Do
door Donald67 Sep 24, 2016 om 17:45
Vrije tijd & tuin

Duur plassen

Wij waren vrijdagavond naar "We Love Disco" in  Ahoy Rotterdam. Dat concert begon om 18.00 en dat duurde tot 01.00 uur. Als je gebruik wilde maken van de toiletten, moest je eerst een stempel "kopen". Daar betaalde je € 3,00 voor. Zonder stempel niet plassen. Ik heb nog nooit zoiets absurds meegemaakt. In mijn ogen wordt hier misbruik gemaakt van het feit dat men weet dat iedereen op een avond wel een keer naar het toilet moet en er bovendien geen andere mogelijkheid was om je behoefte te doen. Er waren volgens mij 8 tot 10 duizend bezoekers, dus dat is lekker binnenlopen. Ik vraag mij af of dit juridisch wel in orde is? Ik ben er in ieder geval echt nog steeds boos over.

4952 19 Rapporteer

getty
door getty - Sep 24, 2016 om 17:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Natuurlijk mag dit, ik kan geen wet bedenken die dit verbiedt. Volgende keer maar niet meer naar Ahoy.

Ma
door Mat Matheij Sep 25, 2016 om 18:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon thuisblijven en een video opzetten van Bauer of kijken nar oude uitzendingen.

me
door mein33 Sep 26, 2016 om 13:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Naar Bauer kijken is al erg en dan moet er zeker ook nog een naar geluisterd worden, maar dan blijf je toch naar het toilet gaan. ;-))

tenormin
door tenormin Sep 26, 2016 om 19:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, zo denk jij erover maar als je leest hoeveel dat Bauertje verkoopt! Gelukkig maar dat er meer smaken zijn, net als alle "Volendamse" vissen. De een lust ze, de ander niet....

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2016 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoeveel kostte het kaartje voor Ahoy? Neem een lege fles mee.:-((

Ma
door Mat Matheij Sep 25, 2016 om 18:36
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zeg maar een lege tank. Drie literflessen bestaan (nog niet) wel een uitstekend idee levert zomaar DRIE euro op.
De prijs voor de beste uitvinding. Toch. Niet dan. Wanneer deze persoon zich nog kan herinneren wat enig toiletbezoek kostte en alhier daarover gaat zeiken heeft ie geen goede avond gehad toch?

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2016 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, misbruik of gebruik ....
Duur plasje, maar je mocht natuurlijk wel onbeperkt van die mogelijkheid gebruik maken. ;-)
En ja, dat mogen ze doen.

tenormin
door tenormin - Sep 24, 2016 om 17:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Was We Love Disco een superavond? Zo ja, laat je napret toch niet bederven door de kosten van plassen. Zal best dat ze 'lekker binnenlopen', maar denk toch ook, met zo'n hoeveelheid mensen de toiletten niet automatisch schoongemaakt konden worden. Hoewel die dingen bestaan: dat kost je ook een poepie, hoor. Dus de dames van de retirade moeten toch ook wat verdienen?

ha
door hamburger - Sep 24, 2016 om 18:25
84 Antwoorden / Vragen

Wat kostte de totaalavond? Dus vervoer heen, parkeren, entree, vestaire, drankjes, vervoer terug en de stop bij snackbar/shoarma zaak dus. En dan denk ik zomaar dat die die € 3 wel teniet gaat in het totaal.

Maar ik weet zeker dat als je een smerig toilet had gehad je ook boos was geweest .......... Thuisblijven had goedkoper geweest, dat weet ik zeker, met een disco cd tje aan.

me
door mein33 - Sep 24, 2016 om 18:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@donald67,

U vergeet nog te vermelden wat de toegang tot deze ""We Love Dico"" heeft gekost, om maar helemaal te zwijgen over de prijzen van de consumpties.
Tel de prijs van een "plasstempel" op bij het totaal bedrag van de gebruikte consumpties en dan komt u zeer waarschijnlijk uit op een paar eurocent per consumptie extra.
En wat er ingaat moet er toch ook weer uit en wat er is uitgegaan is veel minder dan er is ingegaan, als u tenminste flink hebt gehost op deze avond. Het zweten was overigens geheel 'gratis'.
Een leuke en gezellig avondje stappen kost nou éénmaal geld en dat laat je toch niet verpesten door kleinzielig te gaan doen over de prijs voor het toilet.
Heeft u zich ook al boos gemaakt over het aantal Euro's dat de organisatie, de DJ en/of artiesten etc. op deze avond hebben opgestreken.
K'zou er maar niet verder over nadenken als ik u was en vast gaan oppotten voor het volgende evenement.

