ma
door maria-luisa Jan 21, 2011 om 10:40
Vrije tijd & tuin

Kattenverjagers, werkt dat?

Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?

315701 69 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een dove kat die zelfs op de luidspreker licht te slapen zal niet reageren....

En of ze werken is nog maar de vraag.
Sommige planten hebben een niet zo prettige geur dus zoek het eens in die richting.
De piep apparaten kunnen vaak ook voor kinderen hoorbaar zijn dus dan kunnen de buren gaan klagen en dit verbieden, dus veel geld en je mag ze soms niet eens gebruiken.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

veel koffieprut op de losse grond, daar hebben ze een hekel aan, ook helpen cacaodoppen

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het tuincentrum is een apparaat te koop die je aan de tuinslang vast moet zetten.
Er zit een bewegingsdetector op en als er een kat of bij je vijver een reiger komt zitten dat komt er een straal water uit.
Daar schrikken de katten zo van dat ze er vandoor gaan , na een tijd komen ze niet meer terug want want water vinden ze verschrikkleijk.
Het nadeel daarvan is dat je in de wintermaanden de kraan dicht moet doen i.v.m. het bevriezen van de tuinslang.
Ikzelf heb jaren geleden bij een bedrijf gewerkt waar een koffieautomaat stond en ik nam dan regelmatig de koffieprut mee.
Als ik een emmer vol had strooide ik het over de aarde en ik heb al die jaren geen katten in de tuin gehad.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Katten hebben vaak een eigen route die ze lopen.
Hier hebben wij gebruik van gemaakt toen wij onze katten naar buiten lieten.
Goed opletten welke route ze nemen om bij de buren in de tuin te komen en hier hebben we coctailprikkers in de grond gestoken.
Deze tot de helft in de grond gestoken zodat ze goed te zien zijn en de kat zich er niet aan zou verwonden.
Het heeft 2 doosjes met prikkers gekost en even een tijdje intensief in de gaten houden en de buren hadden geen last meer van onze katten.
Nu moet ik er wel eerlijk bij vermelden dat de meeste tuinen hier redelijk omsloten zijn. Bij een open tuin zal dit niet werken.

Succes ermee!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op uw schutting maakt u bezemstelen vast in een oog. Als een kat daarop springt rolt de zemensteel, daar heeft hij niet van terug. De volgende keer mijdt hij uw tuin.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeker niet met apparaten aan de gang gaan. Er zijn kruiden en planten waar katten een hekel aan hebben maar er is ook een geheel natuurlijke vloeistof van een mix van kruiden bij dierenwinkels en sommige tuincentra te koop : Anti Poep.
Dat vinden honden + katten heel vies, daar blijven ze bij uit de buurt. Na regen moet je het wel opnieuw verstrooien. Ik gebruik het altijd onverdunt. Werkt prima.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze apparaten hoort u welliswaar niet, maar uw gehoor neemt het wel degelijk waar. Dit zal resulteren in onverklaarbare, zeurderige hoofdpijn. Wellicht niet bij u, maar wel bij uw buurman/ vrouw....

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb al koffieprut en cacaodoppen gedaan maar t helpt geen zier.Op aanraden van n goed gerenomeerd tuinbedrijf b v Groenrijk ( wel duurder maar ook kwaliteit ) heb ik toen wat planten aangeschaft die daar tegen werken,en n geur geven waar de kolere katten niet tegen kunnen .Dit zijn de citroenverbena en ooievaarsbek.Sindsdien heb ik er geen last meer van,heel veel succes.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De makkelijkste oplossing is "als je idd van katten houd" en je zeker wilt zijn dat die van de buren niet meer bij jou in de tuin komen...
Haal er één uit het asiel, werkt op alle fronten.
Wel een poes nemen, katers zijn niet territoriaal.
Ze zijn gezellig, je helpt een dier die daar niet hoort te zitten en ze verjaagt de andere katten uit haar tuin.
Je hebt een goede daad gedaan, je lost meerdere problemen op, en je krijgt van deze kat meer terug dan een apparaat.

:-)

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na verschillende slechte apparaten te hebben geprobeerd (werkten niet en batterijen waren erg snel leeg) heb ik bij een bij Europarts aangesloten bedrijf voor 39,90 een perfect apparaat gekocht - het werkt al 8 maanden prima! Het merk is: Weitech - Gardenprotector WK 0051 (Europarts interne bestelnummer 5.780006-0 ) Het apparaat heeft een aantal sterkte standen. Houd er wel rekening mee dat oude dove katten het net als u niet horen en bij stand 2 en hoger uw kinderen wel een hoog irritant geluid horen.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een niet te duur apparaat en heb sinds het plaatsen geen kat meer in de tuin gezien , werkt zowel op batterijen als ook op het lichtnet .
Lees ook de reviews .
Echt een aanrader .
Te bestellen bij Conrad nr : 620363 - 89

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Wel een poes nemen, katers zijn niet territoriaal".
Dat klopt niet helemaal. Mijn oude rooie jeweetwelkater is absoluut territoriaal en zeer dominant t.o. andere katten. Maar ook hij poept natuurlijk gewoon in de tuin. Daar helpen dus bepaalde planten en kruiden tegen en die Anti Poep.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prikkers en koffieprut en ook kruiden helpen voor geen eurocent.
Hoeveel prikkers moet je trouwens dan zetten, grapje zeker.
Mijn overbuurman heeft een hoogfrequente pieper en kennelijk helpt dat wel. Misschien wel die ik hier hoorde noemen van Condrad.
En bedenk ook eens hoe erg nu een kat in de tuin is? De raarste verhalen gaan rond. Ik heb aangeboden, zodra iemand kattestront ziet liggen, dat ik het weghaal... nooit iemand heeft het gemeld, trouwens, je gaat toch niet steeds met je handen in de grond zitten woelen? Accepteer nu eens dat het gewoon in het leven erbij hoort.

Kees

serveerster schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:17: Katten hebben vaak een eigen route die ze lopen.
Hier hebben wij gebruik van gemaakt toen wij onze katten naar buiten lieten.
Goed opletten welke route ze nemen om bij de buren in de tuin te komen en hier hebben we coctailprikkers in de grond gestoken.
Deze tot de helft in de grond gestoken zodat ze goed te zien zijn en de kat zich er niet aan zou verwonden.
Het heeft 2 doosjes met prikkers gekost en even een tijdje intensief in de gaten houden en de buren hadden geen last meer van onze katten.
Nu moet ik er wel eerlijk bij vermelden dat de meeste tuinen hier redelijk omsloten zijn. Bij een open tuin zal dit niet werken.

