kriekra
door kriekra Jul 10, 2008 om 20:52
Vrije tijd & tuin

Reinigen zonnewering

Bij mijn verhuizing heb ik een zonnescherm overgenomen van de vorige bewoners. De rand is echter behoorlijk smerig, en deze is juist het meeste in zicht. Ik heb geprobeerd het schoon te maken met een anti schimmel middel, maar zonder enig resultaat. Daarna heb ik het met een schuurspons met onverdunde chloor geprobeerd, maar zelfs daarmee verdween het vuil niet. Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen om het weer schoon te krijgen.
Alvast bedankt voor uw reactie!

118483 13 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 10, 2008 om 21:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kriekra

http://www.zonservice.nl/garantie.htm

Op bovenstaande link vind u wat schoonmaaktips.

Verder, intikken, Google: reinigingsmiddelen zonnescherm, voor meerdere sites.

Succes.

nyhyji80
door nyhyji80 - Jul 11, 2008 om 09:06
235 Antwoorden / 57 Vragen

Kriekra

Ik heb het scherm met afwas ingesmeerd tijdje in laten weken , en voorzichtig met de hogedruk spuit schoon gespoten, Resultaat wel schoon maar ook licht kleur verschil

Groet Wil. R

dodge
door dodge - Jul 11, 2008 om 09:48
96 Antwoorden / 28 Vragen

Is de rand van kunststof? Dan moet u het eens proberen met Commandant autocleaner, die in die groene potten. Daarna met autowas (Turtle Wax)in de was zetten & alles blijft dan ook weer lekker schoon. 2/3 per jaar in de was zetten werkt dan ook weer vuilafstotend.
De Cleaner echter niet te vaakgebruiken

na
door naataalie - Jul 11, 2008 om 14:23
129 Antwoorden / 20 Vragen

ik heb het zelfde probleem gehad. wij hebben toe voordat we hem ophingen het hele zonnescherm uit elkaar gehaald. dit kan ook hangend, maar dan moet je waarschijnlijk even in de tuin van de buren gaan staan. je kunt heel simpel het doek en ook de hangende rand aan de zijkant eruitschuiven. dan goed inzepen met groene zeep en goed schrobben met een nagelborstel. daarna natuurlijk met de tuinslang (of een emmer) goed spoelen en hij is als nieuw. door de groene zeep word hij ook nog eens waterdicht. het is wel even werk maar het is de moeite waard.

succes

be
door bergzaam - Jul 11, 2008 om 14:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Smerig is een rekbaar begrip. Gaat het over alg-aanslag, stof door vuile lucht of andere verontreiniging?? Met harde borstel (zowel aan buiten als ook aan binnenzijde van doek) afborstelen. Bij algen algverwijderaar toepassen. Absoluut geen 100%ige garantie; stof van het doek had ook te maken met UV-staling: dus verkleurd. Doek kan bij de meeste zonneschermen 180 Graden worden gedraaid. Meestal een heel eenvoudige klus van 15 minuten. Hierdoor komt de "smerige"rand op de bovenrol te zitten.

hans515
door hans515 - Jul 11, 2008 om 15:13
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ik heb ons zonnescherm al eens met succes van onderen met de hoge druk reiniger schoon kunnen spuiten.

Opletten: niet 'te' dichtbij. Even proberen !

Succes.

kr
door krijgerende1 - Jul 11, 2008 om 15:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Een sopje van zachte groene zeep doet inderdaad wonderen, de zonwering lijkt daarna weer als nieuw probeer het maar eens. wij maken alle zonwering 1 x in de 2 jaar ermee schoon, het is echt een wonder middel.

Veel succes, groetjes An.

keessie1
door keessie1 - Jul 11, 2008 om 16:51
138 Antwoorden / 9 Vragen

Zoals eerder gezegt, ga onder de luifel staan en spuit van onderaf (het vuil zit n.l. aan de bovenkant van het doek) het doek schoon.

Als het doek niet verrot is zal dit geen probleem geven, als het doek wel verrot is spuit u er van dicht bij dwars door heen.(doek was dan zo wie zo aan vervanging toe)

Het doek wordt weer als nieuw, maar spuit er nadien met een speciale spuitbus weer van bovenaf een nieuwe bescherm coating overheen om het doek voor nieuw vuil te beschermen en om het weer water dicht te maken.(tenten speciaalzaak)

SUC6

Groeten keessie

keessie1
door keessie1 - Jul 11, 2008 om 16:54
138 Antwoorden / 9 Vragen

Nog even een aanvullende practice tip.

Als je het doek schoon spuit en het wordt flink nat, wordt het doek ook flink ZWAAR, onderteun het scherm door er b.v. een stok onder te zetten of draai het scherm maar een stukje uit.

pe
door peenbuiker - Jul 11, 2008 om 21:44
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb mijn zonwering van het zonnescherm in de was machine met biotex gewassen hij is weer prachtig

soepkiep
door soepkiep - Jul 11, 2008 om 22:01
529 Antwoorden / 75 Vragen

met groene zeep dat ga dan ook eens proberen. maar dan is hij wel niet meer water dicht he  is misschien een stomme vraag dan gaat de bescherm laag er toch vanaf  als wij er nu onder zitten en het zou gaan regen niet te hard natuurlijk dan kunnen we gewoon blijven zitten.

ja
door janssenjmh - Aug 25, 2008 om 21:31
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hele goede ervaring met gewone (groene) biotex. Lauw sopje, beetje inborstelen en met veel water afwassen. Wel voorzichtig met je ogen, bijt toch wel.  Als je alles wast krijg je  geen kleur verschil. En de aanslag blijft behoorlijk lang weg, heb ik gemerkt.

zo
door zonwering - Mar 3, 2009 om 16:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

hoge druk spuit 30 cm ervan af houden  altijd goed  en anders een cassete luifel kopen bij voorkeur bij mij