Zwembad besteld en betaald maar wordt niet geleverd, hebben ons bad verkocht
wij hebben bij fonteyn in uddel op 16 augustus een zwembad besteld en die zelfde dag betaald via ideal. zouden het 26 aug. ophalen, na telefonisch contact kregen wij te horen dat alle zwembaden verkocht waren en wij ons geld terug zouden krijgen. zij hadden toch dit zwembad moeten reserveren? in feite hebben zij een bad verkocht dat van ons is. de heer erik (directie) vertelde ons dat hij niets meer voor ons kon doen. wel zei hij dat als je per ideal had betaald je voorrang had!!!! maar evenzo goed heeft hij gewoon verkocht wat van ons was. kan dit zo maar? een eventuele alternatief werd niet aangeboden.
kan een bedrijf (of iemand) iets verkopen dat in feite van jouw is.
wat mij ook stoort is, dat er ook geen telefoontje van af kon om te zeggen dat er geen zwembad meer was!!! laten je gewoon komen voor niets.
Vind nou niet dat deze firma correct gehandeld heeft.
Zou een klacht plaatsen op klacht.nl en klachtenkompas.nl
na telefonisch contact kregen wij te horen dat alle zwembaden verkocht waren
laten je gewoon komen voor niets.
??? Beetje in tegenspraak met elkaar.
U heeft gelijk om over de manier van klantenservice dit bedrijf openbaar te gaan 'wraken'. U kunt uw woede kwijt en voor de rest, helpt het niemand meer verder.
Het is heerlijk weer, wat betekend dat de zwembaden als zoete broodjes over de toonbank gaan. Het is best aannemelijk dat er meerdere bestellingen achter elkaar binnen komen. Ook de verkoop in de winkel gaat gewoon door. Als er simpelweg meer bestellingen binnenkomen dan dat er voorraad is houdt het een keer op.
Daarnaast is het bedrijf eind vorige maand getroffen door een zeer grote brand waardoor de voorraden ook een stuk minder kunnen zijn. Het nabestellen van zwembaden is nu ook erg lastig omdat iedereen nu zwembaden wil hebben.
het is jammer maar helaas, maar met deze temperaturen kan het voorkomen dat je misgrijpt. Het was wel netter geweest dat ze een belletje of een mailtje hadden gedaan dat er geen voorraad meer was.
Na telefonisch contact bent u toch nog voor niets gekomen. Aan wie ligt dat?
Uw conclusie over de eigendom van het zwembad, klopt niet. U had het weliswaar betaald, maar het was nog niet geleverd. Dus u was nog geen eigenaar. Derhalve kunt u ook niet stellen dat zij uw zwembad hebben verkocht.
U kunt eisen dat de verkoper alsnog een zwembad levert. Maar als hij dat niet kan, omdat hij geen zwembaden meer zijn, zit er niets anders op dan de koop te ontbinden. U krijgt uw geld terug en de verkoper hoeft niet meer te leveren. Hebben ze wellicht nog een ander model in voorraad waar u nog wat korting (uit coulance) op zou kunnen bedingen?
Fonteyn heeft uw zwembad verkocht aan een ander.
Dit is zonder meer diefstal.
Het geld teruggeven is geen optie. Over de hoogte moet eerst onderhandeld worden zodat Fonteyn eerst uw zwembad van u koopt om het later aan een ander door te kunnen verkopen.
Dus aangifte doen bij de politie wegens diefstal.
Regelrechte onzin wat je schrijft!
Wat een kolder. TS is nog geen eigenaar, dat is de verkoper nog steeds. Die is eigenaar van het bad, waar een leveringsverplichting op rust. Hoe kan je nou iets stelen waarvan je zelf eigenaar bent? De enige keer dat je iets van jezelf kan stelen is als je dief bent van je eigen portomonnaie.
@mathijs-b
:Mijn dag is weer goed met uw dwaze reactie. :-)) De warmte is u blijkbaar in de bol geslagen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer