ju
door jutepuut Aug 7, 2017 om 18:20
Vrije tijd & tuin

Kan PostNL hier mee wegkomen?

Op maandag 17 juli is er een bezorger van PostNL tegen mijn plantenbak aangereden, waardoor deze volledig kapot is. Ik heb het zien gebeuren, heb de naam van de bezorger genoteerd en het kenteken. En er zijn foto's gemaakt. Direct daarna heb ik bij PostNL een melding gedaan over deze schade. Er zou binnen 3 dagen contact met mij worden opgenomen. Na 7 dagen heb een mail ontvangen van PostNL dat de naam van de bezorger niet bij hen bekend is en dat ik maar aangifte moest gaan doen bij de politie. De naam die PostNL aan mij doorgaf was ook niet de naam die ik tot 3x toe aan heb heb doorgegeven (en gespeld). Vervolgens heb ik op 26 juli jl. wederom een mail ontvangen, dat ook de juiste naam niet bij het depot in Breda van PostNL bekend is, dat het wellicht een ZZP'er is. En dat ik aangifte moet doen bij de Politie.
Uiteraard heb ik daar weer een reactie op gegeven dat ik dat niet klantgericht vind en ook niet servicegericht. Wederom krijg ik een reactie dat hij niet bij het depot in Breda bekend is en dat ik aangifte moet doen. Ze blijven het antwoord herhalen. Ik heb de vraag gesteld of zij geen landelijk systeem hebben, waarin de gegevens van alle medewerkers en ZZP'ers die zij inhuren staan. Hier krijg ik geen reactie op. 


Nu heb ik geprobeerd om aangifte te doen bij de Politie, maar dat kan niet, omdat er geen opzet in het spel was.


PostNL heeft geen foto's bij mij opgevraagd, niet meegedacht in een oplossing, geen tegemoetkoming aangeboden. De enige oplossing die zij hebben geboden (aangifte), blijkt niet mogelijk te zijn.


Ik blijf dus zitten met een kapotte plantenbak, veroorzaakt door PostNL. 


Kan dat zomaar, hebben jullie een oplossing hiervoor?

1597 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2017 om 18:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Klacht indienen: https://www.postnl.nl/search?q=ik+heb+een+klacht&searchEntry=searchfield&entsp=a__postnl_service
En zet je klacht op www.klacht.nl en www.klachtenkompas.nl

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2017 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

U moet beslist eisen dat u aangifte kan doen. Tenslotte was er een aanrijding waarbij de schuldige is doorgereden zonder zich bekend te maken. Dat is een misdrijf. En daar hoeft dus helemaal geen opzet voor te zijn.

Hoe wist u eigenlijk de naam van de bezorger?

In principe is Post nl niet aansprakelijk voor die ZZP-ers. Hoewel het niet klantvriendelijk is. 

jo
door jorisw - Aug 7, 2017 om 19:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

En je weet 100% zeker dat het Postnl was? (omdat ze de persoon in kwestie nergens lijken te kennen)

sw
door swat1500 - Aug 7, 2017 om 19:49
3774 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet aangifte doen terzake verlaten plaats ongeval en niet van (kennelijk vernieling. 

Ge
door Genee - Aug 7, 2017 om 20:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heeft PostNL geen auto met dat kenteken?
Of beweren dan weer dat het joyriding was?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer