st
door steve075 Jun 30, 2009 om 20:21
Vrije tijd & tuin

Zweefparasol omgewaaid

Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een maand geleden een zweefparasol gekocht bij de Gamma. Een van 3 meter doorsnede, met bijbehorende grantieten voet van 50Kg. Nu is deze gisteren met weinig wind omgewaaid (gekeken op Meteo, windkracht 3). Dit zou absoluut nooit mogen gebeuren. Ik ben blij dat mijn vriendin en ik net binnen waren, en dat de buren niet buiten zaten te eten met hun 3 kinderen anders was het leed niet te overzien. Ik moet er ookniet aan denken dat ik buiten was met mijn pas geboren zoontje..... Deze parasol is slechts een aantal keer buiten opgezet, en dus nog hagelnieuw. De parasol is kapot, er zijn delen afgebroken. Er zit een windvanger in de top van de parasol, maar blijkbaar doet deze niet wat het zou moeten doen. Afin, gisteren direct Gamma gebeld. De leidinggevende aan de telefoon gehad, en direct wist deze man mij te vertellen dat het geen fabrikagefout kon zijn (handig dat hij dat kan beoordelen door de telefoon) en dat zij niet aansprakelijk zijn omdat de voet namelijk ook was omgewaaid. Wel een voet van maarliefst 50kg!!! Niet te tillen, maar bied blijkbaar onvoldoende steun. Maar de beste man zou er over denken en moesten vandaag terug bellen. Zo gezegd, maar de meneer was nog minder dan onvriendelijk en verre van begripvol of behulpzaam, want we kunnen het uitzoeken. Krijgen niks, wil niets voor ons betekenen. Onbeschoft tewoord gestaan. Dit allemaal door de telefoon. Weg €119. Weg parasol. Schutting beschadigd door de val, planten kapot in de border..Mijn vraag is, kan dit zomaar???????? Wat zijn mijn rechten, en wat zijn de plichten voor de verkoper?? Mag de verkoper zomaar over de telefoon zaken beoordelen en afdoen met een "zoek het maar uit"???

Ik hoop op reactie, want ik ben hier best boos over en sta machteloos voor mijn gevoel!

49717 39 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 30, 2009 om 20:55
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@steve075

Klopt niet he, wat de Gamma man zegt. Is niet te beoordelen over een telefoon.

Parasol zit nog binnen de eerste 6 maanden, maw. de verkoper zal moeten bewijzen dat het euvel door uw toedoen ontstaan is. En inderdaad, een voet van 50 kg. krijgt normaliter geen plu omver!

Uw rechten bij een ondeugdelijk product

Lees de link even door, denk dan wel dat je weet, wat je te doen staat. Zou zelf eerst nog eens persoonlijk langs gaan en het probleem bij de klachten/inneem balie aankaarten. Krijg je weer 0 op het rekest, schrijf dan een aangetekende brief met klacht.

Maar .... zo ken ik de Gamma niet. Zou me echt verbazen als hier niets aan gedaan werd. Repareren zal duurder uitvallen dan een nieuwe. Ze zouden je dus een nieuwe parasol moeten meegeven. Nogmaals: zou eerst eens langsgaan, denkt dat dat beter werkt.

Succes!

stacey
door stacey - Jun 30, 2009 om 22:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Het ding doet in ieder geval wat z`n naam beloofd ;

 - zweefparasol - niet aan de grond te houden........ ;-)

birdies
door birdies - Jun 30, 2009 om 23:15
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Lijkt mij hier duidelijk sprake van een ondeugdelijk product; als zelfs een voet van 50kg niet kan blijven staan, vind ik het onverantwoord dat dit verkocht wordt.

Er kunnen ernstige ongelukken mee gebeuren.

Laatst stond nog in de krant dat een man op het strand de punt van een weggewaaide parasol dwars door zijn hoofd kreeg en als gevolg daarvan is overleden.

Ik zou dus zeker een klacht indienen bij de http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1639830&_dad=portal&_schema=PORTAL

birdies
door birdies - Jun 30, 2009 om 23:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Persoonlijk zou ik me in dit specifieke geval niet zo druk maken om het geld, maar om de verkoop van een ondeugdelijk, onbetrouwbaar, gevaarlijk product.

edwardus
door edwardus - Jul 1, 2009 om 00:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

LOL

Maar nee ook dat klopt niet, hij kwam hard neer, dan moet het een valparasol zijn geweest. ;)

jo
door joopcd - Jul 1, 2009 om 12:27
8 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien had u beter moeten opletten bij de wiskundeles??

