Mi
door Miranda78 Jul 28, 2016 om 15:39
Vrije tijd & tuin

Woningbouw haalt beschutting weg

Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit stukje weer terug gekregen. Maar tot onze grote verbazing word de scheidingsheg door de woningbouw weggehaald. Zonder hier met ons in overleg te gaan.
nu word er door de buurvrouw aan ons gevraagd of we meedoen met de schutting en de kosten te delen..... Ik snap dit van de buurvrouw, maar wij gaan zelf ook verhuizen naar een koopwoning en ik heb zoiets toen konden we het stukje niet terug krijgen en nu zal ik met de kosten mee moeten doen omdat de woningbouw zegt dat zei dit alleen afzetten met paaltje en de rest met de buren op moeten lossen. Als ik dit eerder terug had, dan had ik dit toen al mooi gemaakt, maar nu kan ik er zelf niet meer van genieten een heb straks zelf een casco tuin die helemaal gedaan moet worden...

wat kunnen we hier aan doen om ieder tevreden houden.......

68178 10 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 28, 2016 om 15:43
251 Antwoorden / Vragen

Rijdende Rechter? Een schutting is altijd, mits op de erfgrens gedeelde kosten.

ha
door halex Jul 28, 2016 om 21:25
1374 Antwoorden / 4 Vragen

.

@H
door @HENK@ Sep 5, 2016 om 13:54
159 Antwoorden / 1 Vragen

ehhhh....... de rijdende rechter is niet iets of iemand die zo maar even in te huren is of zo, dat is in eerste instantie een tv programma wat kijkt naar amusementswaarde en niet naar recht of onrecht (al doen ze dat wel zo voorkomen)

Ergens de rijdende rechter bij kunnen halen is dus geen regel maar eerder toeval!

ma
door manwijf Feb 8, 2017 om 16:50
574 Antwoorden / 1 Vragen

@datzoekikop
Je mag de kosten altijd delen hoor :). Je mag alleen niet zonder toestemming van de buren de schutting op de erfgrens zetting.

tijger1
door tijger1 Feb 8, 2017 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@manwijf. De Ts is vast al verhuisd.

@H
door @HENK@ Apr 15, 2017 om 15:06
159 Antwoorden / 1 Vragen

"Rijdende Rechter? Een schutting is altijd, mits op de erfgrens gedeelde kosten"

2 keer Natuurlijk niet, 1) de rijdende rechter komt alleen voor dingen waar leuke tv van te maken is en 2) niemand kan je verplichten om mee te betalen aan een schutting waar je niet om gevraagd hebt!
Zelfs niet wanneer die met jou toestemming op de erfgrens word geplaatst!
Er is altijd nog zoiets als overleg !!

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2016 om 15:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vraag je toch je buurvrouw het voorlopig even te laten voor wat het is en dit straks met hun nieuwe buren te bespreken.

tr
door trofaiac Jan 11, 2017 om 12:36
57 Antwoorden / 4 Vragen

Dat vind ik de beste oplossing wat @ Carola 83 zegt!!!

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2016 om 15:52
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou de buurvrouw vertellen dat u zelf gaat verhuizen en haar vragen dit met de nieuwe huurders te regelen. Om daar geld in te steken zonder hiervan profijt te hebben lijkt mij niet redelijk.

ja
door jackyh - Jul 28, 2016 om 15:53
953 Antwoorden / 4 Vragen

Om hoeveel geld gaat het eigenlijk?  Sommige dingen doe je nou eenmaal samen en dat staat buiten uw eventuele verhuizing.

me
door mein33 Jul 28, 2016 om 15:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ts. zou wel gek zijn om er ook nog maar één cent aan uit te geven en dat heeft alles te maken met de verhuizing van Ts.

ja
door jackyh Jul 28, 2016 om 16:07
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ieder z'n mening.

Mi
door Miranda78 Jul 28, 2016 om 16:28
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat mij niet om het geld, maar zit al met dubbele kosten huur en hypotheekkosten omdat we een huis gekocht hebben.
Als ik het jaren geleden al terug gekregen had, dan had ik er nog wat aan en een plekje van kunnen maken. Maar dit ligt achter mijn tuin die ik biet in mijn zicht heb en heb er geen plezier meer van.... Ga zelf niks meer doen aan dat stukje

ja
door jackyh Jul 28, 2016 om 16:43
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom heeft u de vraag dan gesteld als u het antwoord al geeft.

me
door mein33 - Jul 28, 2016 om 15:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@miranda78,

U gaat zelf verhuizen uit deze huurwoning !!!
Alles wat u (nog) in de tuin plaatst wordt formeel het eigendom van de woningbouw en u ziet er nooit een cent van terug.
Zonde van de investering, die kunt u beter in uw nieuwe tuin stoppen.
Laat de situatie lekker zoals die nu is en laat de bewoner die er na uw vertrek komt wonen het maar uitzoeken met de buren.
U bent helemaal niet (wettelijk) verplicht om voor een erfafscheiding te zorgen, de paaltjes van de woningbouw zijn voldoende om de erfgrens aan te geven.

