Il
door Ili Jun 10, 2017 om 22:50
Vrije tijd & tuin

Schutting op erfgrens

In oktober 2016 heb ik een voormalige huurwoning van een grote woninbouwcoperatie gekocht. Het was de eerste woning in het rijtje wat verkocht werd. Beider zijden zijn dus huurders,
In de tuin staat een lage schutting waarvan de palen op mijn grond staan. De schutting staat precies op de erfgrens vastgesteld door het kadaster. Ik heb eerder overleg gehad met de buren, destijds waren ze akkoord met mijn voornemen de schutting te vernieuwen mits zij er niet aan mee zouden hoeven betalen.
Inmiddels zijn we een tijdje verder, buren al maanden boos op mij aangezien ik hun illegaal geparkeerde aanhanger, gebruikt voor oud ijzer voor mijn deur heb gemeld bij de gemeente.
De buren hebben hun medewerking opgezegd. Ik werd zelfs bedreigd nadat ik gemeld had dat de schutting volgende week vervangen zou worden.
De bestaande palen staan op mijn grond. ik heb voorgesteld de nieuwe palen op de erfgrens te lateen plaatsen, Zij kunnen dan hun bestaande schutting op hun eigen grond weer tegen de nieuwe palen aan zetten. Dit werd mij dus niet in dank afgenomen. Terwijl ik volgens mij toch in mijn recht sta. Palen staan nu op mijn grond. Schutiing precies op de erfgrond. Schutting stort  gewoon in op het moment dat ik de betonnen palen die nu op mijn grond staan verwijder. Ik betaal de nieuwe palen op de erfgrens. En plaats de nieuwe schutting op mijn grond.
Kan dit zomaar?

16576 22 Rapporteer

pe
door pebk - Jun 10, 2017 om 23:12
581 Antwoorden / 0 Vragen

Schutting op de grensafscheiding mag alleen in overeenstemming met de buren. Schutting op eigen terrein mag zonder toestemming. Hoogte is afhankelijk van de gemeentelijke voorschriften, doch doorgaans is dit 2 meter.

In uw geval, zonder toestemming, mag het dua alleen op uw eigen terrein.

Ge
door Genee - Jun 10, 2017 om 23:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat u de palen op de erfgrens wilt zetten en aan weerszijde een schutting er tegen aan.
Waarom niet een schutting waarbij de schuttingdelen tussen de palen aangebracht wordt, dan staat alles op de erfgrens.
In uw oplossing krijg je een opening tussen de 2 schuttingen waar je niet makkelijk bij kunt maar wel een plaats is waar zich allerlei troep in verzameld wat op een gegeven moment ook nog kan gaan stinken.
U heeft het nu over een lage schutting maar als u een hogere plaats hebben de buren de oude lage op hun grond en daar boven uit nog een stuk paal en de achterkant van uw schutting.

Ik weet het niet zeker maar denk niet dat u, zonder toestemming van de buren in uw recht staat om de bestaande schutting te verwijderen en de palen op de erfgrens te zetten.

marita5
door marita5 - Jun 10, 2017 om 23:34
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LLi,

De buren willen de erfafscheiding vervangen

Willen uw buren de gemeenschappelijk heg op de erfgrens vervangen door een schutting? Dan hebben uw buren uw toestemming nodig. U bent voor de helft eigenaar. Daarom moet u samen afspraken maken over het vervangen van de erfafscheiding.

Komt u er samen niet uit? Schakel dan een mediator (conflictbemiddelaar) in om afspraken op papier te zetten. Wordt u het niet met uw buren eens, dan moet uw buurman aan de rechter toestemming vragen om op de erfafscheiding een schutting te plaatsen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/erfafscheiding#

tijger1
door tijger1 Jun 10, 2017 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet over een heg.

marita5
door marita5 Jun 10, 2017 om 23:43
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Maakt dat verschil uit als er heg staat , i.p.v schutting ? lijkt mij dat de regels hetzelfde zijn .

tijger1
door tijger1 Jun 11, 2017 om 00:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, er is juist een groot verschil tussen een heg en een schutting.

dokun
door dokun Jun 12, 2017 om 20:22
152 Antwoorden / 0 Vragen

Een heg is geen schutting, en een schutting is geen heg!!   Moeilijk he...  pff

U heeft ook het verhaal of niet goed gelezen of u snapt er helemaal niets van...

dokun
door dokun Jun 12, 2017 om 20:23
152 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is het enige juiste antwoord:

door pebk - 10 jun. 2017 om 23:12
153 Antwoorden / 0 Vragen

Schutting op de grensafscheiding mag alleen in overeenstemming met de buren. Schutting op eigen terrein mag zonder toestemming. Hoogte is afhankelijk van de gemeentelijke voorschriften, doch doorgaans is dit 2 meter.

