so
door somethinels Apr 24, 2017 om 17:41
Vrije tijd & tuin

Kan iemand mij iets vertellen over hardloopschoenen.

Ik ben toe aan nieuwe hardloopschoenen maar weet niet zo goed wat nu goed is ik zie prijzen van 40 to 200 euro. Ik heb gewoon een neutrale loopschoen nodig. Wie kan mij adviseren?

1478 12 Rapporteer

getty
door getty - Apr 24, 2017 om 17:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Doe eens gek en ga naar een speciaalzaak, kunnen ze bv ook een voetmeting doen.

me
door mein33 - Apr 24, 2017 om 17:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ga naar een goede sportartikelenwinkel en laat u voorlichten en de juiste maat aanmeten.
Wat is een "neutrale" loopschoen, is dat misschien een loopschoen die geen voorkeur heeft voor welk soort van ondergrond en/of weersomstandigheid dan ook. ;-))

fa
door familyman - Apr 24, 2017 om 17:52
888 Antwoorden / 1 Vragen

Pas heeft mijn partner voor welgeteld € 12,00 een paar perfecte hardloopschoenen gekocht, bij de Aldi.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 24, 2017 om 18:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben van mening dat u, als u wilt gaan lopen goede schoenen moet hebben.
Een speciaalzaak heeft tegenwoordig vaak een soort loopband waar een computer/camera meekijkt hoe u uw voeten afzet en of u naar binnen/buiten neigt.
Mijn partner was voor 89 euro klaar met schoenen terwijl mijn dochter 155 euro uitgaf omdat ze een corrigerende schoen nodig had.
Bel even rond voor een expert met deze faciliteit.

jo
door jorisw - Apr 24, 2017 om 18:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het belankgrijkste is dat je eigenlijk niet naar de prijs moet kijken maar dat je een schoen koopt die precies past bij wat je wilt doen (de specialist kan je daarin adviseren). Mocht een voordelige schoen precies goed zijn dan is dat mooi meegenomen, maar een een voordelige schoen die niet goed genoeg is is weggegooid geld. Dan vergroot je de kans op blessures en gebruik je ze uiteindelijk helemaal niet.

hansje klein
door hansje klein - Apr 24, 2017 om 18:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik begrijp niet waarom u deze omweg maakt via een forum, waar hardlopers eerder een zeldenheid zullen zijn.

- Nooit van zoekmachines gehoord?
- Of speciaalzaken?
- Waarom niet weer dezelfde schoen kopen waarmee u zèlf (goede) ervaring heeft gemaakt?

Dus voor de onervaren internetter:  alles over hardloopschoenen

ma
door malhy2 - Apr 24, 2017 om 19:27
309 Antwoorden / 13 Vragen

Er is hier niemand die zonder naar uw voeten te kijken kan zeggen welke schoenen goed zijn.

Ed

me
door mein33 Apr 24, 2017 om 22:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@malhy2,

Ik durf zelfs te beweren dat er hier niemand is die Ts. een geschikte schoen kan aanraden al zou Ts. zijnhaar voeten wel hebben laten zien. ;-))

newmikey
door newmikey - Apr 25, 2017 om 00:25
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het stikt van de Chinese nepwebsites met rare Nederlandse domeinnamen hebben waar ze vast hele goede en buitengewoon goedkope nepschoenen hebben. Laat u daar eens adviseren!

aurora1
door aurora1 - Apr 25, 2017 om 18:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jawel hoor. Niet zo ingewikkeld over zoiets simpels doen. Als uw huidige schoenen u tot dusver bevallen, dan koopt u toch hetzelfde merk en hetzelfde model (maar waarschijnlijk een latere versie)?

Jo
door JonS - Apr 26, 2017 om 13:01
2 Antwoorden / Vragen

In 2015 heeft Radar hier een item over gehad, zie https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/02-11-2015/hardloopschoenen/

edrick3
door edrick3 Apr 26, 2017 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit