Jo
door Johanna de jong Jun 9, 2016 om 20:12
Winkels & webshops

Catawiki

Ik heb in plaats van de 115€. die ik wilde bieden op een set oorbellen per ongeluk een autobod gedaan van 1115€.Ik zag mijn vergissing pas toen het te laat was.
het kavel zou 10 minuten later aflopen maar in de tussentijd werd de biedtijd steeds opnieuw verlengd en sprong de biedprijs met enorme bedragen omhoog.
Tot de uiteindelijke biedprijs 1100€ was en ik de ' gelukkige' winnaar!
ik heb Catawiki onmiddellijk van mijn vergissing op de hoogte gesteld maar zij blijven bij hun koop is koop!

2687 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 9, 2016 om 20:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johanna de Jong ,

Lees hier eens de gegeven antwoorden , soortgelijke vraag . klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/catawiki-vergissing-bij-het-bieden

tijger1
door tijger1 - Jun 9, 2016 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is ook al eens zo'n zelfde vraag geweest.

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/catawiki-vergissing-bij-het-bieden?id=577481

e
dit

Sorry Marita5, zie dat u die link al gegeven hebt.

marita5
door marita5 Jun 9, 2016 om 20:45
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Is niet erg dit kon u niet zien , zit maar 3 min verschil in .

tijger1
door tijger1 Jun 9, 2016 om 21:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de Ts er nou nog niet uitkomt, dan weet ik het niet meer. :-))

marita5
door marita5 Jun 9, 2016 om 21:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Mits tot een ander forumlid dezelfde link geeft , dan is 3 maal scheepsrecht en zijn de oorbellen gratis ;-) Oorbellen en een autobod is wel een groot verschil .

tijger1
door tijger1 Jun 9, 2016 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat om de bedenktijd.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 9, 2016 om 23:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Volgens Catawiki zijn er vooral particulieren die verkopen. Ts moet hard zien te maken dat de verkoper professioneel handelde, en als hij maar 1 set oorbellen aanbood wordt dat knap lastig. Ik heb ook 6 advertenties op marktplaats staan als particulier.  Dus dat zegt niets.
Ondanks het mooie gelinkte artikel zie ik het somber in. En uw rechtsbijstand haakt snel af als ze met Catawiki in het buitenland moeten gaan strijden.
Diewilik

je
door jeroen liefhebber - Feb 26, 2017 om 02:01
1 Antwoorden / Vragen

Als het je geluk had en de verkoper was een bedrijfsmatige verkoper (aangeduid op catawiki als PRO) dan is er een oplossing, namenlijk het heroepingsrecht. Ook bij onlineveilingen geld dit. Dit betekent dat je dus na de koop 14dagen de tijd hebt om gebruik te maken van dit recht! Je zult alleen wel eerst de gewonnen kavel moeten betalen (en wel binnen 14dagen anders rekent catawiki ook nog incassokosten in dit geval 167,25) op het moment dat je de gewonnen kavel bezorgt krijgt gaan de 14 dagen in. Dit alles staat in artikel 8 van gebruikers voorwaarden. Als de verkoper een particulier was ja dan geef ik weinig tot geen kans en zul die 1115 echt moeten betalen.

marita5
door marita5 Feb 26, 2017 om 07:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@jeroen liefhebber , kijk a.u.b naar de datum van dit topic , is 8 maanden geleden , probleem zal inmiddels wel opgelost zijn .

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2017 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En hoe is dit afgelopen?

marita5
door marita5 Feb 26, 2017 om 10:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

En dit vraagt u nog na 8 maanden , heeft waarschijnlijk weer op iets anders geboden ;-))

ma
door manwijf Feb 26, 2017 om 10:29
574 Antwoorden / 1 Vragen

Slecht nieuws wordt meestal niet meer gecommuniceerd.
Het is overigens zo dat als je je bod wilt intrekken (als dat al kan) je afhankelijk van de voorwaarden van de veilingsite X% kwijt bent van de geboden som. Dat kan dus, zeker bij zakelijke transacties, behoorlijk in de papieren lopen.