Ma
door Maike Verriet Mar 24, 2017 om 15:26
Winkels & webshops

Annulering woonsquare

Op 5-1 ben ik bij Woonsquare in Oss geweest. Hierbij werden wij geholpen door een zeer opdringerige verkoopster. Wij hebben aangegeven dat we alleen wilde kijken en verder geen overeenkomst afsluiten. Ze bleef hierover aandringen, dat we nergens aan vast zouden zitten als we toch de overeenkomst zouden maken. Meerdere malen duidelijk aangegeven dat we nog geen nieuwe woning hebben, dus daarom niks willen afsluiten. De verkoopster garandeerde ons meerdere malen dat dit geen enkel probleem was en we daarom zeker een overeenkomst konden afsluiten, want we zaten toch nergens aan vast. Uiteindelijk toch gedaan. Nu zijn we 3 maanden verder en hebben wij besloten niet te gaan verhuizen. Dit aangegeven bij Woonsquare, door middel van meerdere brieven heen en weer. Ze blijven erbij dat we nu uit coulance toch 10% annuleringskosten moeten betalen. Wij zijn van mening dat als er kosten aan verbonden zaten wij NOOIT deze overeenkomst zouden hebben afgesloten, doordat dit ook meerdere malen door verkoopster en filiaalmanager is bevestigd. Nu moeten we dus een bedrag van 609 euro binnen 5 dagen betalen. Mondelinge afspraken, zijn wat mij betreft ook bindende afspaken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe nu verder?

6905 14 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2017 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zou iemand een overeenkomst afsluiten, als hij daar toch niet aan vastzit?

Lees uw overeenkomst eens na.

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2017 om 15:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat ze uit coulance maar 10% vragen, blijkt eigenlijk dat u inderdaad bedonderd bent. Want een annulering bij woonzaken e.a. stenen winkels komen op 30% annuleringskosten uit. Maar, al is het achteraf praten; vreselijk jammer dat u er, ondanks tegensputteren, toch een overeenkomst bent aangegaan. Mondelinge afspraken zijn inderdaad ook bindend alleen: zij "zeggen" iets anders dan wat u zegt.

ne
door neodutchio - Mar 24, 2017 om 15:39
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft nog geen nieuw huis, zit nog te twijfelen over wel of niet verhuizen, maar gaat wel naar nieuwe meubelen kijken. Sterker, u kiest zelfs meubelen uit. Wat als u toch een ander huis gekocht hebt en de meubelen blijken niet te passen? Had u dan ook een topic geopend hier met het verhaal dat u niet kunt retourneren?

Als u wilt weten wat u nog kunt doen? Simpel, betalen of bewijzen dat u kostenloos zou kunnen annuleren. En als u in het zoekvenster hierboven Woonsquare intikt zit u nog veel meer verhalen van mensen die hier ingetrapt zijn.

Tip voor de volgende keer, naast de Woonsquare in Oss zit een andere meubel gigant. Geen opdringerige verkopers, eerlijke prijzen en zeker niet duurder dan Woonsquare.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2017 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar waarom dan toch een overeenkomst getekend? Nee = nee. Je moet je niets laten opdringen. Maar ja, dat is nu de bekende mosterd na de maaltijd.
Ze blijven erbij dat we nu uit coulane toch 10% annuleringskosten moeten betalen.
En waar baseren ze dat op?
Ze kunnen wel zoveel willen. Zou niets betalen.
Kijk eens goed wat er in je 'overeenkomst' hierover staat aangegeven.

tijger1
door tijger1 Mar 24, 2017 om 16:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar zal wel 30% staan.:-((

Ma
door Maike Verriet Mar 24, 2017 om 16:03
Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad.. Achteraf nooit moeten tekenen natuurlijk..
In de voorwaarden staat 30% mits anders overeengekomen. Nou wij zijn inderdaad anders overeengekomen door een mondelinge afspraak.
Inmiddels werkt de verkoopster er niet meer en werkt de filiaalmanager in een ander filiaal en de manager zegt natuurlijk dat dat nooit gezegd is en dat het nu ons probleem is en niet meer van hun..

edrick3
door edrick3 Mar 24, 2017 om 16:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

wie eist bewijst. Laat je niet overbluffen.

Ma
door Maike Verriet Mar 24, 2017 om 16:10
Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou je ons adviseren om nu te doen?
Vandaag brief gekregen dat we dus binnen 5 dagen het bedrag moeten overmaken, zo niet dat ze het dan uit handen geven en alle gerechtelijke alsmede buitengerechtelijke kosten op ons verhalen..

marita5
door marita5 - Mar 24, 2017 om 16:18
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Maike Verriet ,

De voorwaarden :

ARTIKEL 12 - De Annulering .
1 Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze een schadevergoeding verschuldigd van 30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen. Het percentage als bedoeld in de vorige zin bedraagt 50%, indien de annulering van een overeenkomst door de afnemer geschiedt terwijl de afnemer er al van in kennis is gesteld dat de op- of aflevering of een deel ervan indien het een deellevering betreft kan plaatsvinden.
2 De in het vorige lid genoemde percentages zijn vaststaand, tenzij de ondernemer kan bewijzen dat zijn schade groter is of de afnemer aannemelijk kan maken dat de schade kleiner is.

Ma
DOOR MAIKE VERRIET 24 MRT. 2017 OM 16:03
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Inderdaad.. Achteraf nooit moeten tekenen natuurlijk..
In de voorwaarden staat 30% mits anders overeengekomen. Nou wij zijn inderdaad anders overeengekomen door een mondelinge afspraak.
Inmiddels werkt de verkoopster er niet meer en werkt de filiaalmanager in een ander filiaal en de manager zegt natuurlijk dat dat nooit gezegd is en dat het nu ons probleem is en niet meer van hun..