Dan had u geweten dat een parasol met een diameter van 3 meter een behoorlijke windvanger is en tot besluit gekomen om de voet te verzwaren. Helaas geeft u alleen het gewicht van de voet, niet de diameter/afmeting.

dat houdt overigens niet in dat ik het gedrag van die verkoper goed keur.

jansje
door jansje - Jul 1, 2009 om 12:38
131 Antwoorden / 14 Vragen

1 ding vraag ik me af
is de zweefparasol uit de granieten voet gewaaid??

vladja
door vladja - Jul 1, 2009 om 12:39
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Joop,

Al had hij wel opgelet in de wiskundeles, dan was ie nog niet wijzer geworden betreft dit geval. Dit is typische een gevalletje natuurkunde.

Vladja

th
door thesandman - Jul 1, 2009 om 12:48
73 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben van mening dat gewicht niets zegt. Sterker nog, als het wel zo zou zijn, dan vind ik die 50 kilo nog weinig.

Maar los daarvan, het gaat nu inderdaad om de diameter van de voet. Als dit bijvoorbeeld een ronde poot is met een doorsnede van 50cm, dan vind ik het logisch dat deze omvalt.

Overigens kan Meteo NOOIT op uw locatie bepalen dat het windkracht 3 is. Door hoogbouw kunnen er bijvoorbeeld valwinden zijn van meer dan windkracht 3.

Een windvanger is alleen voor opstijgende wind, dus om te voorkomen dat de parasol om hoog gaat. Op geen enkele wijze zorgt deze voor stabiliteit bij zijwind.

th
door thesandman - Jul 1, 2009 om 12:54
73 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, nog 1 keer.

Ik ken geen zweefparasols met een granieten poot. Ik ken ze eigenlijk alleen met alleen een steel, met een kruis waar tegels in moeten en met een voet die je kan verzwaren met water/zand.

Denk dat het daar nu hoofdzakelijk om gaat. Werd dit verkocht als 1 artikel, of heeft U de poot er dus los bijgekocht. Dus met twee aparte prijzen.

In dat laatste geval heeft U gewoon de verkeerde poot gekocht.

labren
door labren - Jul 1, 2009 om 13:01
862 Antwoorden / 0 Vragen

ieder weldenkend mens weet toch dat een parasol van 3 meter doorsnee een windvanger is, je hoef maar iets wind te hebben en ze gaan vliegen, heeft dat iets met ondeugelijk materiaal te maken of zijn het de mensen die hem open klappen en hem in de wind zetten de schuld, ik vindt het niet zo gek dat die grote parasols omwaaien als er maar iets wind is vooral als ze in een open tuin staan, de mensen denken niet meer na tegenwoordig en doen maar wat en proberen de schuld bij een ander neer te leggen als ze iets fout gedaan hebben.

wolfenjong
door wolfenjong - Jul 1, 2009 om 13:12
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Dit soort parasols mogen niet in een losse voet geplaatst worden, maar moeten met een hulpstuk in de grond verankert worden, anders gebeurt dat wat u is over komen, daar deze parasols altijd topzwaar zijn,door dat de voet er niet in de midden  onder staat, als u deze losse voet op advies er bij verkocht hebben, is de Gamma wel ten degen verantwoordelijk voor het gebeuren.

En kunt u daar ook u recht halen.

Maar heeft u zelf voor de losse voet gekozen dan zal het een moeilijk verhaal worden, om de schade vergoed te krijgen, of u kunt  aanspraak maken op u verzekering als u die heeft in deze.

Succes er mee.

edwardus
door edwardus - Jul 1, 2009 om 13:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas gaan slechts weinigen in op de concrete vraag (vragen), n.l. "kan dit zomaar???????? Wat zijn mijn rechten, en wat zijn de plichten
voor de verkoper?? Mag de verkoper zomaar over de telefoon zaken
beoordelen en afdoen met een "zoek het maar uit"???
"

De juridische aspecten kan ik niet beantwoorden, wel is het een feit dat deze parasol is verkocht als een windbestendige parasol vanwege de windvanger. Dat moet natuurlijk genuanceerd worden, want wat is wind. Een orkaan is ook wind, iedereen begrijpt dat je tijdens een storm de parasol niet moet opzetten (en is ook niet nodig en niet aan de orde hier).