Succes ermee!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overleg met de eigenaar als je weet wie het is. Vraag of hij een oplossing weet en laat hem anders zelf de poep op komen ruimen, als dat de overlast van de beestjes is. U houdt van poezen, zegt u, wat is er dan het probleem?

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste remedie is zelf een leuke kat halen bij het asiel. Bij voorkeur een poes die zijn het felst. Zij zal er voor zorgen dat er geen vreemde kat op haar territorium komt.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag mij ook af of kattenpoep nou zo erg is, ze begraven het en het zijn meestal harde drolletjes. Als ze overal tegen aan plassen maak dan een plekje in/of buiten de tuin, strooi/sproei wat valeriaan-druppels en de katten/poezen komen daar op af. Wel bestaat er natuurlijk de kans dat er ook andere katten op af komen, maar ja katten/poezen nou eenmaal heel gezellige dieren.
Ik heb ook een tuin, zelf een kat en heel wat 'gast'katten, maar ik vind het leuk.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben ook na alle voorgaande ideeën geprobeerd te hebben een tuinwachter gekocht voor 39,90. Werkt al maanden uitstekend.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al die apparaten werken voor geen meter, sommige katten zien het soms als speelgoed. Bepaalde planten en kruiden zijn nuttig voor een bepaald aantal vierkante meters, afhankelijk grote tuin en aantal planten.

Er is maar een middel wat 100% secces oplevert, een hond

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste remedie: vriendjes worden met die kat, dan slaan ze jouw tuin in ieder geval over. Jammer voor de buren dan, want ze gaan een deurtje verder (dubbel effectief dus als je hekel hebt aan je buren, ha ha). Dit werkt uit ervaring het beste. Of schaf een hond aan, die hebben we zelf ook en nooooit meer een kat in de tuin gehad. Zelfs zo dat toen we waren verhuisd en de oude buren op visite kregen, zij begonnen te klagen dat we weg waren, want ze hadden ineens last van katten in hun tuin (en de nieuwe bewoners van ons huis ook, ha ha). Dat reiger-alarm zou ik zeer zeker niet aanschaffen, duur en jammer geld. Wij hebben dit ooit daadwerkelijk aangeschaft tegen reigers, het hielp wel, maar het resultaat was een ruim 2x zo hoge waterafrekening van Vitens. Ding weggehaald en weer normaal watergebruik wat we voorheen ook hadden. Bleek dat de halve dag dat ding stond te sproeien terwijl we hem goed hadden getest en of halve gevoeligheid hadden staan, zo'n ding is echt waardeloos. Succes!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb van alles geprobeerd van koffieprut tot cacao doppen en van "katteschrik",waterspuiten en vuurwerk en wat je nog meer kan bedenken,niets hielp.Maar...het probleem is nu opgelost...SCHRIKDRAAD op de schutting en geen kat heeft er nog in mijn tuin gesproeid en gescheten.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

knoflook planten of peper strooien waar de katten komen.
dat wil echt wel helpen, en is niet duur.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een goede en goekopen oplossing is in dezee: leg een tuinslang klaar,als de kat komt hem heel hard nat spuiten dat helpt heel goed,hij kan het nog wel een keer proberen,maar je doet het weer en je zal zien,dat hij je tuin wel zal vermijden.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem bij de katten in de tuin ligt bij het baasje.
Het baasje is de hele dag aan het werk en de kat wordt na buiten gedaan.
Om bij de buren in de tuin te schijten .
En als je met de buren er over praat.
Dan is altijd het antwoord .
Mijn kat doet alles op de bak thuis.
Ik heb alles al geprobeerd En niets hielp.Ik heb nu schrikdraad om de tuin gedaan .
En ik moet zeggen het werkt perfec

Ps ik hou onzettend van dieren.
Dus daar ligt het niet aan

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een afdoende middel is "wolfsmelk" sprenkelen in je tuin. Het voordeel is dat de katten niet meer komen, maar het nadeel is dat je zelf door de stank niet meer in je tuin kunt zitten. Elk voordeel hep z'n nadeel.
Sinds we een hond hebben is het katten bezoek een stuk minder geworden, vooral in de zomer want dan staat de deur open en is de hond bijna altijd in de tuin.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

weetnietveel schreef op vrijdag 21 jan 2011, 14:20: Ik vraag mij ook af of kattenpoep nou zo erg is, ze begraven het en het zijn meestal harde drolletjes. Als ze overal tegen aan plassen maak dan een plekje in/of buiten de tuin, strooi/sproei wat valeriaan-druppels en de katten/poezen komen daar op af. Wel bestaat er natuurlijk de kans dat er ook andere katten op af komen, maar ja katten/poezen nou eenmaal heel gezellige dieren.
Ik heb ook een tuin, zelf een kat en heel wat 'gast'katten, maar ik vind het leuk.

Vindt jij het zo lekker als je in de tuin aan het werk bent en je met je vingers in de kattenstront zit te graaien!!! Nou, ik niet.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt tijd dat er katten belasting word ingevoerd.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schrikdraad werkt het beste. Het lijkt niet erg diervriendelijk, maar het valt mee. Een kat hoeft het maar één keer aan te raken en hij komt nooit meer de tuin in. Bovendien zijn katten ook niet erg diervriendelijk. Wij hadden last van de buurkatten die onze vissen uit de vijver visten. Elke keer half opgevreten dooie vissen op de kant. Ook alle vogelnestjes werden uitgehaald. In het voorjaar lag de tuin bezaaid met dode jonge vogeltjes. We zijn blij dat we van die rovers af zijn.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hubbwijde schreef op vrijdag 21 jan 2011, 15:28:
weetnietveel schreef op vrijdag 21 jan 2011, 14:20: Ik vraag mij ook af of kattenpoep nou zo erg is, ze begraven het en het zijn meestal harde drolletjes. Als ze overal tegen aan plassen maak dan een plekje in/of buiten de tuin, strooi/sproei wat valeriaan-druppels en de katten/poezen komen daar op af. Wel bestaat er natuurlijk de kans dat er ook andere katten op af komen, maar ja katten/poezen nou eenmaal heel gezellige dieren.
Ik heb ook een tuin, zelf een kat en heel wat 'gast'katten, maar ik vind het leuk.