In uw geval, zonder toestemming, mag het dua alleen op uw eigen terrein.

marita5
door marita5 Jun 12, 2017 om 20:26
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@dokun , pff wederom een waardeloze reactie ,  moeilijk he om te lezen, u snapt er helemaal niets van , dat deze vraag voor @tijger1 bestemd was.

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2017 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw buren huurders zijn, zult u dat met hun huisbaas moeten opnemen. Zet de palen om en om, dan is er niets aan de hand.

dokun
door dokun Jun 12, 2017 om 20:24
152 Antwoorden / 0 Vragen

ONZIN! De huurders kunnen dat gewoon helemaal zelf besluiten. Daar heeft een eventuele verhuurder niets mee te maken!!

Schutting op de grensafscheiding mag alleen in overeenstemming met de buren. Schutting op eigen terrein mag zonder toestemming.

ch
door chronisch zieke Jun 13, 2017 om 15:10
18 Antwoorden / 0 Vragen

Huurders zijn veelal zelf verantwoordelijk voor een schutting, die is écht niet door een verhuurder geplaatst!

Il
door Ili - Jun 10, 2017 om 23:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

De schutting wordt overeind gehouden door betonnen palen die op mijn grond staan. Ik heb toch niet zijn toestemming nodig om die te verwijderen?

Ge
door Genee Jun 11, 2017 om 00:07
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als de regenafvoer van uw dak bij de buren zit mogen zij dan een schotje in de dakgoot zetten zodat uw dakgoot overloopt?
Mag u de palen verwijderen zodat de schutting omvalt?
U had beter een vrijstaand huis kunnen kopen, u heeft buren en het huis gekocht, ze kunnen u het leven zuur maken, harde muziek, hameren, deuren slaan, noem maar op.

dokun
door dokun Jun 12, 2017 om 20:26
152 Antwoorden / 0 Vragen

De schutting zit vast aan die palen. Als de schutting op de erfgrens staat is het eigendom van u beidde en kunt u dus niet zomaar de palen verwijderen!

ha
door halex - Jun 11, 2017 om 00:05
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U hoeft geen zaken te doen met uw buren, maar u doet zaken met de wooncooperatie die de woning aan uw buren verhuurt. Als de schutting op instorten staat, is vervanging noodzakelijk. De eigenaren van beide percelen delen dan de kosten. Uw buren zijn geen eigenaar, dus die hebben er verder niets over te zeggen.

-edit-
Niet goed gelezen, de schutting staat niet op instorten, alleen als u de palen weghaalt. Dan lijkt de noodzaak wat minder. U mag niet zomaar de palen weghalen als daardoor de schutting instort. Maar ga vooral in overleg met de verhuurder. Als die gewoon mee wil werken, is er niets aan de hand.

dokun
door dokun Jun 12, 2017 om 20:28
152 Antwoorden / 0 Vragen

ONZIN!

Daar heeft een eventuele verhuurder helemaal niets mee te maken!  De huurder kan en mag dat helemaal zelf (in samenspraak met de buren natuurlijk) beslissen zonder de verhuurder.

ha
door halex Jun 12, 2017 om 20:58
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zal 't u even toelichten. De koper van woning 1 krijgt 't niet voor elkaar met de huurder van woning 2. De koper van woning 1 wil een andere schutting, de huurder van woning 2 weigert medewerker (althans, volgens koper woning 1). Dan kan koper woning 1 naar de verhuurder van woning 2 om te kijken of daar wat mee te regelen valt. Per slot is verhuurder woning 2 eigenaar van woning en perceel.
Verder maar weer even dimmen, beste Dokun. U zet uzelf nogal te kijk.

Sa
door Sandrakrol - Jun 11, 2017 om 00:11
1 Antwoorden / Vragen

Volgens mijn sta je niet in je recht. Als een schutting op de erfgrens staat..moet dat in overleg. Je heb geen.poot om op te staan

Cookies
door Cookies - Jun 11, 2017 om 00:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom moet hij contact opnemen met de verhuurder? Ik huur ook een woning met tuin en het vervangen/plaatsen/onderhouden van schutting, heg enz. is toch echt 'mijn pakkie aan'. Of bedoel je voor bemiddeling bij het conflict?

DOOR TIJGER1 - 10 JUN. 2017 OM 23:36
31649 ANTWOORDEN / 15 VRAGEN

Als uw buren huurders zijn, zult u dat met hun huisbaas moeten opnemen.

tijger1
door tijger1 Jun 11, 2017 om 09:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ga/ging er van uit dat die schutting op instorten staat. Als die buren niet willen meewerken, dan maar via de huisbaas.

Maar blijkbaar verkeerd begrepen. Als alles nog goed is, maar de Ts het niet mooi vindt, kan de Ts ook gewoon een schutting tegen de bestaande palen zetten. Dan is er helemaal niets aan de hand.

dokun
door dokun Jun 12, 2017 om 20:29
152 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs als die schutting op instorten zou staan (wie bepaald dat?) dan nog heeft de verhuurder daar helemaal niets mee te maken!

ch
door chronisch zieke Jun 13, 2017 om 15:13
18 Antwoorden / 0 Vragen

Precies Carola83.

panter22
door panter22 - Jun 11, 2017 om 08:44
6599 Antwoorden / Vragen

Nee,  dat plannetje met de schutting kan niet zomaar. Sterker nog, het kan helemaal niet zonder toestemming van de buren.
Je gaat maar voortvarend te werk.
Eerst de aanhanger met oud ijzer melden bij de gemeente en dan ook nog verwachten dat de buren hun medewerking verlenen aan jouw plan voor de schutting. Die medewerking hebben de buren ingetrokken en toch ga je de schutting vervangen.

Een schutting bestaat uit palen en houten planken er tussen. Jullie schutting staat op de erfgrens. De planken precies op de erfgrens, de palen op jouw grond. Dat kan ook niet anders, want de erfgrens is slechts een lijn. Een schutting op de erfgrens is eigendom van jou en je buren. Je buur  is officieel  in dit geval de woningstichting. Die is eigenaar van de grond. Huurders mogen meestal van de wst een schutting plaatsen en dan zal de wst echt niet eisen dat de schutting weg moet omdat jij graag een nieuwe wilt.
Je mag wel op eigen grond een eigen schutting plaatsen. Dus achter de betonnen palen, geheel op eigen terrein.
Let hierbij dat je de bestaande schutting niet beschadigt, want dan kun je de schade herstellen en betalen.

Il
door Ili - Jun 11, 2017 om 09:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie. heel voortvarend was het niet. Heel veel buren hadden al gevraagd of de bak weg kon. Daar kregen ze alleen maar boze reacties op. Ik ook. Ik heb vervolgens nagevraagd bij de gemeente wat de regelgeving hieromtrent was. Wat naar mijn idee mijn goed recht was. Het kan toch niet zo zijn dat de hele buurt last heeft van 1 bewoner?

Met betrekking tot de schutting zal ik contact opnemen met de woningbouwvereniging. De schutting staat nu op instorten en dateert uit de jaren 60. Betonnen palen zijn maar 1 meter hoog, dus daar kan ik geen nieuwe schutting tegen aan zetten.

Sa
door Sandrakrol Jun 11, 2017 om 11:17
1 Antwoorden / Vragen

Praat voor jezelf
Er was geen één buurt bewoner die last had van die aanhanger. Iedereen was er blij mee hij stond er al 6 jaar. Behalve jij, jij komt en dat die aanhanger moest van jou weg. En trouwens hij stond niet eens voor jou deur. En de schutting staat niet op instorten.... je wilt graag je gelijk hebben indeze maar dan heb je pech..en de woningbouw... heb ook zijn regels  en jij bent leerkracht... sociaal jij bent zo asociaal jij heb geen respect voor je buren nul komma nul.

