Ri
door Rivella_light Apr 17, 2017 om 11:00
Vrije tijd & tuin

Hoverboads en informatie tijdens verkoop

Ik las net op facebook een artikel over een meisje dat helaas zwaar gewond is geraakt tijdens een ritje op haar hoverboard.
De reacties bestonden overwegend uit ouders die vonden dat zonnig best veilig was op straat en dat hun kind er ook 1 had.
Dat triggerde bij mij de vraag hoeveel van die ouders van te voren wisten dat die dingen niet op de openbare weg/stoep gebruikt mogen worden. Ze mogen enkel op eigen terrein gebruikt worden.
Ik vraag me af of hier tijdens de verkoop op gewezen wordt, of dat ouders hier echt zo slecht van op de hoogte zijn.
Of ze weten hoe het zit met verzekeringen als hun kind iemand schade toebrengt op zo'n ding.
Mijn gevoel is dat er veel te weinig bekend is rond het verbod op de openbare weg en dat daardoor onnodig ongelukken kunnen gebeuren.
Hier zou eigenlijk iets aan gedaan moeten worden en dan met name de informatie voerziening tijdens de verkoop.

Met vriendelijke groet,

Suzanne

895 6 Rapporteer

ha
door halex - Apr 17, 2017 om 11:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Voor contact met de redactie, kiest u een ander onderdeel op deze site: https://kassa.vara.nl/pagina/contact. Als dit wel voor 't forum bedoeld is, maak er dan nog even een consumentenvraag van.

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2017 om 11:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is niet echt een vraag, als je de (TV) redactie probeert te bereiken kijk dan onderaan deze pagina bij service en klik op contact.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2017 om 11:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vindt u niet dat dat de verantwoordelijkheid van de ouders zelf is?  En hoeveel ouders zullen "eigen terrein" hebben om op dat ding te rijden?

fa
door familyman - Apr 17, 2017 om 11:15
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ieder zichzelf respecterend ouder zal minimaal één keer goed onderzoeken of een nieuw gemotoriseerd speeltje voor hun kind wel op de openbare weg mag en kan. Maar iedereen weet ook dat je voor veel gemotoriseerde vervoermiddelen een rijbewijs moet hebben en een minimum leeftijd. Dus Suzanne, ik leg de bal weer bij je zelf, kennelijk moet altijd "iemand anders" een probleem oplossen, terwijl je ook zelf wat kan vragen of onderzoeken.

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2017 om 13:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Iets met, jee welke woorden zijn dat ook alweer. Oh ja: "eigen verantwoordelijkheid". Ik weet het, het is moeilijk. Je kunt niet verwachten dat mensen zelf nadenken (zoeken naar fouten waar je anderen mee kunt beschuldigen is veel makkelijker), maar het is misschien toch wel handig als mensen zelf gaan nadenken.

ou
door oudewouter - Apr 17, 2017 om 16:02
52 Antwoorden / Vragen

Helaas heeft de gemiddelde nederlander lak aan de wet. Je ziet die dingen regelmatig op straat terwijl dit verboden is. Het interesseert ouders kennelijk ook niet.