Vindt jij het zo lekker als je in de tuin aan het werk bent en je met je vingers in de kattenstront zit te graaien!!! Nou, ik niet.

Ik heb er geen probleem mee, het is vaak al opgedroogd en anders handschoentjes aan. Ik zit ook niet dagelijks in de grond te wroeten, u wel.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kssssst.....kssssst.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk, dat is nog eens een super de suup advies.
Je wilt geen katten in de tuin, en onze deskundige adviseert een kat in de tuin te zetten.
Die eigen kat is dus geen kat.
Dat is toch echt wel het betere denkwerk !!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

uomo schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:29: De makkelijkste oplossing is "als je idd van katten houd" en je zeker wilt zijn dat die van de buren niet meer bij jou in de tuin komen...
Haal er één uit het asiel, werkt op alle fronten.
Wel een poes nemen, katers zijn niet territoriaal.
Ze zijn gezellig, je helpt een dier die daar niet hoort te zitten en ze verjaagt de andere katten uit haar tuin.
Je hebt een goede daad gedaan, je lost meerdere problemen op, en je krijgt van deze kat meer terug dan een apparaat.

:-)

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

We heb altijd katten gehad tot 7 jaar geleden, en niemand heeft ooit last van mijn katten gehad.Zij liepen buiten altijd aan een lijn, want ik vond dat niemand last hoefde te hebben van mijn huisdieren.
Maar sinds ik ze niet meer heb, ervaar ik het ongemak van andere katten uit de buurt. We hebben zelfs de aarde en aanplant weggehaald,maar nu doen ze hun behoefte gewoon op het terras.Dat ik vroeger de kattenbak moest schoonmaken( want onze katten deden hun behoefte binnen op de bak) vond ik niet erg dat was mijn taak, daar had ik voor gekozen.Maar wat er nu gebeurd vind ik niet prettig, ik begin nu wel een beetje de pest aan ze te krijgen,maar gelukkig kan ik me nog wel bedenken dat de beestjes er niets aan kunnen doen.
Dus katten bezitters, denk ook eens aan de buren voordat je de kat naar buiten laat gaan.
Met vriendelijke groet van oud katten bezitster

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ossie47 schreef op vrijdag 21 jan 2011, 16:50: We heb altijd katten gehad tot 7 jaar geleden, en niemand heeft ooit last van mijn katten gehad.Zij liepen buiten altijd aan een lijn, want ik vond dat niemand last hoefde te hebben van mijn huisdieren.
Maar sinds ik ze niet meer heb, ervaar ik het ongemak van andere katten uit de buurt. We hebben zelfs de aarde en aanplant weggehaald,maar nu doen ze hun behoefte gewoon op het terras.Dat ik vroeger de kattenbak moest schoonmaken( want onze katten deden hun behoefte binnen op de bak) vond ik niet erg dat was mijn taak, daar had ik voor gekozen.Maar wat er nu gebeurd vind ik niet prettig, ik begin nu wel een beetje de pest aan ze te krijgen,maar gelukkig kan ik me nog wel bedenken dat de beestjes er niets aan kunnen doen.
Dus katten bezitters, denk ook eens aan de buren voordat je de kat naar buiten laat gaan.
Met vriendelijke groet van oud katten bezitster

Een kat die gewoon op het terras zijn behoefte doet, ik kan het mij niet voor stellen= dat een kat zonder nagels. Katten begraven hun stront.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop bij een tuincentrum een klein schrikdraad-apparaat met het benodigde aantal meters flexibel nylondraad met een metalen draadje er doorheen geweven, in je tuin installeren op 5 tot 10 cm vanaf de grond en de katten gaan in het vervolg naar de buren.

Jan.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb alles al geprobeerd,plantjes,koffiedrab,cacaodoppen maar die gaan verschimmelen ,zo`n kastje met sensor die batterijen vreet,en nog veel meer.tot ik vorig jaar de tip kreeg om kippengaas van 30 cm over de helft knippen en een reep van 15 cm met de pinnetjes omhoog op de schutting vast maken, het is niet mooi maar het werkt perfect,ze doen geen moeite meer om over de schutting in mijn tuin te komen. succes

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

jan moraal schreef op vrijdag 21 jan 2011, 17:18: Koop bij een tuincentrum een klein schrikdraad-apparaat met het benodigde aantal meters flexibel nylondraad met een metalen draadje er doorheen geweven, in je tuin installeren op 5 tot 10 cm vanaf de grond en de katten gaan in het vervolg naar de buren.

Jan.

Hallo Jan, je reactie met het schrikdraad kan ik niet doen, straks ligt er een kat dood
in me tuin dat zou ik niet willen die beesten kunnen er ook niets aan doen het zijn de eigenaren die er iets tegen moeten verzinnen, dat heb ik ook altijd gedaan. En ik heb ook nog een hond die met redelijk weer in de tuin rond loopt.Ook dat schijnt niet te helpen.

Groetjes ossie47

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

weetnietveel schreef op vrijdag 21 jan 2011, 17:03:
ossie47 schreef op vrijdag 21 jan 2011, 16:50:

We heb altijd katten gehad tot 7 jaar geleden, en niemand heeft ooit last van mijn katten gehad.Zij liepen buiten altijd aan een lijn, want ik vond dat niemand last hoefde te hebben van mijn huisdieren.
Maar sinds ik ze niet meer heb, ervaar ik het ongemak van andere katten uit de buurt. We hebben zelfs de aarde en aanplant weggehaald,maar nu doen ze hun behoefte gewoon op het terras.Dat ik vroeger de kattenbak moest schoonmaken( want onze katten deden hun behoefte binnen op de bak) vond ik niet erg dat was mijn taak, daar had ik voor gekozen.Maar wat er nu gebeurd vind ik niet prettig, ik begin nu wel een beetje de pest aan ze te krijgen,maar gelukkig kan ik me nog wel bedenken dat de beestjes er niets aan kunnen doen.
Dus katten bezitters, denk ook eens aan de buren voordat je de kat naar buiten laat gaan.
Met vriendelijke groet van oud katten bezitster

