re
door reserve Aug 26, 2016 om 13:50
Vrije tijd & tuin

Zwembad besteld en betaald maar wordt niet geleverd, hebben ons bad verkocht

wij hebben bij fonteyn in uddel op 16 augustus een zwembad besteld en die zelfde dag betaald via ideal. zouden het 26 aug. ophalen, na telefonisch contact kregen wij te horen dat alle zwembaden verkocht waren en wij ons geld terug zouden krijgen. zij hadden toch dit zwembad moeten reserveren? in feite hebben zij een bad verkocht dat van ons is. de heer erik (directie) vertelde ons dat hij niets meer voor ons kon doen. wel zei hij dat als je per ideal had betaald je voorrang had!!!! maar evenzo goed heeft hij gewoon  verkocht wat van ons was. kan dit zo maar?  een eventuele alternatief werd niet aangeboden.
kan een bedrijf (of iemand) iets verkopen dat in feite van jouw is.
wat mij ook stoort is, dat er ook geen telefoontje van af kon om te zeggen dat er geen zwembad meer was!!! laten je gewoon komen voor niets.

1391 8 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 26, 2016 om 13:56
135 Antwoorden / Vragen

U heeft besteld en betaald, leverdag afgesproken, duidelijke afspraak. Wat deze verkoper heeft gedaan kan voor geen kant. Formeel pleegt de verkoper in deze contractbreuk.

getty
door getty - Aug 26, 2016 om 14:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat er niet is kan je niet leveren. U heeft recht om  geld terug, meer niet.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar niet is, verliest de keizer zijn recht.

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2016 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vind nou niet dat deze firma correct gehandeld heeft.
Zou een klacht plaatsen op klacht.nl en klachtenkompas.nl

na telefonisch contact kregen wij te horen dat alle zwembaden verkocht waren

laten je gewoon komen voor niets.

??? Beetje in tegenspraak met elkaar.

hansje klein
door hansje klein - Aug 26, 2016 om 15:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft gelijk om over de manier van klantenservice dit bedrijf openbaar te gaan 'wraken'. U kunt uw woede kwijt en voor de rest, helpt het niemand meer verder.

ne
door neodutchio - Aug 26, 2016 om 16:12
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het is heerlijk weer, wat betekend dat de zwembaden als zoete broodjes over de toonbank gaan. Het is best aannemelijk dat er meerdere bestellingen achter elkaar binnen komen. Ook de verkoop in de winkel gaat gewoon door. Als er simpelweg meer bestellingen binnenkomen dan dat er voorraad is houdt het een keer op.

Daarnaast is het bedrijf eind vorige maand getroffen door een zeer grote brand waardoor de voorraden ook een stuk minder kunnen zijn. Het nabestellen van zwembaden is nu ook erg lastig omdat iedereen nu zwembaden wil hebben.

het is jammer maar helaas, maar met deze temperaturen kan het voorkomen dat je misgrijpt. Het was wel netter geweest dat ze een belletje of een mailtje hadden gedaan dat er geen voorraad meer was.

ha
door halex - Aug 26, 2016 om 16:37
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Na telefonisch contact bent u toch nog voor niets gekomen. Aan wie ligt dat?
Uw conclusie over de eigendom van het zwembad, klopt niet. U had het weliswaar betaald, maar het was nog niet geleverd. Dus u was nog geen eigenaar. Derhalve kunt u ook niet stellen dat zij uw zwembad hebben verkocht.
U kunt eisen dat de verkoper alsnog een zwembad levert. Maar als hij dat niet kan, omdat hij geen zwembaden meer zijn, zit er niets anders op dan de koop te ontbinden. U krijgt uw geld terug en de verkoper hoeft niet meer te leveren. Hebben ze wellicht nog een ander model in voorraad waar u nog wat korting (uit coulance) op zou kunnen bedingen?

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 28, 2016 om 16:59
641 Antwoorden / 77 Vragen

Fonteyn heeft uw zwembad verkocht aan een ander.
Dit is zonder meer diefstal.
Het geld teruggeven is geen optie. Over de hoogte moet eerst onderhandeld worden zodat Fonteyn eerst uw zwembad van u koopt om het later aan een ander door te kunnen verkopen.
Dus aangifte doen bij de politie wegens diefstal.

Cookies
door Cookies Aug 28, 2016 om 17:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Regelrechte onzin wat je schrijft!

ha
door halex Aug 28, 2016 om 17:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een kolder. TS is nog geen eigenaar, dat is de verkoper nog steeds. Die is eigenaar van het bad, waar een leveringsverplichting op rust. Hoe kan je nou iets stelen waarvan je zelf eigenaar bent? De enige keer dat je iets van jezelf kan stelen is als je dief bent van je eigen portomonnaie.

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2016 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mathijs-b

:Mijn dag is weer goed met uw dwaze reactie. :-)) De warmte is u blijkbaar in de bol geslagen.