Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 12:49
Winkels & webshops

Kopie van origineel bankstel geleverd gekregen

Op 15.1.2017 kochten wij bij XLhome te Nijmegen een bankstel. Een bankstel van Nederlands fabricaat. Een mooi en robuust model.

Bij levering viel ons op;
• een aanzienlijke afwijking in ledersoort en de kleur,
• de hocker bleek geleverd met een foutieve bevestiging,
• de rugkussens klopte qua afmeting niet.

De chauffeur lichtte alles toe. De oorzaken waren: lichtval, inzitten, nieuwigheid enz. en vond de oplossing om de bevestigingshaken op een andere wijze te bevestigen. We hebben contact gelegd met XLhome en kreeg daar dezelfde verklaringen te horen.

Toen ik nogal verward wilde gaan zitten op de bank zag ik;
• gaten/beschadigingen in de kussens en de ombouw.

Wederom contact gelegd XLhome en wederom kreeg ik te horen dat het kleurverschil in de bank zo hoort en dat er hier geen oplossing voor is. Alleen aan de beschadigingen kon hij iets doen.

Weer contact gelegd en weer en weer....

Doordat de twijfel groeide zijn we de gelijkenissen gaan zoeken met foto’s van de originele bank, hieruit bleek dat belangrijke kenmerken van de bank niet overeen kwamen;
• de hoekkussens behoren vastgenaaid te zitten,
• de stiksels komen niet overeen,
• de hoeken van de originele bank zijn veel scherper,
• de bank in z’n algeheelheid ziet er veel chiquer en robuuster uit.

Toen ik de fabrikant belde gaven zij aan dat Xlhome inderdaad in hun systeem voorkomt, maar met een kanttekening nl.;

•  de fabrikant al sedert 1.7.2016 niet meer levert aan XLhome,
•  XLhome toch presentatiefoto’s van de fabrikant gebruikt,
•  de namen van de modellen van de fabrikant  gebruikt,

Vermoedelijk laat XLhome de banken kopiëren. Een feit is in elk geval dat wij nu een slechte versie van de originele bank hebben staan.

Wij hebben geen handtekening geplaatst voor akkoord van de levering en hebben vrijwel direct gereageerd op de situatie.
En toch zijn we ons geld kwijt en hebben we een oerlelijk bankstel staan in onze woning.

7845 19 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 22, 2017 om 12:54
888 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens Van Dale:

bank·stel (het; o; meervoud: bankstellen) 1 bank met bijbehorende fauteuil(s)

Cookies
door Cookies Apr 22, 2017 om 12:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet zo muggenziften. Het is trouwens Van Dale en niet van Dale.

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 13:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry,
Het verhaal staat er weer.
grt.

marita5
door marita5 - Apr 22, 2017 om 13:02
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sjammetje ,

Eidt , vraag staat er inmiddels weer .

Cookies
door Cookies Apr 22, 2017 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom de link naar dit topic? En misschien heeft TS wel de vraag verwijderd door de reactie van @familyman?

marita5
door marita5 Apr 22, 2017 om 13:05
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Ik kon de vraag terug halen en voor me zien  , maar bij het plaatsen van de link was in ene keer de vraag verdwenen .

fa
door familyman Apr 22, 2017 om 13:10
888 Antwoorden / 1 Vragen

Carola83: Voor het plaatsen van mijn Van Dale opmerking was het tekstveld al blanco. Maar het is de kortste vraag ooit, denk ik. Marita5: Ging zeker over S&S.

Cookies
door Cookies Apr 22, 2017 om 13:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Edit: 'probleem' helder.

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 13:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Excuus, het ging mis in de bewerking, excuus. Ik probeer nu de vraag in z'n geheel te verwijderen en een nieuwe te plaatsen maar ik zie niet direct hoe ik dat kan doen.

fa
door familyman Apr 22, 2017 om 13:14
888 Antwoorden / 1 Vragen

Carola83, ik zag een leeg tekstveld, moest wel even googelen en Van Dale gaf als antwoord een streepje erbij. Dus.

Cookies
door Cookies Apr 22, 2017 om 13:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vraag helemaal verwijderen, kan alleen de redactie doen. Mankement van deze site. Plaats gewoon een nieuw topic.

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2017 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zoiets?

Bankstel (set) Santana (2 + 2,5) - De Bommel Meubelen

fa
door familyman Apr 22, 2017 om 13:10
888 Antwoorden / 1 Vragen

Zou zomaar kunnen, mogelijk in een andere kleur of stof/leer.

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 13:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee deze is nog best mooi :-) Sorry, Het verhaal staat er weer.

marita5
door marita5 - Apr 22, 2017 om 13:12
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@familyman ,

Zie hier de reactie van Ts :

Sj
DOOR SJAMMETJE 22 APR. 2017 OM 13:04
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

nee nee nee het ging mis in de bewerking, excuus. Ik probeer nu de vraag in zn geheel te verwijderen en een nieuwe te plaatsen maar ik zie niet direct hoe ik dat kan doen.

Het ging niet over Seats&Sofas , het ging over XL Home

marita5
door marita5 - Apr 22, 2017 om 13:22
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjammetje ,

Op 15.1.2017 kochten wij bij XLhome te Nijmegen een bankstel.

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product

Voor verdere informatie klik op de rode regel , ( zie ook benedenaan de voorbeeldbrieven )

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 13:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie, echter gaat het uiteindelijk om dat we een nederlands fabricaat hebben besteld en een kopie ervan hebben ontvangen.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2017 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat een toestand.
Zou proberen de koop ongedaan te maken.
https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/vloer-keuken-meubel/ondeugdelijke-keuken-meubel

Aan de garantievoorwaarden en klachtenafhandeling heb je zo te zien ook niet veel. Helaas niet bij het CBW aangesloten.
ARTIKEL 10 - DE GARANTIE
1. De afgeleverde zaak moet die eigenschappen bezitten die de afnemer op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten. Dit geldt tevens bij bijzonder gebruik voor zover dit door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is voorzien. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft de afnemer recht op reparatie respectievelijk vervanging.
2. Daarnaast heeft de afnemer garantie, voorzover het betreft gebreken waarvan XLHome Meubelen B.V. niet aannemelijk kan maken dat deze het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik. Tenzij uitdrukkelijk bij het aanbod naar voren gekomen en schriftelijk anders overeengekomen wordt de garantie gegeven volgens het volgende systeem:
- tot zes maanden na factuurdatum:
de kosten van reparatie, resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen volledig voor rekening van XLHome Meubelen B.V.;
Het recht op vervanging komt de afnemer niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen.
3. Deze garantieregeling geldt onverminderd het recht van de afnemer om de overeenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te vorderen, indien aan de wettelijke vereisten daartoe is voldaan.
4. De datum van indiening van de klacht door de afnemer is beslissend voor de toepassing van bovengenoemd systeem.
5. Indien door de fabrikant van de goederen een verdergaande garantie wordt gegeven aan XLHome Meubelen B.V., geldt deze garantie ook voor de afnemer.
6. Garantiebepalingen zijn slechts van kracht bij het met de bestemming corresponderend gebruik van de geleverde goederen of van het uitgevoerde werk.
7. Onoordeelkundige behandeling van of onvoldoende zorg voor de geleverde goederen sluit elke klacht uit en doet garanties en andere waarborgen vervallen, indien en voorzover de klacht verband houdt met die onoordeelkundige behandeling of onvoldoende zorg.
8. Afwijkingen aan de geleverde betreffende kleur, slijtvastheid, werkend hout en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikelijke normen, dan wel handelsusance, kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding beperken of uitsluiten.
LET OP: Hout krimpt en zet uit naar gelang de weersomstandigheden. Indien een houten meubelstuk hierdoor krimpnaden of haarscheuren vertoont, wordt dit gezien als aanvaardbaar. De afnemer moet ten alle tijden zorgdragen voor de juiste luchtvochtigheid van de meubels. Indien de meubels te snel in een zeer warme en droge omgeving worden gezet, wordt dit gezien als onvoldoende zorg voor het meubelstuk.

ARTIKEL 11 - Klachten
1. Onder klachten worden verstaan alle grieven met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst. Klachten wegens de hoedanigheid van de geleverde goederen of materialen of van de uitvoering van het werk kunnen door de afnemer bij XLHome Meubelen B.V. slechts geldend worden gemaakt door indiening binnen veertien dagen na aflevering van de goederen of de oplevering van het werk. Indien indiening binnen deze termijn redelijkerwijs niet mogelijk is, geldt de termijn van veertien dagen vanaf het moment waarop het gebrek geconstateerd is of geconstateerd had kunnen zijn.
De klacht zal moeten behelzen een omschrijving van de grieven en geconstateerde gebreken.
2. Het bepaalde in het vorige lid van dit artikel laat het bepaalde omtrent de kortere termijn van artikel 6 onverlet.
3. Wanneer een afnemer tegen het advies van XLHome Meubelen B.V. in bepaalde werkzaamheden wil (doen) verrichten of beletten, is, mits schriftelijk vastgelegd, elke klacht hierop uitgesloten.

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 14:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de reactie, dat is ook wat wij willen, echter zegt XLHome dat wij geen recht van spreken hebben. We verzamelen de alle informatie die we van u krijgen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 22, 2017 om 13:40
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjammetje ,

 N.a.v uw reactie , neem contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

DOOR SJAMMETJE 22 APR. 2017 OM 13:32
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Bedankt voor uw reactie, echter gaat het uiteindelijk om dat we een nederlands fabricaat hebben besteld en een kopie ervan hebben ontvangen

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2017 om 14:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou in de 1e plaats de reactie van de fabrikant zwart-op-wit (mail) zien te krijgen (vreemd trouwens dat zij daar geen rechtszaak van maken) en dan een beroep doen op de Wet Oneerlijke Handelspraktijken, zie https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consumentenrecht/oneerlijke-handelspraktijken/wat-zijn-oneerlijke-handelspraktijken/ en eisen dat de koop om die reden ongedaan moet worden gemaakt en zij z.s.m. de bank op komen halen en je geld binnen 14 dagen terug storten.

Meld ook dat je van deze oneerlijke handelspraktijken melding maakt bij Consuwijzer (= de consumenkant van de ACM)

TIP: Mailtje sturen met een link naar dit topic kan ook geen kwaad. Vraag ze in die mail hier even te reageren. (Wil ik ook wel doen, hoor als je dat prettiger vindt)

Stukje uitgelicht van ACM site:

Wat kan ACM doen tegen overtredingen van de Wet oneerlijke handelspraktijken?

Wij kunnen bij een geconstateerde overtreding:

  • een boete opleggen van maximaal 450.000 euro per overtreding.
  • een last onder dwangsom opleggen. De overtreder moet de overtreding stoppen. Doet hij dit niet? Dan moet hij een vast bedrag betalen voor iedere dag dat de overtreding voortduurt.
  • een combinatie van beide opleggen.

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 15:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie, wij gaan dit zeker zo aanpakken.
De fabrikant heeft ons de sommering te stoppen met het misbruik  inderdaad toegestuurd, in dat bericht wordt aan XLhome ook duidelijk aangegeven dat zij per juli 2016 niet meer zullen leveren aan XLhome. Wij kochten de bank in januari dit jaar. Wat dat betreft staan we sterk. Maar van de Wet oneerlijke Handelspraktijken had ik nog nooit gehoord, dus dank daarvoor.

Cookies
door Cookies Apr 22, 2017 om 15:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Succes! Kan enige moeite kosten om je recht te halen, maar de aanhouder wint. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je die ook inschakelen. Hoop hier nog eens het, hopelijk positieve, eindresultaat te lezen. Een bedrijf die namaak levert (en zeker omdat hij dit geintje ook bij andere klanten uit haalt) mag van mij stevig worden aangepakt.

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 16:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat vinden wij inderdaad ook. We hebben de zaak reeds aangemeld bij de rechtsbijstandsverzekering zij zijn nog even aan t uitzoeken of dit inderdaad onder de dekking valt. Dus nog eventjes wachten.

Ondertussen is deze website een werkelijke opluchting. De meldingen maak ik vandaag nog, waarna ik in de loop van volgende week het aangevulde dossier overhandig aan de aan ons toegewezen jurist. Ik zal u zeker op de hoogte houden.

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 16:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

TIP: Mailtje sturen met een link naar dit topic kan ook geen kwaad. Vraag ze in die mail hier even te reageren. (Wil ik ook wel doen, hoor als je dat prettiger vindt)

U bedoeld hier een e-mail richting de fabrikant?

Cookies
door Cookies Apr 22, 2017 om 17:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, ik bedoel een mailtje met link naar XLHome, dat wil nog wel eens werken. Ineens blijken dingen dan wel te kunnen worden opgelost. (Hangt natuurlijk van het bedrijf af.) En als het niet naar een fatsoenlijke oplossing leidt, kan hij in ieder geval lezen dat je het er niet bij laat zitten en hoe anderen er over denken. Is misschien ook wel een item voor de Belbus van @Kassa, zeker omdat het niet alleen jou betreft, maar ook andere kopers. Ruim 1 miljoen mensen kijken naar de uitzendingen van Kassa. Van zoveel publiciteit zal hij niet vrolijk worden.

Sj
door Sjammetje Apr 24, 2017 om 21:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels is een jurist de zaak onder de loep aan het nemen.

We hebben hem de link van deze site gestuurd en hem gewezen op de stappen die we zullen ondernemen indien hij niet binnen 14 dagen betaalt en zijn bank hier komt ophalen. Daar hebben we alle tips en adviezen van dit topic meegenomen.

De bank gebruiken we overigens niet, die hebben we opgeslagen in t huis. Hij mag ook weten dat de bank ongebruikt blijft.

Cookies
door Cookies Apr 24, 2017 om 21:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tnx voor de update, goed (en terecht) dat je het er niet bij laat zitten. Erg benieuwd naar het einde van het verhaal.

ha
door halex - Apr 22, 2017 om 14:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Voor een aankoop van enkele duizenden euro's mag u wel wat beters verwachten dan u gekregen hebt. Sommeer de verkoper alsnog te leveren wat u mag verwachten voor dat geld. En weigert hij, ontbindt dan de koopovereenkomst. Links naar consuwijzer staan hierboven al.

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 14:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor uw reactie, echter geeft de verkoper aan dat dit een origineel exemplaar betreft, terwijl wij bevestigd hebben gekregen dat dit niet het geval is. Ontbinden is nu de enige optie, want de fabrikant levert niet meer aan hen. XLhome kwam met een aanbod om voor 2/3 van het bedrag te ruilen. Maar dan geven we hem een bedrag kado. Er valt niet te praten. En inderdaad, de bank was niet goedkoop.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Apr 22, 2017 om 14:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vraag bij de fabrikant de originele kenmerken van hun model op en zeg erbij, dat u hiermee uw fake-bank wilt ontlarven en daarmee de koop ongedaan wilt maken. Waarschijnlijk juridisch geen enkel probleem en met een redelijke kans dat de producent zover met u meegaat (ook zij zullen er niet blij van worden dat hun foto's en bestelnummers worden misbruikt), en dat de oorspronkelijk bedoelde bank na de koopontbinding, alsnog geleverd gaat worden ... maar dan rechsom met behulp van de producent. Wie is dat eigenlijk?

NB. Ik zie nu, dat er inmiddels al een oplossing door @Carola83 werd aangeboden m.b.t. oneerlijke handelspraktijken. Prima link! en inderdaad meteen deze topic doorsturen naar de leverancier die 110%pro niet heeft geleverd wat er gekocht is. Waarschijnlijk is er daarmee ook geen proces nodig ... geen poot om op te staan, ondanks de voorwaarden.

Sj
door Sjammetje Apr 23, 2017 om 13:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, Bedankt voor uw reactie. De foto's, naam en modelnamen worden misbuikt, of de fabrikant ook specifiek bestelnummers gebruikt dat weet ik niet.