De klant had mogen veronderstellen dat deze parasol opgewassen moet zijn tegen een voorspelde windkracht 3, wat bijzonder weinig is.

Hierbij kan ik je vertellen dat ik ook een (staande) parasol heb van ca. 3 meter diameter met een windvanger en ik kan je verzekeren dat mijn (verplaatsbare) parasolvoet geen 50kg weegt, eerder 25 o.i.d.. En toch blijft hij staan als het zo zacht waait.

du
door duwboot - Jul 1, 2009 om 14:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

volgen Uw gegevens moet dit een feesttent zijn geweest.want wat U allemaal opnoemt kan niet onder een zweef parasol.Ik heb er ook een 2 x omgewaait,Zelf een speciale voet laten maken .aan de windzijde leg er een ronde parasolvoet bij 3 beaufort is toch niet te weinig

du
door duwboot - Jul 1, 2009 om 14:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

mijn voet van de parasol is 70x70 maar is wel een windvanger

chouffebier
door chouffebier - Jul 1, 2009 om 15:05
32 Antwoorden / 27 Vragen

Als het volgens de Meteo windkracht 3 isi, kunnen er windvlagen bij zijn van wel windkracht 5.
Elk weldenkend mens zou de parasol dan dicht doen.
Het personeel van menig Gamma waar ik kom is altijd erg vriendelijk en behulpzaam.
Bent u zelf wel vriendelijk geweest?

ma
door marijbruens - Jul 1, 2009 om 16:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

zelf ben ik heel tevreden over de service van de gamma...mijn zweefparasol had na 3x gebruik de draaislinger kapot...had zelfs geen kassabon meer maar had gepind...heb het betreffende bankafschrift opgezocht en gamma heeft toen alle moeite genomen in hun computer een kopiebon af te drukken en hiermee werd zonder probleem de parasol geruild voor een nieuw exemplaar...dit is natuurlijk wel wat anders dan uw probleem...hier ging het om een fabricage fout...toch zou ik nog eens proberen om persoonlijk bij gamma langs te gaan...zooo onvriendelijk ken ik het personeel niet...ik vond dat ik een geweldige service heb gekregen...succes ermee!!

druifje01
door druifje01 - Jul 1, 2009 om 16:14
1712 Antwoorden / 140 Vragen

't Is heel knap gevonden, maar dit zou door de fabrikant getest moeten zijn naar mijn idee.

littlemissg
door littlemissg - Jul 1, 2009 om 16:38
44 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen tips en vind het voor de desbetreffende mensen heel vervelend, maar de reakties van sommige mensen zijn wel ontzettend komisch, alsof ik een strip zit te lezen, bedankt ;)

sl
door slempie - Jul 1, 2009 om 17:37
58 Antwoorden / 2 Vragen

Sommige mensen hier zijn zo komisch om te veronderstellen dat je voor de aankoop van een dergelijk product kennis van wis- en/of natuurkunde moet hebben. De fabrikant moet dat hebben, niet de koper.
Zeker in dit geval hoort er een duidelijke gebruiksaanwijzing bij te zitten, waarbij aangegeven wordt hoe dit product gebruikt dient te worden.

Dus: staat er in de handleiding dat de voet extra verzwaard of verankerd moet worden, dan heeft de klant in dit geval weinig benen om op te staan.
Hooguit kan de winkel een coulance regeling voorstellen.

Staat niet in de handleiding vermeld hoe deze parasol te gebruiken, dan heeft u m.i. een reden om een klacht in te dienen, eerst bij de winkel, daarna hoofdkantoor, daarna een website voor consumentenrecht. Succes.

lemmy
door lemmy - Jul 1, 2009 om 19:17
41 Antwoorden / 1 Vragen

Uit de zinsnede

Een van 3 meter doorsnede, met bijbehorende grantieten voet van 50Kg.

maak ik op dat het als set is verkocht. Je kunt dan stellen dat ofwel het een ondeugdelijke combinatie is geweest (in dat geval is de leverancier aansprakelijk) ofwel er is sprake geweest van een bijzondere omstandigheid; in dit geval een plotselinge, krachtige, windvlaag. Ik ga er overigens van uit dat in de bijgeleverde handleiding/gebruiksaanwijzing wel iets staat over de weersomstandigheden e.d. Zo niet dan lijkt het mij zeer aannemelijk dat Gamma aansprakelijk is voor de schade, tenzij men een bijzondere omstandigheid zou kunnen aantonen dat dit uitsluit.

