sa
door sasliema10 May 31, 2016 om 22:28
Vrije tijd & tuin

De buren hangen plaat aan onze muur

De muur staat op ons perceel en is geheel ons eigendom. De muur werd bekleed op onze kosten met leien en isolatie. Wij lieten de muur optrekken in 2010.
In 2012 bouwde onze buurvrouw haar muur tegen de onze en nu beweert ze water binnen te hebben door onze leien. Zij heeft geheel op eigen initiatief aan haar vriend, die zelfstandig schrijnwerker is, gevraagd om een vochtwerende plaat aan onze leien te bevestigen.

Omdat wij overtuigd zijn (de tijd heeft uitgewezen dat haar vochtprobleem niet voortkomt van onze leien) dat het probleem zich elders situeerde heb ik hen vriendelijk verzocht via een sms dat ik niet wilde dat ze een plaat aan onze leien bevestigden. Ze hadden er geen oren naar en hebben de plaat toch bevestigt. Ik heb ongemerkt foto's genomen van de vriend van mijn buurvrouw terwijl hij bezig is de plaat aan het bevestigen. Kan ik eisen dat de plaat op haar kosten moet verwijderd worden en de leien in hun oorspronkelijke staat terug gebracht worden?

1223 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 31, 2016 om 22:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom bent u er niet op afgestapt toen  hij bezig was? Nou is het mosterd na de maaltijd. U gaat stiekem foto's maken en laat uw eigendom beschadigen?

ja
door jackyh - May 31, 2016 om 22:57
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien iets voor de Rijdende Rechter?

Gerry1969
door Gerry1969 - May 31, 2016 om 23:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik kan me niets bij de situatie voorstellen. Ik lees dat de muur op uw perceel staat en dat de buren een plaat tegen uw eigendom hebben geschroefd.
Dat mag natuurlijk niet maar als die plaat er weer vanaf moet houdt u schade aan uw zijde over. Tijger stelt het juist, waarom heeft u niet ingegrepen? Desnoods de politie gebeld
Diewilik