Een kat die gewoon op het terras zijn behoefte doet, ik kan het mij niet voor stellen= dat een kat zonder nagels. Katten begraven hun stront.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat echt goed help is om een foto van je schoonmoeder in de tuin op te hangen.
Je ziet ze dan nooit meer terug :-).
Groeten Ing

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Onze zoon had in zijn tuin ook veel last van katten.
Dit hebben we opgelost met doorzichtige flessen gevuld met half water en dan plat neerleggen.
Daar hadden ze schijnbaar een hekel aan want de poezen waren weg.
Ook de buurman heeft hetzelfde gedaan ook geen poes meer gezien.
Dus moet het wel helpen en het is goedkoop want lege flessen heeft iedereen wel.
Zwartjes

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koffieprut helpt geen zier. Mijn eigen katten lopen er gewoon doorheen. Bovendien schimmelt het. Cacaodoppen ook, maar die kan je aanvullen. Dat doe je dan eerder voor het uiterlijk van je tuin dan om katten te verjagen. Kostbare optie.

Er zijn dus echt katten die het niet begraven. Ik heb zelfs bij de voordeur gaas van de stoeptegels schuin naar de muur gespannen omdat toen ik de aarderand had weggehaald ze op de tegels gingen poepen, ja echt.. zonder begraven. En nee, het zijn geen honden. En als het nou harde drollen waren, maar de katten hier zijn blijkbaar ziek, want alleen met een emmer water krijg je het weg. Mijn auto staat voor de voordeur tussen twee schuren en als ik uitstapte was het oppassen geblazen. Bovendien stonk het vreselijk naar urine en poep. Ook lekker voor de postbezorgers. Bij de voordeur is de ellende opgelost door het strooien van groene korrels van Pokon. Het is geleiachtig en ruikt lekker fris, maar de katten vinden dit echt vies. Het ziet er niet uit (ook op de vensterbank, want ze plassen tegen de ramen) maar het is effectief voor op kleinere gerichte plekken. Een hele tuin lukt niet weet ik uit ervaring.

In de achtertuin heb ik gaas boven de schuttingen geplaatst omdat de tuin als kattenbak gebruikt werd. Ook hier trouwens werd de poep niet begraven terwijl ze op de aarde poepten. En bijna altijd diarree. Bovendien kan je niets buiten laten staan, want er wordt tegenaan gesproeid. Het sijpelde gewoon van de achterdeur af als ik die open doe. Pak een tuinstoel en het stinkt naar pis.
In deze wijk zijn mega veel baasje-loze katten (of achteloze baasjes) die door buurtbewoners verzorgd worden. Deze katten hebben simpelweg geen baasje met kattenbak en moeten ergens hun behoefte kwijt. Laat dat nou net mijn tuin geweest zijn.
Ik kan trouwens ook mijn dakraam boven niet open zetten, want ze komen binnen. Staat het op een kier dan plassen ze naar binnen.

Het is gewoon triest voor die beestjes. Gauw een verplichting tot castreren zodat men niet almaar leuk nestjes neemt om te verkopen voor een paar centen. Dat zou het tuinleed ook verzachten want dan blijven de eigenaren over die wel voor hun katten zorgen en de moeite nemen een kattenbak te plaatsen.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

jan moraal schreef op vrijdag 21 jan 2011, 17:18: Koop bij een tuincentrum een klein schrikdraad-apparaat met het benodigde aantal meters flexibel nylondraad met een metalen draadje er doorheen geweven, in je tuin installeren op 5 tot 10 cm vanaf de grond en de katten gaan in het vervolg naar de buren.

Jan.

Volgens mij is dat niet toegestaan en ook niet te koop.Zeker niet voor particulieren.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben maanden terug een apparaat gekocht bij Conrad, oke koste ons Euro 50,00, maar het werkt, voordat we dat ding ophingen, was onze voortuin 1 grote kattenbak, maar daarna, perfekt, ze lopen er met een boog omheen. Alleen, wij hebben in de voortuin niet de mogelijkheid om dat ding op het elektranet aan te sluiten, dus moet het op batterijen, en die moeten we elke 14 dagen vervangen, nu hebben we oplaadbare batterijen gekocht, Dus 1/2 dag opladen en dat ding werkt weer.
Het werkt met flitslicht als de katten in een bepaald gebied komen en met een hoge frequentiepiep, ja, ik hoor de piep ook en de buurtkinderen, maar nu is iedereen er ondertussen allang aan gewend en hebben wij een tuin zonder kattenstrond en ze piesen er zelfs niet meer in, lopen als een gek onze voortuin voorbij.
Werkt echt super! Was het geld meer dan waard.
Want kattenstront elke dag opruimen uit je tuin vanwege de stank is nou ook niet alles en als je in je tuin bezig bent en je moet steeds handschoenen aan vanwege de kattenstront??? Nee, dit is DE Oplossing!!!
Echt een aanrader!!!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat tegen kattenoverlast voldoet is: vangen. Maar dat mag niet. Wij hebben jaren last van katten, niet alleen van de poep maar wel van de stank die ze achter laten. Mijn dochter is allegisch voor wat katten achter laten en gebruikt hier speciaal medicijnen voor. Ik zelf heb een aandoening gekregen van (toendertijd) mijn eigen kat en heb een jaar in het ziekenhuis een speciale behandeling moeten ondergaan. En mag onder geen beding meer contact met een kat hebben. Onze gemeente heeft geen katten en hondenbesluit, dus moesten we wat verzinnen. Wat op dit moment wel werkt : op de ganse schutting rondom de tuin een ijzerdraad spannen op 5 cm hoogte. De poezen proberen het wel, maar komen en (nog) niet overheen. Allicht eens proberen.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verhaal is echt een gotspè. Katten zijn grote rovers en ook perasieten.
Omdat ze "aaibaar" zijn met het zachte pelsje laat de onnozele burger dat toe.
Niet wetend hoe fout te handelen..Katten worden gehouden als huisdier. Houd dat beest dan ook s'nachts binnen. Die volgevreten katten in goede conditie vermorzelen de natuurlijke vegetatie in moeilijke winter omstandigheden.
Vogels sterven uit. Mussen e.a.. Hoe zou dat nu komen.?