Aangezien het voorval ruim binnen de garantietermijn is geschied, ligt de bewijslast over onoordeelkundig gebruik in dit geval dus bij Gamma.

st
door steve075 - Jul 1, 2009 om 20:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben blij om te zien dat er veel reacties zijn.

Maar ik ben vermoedelijk niet duidelijk geweest in mijn verhaal, want er zijn tochnog wat vragen.

De parasol is als set gekocht met de voet. Link: http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/detail.cgi?id=281583&action=detail

Maten van de voet zijn 100x50cm. De parasol hoeft dus blijkbaar niet verankert te worden zoals eerder gesuggereerd. Handleiding ontbreekt, alleen een klein briefje met hoe de parasol opgezet dient te worden! Ik ben van mening, dat als deze combinatie niet samen gaat, ik zeker niet verantwoordelijk zou moeten zijn. De windvanger in de top van de parasol zou wel degelijk moeten zorgen dat de wind weg moet kunnen, want opstijgende wind onder een parasol, ik ga er niet met een blower onder staan natuurlijk! Zijwind zou deze wel moeten kunnen hebben lijkt me!?. Is het met plaatje nu duidelijker? Ik heb overigens ook nooit problemen gehad bij de Gamma, maar het zal er vast aan liggen wie je treft. De ene bedrijfsleider is de andere niet. Op de vraag of ik vriendelijk ben gebleven hoef ik geen antwoord te geven lijkt me. Met agressie raak je nooit ergens!

sl
door slempie - Jul 1, 2009 om 20:40
58 Antwoorden / 2 Vragen

steve075:
Je hebt de parasol + voet als set gekocht en er zit geen deugdelijke gebruiksaanwijzing bij.
Dan niet aarzelen om een klacht in te dienen; is de plaatselijke klantenservice/bedrijfsleider niet bereid om je aan te horen, dan onmiddellijk een brief naar de directie, met vermelding dat je je klacht al bij Kassa hebt gedeponeerd.

ko
door komma - Jul 1, 2009 om 21:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Deze moet Gamma vergoeden, De Gamma is erg coulant tegenover de klant. Bij welke Gamma is de zweefparasol gekocht.

keessie1
door keessie1 - Jul 2, 2009 om 10:52
138 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zie op het plaatje al direct dat het een voetje van niks is voor zo'n grote parasol.

Ik neem aan dat er een briefje bij zat "BIJ WIND DIRECT DE PARASOL SLUITEN" zo niet deugt de set niet.

Een ieder wel denkend mens snap zelf wel "BIJ STORM DIRECT DE PASASOL SLUITEN" maar bij een zuchtje wind ???

P.s. Weeg de parasol eens zonder voet, als de parasol b.v. zelf al 40 Kg weegt dan snap is het logisch dat deze bij een zuchtje wind direct om valt en deugt de set niet.

suc6

groetjes Keessie

he
door henk1951 - Jul 2, 2009 om 12:54
256 Antwoorden / 0 Vragen

Op google kwam ik de hit tegen van test resultaten van dit soort parasols recent van juni 2009 door de Consumentenbond. Daar werd getest met een verzwaarde voet van 125 kg Hartmann adviseerde zelfs 150 kg. Echt die voet van 50 kg is veeeel te weinig voor dit soort parasols. In die test moesten  volgens gebruiksaanwijzing de voet verzwaard worden met zand of terras tegels. Als je hem niet goed plaatst en er komt wind onder dan gaat ie gegarandeerd om met zo'n standaard van 50 kg. Er werden parasols getest van zo'n 100 euro tot 1000 euro allemaal van 3 meter, ja en de goedkoopste was dus erg onstabiel.Ik vind uitgaande van de test dat er een waarschuwing bij had moeten zitten dat je de voet minimaal 75kg had moeten verzwaren of de voet had moeten verankeren in de grond. Die 50 kg is echt onvoldoende tenzij het windstil is natuurlijk.

