95 al dus dan kost het zwemmen 30 euro.Ik denk niet dat het zo bedoeld  wat betreffende de openingstijden van de hele fitness gebeuren en vooraf aankondigen dat doen ze al helemaal niet. Maar goed er is nog iets als service en klantenbinding maar zo loopt het er alleen maar leeg en zeker als je door het personeel afgeblaft wordt. Mensen werken en kunnen sommige uren gewoon niet gaan zwemmen. Er zijn zwemlessen en dat is ook geen probleem maar juist de extra uren die buiten de zwemlessen het zwembad ook nog dicht is. Kom op mensen je hebt toch recht op waar voor je geld. En wat betekend dan onbeperkt volgens jou ????