Di
door Disneyfanaat May 1, 2016 om 23:08
Vrije tijd & tuin

Eresos for Animals

Hallo,

We hebben eventueel interesse in een hond via hun maar ik wilde graag weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze organisatie.

Positief of negatief, alles is welkom.

Groetjes,
Disneyfanaat

2956 4 Rapporteer

Topantwoord

ja
door jackyh - May 1, 2016 om 23:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom niet uit een Nederlands asiel.

Di
door Disneyfanaat - May 1, 2016 om 23:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Jackyh,

Een terechte vraag. Als ik een dier uit gruwelijke omstandigheden kan weghalen doe ik dat graag. Niet datde Nederlandse asielen zo goed zijn en niet overvol zitten maar op de een of andere manier spreekt het me aan om een dier weg te halen uit een land dat niet goed is voor dierenwelzijn.

Het kan zijn dat het alsnog een Nederlands asiel wordt maar ik wilde toch graag eens weten of mensen ervaringen hebben met deze organisatie. Vandaar ook mijn vraag.

tijger1
door tijger1 - May 2, 2016 om 00:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al dat gesleep met die honden uit het buitenland. Het is gewoon handel. Niet aan beginnen.

En als u dan wilt helpen, geef dat asiel daar dan geld. Dat is nuttiger.

aurora1
door aurora1 - May 2, 2016 om 07:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zelf geen ervaringen mee want ik zou dat nooit doen, maar wel in mijn omgeving.
Doorgaans zijn het honden die erg veel zo niet bijna voortdurend blaffen wat niet meer af te leren valt. Vooral buren stellen dat niet op prijs. Verder zijn ze niet vanaf de geboorte met mensen opgegroeid. weinig tot helemaal niet sociaal, en socialiseren lukt doorgaans niet wegens het verleden van de honden. Dus het zijn over het algemeen probleemhonden en niet betrouwbaar, en dan belanden die mogelijk na verloop van tijd zelfs hier in een asiel en zijn niet herplaatsbaar. Op die website staat zelfs ergens vermeld dat ze niet in gezinnen met kinderen willen plaatsen, dat vind ik al een slecht teken en een waarschuwing.
In de landen zelf, i.c. Griekenland/Lesbos is men doorgaans verre van blij met deze bemoeizucht van buitenlanders, dat opvangen van honden en het door toeristen voeren ervan.
Het is het zoveelste project in een of ander buitenland dat door dames is opgezet wegens de zieligheidsfactor.
Het plaatsen doen ze niet in Griekenland (die weten beter en willen zulke honden niet in huis), maar in Duitsland en Nederland waarvoor zelfs apart websites zijn gemaakt.. Hoge kosten voor het vervoer dat tevens een ellendige ervaring voor de hond is. Geld dat n.m.m. dan beter gedoneerd kan worden aan dierenambulances en asiels in Nederland want die hebben donaties hard nodig. Met doneren aan de opvang op Lesbos betaalt u vermoedelijk tevens mee aan de salarissen van de mensen die in die opvang werken.
U haalt een hond niet weg uit "gruwelijke omstandigheden" want ze worden in die opvang kennelijk goed gehuisvest. Verder weet je niet wat zo'n hond mogelijk onder de leden heeft en wat hij kan overbrengen en/of wat een voortdurend bezoek aan de dierenarts met veel kosten mee zal brengen.
U kunt ook maar het beste een hond nemen als u dat al langer van plan was en niet wegens een zieiligheid die u tijdens vakantie meent te zien.
Dan hier weloverwogen uit een asiel halen, waar u over de geschiedenis van de hond, en dus wat u er mogelijk van kunt verwachten kunt vernemen.
Ik vind overigens de vragen die gesteld worden op het aanvraagformulier voor adoptie veel te ver gaan evenals dat naderhand contact blijven opnemen. Welhaast absurd te noemen in vergelijking met waar de honden (en katten) opgevist zijn.
Mijn advies is: beslist niet doen, u helpt de dieren er niet mee en uzelf ook niet.