gr Henk

pe
door peterus - Jul 2, 2009 om 17:13
84 Antwoorden / 14 Vragen

Neem eens contact op met uw verzekering,baad het niet schaad het niet.

st
door steve075 - Jul 2, 2009 om 21:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk, ik mag verwachten als een granieten voet BIJ een parasol wordt verkocht dat dit wel wat moet kunnen hebben. En als dit niet zo is, zou dit vermeld moeten zijn. Dit is dus niet zo. Er zat een klein briefje bij met het wat en hoe, maar verder niets. Als de consumentenbond al testen uitvoert met verzwaarde voeten van 150kg, dan zou dit eigenlijk niet verkocht moeten worden natuurlijk!

De set is gekocht bij Gamma Wormerveer (NH). Heb reeds contact gehad met de consumentenservice van Gamma, en deze gaan dit nu in behandeling nemen. Krijg hier schriftelijk reactie op. Maar ja, met welke termijn? Je wilt toch eerst de normale stappen ondernemen (anders kun je verwijtbaar gesteld worden lijkt mij als je niet eerst de normale procedure zou volgen).

Het is mij in ieder geval duidelijk, dit had niet mogen gebeuren en ik hoop dat ik in het gelijk gesteld zal worden. Anders in ieder geval een klacht naar de directie over de bedrijfsleider aangaande de communicatie en bereidheid tot service.

kenwel2
door kenwel2 - Jul 2, 2009 om 22:18
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo steve, wat mij opvalt na heel het verhaal gelezen te hebben, is het ontbreken van enige kundigheid, of een veiligheidsadvies, betreffende uw parasolverhaal, heeft u een verkoper in de winkel om advies gevraagd, betreffende de aanschaf die u had gedaan? Is er geen veiligheidsadvies bij betreffende parasol gelever, en dan deze van henk1951: 'Hartmann adviseerde zelfs 150 kg. Echt die voet van 50 kg is veeeel te weinig voor dit soort parasols' da's toch wel een heel ander verhaal dan 50 kg voor uw inmiddels gesneuvelde parasol. Indien u deze aankoop heft gedaan, zonder u maar enigzins te (laten) adviseren in de bouwmarkt, maakt u weinig kans, indien u advies bij uw aankoop heeft gehad, betreffende deze parasol, dan kunt (m.i) volledig aanspraak op vergoeding maken: U heeft dan een ondeskundig advies gehad. Als ik een bouwmarkt binnenloop, en vervolgens een product aanschaf, waarmee ik door verkeerd gebruik in de problemen kom, en mij niet heb laten adviseren, dan valt er (in mijn optiek dan) niets te verhalen....

Succes met uw parasol, hoop dat u op enige coulance terug kunt vallen, of service...ook al bent u in gebreke gebleven, omtrent info vooraf..

Gr. Henri

consimenicus
door consimenicus - Jul 2, 2009 om 22:20
26 Antwoorden / 20 Vragen

De vraag is niet of de koper dat had moeten weten maar of de verkoper dit moet weten. Is deze voet de voet die bij deze parasol hoord of heb je die op eigen inzicht erbij gekocht. 50 kg is inderdaad zwaar maar wind kan erg sterk zijn Paragliders (of hoe schrijf je dat) gaan ermee de lucht in en die wegen vaak zwaarder dan 50 kg.

Als de voet erbij hoort dan moeten zij ook berekeningen hebben tot welke windkracht de parasol gebruikt mocht worden.

