Ma
door Marcella2017 Jul 13, 2017 om 16:54
Vrije tijd & tuin

Opschorten lidmaatschap fit for free wegens enkelbreuk geweigerd

Vorig jaar heb ik een volledig abonnement afgesloten voor mij en mijn 14 jarige dochter. Als minderjarige mag je alleen onder begeleiding van een volwassense mee.Ik heb in 1 keer het hele bedrag betaald. Nu brak ik mijn enkel en met een brief van de chirurg waarin stond dat ik een half jaar niets kon belasten heb ik gevraagd of ze mijn lidmaatschap konden opschorten. Mooi niet dus. Meer ervaringen en of oplossingen? Samen sterk en een advokaat in de arm nemen?

4428 8 Rapporteer

Topantwoord

ge
door george321 - Jul 13, 2017 om 17:05
390 Antwoorden / 1 Vragen

Uit de algemene voorwaarden:

Artikel 13: Klachtenbehandeling

In geval van klachten met betrekking tot de (uitvoering van de) diensten van Fit For Free kan het lid een

klachtenmail sturen naar: info@fitforfree.nl. Hierin dient het Lid in elk geval te vermelden: (i) zijn/haar

contactgegevens, (ii) het Fit For Free leden- of pasnummer en (iii) een duidelijke omschrijving van de klacht.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jul 13, 2017 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat ze het abonnement voor je dochter niet op willen schorten, begrijp ik. In jouw plaats kan misschien een andere volwassene mee.

Maar ik vind het wel erg vreemd dat ze jou abo niet op willen schorten. De meeste sportscholen werken daar wel aan mee, zeker als er een doktersverklaring wordt overlegd.

Heb je al een klacht ingediend? Uit de alg. voorwaarden van FFF:

Artikel 13: Klachtenbehandeling In geval van klachten met betrekking tot de (uitvoering van de) diensten van Fit For Free kan het lid een klachtenmail sturen naar: info@fitforfree.nl. Hierin dient het Lid in elk geval te vermelden: (i) zijn/haar contactgegevens, (ii) het Fit For Free leden- of pasnummer en (iii) een duidelijke omschrijving van de klacht.

lo
door lovewinnie - Jul 13, 2017 om 17:31
1201 Antwoorden / 1 Vragen

Opschorten doen ze niet.  Tijdelijk stil zetten willen ze vaak wel doen. Bijv 6 mnd stop, daarna loopt resterende contract weer door. Wellicht dat een optie! U dochter begeleiding kan ook met 1 been. Maar goed. Probeer deze optie te regelen.

Toen ik een spondylodese operatie kreeg ( rug vast zetten) was dit geen enkel probleem. Heb 6 mnd niet betaald, daarna weer gaan sporten

tijger1
door tijger1 Jul 13, 2017 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is het verschil tussen opschorten en tijdelijk stilzetten?

lo
door lovewinnie Jul 14, 2017 om 12:27
1201 Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen duidelijk verschil maar met eisen kom je nergens. Ze zijn je tot niks verplicht. Het is dus gewoon een mondelinge onderlinge afspraak en geen recht.
Ik heb medische gegevens gedeeld icm briefje arts dat ik absoluut niet kon sporten. Moest 6 mnd plat liggen. Zowel kracht training als überhaupt daar komen was onmogelijk. Wellicht dat dat genoeg rede was het contract tijdelijk stop te zetten.

Nog andere optie is contract op andere naam zetten. Mag ook.

Ga er langs. Eis niks maar kom samen tot een oplossing

panter22
door panter22 - Jul 13, 2017 om 19:59
6599 Antwoorden / Vragen

In de algemene voorwaarden wordt geen uitzondering gemaakt. Je wordt lid voor minimaal 1 maand en je hebt een opzegtermijn van 1 maand. Je hebt gekozen voor 1 jaarabonnement. Je kunt 1 maand voor de afloop van het abonnement opzeggen.
Er zijn nogal wat klachten over de sportschool. Medestanders kun je wel vinden, maar wat verwacht je van een advocaat?
https://www.fitforfree.nl/sites/fitforfree.nl/files/Algemene_Voorwaarden_Fit_For_Free_28-03-17.pdf
g. Er vindt geen restitutie van de contributie plaats indien het Lid geen gebruik maakt van de mogelijkheden die het door het Lid gekozen abonnement biedt.

mo
door mof - Jul 21, 2017 om 18:06
3607 Antwoorden / 3 Vragen

Ze hoeven niet op te zeggen wegens uw enkelbreuk

Ma
door Marcella2017 - Jul 22, 2017 om 01:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank allen voor de reacties,

Betreft mijn dochter; moet zij dan met een vreemde naar binnen? Ik was rolstoel gebonden en Rotterdam is niet rolstoel vriendelijk.

Gr
door Grunn1 Jul 22, 2017 om 02:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Uw dochter mankeerde niks dus geen reden om contract voor haar op te schorten. Dat er verder niemand met uw dochter mee kan is niet het probleem van Fit for Free maar uw probleem want ze kan gewoon sporten.