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 03:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

gezien de aantal reacties werkt deze gecreerde producten niet.Man wat een dom onderwerp. Als je het zo naar vind kattenstront in je tuin te moeten tegenkomen koop danook geen mest als voeding . Miljoenen dieren laten overal hun stront achter in een tuin. Waarom zijn de mensen zo gefixeerd op stront van een andermans huisdier dat te vuur en te zwaard bestreden moet worden. Terwijl aan de overkant een oude schuur met asbestdak ligt.En er al vijf mensen in onze straat waaronder 1 kind te vroeg gestorven zijn aan kanker. Bewijs heeft niemand maar vraag me wel af waarom toen het gesloopt werd mannen in pakken de asbest opruimden en de wind blies naar ons en nergens van niemand een alarm.

En ja als ik in de tuin bezeg ben en grijp in kattenstront vind ik het ook vies.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 07:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

die ultra soon geluid producerende dingen werken wel degelijk , maar dat geluid beperkt zich niet alleen tot uw tuin :
als uw buren katten hebben zal ook in hun tuin de kat problemen ondervinden.
en ook hun hond en ook kleine kinderen.
ultrasoon geluid is natuurlijk ook niet geheel onschadelijk.je moet het geluid zo instellen dat kleine kinderen en jonge kinderen hem niet horen.
wij gebruiken hem op school bij de zandbak van de kleuters.
degene die wij gebruiken heb ik al regelmatig moeten repareren.
de batterij houder kan niet onbeperkt tegen vocht en dus oxideren de batterijlipjes.
apparaat is duur genoeg om meer te mogen verwachten.
ja echt wen aan de kat , geef ze eens iets te eten , ze zijn zo lief en u zult niet gauw last van muizen hebben.
de concierge

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 08:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook veel overlast van katten. Omdat ik niet weet wie de eigenaars zijn, heb ik inmidels zelf van alles geprobeerd om de katten uit onze tuin van ruim 700 m2 te verjagen: cacaodoppen, koffieprut, schrikdraad, reigerverschrikker enz.enz. maar niets hielp. In het verleden hebben wij zelf een kat gehad maar die is tijdens een gevecht met de andere katten zo toegetakeld dat de dierenarts hem ter nauwernood kon redden, later is hij toch overleden. Wij hadden ook een kattenluikje in de bijkeuken zodat onze kat zelfstandig de tuin in kon. Op een nacht hoorden wij een vreselijk lawaai in huis. Er waren toen 2 vreemde katten in onze bijkeuken in gevecht om de voerbak van onze kat.
Dit is de reden dat wij nu niet meer aan de aanschaf van een nieuwe kat durven te denken.Tegenwoordig wordt ik 's-nachts vaak wakker omdat een groep katten in onze tuin aan het vechten slaat. Tijdens zo'n gevecht heb ik terwijl ik wakker lag, aan het volgende gedacht: ik koop een vangkooi (internet ca. 50 euro) en als ik hiermee een kat heb gevangen dan overgiet ik hem met schenkstroop in de hoop dat hij daarna gauw naar zijn baasje vlucht en daar op de bank gaat liggen. Misschien houdt zijn baasje hem dan in zijn eigen tuin. Helaas wil mijn vrouw dit niet maar vorige week vertelde zij dat zij graag wat kippetjes zou willen. Ik vind kippetjes vooral leuk als zij in de tuin mogen rondscharrelen dus wie weet ga ik mijn plannetje nog eens uitvoeren. Ik zal in ieder geval deze rubriek met belangstelling volgen om te zien of er een andere oplossing voor dit probleem is.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

LS, Deze tip heb ik ooit van een dieren verzorger in B. Bush gekregen en met succes toegepast.
Probeer bij een dierentuin poep van een grote kat te verkrijgen: tijger, leeuw, poema, panter etc.
Het werkt perfect, een klein beetje is genoeg. De katten ruiken dat er een heel groot beest er zijn territorium heeft en blijven weg

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

tp schreef op vrijdag 21 jan 2011, 20:56:
jan moraal schreef op vrijdag 21 jan 2011, 17:18: Koop bij een tuincentrum een klein schrikdraad-apparaat met het benodigde aantal meters flexibel nylondraad met een metalen draadje er doorheen geweven, in je tuin installeren op 5 tot 10 cm vanaf de grond en de katten gaan in het vervolg naar de buren.

Jan.

Volgens mij is dat niet toegestaan en ook niet te koop.Zeker niet voor particulieren.

Als ik eerder niet al eens zoiets had gekocht, had ik dit antwoord niet gegeven.
Gr. Jan.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag aan iedereen die zo een ultrasone apparaatje gekocht heeft: heeft u ook in uw buurt geïnformeerd of iemand onverklaarbare hoofdpijn heeft??? Dat u zelf er geen last van heeft wil nog niet zeggen dat uw buren dat ook niet hebben. Het gemene aan deze apparaten is dat je ze niet hoort, maar wel degelijk waarmneemt (waarnemen en horen is niet het zelfde). De 'patient' zal dus geen idee hebben waar zijn hoofdpijn vandaan komt.

Wat mij betreft mogen deze apparaatjes verboden worden.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb tussen pagina 1 en 4 niets gelezen. De oplossing(heb hem al eens eerder gegeven)(overigens heb ik niets tegen katten, wel in mijn tuin). Eigenaren horen huisdieren thuis of in eigen tuin te houden)is het gebruik van de ouderwetse zg. stroopvliegenvanger die je uit kunt trekken(is het meest diervriendelijk) laag in de looproute van de kat te hangen. Zijn/haar vacht raakt hierin verstrikt. Gaat meteen naar het baasje om het te laten verwijderen.Je ziet ze daarna nooit meer in je tuin.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2011 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Allemaal , Na vele emmers met kattekeutels uit mijn thuin gevist te hebben . Ben ik ten einde raad naar een bekend tuincentrum gegaan. En jawel hoor ik heb een wereld apparaat. Werkt met een niet voor ons hoorbaar pieptoontje en... vanaf dag een geen kat meer gezien. Kost ff wat maar helpt perfect. Succes.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2011 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat je een andere kat moet halen uit bv het assiel.Nou we krijgen iedere nacht een kat in huis die onze kat haar brokjes en vlees opeet.Onze kat doet hier niets aan.Ik had laatst het luikje dicht gedaan en ze kon niet meer onsnappen."snachts een bult lawaai en ik naar beneden.Ik heb voordat ik haar liet ontsnappen met de plantenspuit als wapen ,haar helpen ontsnappen,want een kat kan rare sprongen maken.Het beste helpt een zwakstroom draadje rond de tuin.Trouwens onze kat heeft gelukkig de gewoonte om in onze tuin waar ik een plek onbegroeid heb gelaten te gebruiken als toillet.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2011 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

terpstra schreef op zaterdag 22 jan 2011, 01:55: Dit verhaal is echt een gotspè. Katten zijn grote rovers en ook perasieten.
Omdat ze "aaibaar" zijn met het zachte pelsje laat de onnozele burger dat toe.
Niet wetend hoe fout te handelen..Katten worden gehouden als huisdier. Houd dat beest dan ook s'nachts binnen. Die volgevreten katten in goede conditie vermorzelen de natuurlijke vegetatie in moeilijke winter omstandigheden.
Vogels sterven uit. Mussen e.a.. Hoe zou dat nu komen.?