panter22
door panter22 Jun 11, 2017 om 16:20
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent de naaste buurvrouw?
Een aanhanger mag je 24 uur of eventueel 3 dagen op een openbare pakeerplaats laten staan. Geen 6 jaar, ook al heeft er niemand last. van.  Dat staat in de APV van je gemeente.
Nu was het ILI die bij de gemeente heeft geklaagd, maar het had ook een ander kunnen zijn.
ILI wil via de wst regelen dat hij de schutting mag verwijderen om zijn eigen schutting neer te zetten.
Welke regels de wst hanteert weet ik niet, maar als ik jou was zou ik morgen ook bellen met de wst om jouw kant van het verhaal te vertellen. Het niet op zijn beloop laten. Dan moet de wst maar beslissen wat er moet gebeuren.
Misschien dmv buurtbemiddeling. weer tot elkaar komen. Maar dit kan toch niet, ruzie maken over 1,5 cm.

ro
door ronny530 - Jun 11, 2017 om 09:51
2778 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft zich niet erg populair gemaakt bij uw buren want u denkt dat u als koper van de woning meer rechten heeft dan de huurders maar terzijde. In uw nieuwe voorstel wordt de bestaande schutting afgebroken en mogen de buren die bestaande schutting weer tegen de nieuwe palen opbouwen. Logisch dat ze er niet mee accoord gaan want ze dienen zelf de opbouw te doen en u blijft eigenaar van de palen, als het nu al bestaande conflict escaleert kunt u eisen dat de schutting weer afgebroken wordt want de palen zijn van u. Mijn advies is zet de schuting op uw "eigen" grond en laat de bestaande schutting gewoon staan.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 11, 2017 om 12:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij hebben we hier met trollen te maken. Bij dat vorige schuttingverhaal had ik ook al zo'n vreemd gevoel. Alsof er iets niet klopt. Daar wilde ik het nog wel het voordeel van de twijfel geven. Maar dat een buur toevallig hier het verhaal van de andere buur leest en dan reageert, mnm, vreemd!

door Ili - 11 jun. 2017 om 09:41

Dank voor de reactie. heel voortvarend was het niet. Heel veel buren hadden al gevraagd of de bak weg kon. Daar kregen ze alleen maar boze reacties op. Ik ook. Ik heb vervolgens nagevraagd bij de gemeente wat de regelgeving hieromtrent was. Wat naar mijn idee mijn goed recht was. Het kan toch niet zo zijn dat de hele buurt last heeft van 1 bewoner?

Met betrekking tot de schutting zal ik contact opnemen met de woningbouwvereniging. De schutting staat nu op instorten en dateert uit de jaren 60. Betonnen palen zijn maar 1 meter hoog, dus daar kan ik geen nieuwe schutting tegen aan zetten.

door Sandrakrol 11 jun. 2017 om 11:17

Praat voor jezelf
Er was geen één buurt bewoner die last had van die aanhanger. Iedereen was er blij mee hij stond er al 6 jaar. Behalve jij, jij komt en dat die aanhanger moest van jou weg. En trouwens hij stond niet eens voor jou deur. En de schutting staat niet op instorten.... je wilt graag je gelijk hebben indeze maar dan heb je pech..en de woningbouw... heb ook zijn regels  en jij bent leerkracht... sociaal jij bent zo asociaal jij heb geen respect voor je buren nul komma nul.

Cookies
door Cookies - Jun 11, 2017 om 12:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Maar dat een buur toevallig hier het verhaal van de andere buur leest en dan reageert, mnm, vreemd!......

@zoekster: Dat zou inderdaad erg veel toeval zijn. Zelf heb ik het vermoeden dat TS aan de buren heeft gemeld dat hij hierover een topic heeft geopend op het Kassa forum.

Sa
door Sandrakrol Jun 11, 2017 om 19:38
1 Antwoorden / Vragen

Ik kwam het toevallig regen op Google gisteren en toen ik las was één plus één twee.
En waarom ik reageer is omdat niet de waarheid is... wees dan ook eerlijk en niet op z'n manier.
Ik woon er niet naast maar woon met nog een paar andere buurtje het langst. En wij met zijn alle waar juist blij met die aanhanger elke buur gooide daar zijn oudijzer erin geen troep meer op de straat toch.. in het begin toen ze hier kwam wonen en nog bezig was met de verbouwing gooide ze ook haar oud ijzer erin dus....   maar de manier waarop dit gaat is niet netjes. En de buurtjes hebben geen toestemming geven voor de schutting.

zoekster1
door zoekster1 Jun 12, 2017 om 00:07
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja hoor. toevallig op Google tegenkomen! Je schizofrene wederhelft heeft het weer over kennissen. Nou ja, fijn weekend hoor! Misschien moet je jezelf SandraTrol noemen.

ha
door halex Jun 12, 2017 om 01:09
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@Sandratrol: welke zoekopdracht gaf u dan? En waarom? Als ik 'erfgrens buren schutting' intik, krijg ik dit topic niet. Wel als ik er 'aanhanger' bij zet. Maar is het niet tè toevallig dat u net juist die woorden zaterdagavond laat op google intikte?

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2017 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zet u toch naast die betonnen palen nieuwe palen? En daar de schutting tegenaan. Opgelost.

ha
door halex - Jun 11, 2017 om 14:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Doe eens ff dimmen, dametje. Buren die blij zijn met een aanhanger vol rotzooi in de straat, het lijkt mij bijzonder. Maar ook niet relevant. Kennelijk werd de plaatselijke wet- en regelgeving overtreden. Anders had deze natuurlijk gewoon mogen blijven staan. Ik vind uw sociale component ook niet echt lekker naar voren komen, overigens.

Voor het overige, als de schutting op instorten staat, zijn de buren verplicht mee te betalen. Maar nogmaals, probeer zaken te doen met de wooncooperatie. Net met uw buren zelf. Zo te zien gaat dat toch niet lukken.

Sa
door Sandrakrol 11 jun. 2017 om 11:17
1 Antwoorden / Vragen
Praat voor jezelf
Er was geen één buurt bewoner die last had van die aanhanger. Iedereen was er blij mee hij stond er al 6 jaar. Behalve jij, jij komt en dat die aanhanger moest van jou weg. En trouwens hij stond niet eens voor jou deur. En de schutting staat niet op instorten.... je wilt graag je gelijk hebben indeze maar dan heb je pech..en de woningbouw... heb ook zijn regels  en jij bent leerkracht... sociaal jij bent zo asociaal jij heb geen respect voor je buren nul komma nul.

dy
door dylano2007 Jun 11, 2017 om 19:19
Antwoorden / Vragen

nou zal ik dan eens maar gaan reageren.ik ben de buurvrouw zelf en ga hier niet veel op reageren.maar zoals als gemeld is stond de aanhangwagen voor de deur bij ons en is nu weg klaar probleem opgelost.wij zijn er gisteren pas achter gekomen dat de buurvrouw hiervoor gebeld heeft Door dit bericht.maar mevrouw zet ons nu neer als boemannen.maar een bel aan de voor deur indrukken doet wonderen.en zo gaat het nu ook met de schutting.het is een nette schutting die absoluut niet op instorten staat.

Sa
door Sandrakrol Jun 11, 2017 om 19:40
1 Antwoorden / Vragen

En zo is dat

Ge
door Genee Jun 11, 2017 om 19:42
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@DYLANO2007 Volgens uw buurman/-vrouw is de schutting maar 1m. hoog.
Zou maar snel toestemming geven voor een nieuwe schutting met als eis deze 2m hoog te maken want ik zou de buren niet meer willen zien.
Denk niet, als de schutting nog in redelijke staat is, dat de wooncoöperatie iets doet, omdat de paaltjes 'verkeerd' staan?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de lengte van die bewuste schutting.

dy
door dylano2007 Jun 11, 2017 om 21:31
Antwoorden / Vragen

Nee die schutting staat goed en stevig is absoluut niet rot anders was ie wel omgewaaid na de stormen die wel hebben gehad en het is een schutting met ronde bovenkant rond de 1meter 40 laagste punt

ha
door halex - Jun 11, 2017 om 21:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dit begint heel bijzonder te worden. Buren spreken niet met elkaar (staat in één van de reacties). Buur één plaatst hier een verhaal. Buur twee en buur drie maken ook een account aan en gaan reageren. Kennelijk heeft een kaboutertje ze ingefluisterd dat er een topic is hier.
Ik zou zeggen, zet een groot hek om jullie straat en vecht 't daar maar even uit. Na afloop kan je 't hek hergebruiken als schutting. Een beetje klimop er tegenaan doet wonderen.
Alternatief twee: stop met zeuren, betaal gewoon die verplichte 50% voor de nieuwe schutting (de huidige voldoet in ieder geval niet), kan die direct naar 2 meter, hebt u geen last meer van elkaar.

