co
door compingharry Jul 31, 2017 om 09:04
Vrije tijd & tuin

Is het normaal dat Ticketshop zogenaamd doorverkochte tickets verkoopt?

Mijn vrouw heeft rechtstreeks bij Ticketshop een kaartje voor het optreden van U2 besteld (29-07) en betaalde 241 euro voor een plaats op de 1e ring, Zuid H, Vak 125 Rij 18 Stoel 26. Vervolgens krijg ik een zogenaamd doorverkocht kaartje thuis van deze zelfde zitplaats met een andere naam erop omdat het zogenaamd is doorverkocht, met een originele prijs van 104,- euro en 10,- euro Servicekosten. Heb ik 127,- euro teveel betaald? Dat het kaartje is doorverkocht is namelijk onwaarschijnlijk omdat mijn vrouw rechtstreeks op de homepage van Ticketshop heeft besteld. Ik ben blij dat ik U2 live heb gezien, maar voel me toch behoorlijk beetgenomen door Ticketshop/TicketMaster....

2679 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 31, 2017 om 09:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo CompingHarry ,

Ticketshop is een doorverkoopsite , u betaald altijd teveel .
Lees hier waar u niet moet kopen , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/veiligticketskopen/

boppe1943
door boppe1943 Jul 31, 2017 om 09:18
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Goedemorgen Marita5, u bent net een minuutje vroeger wakker!

marita5
door marita5 Jul 31, 2017 om 09:20
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Goedemorgen @boppe1943 , ja maar we hadden alletwee dezelfde gedachten .

boppe1943
door boppe1943 - Jul 31, 2017 om 09:16
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ja, dit is bekend van (Online) Ticketshop, je betaalt er veel te veel en nu kun je er niets meer aan doen. Beschouw het maar als leergeld. Kijk op bijgevoegde link waar je wel en waar je niet veilig tickets kunt kopen:

http://www.weetwaarjekoopt.nl/veiligticketskopen/

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2017 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees blij dat u U2 nog hebt kunnen zien. Voor hetzelfde geld was het een vals kaartje geweest.

Dus voortaan bij het officiële  voorverkoopadres kopen.

ne
door neodutchio - Jul 31, 2017 om 09:37
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Hoeveel waarschuwingen op internet en tv programma's moeten er nog gemaakt worden voordat met eindelijk eens stopt met het spekken van deze doorverkoopbedrijfjes? Gelukkig zijn er al concerten waar je je moet legitimeren om zeker te zijn dat de bezoeker ook diegene is die via normale kanalen gekocht heeft.

U, of uw vrouw, zijn niet beetgenomen, u heeft uzelf beetgenomen. Door op de eerste de beste site te gaan kopen. En u heeft ook niet teveel betaald, u heeft betaald wat er gevraagd is. Wat de gek er voor geeft, en dit was € 127 meer dan via de officiele verkoopkanalen.

ge
door george321 - Jul 31, 2017 om 09:48
390 Antwoorden / 1 Vragen

Is het normaal dat Ticketshop zogenaamd doorverkochte tickets verkoopt?
Zo lang er nog steeds mensen tickets bestellen bij doorverkoopburotjes, ja.
Je betaalt je groen en geel  en de burotjes worden slapende rijk door al die domme kopers.

Cookies
door Cookies - Jul 31, 2017 om 09:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent niet beet genomen door Topticketshop, je hebt je zelf beet laten nemen. Tenslotte heb je verzuimd ook maar even te kijken hoe ze werken. Bij veelgestelde vragen vind je o.a. dit:

Waarom zijn de kaartjes bij TopTicketshop.nl soms duurder?

TopTicketshop.nl is een wederverkoper, dat houdt in dat wij tickets overnemen van particulieren die bijvoorbeeld niet meer naar een concert/musical of voorstelling kunnen gaan. Vervolgens bemiddelt TopTicketshop.nl in de verkoop van deze tickets op de website. Onze prijzen zijn gebaseerd op vraag en aanbod. Wanneer een concert/musical is uitverkocht worden de prijzen automatisch wat hoger. Soms zijn er een groter aantal kaartjes beschikbaar en kunnen de prijzen lager zijn dan de originele ticketprijs.

Veel klanten zijn bij ons vaste klant omdat ze het prettig vinden dat wij hun de zorg uit handen nemen van het vinden van een kaartje voor hun favoriete artiest/musical. Ook is het zo dat onze klanten de voorverkoopdata niet meer in de gaten hoeven te houden en ze hoeven niet uit te zoeken op welke website de artiest/musical wordt verkocht of dat er misschien een speciale presale is waar u lid voor moet worden. Kortom TopTicketshop.nl maakt het mogelijk om op het laatste moment nog te beslissen naar een uitverkocht concert te gaan en maakt het bestellen van kaartjes voor de digibeet zo makkelijk mogelijk!

https://www.topticketshop.nl/veelgesteldevragen/

Cookies
door Cookies - Jul 31, 2017 om 09:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ticketmaster was trouwens het officiële ticketbureau die de kaartjes voor U2 verkocht. Daar had je de normale prijs betaald.

aurora1
door aurora1 - Jul 31, 2017 om 14:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw vrouw (en u ook) heeft daarmee dus meegeholpen aan het in stand houden van dit genre bedrijven. Uw vrouw heeft zichzelf beetgenomen en die Top Ticketshop is de lachende derde (all the way to the bank).
Heeft uw wel de naam gecheckt van het doorverkoopbureau waar u kaarten heeft gekocht? Ticketmaster is nl het officiële verkoopadres. Die in een slecht daglicht stellen is niet zo verstandig. Altijd handig als je een ander - uw vrouw - de schuld kunt geven.
Volgende keer maar eerst eens naar de website van een band. artiest etc. of het podium waar opgetreden wordt dan weet u precies wat het officiële verkooppunt is en knoop ook maar in de oren: uitverkocht = uitverkocht.
En inderdaad u heeft geluk gehad dat u met die kaartjes binnen gekomen bent.
Ik begrijp ook beslist niet dat u hier komt klagen en mopperen want dat had u direct op internet kunnen lezen.

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2017 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mijn vrouw heeft rechtstreeks bij Ticketshop een kaartje voor het optreden van U2 besteld
Maar dan zat ze 'rechtstreeks' op de verkeerde site!
en betaalde 241 euro
Blijkbaar vond ze dat dus een 'redelijke prijs'.
Heb ik 127,- euro teveel betaald?
Ja.

Een volgende keer eerst eens kijken op welke site je moet zijn voor een ticket!