jw
door jwgroenendijk Oct 19, 2016 om 16:48
Vrije tijd & tuin

Hoe kan ik de kat van de buren weren uit tuin>Hij doet zijn behoeftes bij ons

Wij hebben de kat van de buren steeds bij ons in de voo en achtertuin zitten om zijn behoeftes te doen.
Wie heeft er een suggestie om deze te weren?
Peper en koffie dik al geprobeert maar helpt niet.
Heb de buren er al op aangesproken maar ze lachen er om en zeggen ja dat is nu eenmaal een kat.

3108 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2016 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat het internet vol staat met deze vraag en er zijn wel honderden opties gegeven. Werkend en niet werkend. Kijk dus eens op Google.

hansje klein
door hansje klein Oct 19, 2016 om 17:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inderdaad, wanneer er één vraag steeds en steeds weer herhaald wordt is het deze over kattepoep in de tuin van een ander. Opmerking: het dier zèlf en de wetgever kan hier niets tegen doen, hoogstens de eigenaar.

Veenstra1
door Veenstra1 - Oct 19, 2016 om 16:55
4 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zijn katten helaas. Wanneer ik in de zomer mijn deur open laat staan, dan zit er 's avonds gezellig een kat met mij TV te kijken.

Een waterpistool (of simpele plantenspuit) doet al veel wonderen. Een paar keer goed laten schrikken en ze gaan een blokje om.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 19, 2016 om 16:58
7179 Antwoorden / 3 Vragen
holstein
door holstein - Oct 19, 2016 om 18:31
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nu en dan op een paar plekken in en rondom je tuin een beetje ammonia spuiten, hebben ze een bloedhekel aan.

Ni
door Nientje1980 Oct 20, 2016 om 12:19
46 Antwoorden / Vragen

Niet geheel waar helaas.
Ammoniak en chloor houdende middelen nodigen een kat juist uit om zijn behoefte te doen op de plekken waar dit ligt.
(ruik maar eens aan een kattenbak, door de urine meurt deze ook vaak net als ammonia)

Cookies
door Cookies - Oct 19, 2016 om 18:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou vooruit dan maar weer https://www.google.nl/search?client=opera&q=katten+uit+de+tuin+weren&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Oh, zie dat er al een link is gegeven, maar laat 'm maar staan, misschien krijg je andere zoekresultaten.

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2016 om 18:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Leen een hond.

hansje klein
door hansje klein Oct 20, 2016 om 23:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....maar sluit eerst een verzekering af! Want misschien raakt de leenhond beschadigd  ;-)

costnix
door costnix - Oct 19, 2016 om 19:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Neem zelf een kat. Mijn jeweetwel kater jaagt elke kat mijn tuin uit

aurora1
door aurora1 Oct 20, 2016 om 20:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, dat geldt niet voor elke kat/semie-kater. Sommige exemplaren vinden bezoekers bijzonder gezellig en willen er wel mee op pad of nemen ze mee in huis.

costnix
door costnix Oct 20, 2016 om 21:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is inderdaad een risico. Zo ben ik aan mijn tweede kat gekomen. Mij eerste kat, Obelix, nam een vriend mee. Deze is altijd bij mij gebleven. Ik heb hem dam ook Asterix genoemd :-)

aurora1
door aurora1 Oct 22, 2016 om 17:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goeie namen. Zelfs kan het nog zo zijn dat de kat des huizes domweg te lui is om zich als kater te gedragen en expres de andere kant op kijkt. De vele commensalen doen dan zelf wel aan verdeel en heers politiek en bepalen onderling de rechten van overpad of juist geen recht, en wie hoe ver naar binnen mag in het huis van De Luie Kater.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2016 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schakel R.R. in over dat recht van overpad.:-))

aurora1
door aurora1 Oct 23, 2016 om 23:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kater heeft al enige tijd geleden het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld....en daarmee zijn alle commensalen ook verdwenen....

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 19, 2016 om 23:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

[edit, bijdrage verwijderd - redactie]

rs
door rsteensma - Oct 20, 2016 om 12:14
9 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had een hond en heb die bij de buren in hun tuin uitgelaten en dat vonden ze niet prettig.....Probeer het eens, de reactie zal u verbluffen.

kv
door kvjapio - Oct 20, 2016 om 23:14
281 Antwoorden / Vragen

Ik bekogel ze gewoon met grint. Langzaam snappen ze dat ze bij mij beter weg kunnen blijven. Ondertussen raap ik drollen van een ander.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 21, 2016 om 13:32
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik sprak iemand met hetzelfde probleem. Schrikdraad rond de tuin bleek een zeer effectieve manier!