De eerste reele oplossing! Waarom heb ik nauwelijks last van honden ?(die aangelijnd moeten zijn) Familie van mij heeft al vele jaren poezen, die ook buiten komen, MAAR ... aangelijnd, in een tuigje, zodat poes dus in eigen tuiin blijft. Wanneer zullen gemeentes overgaan het plezier in mijn eigendom te beschermen ?

ve
door verwijderd - Jan 26, 2011 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja waarom betalen wij hondenbelasting??? Terwijl wijl elk keuteltje oprapen van onze hondjes!!Die katten bezorgen veel meer overlast. Laat ze lekker binnen of ga bij de buren keutels rapen.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

KATTENVERJAGERS
Een kattenverjager is een apparaat dat, door heel hard, heel hoog, geluid de dieren uit de buurt van deze geluidsbron verjaagt. Niet alleen katten, maar alle dieren die geluiden horen die hoger zijn dan normaal. Dus ook honden, konijnen, hazen e.d. hebben hier last van.

De specificaties van een fabrikant:

Frequentie tussen de 21 en 25 kHz. (meestal horen volwassenen geen geluiden boven de 20 kHz, maar dit geldt niet voor iedereen en zeker niet voor kinderen)
Geluidssterkte: 130 decibel. (de pijngrens ligt tussen de 70 en 80 decibel).
Meetbereik: een cirkel met een straal van ca. 10 meter.
Voor iemand die logisch nadenkt, komt dit neer op dierenmishandeling. De resultaten zijn zeker niet zichtbaar en mogelijk niet meetbaar, maar wel is te zien aan dieren die hieraan zijn bloot gesteld dat ze getraumatiseerd raken. Of en in hoeverre dit schade doet aan hun gehoor is onbekend, maar het zou ons niets verbazen.

De kat die van de buren niet in zijn eigen huis mag
wonen. Wie heeft hem gezien…?
ALS een dergelijk apparaat wordt toegestaan, zou vooraf bepaald moeten worden dat het effect zich moet beperken binnen het terrein van degene die dit plaatst. Je buren zullen maar zoiets in hun tuin zetten! Als je zelf gevoelig bent voor hoge geluiden betekent dit letterlijk veel hoofdpijn. Als je zelf dieren hebt, hebben ze geen leven meer in hun eigen huis en tuin. Een baby zou hier ernstige schade aan kunnen overhouden, vooral omdat die je ook niet kan vertellen wat er aan mankeert. Net zo min als het dier trouwens.

Momenteel bestaan er nog geen regels betreffende deze apparaten. Wij doen ons best hier wat aan te doen en reiken daarvoor naar alle instanties die we kennen. We zijn ook nog aan het proberen binnen de bestaande regelgeving het apparaat weg te laten halen wat aanleiding heeft gegeven tot onze actie.

Dit apparaat wordt door de fabrikant aangeprezen als zijnde diervriendelijk. Niets is minder waar! Het dier wordt niet verwond of rechtstreeks gedood, maar diervriendelijk? Welke schade ondervindt het van deze extreem harde en hoge geluiden? Daar is en wordt niet naar gekeken.

Dergelijke apparaten zijn in ons boekje een regelrechte vorm van dierenmishandeling. Mogelijk zelfs van kindermishandeling. Dergelijke apparaten moeten dus verboden worden.

Is het niet mogelijk een zodanige wet te maken dat nieuwe apparaten eerst getoetst moeten worden voor ze zijn toegestaan? Dat werkt beter dan iedere keer het gat dichten nadat de schade is toegebracht.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze kat, en ook al onze voorgaande katten, kunnen alleen in onze eigen achtertuin, is helemaal afgezet, tenslotte redeneren wij, dat wij een kat hebben en niet onze buren. Hiermee bedoel ik, wij hebben een kat en onze buren horen daar géén last van te hebben. Alleen, wij dus wel van de vele katten hier in de buurt, bijna iedereen heeft wel 1 kat, de meeste zelfs 2 a 3 en onze naaste buren hebben er zelfs 4. En onze voortuin was al snel de buurtkattebak, echt goor, stonk en als manlief in de tuin bezig ging, kon hij verplicht handschoenen aan vanwege de vele hopen kattenstront. Wij echt van alles uitgeprobeert, heeft ons kapitaal gekost, niets hielp. Toen een 'dierenverjager' gekocht, die werkte uitstekend, de poezen liepen onze tuin voorbij, maar na ruim 1 1/2 jaar begon 1 buurvrouw moeilijk te doen, niet vanwege de katten, maar haar kleinkinderen wilde niet voor de deur spelen door dat ding, bleek niets van waar te zijn, maar ja, dat mens haalde de woningbouwver. erbij en haar zoon heeft tot twee keer aantoe een poging gedaan het aparaat, die echt duur was, kapot te maken, was hem bijna gelukt, maar door al dat gedoe, hebben we het aparaat maar weggehaald, is nu 4 maanden terug, maar zelfs met de 3 weken zomerweer afgelopen februari/maart, hebben we haar kleinkinderen helmaal niet voor zien spelen, ik ben de hele dag thuis ivm een handicap, de koters spelen alleen achter, zodat zij ze in de gaten kan houden. Dus was alleen maar om te treiteren, net als zo heel veel andere dingen die dat mens al geflikt heeft sinds we hier wonen. Maar onze tuin is vanaf 1 januari jl wel weer de buurt kattenbak. En dat door 1 zo'n figuur.

