Bol.com
Heb een product besteld bij bol.com wat geleverd werd door centralpoint. Het product wat we kochten beviel ons niet en gevraagd aan bol.com hoe we t konden retourneren. Ze vertelden ons als we geen orginele doos hadden het in een andere doos verstuurd kon worden zo gezegd zo gedaan. Tot we een email kregen van bol.com dat centralpoint ons product niet wou aannemen omdat het beschadigd was. We hadden het netjes en stevig in een doos gedaan en wat er gebeurt is van postnl naar hun heb ik geen idee van. 2 weken bezig geweest om me geld terug te krijgen en tot heden nog niks. enigste wat centralpoint zij was als je accoord geeft sturen we t artikel terug anders niet. met anderen woorden dan was ik me geld en product kwijt. Zowel bol.com en centralpoint vertikken het ons tegemoet te komen met een voorstel. Centralpoint had ons nog gebeld vandaag nadat ik deze klacht ook op een andere site heb geplaatst en ze dwongen ons om te zeggen dat het onze schuld was dan zouden ze verder praten toen ik dit weigerde zij die man dan stoppen we de opnames en hangen we op. Wat nu?
Je besteld een product, het bevalt niet, je wilt het terugsturen en je hebt de originele verpakking (al) niet meer?
Hoe dan ook, je bent zelf verantwoordelijk voor goede verpakking e.d. Als PostNL verantwoordelijk is voor de beschadiging, dan moet je het met hen oplossen. Zij hebben kennelijk de wanprestatie geleverd.
Bol.com heeft hier natuurlijk niets mee van doen. U hebt via hun site bij een andere verkoper iets gekocht.
Ok,
als ik je verhaal goed begrijp is dat gene wat je hebt retour gestuurd, in een door jou gekozen niet originele verpakking verstuurd? Daarbij is het beschadigd aangekomen en nu willlen Bol/Centralpoint deze niet terugnemen? Dat lijkt me eigenlijk nogal logisch! Je bent zelf verantwoordelijk voor het degelijk versturen. Als het inderdaad aan de vervoerder ligt, dan ben je nog steeds zelf verantwoordelijk om dat met de vervoerder op te nemen. Je kunt hier natuurlijk niet Bol of Centralpoint op aanspreken.
Bol heeft gezegd dat het ook in een andere doos verstuurd kon worden. En dat Bol het uitbesteedt aan een derde partij maakt hun niet minder aansprakelijk! Zij zijn de aanbiedende partij en derhalve ook aansprakelijk. Kijk eens op Klachtenkompas.nl. Bol heeft vermoedelijk een aparte afdeling om alle klachten af te handelen. Persoonlijk vind ik Bol leuk voor een cd oid maar voor het echte spul ga ik wel naar een fysieke winkel (zo lang dit nog kan)
Bol.com besteedt het niet uit aan een andere partij. Je weet blijkbaar niet hoe het werkt bij Bol.com met externe verkopers. Kort gezegd, verkoopt Bol.com alleen maar advertentieruimte aan externe verkopers.
En dat Bol het uitbesteedt aan een derde partij maakt hun niet minder aansprakelijk!
update:
Ik zie de klacht ook op Klantenkompas en de reacties van Centralpoint. Als zij blijven volhouden dat u het in een verhuisdoos zonder bescherming geretourneerd hebt staat u zwak. Klacht is teruggekoppeld naar Bol. Ben benieuwd.
Carola83.
Zie inderdaad dat Bol geen verantwoordelijkheid heeft mbt externe aanbieders. Weer een reden om toch maar naar de fysieke winkel te gaan voor een HCS. .
Lijkt me duidelijk dat als er al een partij is die hier schuld aan heeft dat dat dan de vervoerder is. Maar als het verhaal op klachtenkompas juist is dan heeft TS dit volledig over zichzelf afgeroepen. Sowieso al heel coulant dat je na zeven dagen gebruik en het ontbreken van de originele verpakking je dat zo mag terugsturen. Doe dan tenminste het terugsturen goed.
U mag centralpoint vragen wat de beschadiging inhoudt, wat is kapot, en of ze kunnen aantonen dat dit door de verzending is gebeurd.
Dan geldt nog de regel dat u binnen 14 dagen ongemotiveerd kunt retourneren. Wat let u om te zeggen dat u het produkt in beschadigde
toestand heeft ontvangen en dat u het daarom heeft geretourneerd? Het is aan centralpoint aan te tonen dat dit niet is gebeurd.
Maar uiteindelijk:
U heeft het bij bol.com besteld. Spreek dan bol.com ook aan. Die zijn in staat meer druk te leveren op centralpoint.
Ik heb zoiets ook meegemaakt bij bol.com en een tussenleverancier. Werd uiteindelijk door bol.com overgenomen.
Het product terugsturen o.b.v. het recht op bedenktijd en na beschadiging ineens je verhaal veranderen naar dat het product al beschadigd was... Echt briljant! Dat zijn twee totaal verschillende redenen om terug te sturen en die kan je niet naar wens veranderen.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat bol.com niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.
Voorwaarden
- Je hebt 30 dagen om aan te geven dat je wil retourneren. Als je meerdere artikelen in één keer besteld hebt, dan begint deze termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen retourneren. Heb je een artikel besteld via een externe verkoper, dan gelden andere retourvoorwaarden.
- Het artikel is, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. De seal van een cd, cd-rom, dvd, blu-ray, game of softwareartikel mag niet verbroken zijn. Bij baby- en peuterkleding moet het label/kaartje nog aan de kleding zitten.
- Wij willen je vragen om, indien mogelijk, de factuur (of een kopie van die factuur) mee te sturen in de verpakking.
Als ik zo de reactie van Centralpoint lees, kan ik me volkomen voorstellen dat het beschadigd is aangekomen. Je kan een homecinemaset niet zomaar los in een verhuisdoos gooien. Dat is vragen om problemen, want tijdens het transport wordt er bepaald niet zachtzinnig omgegaan met de pakketten.
En het is natuurlijk heel onverstandig om de originele verpakking weg te gooien binnen de retourtermijn.
Stukje uit de reactie van Centralpoint op Klachtenkompas:
U heeft de Home Cinema Set (los) in een grote verhuisdoos (!) verstuurd, zonder deze goed vast te zetten met beschermende materialen. Dat de set vervolgens beschadigd aankomt is dan denk ik niet zo gek.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden : https://www.tonecontrol.nl/ een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer