Je
door Jesjeenkids Mar 16, 2017 om 13:15
Vrije tijd & tuin

Malafide fokker

Vorig jaar konijntje gekocht bij teddy widder fokker uit Purmerend deze week konijntje moeten laten inslapen fokster geeft aan 25 Euro te willen vergoeden maar wil de rekeningen van de dierenarts hebben zodat ze ziektebeeld en lijnen kan uitzoeken maar er staat alleen op wat er gebeurt is en de kosten plus wil ze zijn geboortebewijs terug

3167 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2017 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe oud was dat konijntje? Een geboortebewijs van een konijntje? Het moet niet gekker worden.

En waarom is die fokker malafide? Iedereen kan ziek worden en dood gaan, ook konijntjes.

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2017 om 13:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Aardig van de fokker, maar u heeft het konijntje vorig jaar gekocht. Tenzij konijntje al onmiddellijk na aankoop ziek is geworden; maar neem dan aan dat u ook eerder aan de bel heeft getrokken bij de fokker. Ja, als er €25,00 wordt vergoed mag het geboortewijs terug.

fa
door familyman - Mar 16, 2017 om 14:03
888 Antwoorden / 1 Vragen

En wat is er nu malafide?

tenormin
door tenormin Mar 16, 2017 om 14:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Net als oplichting veel gebruikt wordt, is het in de fokkerswereld een pre om iemand gelijk malafide te noemen. ☻

ne
door neodutchio - Mar 16, 2017 om 15:12
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u ook uw computer bij een malafide bedrijf gekocht? Het gebruik van interpuncties maakt het wel makkelijker te lezen.

Verder roept uw verhaal enkel meer vragen op. Heeft u zelf nog een vraag?

fa
door familyman Mar 16, 2017 om 15:14
888 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien dat de computer ook naar de computerdokter moet. Maar wel met geboortebewijs dan natuurlijk.

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2017 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoezo malafide?
Zoek eens op wat 'smaad' betekent.
Als dieren niet ziek konden worden waren er geen dierenartsen nodig.
Nog aardig dat men €25 wil vergoeden (uit coulance? Wat heeft zo'n beestje dan wel niet gekost?)

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 16, 2017 om 16:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En ik maar denken dat de fokker Teddy Widder heet. Blijkt het ras te zijn. Werkelijk nog nooit van gehoord.

Als.je echt gek bent op een konijn en je kan het beestje een flinke ruimte geven bv op een boerderij, prima!
Moet het konijn halve dagen in het hok doe het dan een plezier en koop het niet.
U wilt ook niet thuis opgeslokt zitten.

gerbera
door gerbera - Mar 16, 2017 om 17:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De dierenarts zal u toch wel verteld hebben waarom deze het konijn moest laten inslapen, dus dat is u bekend.
Met die gegevens kan ze controleren of er bij de fok iets is misgegaan om het in de toekomst te voorkomen.
Dat ze het geboortebewijs terug wil hebben is begrijpelijk als was het alleen maar voor haar administratie. En in een jaar kan er heel veel gebeuren met zo'n beestje. Verkeerde voeding waardoor darminfectie ontstaat. Konijnenziekte waar ook de fokker niets aan kan doen. Dat de fokster een tegemoetkoming wil geven vindt ik opzich al netjes. Maar dat u deze neerzet al malafide fokker vindt ik beneden alle peil en nog beledigend ook. Het feit dat deze de gegevens opvraagd bewijst al dat het hier om een serieuse fokker gaat.

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2017 om 17:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als alle schuld bij TS lag, dan zou de fokster vast geen vergoeding willen geven. Dus er zal wel iets aan de hand zijn, door de onduidelijke en onvolledige 'vraag' is het verder echter gissen naar het achterliggende verhaal.

gerbera
door gerbera - Mar 18, 2017 om 11:25
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het feit dat de fokster om de medische reden voor het laten inslapen vraagt is voor mij voldoende reden om aan te nemen dat het hier om een bonafide fokster gaat. Immers voor haar is het van belang of er mogelijk iets is misgegaan in de foklijn. Dat zij een tegemoetkoming aan de Ts doet is netjes, een malafide fokker had gezegd bekijk het maar en zoek het maar uit. Maar helaas, de Ts geeft geen reden aan voor het laten inslapen en ja wat is niet makkelijker dan de schuld bij een ander te leggen.