Probeer achter die gegevens te komen.

succes!

jpm
door jpm - Jul 3, 2009 om 11:35
820 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Steve075, Het is duidelijk dat in een folder een combinatie is aangeboden van zweefparasol met voet. Uitgaande van het aanbod mag niet worden verwacht dat u verwijtbaar heeft gehandeld door het ding dan ook te gaan gebruiken zoals door een foto in de folder wordt gesuggereerd. Moet u weten dat de vlg. Gamma bijbehorende voet te weinig helpt de parasol bij windkracht 3 Bft? Nee, natuurlijk niet. De leverancier heeft de verantwoordeliijkheid voor zijn (combinatie-) product. Wel lijkt me de Gamma OOK verantwoordelijk voor een waarschuwing om de parasol niet te gebruiken vanaf een bepaalde windkracht. Deze hoort wel bijgeleverd te worden, want met de windvang suggereer je anders dat de parasol zo ongeveer alles aankan. Anderzijds behoort u bij harde wind zelf te weten dat de parasol niet opgezet kan worden. Maar in dit geval is dat niet aan de orde. Windkracht 3 Bft, in een tuin waar de wind misschien ook, afhankelijk van de windrichting, wordt weggehouden door obstakels, moet geen beletsel zijn voor gebruik van de parasol. Valwinden, daar hoeft een klant geen verstand van te hebben. Er is gezien het plaatje een heel grote windvang aanwezig.

De enig juiste stap heeft u wel gezet, de directie hierop aanspreken. U bent nu wel gebonden aan hun besluit en gezien de goede naam van Gamma, zullen ze onder coulance u wel tegemoet komen, vermoed ik. Hopelijk is dit voor Gamma, maar ook voor andere aanbieders, een goede reden om de kruisvoet met verankering (4 zware tegels) minimaal als uitgangspunt te nemen. 150 kg is dan wel minimaal vermoed ik. Sterkte Steve en wees blij inderdaad, het leven kent nog mooie momenten, ook na dit incident.

st
door steve075 - Jul 3, 2009 om 16:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag telefoon gehad vanuit hoofdkantoor Gamma.

Zij hebben toegezegd de parasol om te willen ruilen voor een hele nieuwe! Toch blij dat we niet alleen afhankelijk zijn van een bedrijfsleider.

Case closed wat mij betreft! Iedereen vriendelijk dank voor de reacties, ik ben weer een stuk wijzer geworden!

Met vriendelijke groet,

Steve.

edwardus
door edwardus - Jul 3, 2009 om 18:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wanneer je die nieuwe krijgt, probeer 'm dan te verankeren in het terras o.i.d., dat bespaart je een tweede ongeluk.

st
door steve075 - Jul 3, 2009 om 18:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal zeker kijken hoe ik dit ga doen. De voet zelf verankeren in het terras zal niet gaan, zou niet weten hoe. Het is een granieten plaat. Wel zal ik direct kijken om tegels in dezelfde maat erbij te kopen en deze daar maar mee verzwaren. Niet fraai, maar wel zo veilig!

edwardus
door edwardus - Jul 3, 2009 om 18:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat zou je kunnen doen door genoeg tegels te verwijderen en de parasolvoet onder de tegels te laten verdwijnen. Als je een vaste plek ervoor hebt zou je zelfs een bedje van beton kunnen maken.

pa
door patricia60 - Jul 12, 2009 om 14:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Steve, jammer dat bijna niemand daadwerkelijke op je vraag ingaat maar alleen op het parasolverhaal reageert!

Zelf heb ik ook zo'n parasol,zelfs met wind geen last.Volgens mij is het beter als je gewoon naar de Gamma gaat waar je het hebt gekocht, situatie aan de balie uitlegt,( niks meer via telefooon doen,schiet je niks mee op) wordt ook daar gezegd dat je geen recht hebt op een nieuwe en misschien zelfs schadevergoeding,dan hoop ik dat je een rechtsbijstandverzekering hebt want ik ben ervan overtuigd dat jij in je gelijk staat!

Ik wens je heel veel succes!

pa
door patricia60 - Jul 12, 2009 om 14:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Sorrie, had je laatste reactie dat je toch een nieuwe hebt gekregen,niet gelezen, fijn voor je dat het toch goed is afgelopen!

Zelf heb ik hem vastgezet met vier zware kiezeltegels, daar planten opgezet zodat het er toch gezellig uitziet!

Veel plezier en meer succes dit keer

groetjes

kc
door kck - Aug 10, 2013 om 15:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

In de gebruiksaanwijzing van de zweefparasol staat duidelijk geschreven dat er minstens 90 kg. benodigd is om de voet te verzwaren!
Dus bij 50 kg. kan ik me voorstellen dat het fout gaat.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2013 om 15:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kck,

OT
Fijn dat je na ruim 4 jaar nog een reactie plaatst. ;-)