Heb alleen een vraagje aan Annelies570, bij welk bekend tuincentrum heb jij dat aparaat gekocht? Hoe duur was die en hoe heet dat ding??? Want dan wil ik die alsnog gaan proberen, kan ik verwijzen naar deze site, dat mensen dat ding totaal niet (kunnen) horen, maar alleen wel de katten uit onze 'mooie' voortuin blijven.
Hoor graag van Annelies570!!!
Groeten van bonnetje

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn vader in de straat is een vrouw komen wonen met 15!! katten.
Die arme beesten hebben wat te verduren, de hele buurt jaagt op ze.
En de poep ligt er altijd `s morgen vroeg, raar hè? Ze is eigenlijk gewoon een dierenbeul. Zo, dat moest ik even kwijt....

Nu heb ik met belangstelling naar de oplossingen hierboven gekeken. Schrikdraad tegen katten is eenvoudig te koop, voor iedereen, maar erg duur. (En gemeen?)
Die apparaatjes die lawaai maken zijn er in verschillende soorten.
Ik zou graag weten welke het beste is, hoe die heet en waar die te koop is.
En wat is een tuinwachter?
Bij voorbaat dank.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn hond fungeert als katten verjager uit mijn tuin. Werkt prima. Is niet te koop.

Tuinwachter: klik op hier
. Door middel van ultrasoon geluid in combinatie met flitslicht wordt het dier verjaagd.

grace10 schreef op vrijdag 27 jul 2012, 14:48: Bij mijn vader in de straat is een vrouw komen wonen met 15!! katten.
Die arme beesten hebben wat te verduren, de hele buurt jaagt op ze.
En de poep ligt er altijd `s morgen vroeg, raar hè? Ze is eigenlijk gewoon een dierenbeul. Zo, dat moest ik even kwijt....

Nu heb ik met belangstelling naar de oplossingen hierboven gekeken. Schrikdraad tegen katten is eenvoudig te koop, voor iedereen, maar erg duur. (En gemeen?)
Die apparaatjes die lawaai maken zijn er in verschillende soorten.
Ik zou graag weten welke het beste is, hoe die heet en waar die te koop is.
En wat is een tuinwachter?
Bij voorbaat dank.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grace 10,

Wij hebben ergens in een blad gelezen dat koeienmestkorrels ook heel goed helpen tegen de kattenoverlast in je tuin. Daar wij, dankzij onze vreselijke buurvrouw, onze kattenverjager (die alleen maar piepte als de katten onze tuin inkwamen , want dat kon je netjes afstellen....) maar hebben verwijderd, zaten wij met een tuin, die gebruikt werd als de grootste kattenbak van de buurt, want er is hier werkelijk bijna géén huis, waar ze géén katten hebben. De meeste huizen hebben minimaal 2 katten en sommige, zoals die bewuste buurvrouw van ons, hebben er zelfs 4. EN dat terwijl onze eigen kat, het netjes binnen op de kattenbak doet en alleen buiten komt, in de voor haar afgezette heflft van onze achtertuin. Dus onze buren hebben van onze kat pertinent géén last.
Maar we hebben de tip van de koemestkorrels uitgeprobeert en dat werkt echt super...... Oké, het stinkt even, maar die lucht verdwijnt weer snel, voor onze neuzen, maar de katten blijven dit echt wekenlang ruiken en komen daarom niet meer in onze tuin. Katten hebben namelijk een hekel aan de stront van andere dieren. De tip van poep halen bij een dierentuin is ook prima, alleen hebben veel mensen die niet echt in de buurt. Wij dan gelukkig wel, al hebben we dat nog niet uitgeprobeert, omdat de koemestkorrels goed werken.
Mocht je toch zo'n apparaat willen kopen, kijk maar op www.conrad.nl onder het kopje dierenverjagers. Staan er in ieder geval 2 soorten in , met verschilende prijzen. Veel succes. Tja, als iemand 15 katten heeft, kan dat op zich best wel, als ze een groot huis hebben en een hele grote buitenren waar ze in kunnen rondlopen/rennen en elkaar kunnen ontwijken. Want katten zijn geen groepsdieren. Die vrouw moet aangepakt worden ipv de katten, die er tenslotte niets aan kunnen doen.
Groetjes van bonnetje

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Mijn vader ziet koeienmest korrels of tijgerpoep niet zitten, omdat dat volgens hem
net zo hard stinkt. (Zeker als het regent) Bovendien zit je dan nog in de str*nt!
Hij heeft verder al van alles geprobeerd, vogelnetten, sateprikkers, doorntakken enz enz. Ik zal hem nu attent maken op de kattenverjager. Hij woont op de hoek en zijn buurman heeft koi karpers, dus die zal er alleen maar blij mee zijn.
En die vrouw tja, die is natuurlijk niet voor niks (alweer) verhuisd......

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mary212

Graag zou ik met u in contact willen komen (mijn mail adres ikwilgraaguwmailadres apenstaartje gmail.com)

Mijn buren hebben zo een verjager in de tuin neergezet. Sinds ik dat geluid steeds hoor krijg ik last van oorsuizen, het geluid blijft namelijk na echoen in mijn oren. Het is een zeer scherp geluid dat ik kan horen en ik word hier gek van. De politie doet hier niets aan omdat die het geluid niet kan waarnemen. Gevolg is dat ik nu niet meer even buiten kan zijn. Ik heb al oordoppen ingedaan maar daar boort het geluid dwars doorheen. De gevolgen zijn verschrikkelijk. Ook heb ik een decibel meter maar die werken voor een normale prijs tot 9KHz. En zo een ding zit hoger in het spectrum. Het ding geeft volgens mijn db meter 110dB vanaf de bron. Volgens de handleiding van de www.tuinwachter.nl heeft hij een bereik van 39 meter. U kunt nagaan dat dit een heel groot bereik is. Helaas kan ik niet bewijzen dat mijn oren hierdoor beschadigd raken. Wel heeft Gezondheidsraad van Belgie aangegeven dat bij dit soort geluiden, schade kan ontstaan.