Ma
door Maike Verriet Mar 24, 2017 om 16:20
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt.. In dit artikel staat ook: tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen.
En dat is dus gebeurd. Maar ze doen nu dus alsof ze van niets weten....

marita5
door marita5 - Mar 24, 2017 om 16:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Maike Verriet ,

Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Ma
door Maike Verriet Mar 24, 2017 om 16:27
Antwoorden / 1 Vragen

Al gedaan. Hebben ons aangeraden om een brief te sturen met wet oneerlijke handelspraktijken. Maar ook daar schrikken ze niet van en blijven bij 10% aanbetaling.

ha
door halex - Mar 24, 2017 om 16:23
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas, ook u bent in deze misselijke verkooptechnieken getrapt. Waarom tekent u voor iets waar u helemaal niet aan vast wil zitten, ook al is beloofd dat u nergens aan vast zit? Hebt u niets meer aan, maar: nooit tekenen tenzij je iets wilt kopen.

Ma
door Maike Verriet Mar 24, 2017 om 16:28
Antwoorden / 1 Vragen

Dat was volgens verkoopster nodig omdat wij geen aanbetaling deden.. Achteraf was het dus niet daarvoor, maar puur zodat wij er aan vast zouden zitten.

getty
door getty Mar 24, 2017 om 16:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar waarom teken je iets wat je niet leest?

emcede
door emcede Mar 25, 2017 om 00:14
959 Antwoorden / 4 Vragen

Hoor je zelf wel wat je zegt? Natuurlijk deed je geen aanbetaling want je wou nog niets kopen. Waarom in vredesnaam wél een handtekening plaatsten als je nog niets wilt kopen?

Laat het een goede leer zijn. Ben bang dat u er niet onderuit komt, u heeft nu eenmaal een handtekening geplaatst.

marita5
door marita5 - Mar 24, 2017 om 16:35
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Maike Verriet  ,

Stuur dan nog maar eens een brief wegens dwaling , ( zie voorbeeldbrief )

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/dwaling/voorbeeldbrief-vernietiging-overeenkomst-wegens-dwaling

Of neem contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

Ma
DOOR MAIKE VERRIET 24 MRT. 2017 OM 16:27
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Al gedaan. Hebben ons aangeraden om een brief te sturen met wet oneerlijke handelspraktijken. Maar ook daar schrikken ze niet van en blijven bij 10% aanbetaling.

fa
door familyman - Mar 24, 2017 om 19:52
888 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, geen ervaring mee.

Die 10% zijn best voor de branche een laag percentage.
U kunt er alleen (mogelijk) onderuit komen als u kunt bewijzen dat u geen verplichtingen zou hebben.
Maar je zou toch kunnen weten, tekenen = kopen en kost geld.
Tenzij erbij staat dat er geen annuleringskosten zouden zijn OP het contract of een andere ontsnappings clausule.
Maar persoonlijk vrees ik dat u dit geld gaat kosten.

Ge
door Genee - Mar 25, 2017 om 08:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt de meubels ook gewoon afnemen.
Dat u niet gaat verhuizen wil toch niet zeggen dat u ze nu niet nodig heeft.
Als u gaat verhuizen en uw meubels zijn niet versleten gaat u ze toch niet weggooien.
Maar ja, u spaart al een hoop uit door niet te gaan verhuizen.

mo
door mof - Mar 27, 2017 om 12:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je getuigen, en wat zegt die verkoopster en manager nu?
Misschien loopt de incasso afdeling wel apart van de winkelvloer?

als je niets kunt aantonen is betalen de enige uitweg ...

Ma
door Maike Verriet Mar 27, 2017 om 18:25
Antwoorden / 1 Vragen

Verkoopster werkt er niet meer, en manager zit bij ander filiaal, die zegt nu dat het ons probleem is en niet meer van hem... volledig met rug tegen de muur. Corrupte bende daar

ki
door kieskeurig - Mar 27, 2017 om 13:24
25 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt U een goed advies, koop nooit iets bij Woonsquare het is allemaal troep. Wij zijn er ook in getrapt en hebben een leren bankstel gekocht, die is nu 1 jaar oud en is al 2x opgevult maar het is nog bagger en dat voor 1500 euro.

jansje
door jansje - Mar 27, 2017 om 17:17
131 Antwoorden / 14 Vragen

Nooit meer bij deze winkel kopen, bedriegen en liegen, EN hele slechte meubelen.

ag
door agapon - Mar 27, 2017 om 19:10
115 Antwoorden / 0 Vragen

1. zijn er getuigen van deze overeenkomst???  zo nee, weet U wat U te doen staat, creeer ze.
2. zelf al eens voor het blok gezet door deze zelfde winkel.
    Vervolgens de R en B er op gezet en deze heeft mij weer doorverwezen naar de toezichthouder waar zij ook aan verbonden zijn.
    Deze heeft vervolgens ons in het gelijk gezet, overigens was dit een geval van een geleverde wanprestatie.
3. Wat staat er in de opvereenkomst ????
    Zwakke punt kan zijn dat hier inderdaad een boetebeding in staat vermeld en in dat geval heeft U wederom getuigen nodig die
    kunnen beamen dat de verkoopster dit heeft aangegeven en gezegd.
4. de genoemde annuleringskosten vindt ik persoonlijk wel erg hoog gegrepen, dat bankstel wordt gewoon weer doorverkocht voor de volle
    prijs m.i.z. onzin dus en erg klantonvriendelijk. Hebben kennelijk niet in de gaten wat mond op mond reclame doet.