Do
door Donald67 Sep 25, 2016 om 17:52
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mein33. Dank voor je reactie. Ik respecteer je mening. Waar het om gaat is dat ik een bewueste keuze heb gemaakt om naar Rotterdam te rijden, te betalen voor de kaartjes en drankjes te kopen. Dat had ik allemaal ook niet kunnen doen. Maar ik vond het leuk en zeur daar niet over. Wat die artiesten verdienen, maakt mij niet uit. Dat is iets tussen artiest en inhurende partij Voor het toiletgebruik had ik die keus niet. "Binnen is binnen" stond er met grote letters op de deur, met andere woorden, als je er uit gaat kom je er niet meer in. Dus elders plassen kon niet. Je moest echt in het gebouw naar het toilet. En dan vind ik het brutaal dat ze daar € 3 voor durven te vragen. Het gaat mij niet om die paar euro's, het gaat om het principe. Maar aan de reacties te lezen, vindt lang niet ierdereen dat. Ook dat respecteer ik.

me
door mein33 Sep 25, 2016 om 18:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@donald67,

De toiletten in Ahoy zijn verpacht voor een niet onaanzienlijke prijs.
Deze pachtkosten evenals de salarissen van het beheers- en schoonmaakpersoneel, belastingen etc. moeten worden terugverdiend tijdens de evenementen die er worden gehouden.
En elders plassen in de nabijheid van Ahoy is, behoudens wildplassen, onmogelijk en de boete die daar op staat is bijna net zo duur als een avondje stappen (incl. toiletgebruik).
Vreemd is het wel dat het u niets kan schelen wat de artiesten verdienen, aangezien die wel worden betaald uit de toegangsprijs die u heeft moeten betalen, hoe meer zij incasseren hoe meer u betaald.
Ik kan u niets anders meegeven dan u niet druk te maken over de kosten voor het toiletgebruik, want dit komt u bij meer evenementen tegen die in grote evenementshallen worden gehouden.
Het allerbelangrijkste is dat u een piekfijne avond hebt gehad en dat het  het geld allemaal waard is geweest, inc. de plaspauze. ;-))

Vr.gr.  mein33

Ma
door Mat Matheij Sep 25, 2016 om 19:46
986 Antwoorden / 3 Vragen

@DONALD67 In willekeurig welke gelegenheid als een disco is het toiletbezoek terecht niet gratis. U maakt er een oneindig en zwaar punt van. Beter thuisblijven is het devies want de beeldvorming lijkt een beetje provinciaals. En u gaat echt wel eens per uur naar enig toilet. Had ook per bezoek gekund. Maar enige aanname dat zulks in enige prijs zou zijn inbegrepen tsja dat kom ik zelden en terecht tegen. Die toiletten moeten worden schoongehouden en dat is geen pretje. Komt zelfs aan het einde een hogedrukslang bij. Uw 'principes'zijn niet van deze tijd, maar ook niet van een eerdere generatie. Die betaalden in een disco of speciale gelgenheden als Carnaval ook geld voor toiletgebruik.

sy
door sylvia_71 - Sep 24, 2016 om 18:35
288 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent er nog steeds boos over? Dat is inderdaad 'lekker binnenlopen', want er moet nou eenmaal geld verdiend worden.

Waarom moet er nou gelijk de vraag worden gesteld of dit juridisch wel in orde zou zijn? Al vragen ze er € 10,00 voor of wat voor ander bedrag dan ook, dan nog mag de organisator dit zelf bepalen. En is er gelukkig geen wet die zich hiermee bemoeit.