De beschikbare informatie over de schadelijkheid van hoogfrequent geluid (8 kHz – 20 kHz) is
schaars. Er wordt aangenomen dat hoogfrequent geluid (8 – 20 kHz) en ultrageluid (> 20 kHz) bij
voldoende sterkte traumatisch voor het gehoor kunnen zijn en daarnaast andere effecten kunnen
veroorzaken.
Hoogfrequent geluid veroorzaakt twee soorten belangrijke effecten: enerzijds objectieve
specifieke effecten zoals gehoorverlies en anderzijds aspecifieke klachten. Deze laatste, tijdelijke
hinder, omvat hoofdpijn, oorsuizen, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid, die optreden na
een blootstelling van enkele minuten. In tegenstelling tot deze acute effecten is gehoorverlies een
cumulatief effect.

Bovenstaande staat wel dat er vermoeidheid en oorsuizen van kan komen. Dit is onderzoek geweest van de gezondheidsraad. http://www.health.fgov.be/internet2Prd/groups/public/@public/@shc/documents/ie2divers/15208531.pdf

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op zondag 17 mrt 2013, 19:22: Beste Mary212

Graag zou ik met u in contact willen komen (mijn mail adres ikwilgraaguwmailadres apenstaartje gmail.com)

Met slechts 1 bericht van mary212 op dit forum en dan ook nog eens bijna een jaar geleden, schat ik die kans in op nihil.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op zondag 17 mrt 2013, 21:59:
student538 schreef op zondag 17 mrt 2013, 19:22: Beste Mary212

Graag zou ik met u in contact willen komen (mijn mail adres ikwilgraaguwmailadres apenstaartje gmail.com)

Met slechts 1 bericht van mary212 op dit forum en dan ook nog eens bijna een jaar geleden, schat ik die kans in op nihil.

Goed opgemerkt,een pluim voor u

ve
door verwijderd - May 12, 2013 om 07:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom moeten we alles van katten maar voor lief nemen???
Als ik een kat in mijn tuin zou willen, kocht ik er zelf wel 1. We hebben jaren lang 2 honden gehad. Die laat je toch ook niet in andermans tuin lopen. En tijdens het uitlaten, altijd aan de lijn en zakjes mee. Waarom zijn er voor katten niet meer regels???

Ik wil geen katten in mijn tuin. koste wat het kost

ve
door verwijderd - Jun 21, 2013 om 01:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kattenverjager kan oorsuizen/tinnitus veroorzaken. Dat wil dus zeggen dat de fluittoon die je steeds kan horen blijvend in je gehoor zit. Onze dochter van 2 jaar jong heeft haar oren tot bloedens toe open gekrabd. En ik krijg last van oorsuizingen. Er is naar deze geluiden nog maar weinig onderzoeken gedaan. Veel gehoorde klacht is dat mensen er tinnitus aan over houden.

Schrijven van KNO arts:

Dank voor uw uitgebreide informatie en toelichting over de mogelijke
risico’s van de Mosquito kattenverjager.
Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.

Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon
of hoog frequent geluid is relatief nieuw
en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk.
Het staat wel vast dat langdurige blootstelling aan geluid van een
niveau van 110 dB risicovol is en schade aan het gehoor kan geven.
En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met oorsuizen/tinnitus
of andere klachten.
Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate er schade
optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt.
Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk
is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur.

Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor
veelal onherstelbaar.
Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om eventuele tinnitus
minder duidelijk te ervaren.
De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te
verbeteren via training/advisering
via een audiologisch centrum en/of gedragstherapeutische ondersteuning.
Op onze afdeling proberen wij personen met deze klachten zoveel
mogelijk de gewenste zorg te bieden.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2013 om 07:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier staan onder de reacties wat ervaringen met deze apparaten. De meeste zijn positief. Ik heb zelf de peper-tip uitgeprobeerd op de plek waar de kat van de buren veel zat en dat werkt ook perfect (en kost veel minder)

ve
door verwijderd - Jun 27, 2013 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag was op Radio 1 hier aandacht voor:

http://www.radio1.nl/items/81308-ziek-van-kattenverjager

Gids.FM

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga dit topic even volgen. Ik zoek ook een goede kattenverjager voor in de tuin.
Er wordt door sommige gezegd, wat maakt een drolletje in de tuin uit, het hoort bij het leven, je zit toch niet de hele dag in de tuin te wroeten.

Ik heb 4 jonge kinderen die dus wel in de tuin spelen, wroeten en wil geen vieze kattendrollen/plas in mijn tuin. Erg onhygienisch en je kan er zelfs ziek van worden. En daarbij de stank, nee, dat vind ik er niet bij horen.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Action heb je kattenschrik te koop voor een paar euro. Heb van iemand begrepen die ook hekel aan katten heeft dit goed werkt. Verder met buurtbemiddeling hebben we als alternatief voor onze buren een kattenverjager gekocht die ik niet hoor, weet niet hoe het zit met kinderen. Deze werkt op 25KHz

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/710068/Dierenverjager-op-zonne-energie-met-bewegingsmelder-Ongedierte-afweer-Solar-Animal-Repeller

Getest op onze eigen katten en zij vliegen weg. Bij dove katten werkt het natuurlijk niet. Verder helpt een emmer water als je goed mikt ook goed. De katten onthouden dat zéér goed. Zo heb ik eens per abuis luxaflex keihard naar beneden gedaan. De kat schrok hier zo van dat hij niet meer in de vensterbank kwam. Verder sardientjes helpen: De kat vind het heerlijk en wordt na afloop erg misselijk hiervan en komt dan nooit meer terug. Verder als je een kattenverjager gebruikt plaats hem zo danig neer dat hij niet steeds aangaat. Hij heeft een sensor en gaat af op beweging. De buren van ons hadden hem gericht naar voren, dus bij elke auto en fiets of voetganger ging hij steeds af. Het is een verschrikkelijk geluid dat na een uur nog in je oren blijft piepen. Die van 25KHz kon ik niet horen maar weet niet of kleine kinderen dat geluid kunnen waarnemen omdat die nog een zeer scherp gehoor hebben. Onze dochter van 2 jaar jong liep voor de (slechte variant kattenverjager) langs en heeft vervolgens haar oren tot bloedens toe open gekrabd. Het apparaat zou 140 decibel aan geluid produceren hetgeen zeer schadelijk is voor je gehoor.

Aanrader kattenverjager:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/710068/Dierenverjager-op-zonne-energie-met-bewegingsmelder-Ongedierte-afweer-Solar-Animal-Repeller