em
door emarteijn Feb 10, 2016 om 11:26
Vrije tijd & tuin

Kan de KNHS je startkaart automatisch verlengen?

Op de site van de KNHS staat dat je je startkaart VOOR 1 december moet afmelden anders wordt deze automatisch verlengd. Ik heb mijn paard half december verkocht waardoor ik toch €90,- moet betalen voor een heel jaar, ik was immers te laat met afmelden. Ik heb een alternatief aangeboden. Ik heb een nieuwpaard waarvoor ik graag een startkaart wil aanvragen. Ik wil tegen betaling de bestaande/ niet bruikbare startkaart om laten zetten, evt tegen vergoeding.

Het advies van de KNHS, ieder jaar je startkaart afmelden en weer opnieuw aanmelden. Dit lijkt me niet de juiste manier.

Conclusie: Ik heb €90 betaald voor een dienst waar ik geen gebruik van KAN maken.

1816 2 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 10, 2016 om 11:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen
em
door emarteijn - Feb 11, 2016 om 08:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is juist mijn vraag. Het volgende staat vermeld op de site:
Vanaf 1 januari 2016 is de startpas 12 maanden geldig i.p.v. een kalenderjaar. Je bepaalt zelf per wanneer je de startpas in wilt laten gaan. Na 12 maanden wordt de startpas automatisch verlengd, tenzij je deze op tijd afmeldt. Op deze startpas is de staffelkorting van toepassing.

Mag dit?

En is het verplicht om voor een dienst te betalen waar je geen gebruik van KAN maken?

Ik heb niet tijdig af kunnen melden ivm verkoop paard 2 weken na sluitingsdatum. Omdat het paard niet meer in mijn bezit is KAN ik geen gebruik maken van de dienst waar ik wel voor heb betaald.

Als alternatief heb ik aangeboden de startkaart om te laten zetten op mijn nieuwe paard zodat ik toch nog gebruik kan maken van de dienst waar ik al voor heb betaald. De KNHS wil hier niet aan meewerken.