Ik wil niet zonder toestemming van de fabrikant hun naam prijsgeven. Ik weet dat het in de eerste instantie wellicht wel in hun voordeel ligt, maar ik heb ze daarover nog niet gesproken.

Inmiddels heeft XL home heea aan advertenties verwijderd en gewijzigd (website, facebook en marktplaats), maar gelukking hebben wij tijdig voldoende schermafbeeldingen gemaakt.

hansje klein
door hansje klein Apr 23, 2017 om 14:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ondanks alle ellende voor ú, lijkt het erop, dat hier de gerechtigheid kan zegevieren!

Deze topic wordt een bewijs ervoor, dat consumenten sàmen sterk kunnen staan! en misschien ervaren we láter nog de naam van de èchte nederlandse producent. Bedankt voor uw feed-back.

Cookies
door Cookies Apr 23, 2017 om 14:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....maar gelukking hebben wij tijdig voldoende schermafbeeldingen gemaakt..... Super dat je daar aan gedacht hebt.

Sj
door Sjammetje Apr 23, 2017 om 18:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

We wachten nog even met een drankje erop nemen.. :-)

Sj
door Sjammetje Apr 24, 2017 om 21:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels is een jurist de zaak onder de loep aan het nemen.

We hebben hem de link van deze site gestuurd en hem gewezen op de stappen die we zullen ondernemen indien hij niet binnen 14 dagen betaalt en zijn bank hier komt ophalen. Daar hebben we alle tips en adviezen van dit topic meegenomen.

De bank gebruiken we overigens niet, die hebben we opgeslagen in t huis. Hij mag ook weten dat de bank ongebruikt blijft.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Apr 22, 2017 om 15:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@slammetje.

"En toch zijn we ons geld kwijt en hebben we een oerlelijk bankstel staan in onze woning".

Volg de TIPS van reageerders ... dit bedrog komt heus wel weer goed. U bent bovendien 'het bewijs'' voor de producent, dat consumenten door XLhome misleid worden, bewaar uw documentatie goed.

U kunt het aanbod van @Carola83 (deze topic verderleiden naar de directie), met een goed geweten aannemen, zij is een ervaren rot in dit vak. Imagoverlies is een ramp voor iedere ondernemer. Houd ons hier zolang er geen resultaat is op de hoogte zodat uw topic in het zicht blijft!

U kunt zèlf de druk nog opvoeren aan te geven de klacht binnenkort ook te plaatsen op:

- Klacht.nl
- Klachtenkompas.nl

Sj
door Sjammetje Apr 22, 2017 om 16:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

We nemen het advies ook zeker aan en zullen er iets mee doen, ik zal inderdaad de topic op de hoogte houden

Sj
door Sjammetje Apr 24, 2017 om 21:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels is een jurist de zaak onder de loep aan het nemen.

We hebben hem de link van deze site gestuurd en hem gewezen op de stappen die we zullen ondernemen indien hij niet binnen 14 dagen betaalt en zijn bank hier komt ophalen. Daar hebben we alle tips en adviezen van dit topic meegenomen.

De bank gebruiken we overigens niet, die hebben we opgeslagen in t huis. Hij mag ook weten dat de bank ongebruikt blijft.

Sj
door Sjammetje - Jun 26, 2017 om 16:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Ik zou jullie hier op de hoogte houden, vandaag heeft xlhome de concept dagvaarding aangeboden door postnl geweigerd. De  beste man heeft tot nu toe niets van zich  laten horen.

Blijkbaar gaat de situatie door naar de rechter.

Groeten en tot snel.

hansje klein
door hansje klein Jun 26, 2017 om 16:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Volgens de XLHome-website is het een geen bedrog maar een (stille?) revolutie:

CITAAT: XLHome is een jong, dynamisch en ambitieus bedrijf dat een revolutie wil beginnen in de meubelbranche

Cookies
door Cookies Jun 26, 2017 om 16:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tnx voor de update. Wat een FLUT bedrijf, zeg. Niet te geloven! Succes, goed dat je door zet.

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2017 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan zeker een bedrijf dat men moet mijden.