Mi
door Miranda78 Jul 28, 2016 om 16:30
Antwoorden / 1 Vragen

Ja zo denk ik er ook over... Gaat mij straks al genoeg geld kosten omdat mijn nieuwe tuin casco is (nieuwbouw)

jo
door jorisw - Jul 28, 2016 om 15:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

nu word er door de buurvrouw aan ons gevraagd of we meedoen met de schutting en de kosten te delen..... Ik snap dit van de buurvrouw, maar wij gaan zelf ook verhuizen naar een koopwoning en ik heb zoiets toen konden we het stukje niet terug krijgen en nu zal ik met de kosten mee moeten doen

Als iets wordt gevraagd betekent dat toch niet dat het moet? De vraag van de buurvrouw lijkt me in deze situatie volstrekt logisch. En het antwoord ook: zeggen dat je verhuisplannen hebt en daarom niet wilt investeren.

Mi
door Miranda78 Jul 28, 2016 om 16:32
Antwoorden / 1 Vragen

O dat weet ze, maar ik snap de woningbouw niet en zij is er ook klaar mee... Zij halen een erfscheiding weg en plaatsen daar paaltjes.
vind ik vreemd er is niks in overleg gegaan met ons...,

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2016 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De scheidingsheg werd weggehaald, die uw oorspronkelijke stukje van uw terrein afscheidde? En u hebt dat stukje nu weer terug?

Iedereen tevreden houden? Dan zegt u toch tegen de buurvrouw dat u ook gaat verhuizen en niet nu nog aan een schutting gaat meebetalen. Is toch volkomen logisch.

hansje klein
door hansje klein - Aug 29, 2016 om 15:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De woningbouwvereniging staat behoorlijk voor paal en maar daar past geen schuttingtaal op.......

Gewoon bespreken, verhuizen en vooral niets meer investeren.

VRAAG: Waar komen die oude topics toch steeds vandaan?

Cookies
door Cookies Aug 29, 2016 om 21:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Antwoord: omdat jij na een maand daar nog op reageert.

hansje klein
door hansje klein Aug 29, 2016 om 22:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dus we hebben een stapel topics, nemen de onderste en leggen die weer bovenop......en wie erop reageert heeft niet opgepast. Niet op het datum gelet. Maar waarom worden die oude dingen dan niet verwijderd?

zoekster1
door zoekster1 Aug 29, 2016 om 23:46
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als deze vraag zonder reden weer bovenaanstond is het inderdaad heel vreemd.

hansje klein
door hansje klein Aug 30, 2016 om 00:20
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik denk steeds maar dat het de redactie is en oude koeien uit de sloot haalt. Soms zijn het geen oude, maar zèlfs dooie koeien die komen bovendrijven. Ik zal de volgende eens kenmerken.

dokun
door dokun Sep 5, 2016 om 13:46
152 Antwoorden / 0 Vragen

@Hansje Klein,

Complete onzin!!  Als iemand (wie dan ook)  reageert op een oud(er) topic, dan komt dat topic weer gewoon bij de actieve topics terecht. Zo werkt het op veel fora.

De suggestie om oude topics te verwijderen is waanzin! Het is juist een grote schat aan informatie waar nog steeds vele mensen door geholpen kunnen worden...

@H
door @HENK@ Apr 15, 2017 om 15:09
159 Antwoorden / 1 Vragen

oeps........ik zag ook nu pas dat dit al bijna een jubileum viert...

naturelover
door naturelover - Sep 2, 2016 om 09:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Miranda,

Ik vind eigenlijk dat het er niet meer doet of je het stukje had kunnen krijgen of niet want je gaat verhuizen. Het is wel erg aardig dat je je buren te vriend wilt houden maar het zijn nodeloze kosten en verhuizen is al duur zat. Dus ik zou het uitleggen los van het feit dat je het stukje niet kreeg en het gewoon houden op dat je weggaat. Als je goed contact hebt met je buren dan moeten ze dat toch ook wel begrijpen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2016 om 17:21
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Helemaal niets anders doen dan het eventueel melden aan de nieuwe huurders. U kunt nog overwegen een klacht te deponeren bij uw huurdersveniging (nieuwe wetgeving ) maar u stelt dat u toch weg gaat.
Afgezien daarvan, niemand kan u verplichten  mee te betalen aan een afscheiding die u niet winst!