Jo
door JohnDeZoveelste Jul 25, 2016 om 19:11
Vrije tijd & tuin
Is het sparren met een kunststof zwaard legaal in het park?

Het lijkt mij en een vriend leuk om te gaan sparren met een kunststof zwaard van cold steel. Zou dit legaal zijn in een park? En zo nee, waar dan wel? De zwaarden zijn totaal niet scherp en helemaal zwart van kleur. Dus echt 'Echt" zien ze er niet bepaald uit.

5384 13 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 25, 2016 om 19:13
251 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk kun je er wel "echt" iemand een "echte" klap mee geven, dus ik zou er niet vreemd van opkijken als het hermandad er tegen op zou treden.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 25, 2016 om 19:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als het enigzins op een wapen lijkt is het verboden. Zelfs een groen rood kermispistooltje zorgt al voor een fikse boete.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2016 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou ze dan maar gifgroen of zo verven, lijkt het plastic.

ja
door jackyh - Jul 25, 2016 om 19:23
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bel even naar het politiebureau. Zij hebben het antwoord.

marita5
door marita5 - Jul 25, 2016 om 19:28
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johndezoveelste ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.zwaarden.com/index.php?action=extra&extra=A_zijn_zwaarden_legaal_&lang=NL

Jo
door JohnDeZoveelste Jul 25, 2016 om 19:48
Antwoorden / 1 Vragen

Ah bedankt, en hoe zit het met bijvoorbeeld niet toegankelijke plekken? zoals een van onze tuinen bijvoorbeeld?

Topantwoord

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 25, 2016 om 20:04
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik zou het absoluut niet doen. Als de ene of andere ongeruste opa dat ziet en de politie belt wordt het een heel onprettige dag voor jou en misschien ook voor andere mensen in de buurt.
Een jaar of 2 geleden kon dat probleemloos, maar nu wordt je meteen als terrorist gezien met alle gevolgen van dien.

marita5
door marita5 - Jul 25, 2016 om 20:13
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Johndezoveelste ,

Zou ook het advies opvolgen wat eerder is gegeven om contact op te nemen met de politie , dit om misverstanden en problemen te voorkomen .

Lees dit eens door , klik op de rode regel en scroll naar beneden naar Wat zegt de politie

http://www.goldenflower.nl/artikelen1/wapenwet/wapenwet.html

Ma
door Mat Matheij - Jul 25, 2016 om 20:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat lijkt mij sterk. Is Cold Steel gewoon een harde legering of zo dan mag u dit mogelijk niet. U kunt gerust met plastic zwaarden vechten met Neon blast zoals in 'StarWars'. Ook een honkbalknuppel hoort -in Nederland - op het honkbalveld maar mag nimmer als verdedigingslinie gebruikt worden. Leve NL.

diumenge
door diumenge - Jul 25, 2016 om 20:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen
ha
door harry25961 - Jul 26, 2016 om 13:21
23 Antwoorden / Vragen

Zolang U dit gaat doen op een openbare plek loopt U tegenwoordig een grote kans om iemand tegen te komen die eerst de held uithangt voordat er iemand gebeld gaat worden. Zeker na al die aanslagen met messen etc. in de hele wereld.  Niet iedereen wacht de politie af. Er zijn veel mensen die een "terrorist" eerst zelf uitschakelen voordat de politie gebeld gaat worden.  De wet zegt immers : "Gepast geweld is toegestaan om uzelf of iemand anders te beschermen"  .  Dus voor het uitschakelen van een gewapende "terrorist" is alles "gepast", als U begrijpt wat ik bedoel...

audb
door audb - Jul 27, 2016 om 12:09
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wil je graag een kogel opvangen dan maar even doen.

Alles wat doet gelijken op staat er in de wet en daarvalt ook een kunstof zwaard onder en geloof het of niet zelfs een houten zwaard kan daar ondervallen.

Ook speelgoed pistolen al zijn ze van plastiek kunnen daar ondervallen behalve al er meteen duidelijk is dat het om een speelgoed pistooltje gaat zoals een water pistool omdat deze meestal doorzichtig zijn of gewoon dusdanig zijn uitgevoerd zijn dat het duidelijk is dat het om speelgoed gaat.

mo
door mof - Jul 27, 2016 om 12:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als ze inderdaad niet te echt lijken zal he twel mogen, eenzwaard op zich is geen verboden wapen. Een zwaard is in die zin anders dan een pistool waarvoor je alleen voor het bezit al een vergunning moet hebben. Dat hoeft voor een zwaard niet. De wapenwet zegt dat je niet zonder meer met een echt zwaard de weg op mag, dat moet zorgvuldig zijn ingepakt en niet direkt voor gebruik voorhanden.
Maar plastic zwaarden die niet echt lijken? dan kun je half spelend kind nederland wel bekeuren. Tenminste, voorzover ze niet achter de computer zitten tegenwoordig.

Een schijngevecht, sparren, etc. met namaakzwaarden is gewoon toegestaan zolang het maar duidelijk is voor de omstanders dat 1) het geen echt gevecht is, want vechten met elkaar is niet toegestaan, en 2) dat het duidelijk is dat er nepzwaarden gebruikt worden die niet scherp zijn of op andere manier gevaarlijk letsel kunnen veroorzaken.

Als het toezicht en/of politie je dan nog vraagt te stoppen zal het vrijwel zeker geen bekeuring kunnen opleveren.

ha
door harry25961 Jul 27, 2016 om 12:54
23 Antwoorden / Vragen

Hallo "MOF"  U schijnt niet te beseffen dat ook al is het een plastic zwaard, Dit is en blijft oefenen voor het echte werk.. Iedere terrorist moet immers oefenen voor hij zijn daad uitvoerd.  En aangezien oefenen met een echt wapen iets te veel opvalt, is een terrorist dus genoodzaakt om te oefenen met een namaak wapen.  "Zodat het voor omstanders maar duidelijk is dat het geen echt gevecht is"   Kijk daar maken terroristen nou handig gebruik van.  Zolang het maar een nepwapen is , mag iedereen oefenen wat hij wil.  Ik zie spelen met nep-wapens als oefenen voor het echte werk, en zal, als ik een terrorist met nepwapens zie oefenen, deze op mijn manier "uitschakelen"  voor de politie word gewaarschuwd.   Zoals ik al eerder heb geschreven.  Gepast geweld is toegestaan om uzelf of een ander te beschermen.
Daarom nog een laatste tip voor dit soort personen.  Wilt U het ricico nemen om "zogenaamd" onschuldig  voor terrorist te worden aangezien
ga vooral door met oefenen.