da
door dagobertduckie Mar 26, 2017 om 00:43
Vrije tijd & tuin

Hoe kan ik het beste m'n houten terras reinigern

Wil graag weten wat de beste methode is om m'n houten terras schoon te maken ( Vlekken-groene aanslag etc.)
Beschadig je met 'n hogedrukspuit 't hout ????
Groene zeep??? Allesreiniger en/of groene aanslagverwijderaar???
Zelfde vraag a.g. "siertegels" in de tuin.???
Buitenkant chaletje( kunstof gevels)  schoonmaken???
Dank voor 'n reactie en goed advies.
vr. groeten,
Lia

10838 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 26, 2017 om 00:59
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DagobertDuckie ,

Dank voor 'n reactie en goed advies.

Wat dacht u van Google .

ne
door neodutchio Mar 26, 2017 om 09:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

weet je wel hoeveel werk het is om naar google te gaan en het daar in te tikken? Hier een profiel aanmaken, de vraag stellen en blijven terugkomen is natuurlijk veel minder werk he.

marita5
door marita5 Mar 26, 2017 om 09:21
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Bij profiel van Ts staat aktief 26 maart 2017 , maar heeft al een vraag gesteld in 2010 . dan nog 3 vragen in 1 vraag kon niet beter.
In de nacht deze vraag stellen , tegen deze tijd was het terras al schoon .

ba
door batav Mar 27, 2017 om 14:20
29 Antwoorden / 0 Vragen

Neodutchio, wat ben jij een zeur.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 26, 2017 om 03:33
7156 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin Mar 26, 2017 om 12:33
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt wel alsof de andere forum 'collega's' een beetje van slag zijn door het uurtje korter slapen; antwoorden zijn zo abrubt. Jammer.

marita5
door marita5 Mar 26, 2017 om 13:57
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , is niks abrupt aan , zoals de wind waait , zo waait mijn rok . eerst krijg ik commentaar dat ik alles voorkauw nu verwijs ik naar google is het ook weer niet goed .

tenormin
door tenormin Mar 26, 2017 om 14:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hebbie mij toch niet over gehoord, commentaar zoals je omschrijft. Zie nu pas dat ik abrupt verkeerd gespeld heb.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2017 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wilt u misschien ook nog advies hoe u na de klussen en de koffie de bekers moet afwassen?

marita5
door marita5 Mar 26, 2017 om 09:45
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Met alle plezier, ook dit kan met een hogedrukspuit ;-))

simon55
door simon55 Mar 26, 2017 om 09:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wegwerpbekers !

jo
door jorisw Mar 26, 2017 om 16:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker in het zonnetje op een terras gaan zitten.

Po
door Pontiac - Mar 26, 2017 om 10:53
131 Antwoorden / 5 Vragen

huur eens een ZZPer in kost je iets maar de klus is klaar!

gerbera
door gerbera - Mar 26, 2017 om 11:07
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Beschadig je met 'n hogedrukspuit 't hout ????
Nee als je maar een beetje afstand houdt en de spuitlans op een breede straal zet.

Zelfde vraag a.g. "siertegels" in de tuin.???
Buitenkant chaletje( kunstof gevels)  schoonmaken???

Zelfde antwoordt.

ka
door kasperarie - Mar 27, 2017 om 11:57
16 Antwoorden / 4 Vragen

Nat maken met schoonmaakazijn werkt perfect en is goedkoop

me
door meerzicht - Mar 27, 2017 om 12:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een hogedrukspuit kan heel goed. Er is ook groen aanslagreiniger in de handel. Werkt goed.
Zelf gebruik ik de laatste jaren schoonmaakazijn. Help ook perfect tegen onkruid en mieren.

le
door leenpres - Mar 27, 2017 om 12:23
79 Antwoorden / 7 Vragen

Gebruik de groene aanslag verwijderaar van axion binnen twee dagen weg wel de beschrijving lezen

He
door Hendrikvanpg - Mar 27, 2017 om 12:39
1 Antwoorden / Vragen

Gebruik alcoholazijn , werkt perfect

klm086
door klm086 - Mar 27, 2017 om 13:13
14 Antwoorden / 1 Vragen

Als het een beetje droog weer is inspuiten met werkazijn overal in de supermarkt te koop.Na 1 1/2 dag een verbluffend resultaat ik doe het elke voorjaar....snel en goedkoop.

Ex
door Expansievat - Mar 27, 2017 om 13:38
38 Antwoorden / 2 Vragen

NEE, gebruik geen hoge-druk-spuit.

De hoge waterdruk spuit de verf van je hout en ook bij onbehandeld hout spuit de druk de porien open.

Anti alg zeep ( aanslag reinger van de Action ) gieten, evt. soppen oner de straat en kunststof
Schoonmaakazijn in de voegen als goedkope onkruidverdelger.  Krabben met de hand is nog giedkoper, en stinkt minder.

gerbera
door gerbera - Mar 27, 2017 om 16:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

NEE, gebruik geen hoge-druk-spuit.
De hoge waterdruk spuit de verf van je hout en ook bij onbehandeld hout spuit de druk de porien open.

Dan heeft u wel heel slecht schilderwerk, en welke poriën worden open gespoten?
Ik gebruik hem al jaren om de boel is lekker schoon te spuiten, maar ff mijn reactie lezen dan weet u hoe er mee om te gaan. O ja mijn buurman gebruikt hem om zijn auto schoon te spuiten en alle lak zit er nog perfect op.

rembrantd
door rembrantd - Mar 27, 2017 om 17:54
116 Antwoorden / 36 Vragen

Het leukst is met een hogedrukspuit en dan vooral met mooi zonnig weer in de korte broek met ontbloot bovenlijf. Ze zeggen dat het slecht is voor het hout maar daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. (soort Carglass winterbanden en wc-eend verhaal)
Met veel dingen is hoe leuker hoe beter.

no
door nokkie - Mar 27, 2017 om 19:29
14 Antwoorden / 0 Vragen

Bij droog weer besproeien met puur schoonmaak azijn en na slechts een paar dagen is al het groen verdwenen zonder schrobben

Per jerrykan van 5 liter slechts € 1.49 bij Aldi. ( ook bij andere supers verkrijgbaar denk ik )