dy
door dylano2007 Jun 11, 2017 om 21:36
Antwoorden / Vragen

Ik ben op deze site gewezen inderdaad Door kennissen dat dit gaande was heb het even laten gaan omdat ik hier absoluut niet van hou.maar nu wou ik toch even reageren en hoe of waarom uitleggen.dit is inderdaad een geval voor ons samen om op te lossen en niet met heel Nederland erbij.het is jammer dat ik geen foto hier neer kan zetten dan is het geval schutting is verrot en maar 1 meter hoog ook opgelost

ha
door halex Jun 11, 2017 om 23:10
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een mooi toeval dat die kennissen direct aan u dachten toen ze dit topic lazen!

dy
door dylano2007 Jun 12, 2017 om 07:38
Antwoorden / Vragen

dat krijg je hè als je met visite thuis komt en er ligt een brief van de buurvrouw over schutting en als je dan even gaat Googlen om te kijken wat je hieraan kan doen kom je dit verhaal tegen.dus ja

ha
door halex Jun 12, 2017 om 17:59
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dus die kennissen keken op google nadat u een brief van de buurvrouw hebt gehad. Was dat voor, na of tijdens hun visite? Je moet wel heel specifiek googlen wil je dit item krijgen (althans gisteren), je moest de aanhangwagen meenemen in de zoektekst om dit topic als resultaat te krijgen. Maar dat hadden die kennissen toevallig ook al gedaan. U hebt ontzettend allerte kennissen, koester ze!

simon55
door simon55 - Jun 12, 2017 om 13:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Neem eens contact met de WB. Normaliter staat er tussen twee woningen n standaard schutting van 1.20 meter die op de erfgrens staat en eigendom is van WB . Bij mij was t ook zo ( heb ook t huis gekocht in verleden ) en met WB en buren overlegd en er staat nu n nieuwe betonschutting met relief op de erf grens . Heb wel de buren laten tekenen daar zijn er geen ene spijker aan mee betaalde dus aan hun zijde glad grijs beton.

methanol
door methanol - Jun 12, 2017 om 13:46
12 Antwoorden / 3 Vragen

bij de buren moet u niet zijn maar lees de wetgeving over erfgrens meld dit bij de verhurder en plaats die schuting ik heb ook twee buren huurders

ho
door honza23 - Jun 12, 2017 om 15:29
261 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft niets met de buren te maken maar met de eigenaar van die woning: neem contact op met de WBV.

1paul
door 1paul - Jun 12, 2017 om 15:33
3143 Antwoorden / 0 Vragen

de schutting is gezamenlijk eigendom van u en de buren, als de buren deze niet weg willen hebben is er maar een oplossing, zet een schutting op uw eigen erf op eigen kosten en move on!!!

of de buren huurders zijn of niet heeft nergens iets mee te maken trouwens, zij huren ook de tuin namelijk met de daarbij behorende kosten...

me
door mepje1 - Jun 12, 2017 om 16:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

1: Als de schutting op de erfgrens staat en de schutting is echt aan vervanging toe, dan zijn de buren (in dit geval de woningbouw) "verplicht"  om mee te betalen.
2: Staat de schutting op eigen grond, zijn de kosten vuur uzelf, en kunnen de buren ook geen bezwaar maken tegen plaatsing, dus u hebt dan hun toestemming niet nodig.

Deze uitspraken zijn al meerdere malenm gedaan in conflicten tussen buren in het programma De rjdende rechter, en zijn dus ook wettelijk bepaald

shepu
door shepu - Jun 12, 2017 om 16:53
33 Antwoorden / 0 Vragen

Dit wordt duidelijk een gevalletje "Rijdende Rechter", als je zo doorgaat. Goeie eindvraag die je stelt! Was nog beter geweest als je geschreven had: "Kan ik dit zomaar doen?"