Cookies
door Cookies - Sep 24, 2016 om 18:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar met dat stempel mocht je wel 10x gaan zeiken. En dit topic is dan de 11e keer.

costnix
door costnix Sep 25, 2016 om 00:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

:-D

Ma
door Mat Matheij Sep 25, 2016 om 19:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

;) plus een =12.

reflecs
door reflecs - Sep 24, 2016 om 18:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ach, ze hadden ook het kaartje 3 euro duurder kunnen maken. Was u dan ook kwaad geweest?

ne
door neodutchio - Sep 24, 2016 om 19:31
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De volgende keer mag u, net zoals bij pompstations, door een draaipoortje waar tussen de € 0,70 en € 1,00 ingegooid mag worden. Kan u met veel kleingeld op stap elke keer in de rij staan als u hoge nood hebt.
Wees tevreden, u heeft een mooie avond beleefd.

Ma
door Mat Matheij Sep 25, 2016 om 19:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

Klaarblijkelijk niet want wanneer je op dit forum komt klagen over je stempeltje van Drie Euro en daar de gehele tijd van 18.00 uur tot 01.00 uur bent geweest en je kunt je alleen dit herinneren dan heb je klaarblijkelijk niet zoeeen goede avond gehad.

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2016 om 20:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk om je er heel boos over te maken is ook weer wat overdreven, maar eigenlijk is het wel absurd ja. Vaak is het 50 cent of één euro per keer, of in één keer alles afkopen met een p(l)assepartout. Had zeker netter geweest om zo'n keuze te bieden.

tenormin
door tenormin Sep 24, 2016 om 21:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@donald67 schrijft: "wij waren". Dus hoeveel, geen idee. Maar als ze telkens €0,50 of €1,00 hadden moeten betalen waren ze misschien duurder uitgeweest. Die avonden in Ahoy duren best lang, er word ook best wel wat ingenomen, wat laat ik in het midden. Ik vind het zonde om, na zo'n avond dan de pest in te hebben over geld voor de w.c.

diumenge
door diumenge Sep 24, 2016 om 22:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Iedereen moet natuurlijk apart zo'n stempel halen, dus met hoeveel ze waren is niet relevant. Niet iedereen "neemt" zoveel in, en daarom is het handig om een keuze te geven.

tenormin
door tenormin Sep 24, 2016 om 22:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou @diumenge, ik heb toch wel een heleboel flessen water erin zien gaan, hoor. Maar goed, we weten allebei niet hoe de kosten verdeeld werden, toch?

diumenge
door diumenge Sep 24, 2016 om 22:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je was erbij?

tenormin
door tenormin Sep 25, 2016 om 12:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, ik hou van disco. ;-)

gerbera
door gerbera - Sep 24, 2016 om 22:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ja met dure drankjes mogen ze dat best vragen, wat er "duur" in gaat komt er ook weer "duur" uit. En zeikers heb je overal.;-)

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 24, 2016 om 23:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u de 3 euro bespaart had had u na het feest misschien wel even een wildplasje gedaan.  Had u 90 euro gekost, dus dit is nog een koopje.
Diewilik

gerbera
door gerbera Sep 25, 2016 om 11:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ja en voor zo'n bedrag had Ts wel 30 keer de pot op gekund;-))

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 25, 2016 om 12:02
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als u € 1,50 per "plas" moest betalen, dan zou u niet klagen, maar misschien wel uren met de billen tegen elkaar in een hoekje blijven staan om de volgende betaling uit te stellen. Dan lijkt me € 3,00 voor een hele avond en nacht "all inclusive" toch beter!

zoekster1
door zoekster1 - Sep 25, 2016 om 12:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind ook 3 euro bespottelijk duur. Je doet er niets tegen, maar ik vind dat als je ergens binnen bent waar je voor hebt betaald, dat de wc gewoon gratis moet zijn.  Dan verwerken ze het maar in de entree.  Dat vind ik ook bij restaurants, pretparken e.d. dit hoort all in te zijn.