Sj
door Sjammetje Jun 26, 2017 om 21:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wilde zekerstellen dat hij de concept dagvaarding toch krijgt. Ik heb deze daarom via Whatsapp en de email naar hem toe gestuurd.

Verassend genoeg nam hij ineens contact op met de mededeling dat ik hem zwart maak op deze website en dat ik dat niet had moeten doen.

In hoeverre denken jullie dat deze beschuldiging terecht is. Dit is toch een forum waar ik voornamelijk advies vraag. In hoeverre kan hij daar iets mee bij de rechter?
Alvast bedankt.

hansje klein
door hansje klein Jun 26, 2017 om 22:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dit bedrijf heeft als (revolutionair?) concept om onder de marktprijs te kunnen leveren. Orginele merken/ontwerpers  proberen juist te verhinderen om hun ontwerp tegen dumpingprijzen te laten aanbieden. Omdat u duidelijke verschillen had opgemerkt bent u gaan vragen en heeft daarbij communicatief gebruik gemaakt van het internet en om ervaringen en raad gevraagd. De bedrijfsleiding heeft dit niet gewaardeerd noch verhinderd. Zweeg en dan krijg je onherroepelijk de kwitantie. U heeft zèlf niet tot een boycot van dit bedrijf opgeroepen en alleen maar feiten en niets dan de waarheid verteld.

Wat een rechter daarvan vindt is absoluut onvoorspelbaar. Plagiaat plegen is echter wèl een strafbaar feit t.o.v. de oorspronkelijke bezitter en klanten worden bewust misleid. Wanneer ik het me goed herinner, heeft u ook een jurist op deze zaak. Hij/zij zal vormfouten weten te voorkomen. http://www.iusmentis.com/auteursrecht/plagiaat/

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2017 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjammetje. Maak u zich geen zorgen. Zo onvoorspelbaar is dat niet. U hebt hier gewoon de feiten medegedeeld. Daarmee kan hij dus helemaal niets bij de rechter.

Het is gewoon een heel slecht bedrijf.

Sj
door Sjammetje Jun 27, 2017 om 09:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, dit zijn slechts feiten en ze kunnen onderbouwd worden. Wij hebben inderdaad contact met een jurist. Even afwachten dus...

Cookies
door Cookies Jun 27, 2017 om 09:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dergelijke dreigementen van een bepaald slag ondernemer, zien we hier wel vaker voorbij komen.  Dat je niet de originele bank geleverd hebt gekregen (maar wel voor het origineel betaald), is notabene bevestigd door de fabrikant. Zolang je bij de waarheid blijft, is er niets aan de hand.

Yv
door Yvettebm Jul 6, 2017 om 11:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allen, Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met XLhome, Ook een bank gekocht die een namaak blijkt te zijn.. Ik heb nu ook via een jurist een "vernietiging overeenkomst door dwaling" ingediend en verwacht dat er een rechtzaak uitkomt. Ik zou graag horen of jullie al wat verder zijn met dit geval en hoe de eventuele zaak is afgelopen.

Yv
door Yvettebm - Jul 6, 2017 om 11:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allen, Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met XLhome, Ook een bank gekocht die een namaak blijkt te zijn.. Ik heb nu ook via een jurist een "vernietiging overeenkomst door dwaling" ingediend en verwacht dat er een rechtzaak uitkomt. Ik zou graag horen of jullie al wat verder zijn met dit geval en hoe de eventuele zaak is afgelopen.

Sj
door Sjammetje Jul 11, 2017 om 14:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

de status is momenteel zoals de laatste update vermeld.
Triest om de bevestiging te ontvangen dat er meer gedupeerden zijn.
Advies is als eerste (maar dat hebt u wellicht al gedaan) om de reacties van deze topic goed door te lezen. Er worden zeer zeker goede adviezen afgegeven.

user123
door user123 - Jul 12, 2017 om 22:36
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ze hebben niet geleverd wat u heeft besteld. Dus vooralsnog is er sprake van wanprestatie.
een paar kleine afwijkingen zijn wel toegestaan, mits dit geen wezenlijk verschil maakt in de praktijk.

u kunt dus vorderen dat men binnen twee weken de juiste bank levert, of uw geld terug betaald (en de foute bank ophalen)

in de praktijk zal het wel op een korting uitdraaien.

door 68JHR - Sep 1, 2017 om 15:31
1 Antwoorden / Vragen

Ook wij hebben bij dit bedrijf een bank gekocht en helaas ook een kopie. In ons geval was het echter wel een heel goed lijkende kopie en kwamen er pas later achter omdat een aantal details die je niet zo snel ziet niet klopten. Navraag bij de fabrikant leerde dat een dergelijke bank nooit is geleverd aan XL home meubelen.We proberen nu de koop ongedaan te laten maken en ons geld terug te krijgen. Om dan hopelijk alsnog een echte te kopen

Sj
door Sjammetje Sep 4, 2017 om 09:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen, Mag ik uw telefoonnummer? Ik spreek graag met u over de stappen die wij hebben ondernomen en help u graag op gang daar waar ik dat kan.

tijger1
door tijger1 Sep 4, 2017 om 09:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Telefoonnummers mogen hier niet vermeld worden.
. Kunnen ook heel gevaarlijke kanten aan zitten.

Misschien kunt u met elkaar in contact komen via de redactie?

Cookies
door Cookies Sep 4, 2017 om 09:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Als betrokkene er zelf geen moeite mee heeft, waarom niet? Andere mogelijkheid is even een emailadres (al dan niet een tijdelijke) neer zetten.

tijger1
door tijger1 Sep 4, 2017 om 10:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Van mij mag het wel, daar gaat het niet om. Maar soms realiseren mensen zich niet dat dit een openbaar forum is, dus voor iedereen te lezen. Maar inderdaad, een tijdelijk mail adres gaat sneller.

Sj
door Sjammetje Sep 4, 2017 om 10:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp het inderdaad. Indien 68JHR de behoefte heeft vinden we vast een manier.

door 68JHR Sep 5, 2017 om 12:28
1 Antwoorden / Vragen

Beste Sjammetje,

Ik zou heel graag met je in contact komen maar wil mijn gegevens liever niet online delen. Als je een voorstel hebt dan hoor ik dat graag want wij hebben inmiddels ook onze rechtsbijstang ingeschakeld en alles wat ons kan helpen in deze wordt op prijs gesteld. Samen staan we zeker sterker. Ik heb op advies van mijn rechtsbijstand gevraagd of XL home de overeenkomst wil ontbinden maar toen kreeg ik te horen dat ik een echte bank heb en dat de eigenaar met de zaak is gestopt. Tsja jammer voor hem maar hij blijft hier m.i. aansprakelijk voor.

zoekster1
door zoekster1 Sep 5, 2017 om 12:44
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Kan niet iemand een hotmail adres aanmaken, even gegevens uitwisselen en dan dat mailadres nooit meer gebruiken?

Cookies
door Cookies Sep 5, 2017 om 12:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoekster, natuurlijk kan dat, 2 tellen werk, maar 68JHR komt blijkbaar niet op die gedachte. @68JHR: maak even een gmail of live emailadres aan, noem dat bijv. doffeellende@live.nl of xlhomezooi@gmail.com

door 68JHR Sep 5, 2017 om 19:56
1 Antwoorden / Vragen

Beste Sjammetje,

Ik heb een tijdelijk mailadres gemaakt zodat we met elkaar in contact kunnen komen. Het adres is

Fakebankxl@gmail.com

Aangezien wij alleen weten om welke fabrikant het gaat, noem deze even in de mail dan weet ik dat ik met de juiste persoon te maken heb.

Sj
door Sjammetje Sep 6, 2017 om 09:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Yess,

Komt eraan

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Sep 4, 2017 om 12:44
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kunt u het nog proberen via de belbus. Onderaan deze pagina een link.

di
door dickster - Oct 15, 2017 om 16:17
69 Antwoorden / 2 Vragen

Dit bedrijf is blijkbaar van plan op dezelfde voet door te gaan, maar wil niet belemmert worden door negatieve google resultaten uit het verleden. Het bedrijf heet nu www.xlmeubel.com