Do
door Donald67 Sep 25, 2016 om 17:57
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie en je begrip. Het gaar mij echtg niet om die paar euro's, we hebben een leuke dag gehad in Rotterdam en het concert was superleuk. Ik heb dus zelf de keuze gemaakt om hier kaarten voor de te kopen en bijna 2 uur naar Rotterdam te rijden. Dat kostte veel meer dan die paar euro's. Voor het toiletgebruik had ik die keus niet. "Binnen is binnen" stond er met grote letters op de deur, met andere woorden, als je er uit gaat kom je er niet meer in. Dus elders plassen kon niet. Je moest echt in het gebouw naar het toilet. En dan vind ik het brutaal dat ze daar € 3 voor durven te vragen. In de stad heb ik ook wel € 0,80 betaald om te plassen. Maar daar kreeg je zelfs een tegoedbon bij die je weer kon inwisselen als je in de buurt wat kocht. Prima systeem. Het gaat mij niet om die paar euro's, het gaat om het principe. Maar aan de reacties te lezen, vindt lang niet ierdereen dat. Ook dat respecteer ik.

Ma
door Mat Matheij - Sep 25, 2016 om 18:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

En toen bent u zoals dat gewoonlijk zo is maar gaan wildplassen. Aangenomen dat u daar gedurende deze periode bent geweest en daarbij noemt u niet de Festivalprijs dan bent u zes maal wezen 'plassen' voor 0.50 Eurocent per beurt of uur.
Die toiletten worden door vaak slecht betaalde medewerkers onderhouden want na enige drank gaat er veel naast en ook overheen door overmatig gebruik. Zou daar zelf eens gaan staan of zulks moeten onderhouden dan piept u wel anders.

diumenge
door diumenge Sep 25, 2016 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar lees je dat TS is gaan wildplassen en hoe weet je dat TS zes maal is gaan plassen? Hoe je bij de feiten en verzin er niet van alles bij.

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2016 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge.

Maar het is een reactie van mm hoor.

Ma
door Mat Matheij Sep 25, 2016 om 19:29
986 Antwoorden / 3 Vragen

Gaan we weer hoor. Wat een zwavelhoudende reactie of hoe noemde u dat ook weer. Dit verhaal is gewoon onzin. Iemand gaat op zes uur minimaal eenmaal naar een toilet. A raison van omgerekend 0.50. Wat een oneindig gezever om helemaal niets.

diumenge
door diumenge Sep 25, 2016 om 19:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je moet 3 euro betalen en je gaat minimaal eenmaal naar een toilet. Hoe kom je dan op een prijs van 50 eurocent?

Ma
door Mat Matheij Sep 25, 2016 om 19:52
986 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat TS aangeeft niet voor niets dat hij daar is geweest vanaf aanvang 18.00 uur tot einde 01.00. Bij een te achten verbruik van 4/hr. ga je eens per uur naar de toilet zeker bij dansen. Ergo 6x per evenement dus 0.50 gemiddeld per bezoeker. Vind het idee niet slecht. Die toiletmedewerkers zullen er niet echt blij mee zijn. Zie Mein33.

diumenge
door diumenge Sep 25, 2016 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goh, jij weet dus wat TS daar gedaan en gedronken heeft. Knap zeg, heb je dat op de HBS geleerd? Maar afijn, je weet kennelijk ook dat TS gedanst heeft. Daardoor neemt de noodzaak voor toiletbezoeken juist af.

de
door dehenky - Sep 26, 2016 om 14:21
15 Antwoorden / 3 Vragen

Dat gebeurt zo vaak in het uitgaansleven. Sommige locaties moet je al betalen voordat je naar binnen mag. Andere vragen dan een bedrag bij de toiletten. Het is niet leuk, maar ze zijn niet verboden dit te doen.

fl
door flessebon - Sep 26, 2016 om 19:13
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dat is een enorme dooddoener. Als ze drie euro vragen dan zijn het gewoon geldwolven. En dan ook nog een stempel op je lijf krijgen. Dat voelt niet goed.

pi
door pieterwolters - Sep 26, 2016 om 20:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig mag je hier op dit forum gratis zeiken.