mo
door moosding Aug 16, 2017 om 20:01
Winkels & webshops

Catawiki, hoge opbrengst ?

Voor de eerste keer een item aangeboden. Catawiki adverteert op site met hoge opbrengst, deskundige ervaren veilingmeesters.
het item hoort een waarde te hebben van minimaal 75 Euro. Bij dat bedrag ben ik wel bereid om te verzendkosten voor mijn rekening te nemen. De veilingmeester schat de opbrengst op 45 a 80 Euro en zet het item in de veiling. Het item wordt geveild voor 15 euro, blijft voor verkoper 12,73 over. De verzendkosten bedragen 13 Euro. Reactie van Catawiki: men begrijpt dat ik teleurgesteld ben.
Dit item had gewoon NIET geveild mogen worden. Hoezo deskundige veilingmeesters en hoge opbrengst?

2532 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2017 om 20:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als het volgens u een minimale waarde heeft van € 75,00, waarom dan die schatting van 45 á 80?

Maar waar zijn ervaren en deskundige veilingmeesters voor nodig. Het is gewoon een internetveiling.

mo
door moosding Aug 16, 2017 om 22:10
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben naïef geweest, door te vertrouwen op kreten als: professionele veilingmeesters, notarieel toezicht, hoge opbrengst en ook  de mededeling dat je iets kunt veilen met een minimale waarde van € 75.00.
Ik ben ervan uit gegaan, dat , als een item die minimale waarde niet heeft, dat het dan ook niet wordt geveild.
Die veilingmeesters zijn inderdaad niet nodig.

Paola Castor
door Paola Castor - Aug 16, 2017 om 22:16
66 Antwoorden / 1 Vragen

Veilingmeesters?!

Catawaki veilt zoals o.a. eBay en Marktplaats toch!

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 17, 2017 om 00:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee totaal niet vergelijkbaar.

aurora1
door aurora1 Aug 17, 2017 om 13:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo @1953, hoe is het met de vele andere aliassen?

aurora1
door aurora1 - Aug 16, 2017 om 22:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt net (en wel)  zo gemakkelijk iets te koop aan bieden via annonces in de supermarkt.

pi
door pieterwolters Aug 16, 2017 om 23:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dan heb je een bereik van hoogstens een paar duizend mensen. Catawiki richt zich op specialere zaken. De kans dat je die via de supermarkt kunt verkopen is minimaal.

mathijs_b
door mathijs_b Aug 16, 2017 om 23:34
641 Antwoorden / 77 Vragen

Dan moet je wel héél veel supermarkten aflopen.......

aurora1
door aurora1 Aug 17, 2017 om 13:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha, 2 Wijze Goeroes.... maar niet heus.
Weleens geprobeerd? Nee natuurlijk.
En wat is uw reactie op TS? Of wilt u alleen om toch te reageren op ánderen reageren?

pe
door pebk - Aug 16, 2017 om 22:58
579 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het niet heel vreemd. Snap wel dat u teleurgesteld bent. Dat een product met een waarde van 75 niet voor minimaal dat bedrag geveild wordt, is natuurlijk niet leuk. Als hier geen beperking geldt, zal dat vast in de algemene voorwaarden staan. Een geschatte opbrengst van 45 tot 80 Euro zal vallen binnen de grens van 75 Euro. Maar als er niet op geboden wordt... Jammer.

Op de site van catawiki staat dat een reserve price mogelijk is. Echter kan dit alleen bij zaken met een hoge verwachtte opbrengst en na goedkeuring van een veilingmeester. Ik vermoed dat 75 euro hier niet onder valt. Men noemt echter geen bedrag.

Wel vreemd dat zowel de verkoper als de koper commissie moeten betalen. Zal blijkbaar wel mogen.

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2017 om 11:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dit item had gewoon NIET geveild mogen worden.
Wat een onzinnige opmerking.
Jij bent toch degene die het ter verkoop aangeboden hebt.
En dan kan de opbrengst hoger of lager dan de geschatte waarde zijn.
Dat is nu eenmaal de gok die je neemt.
De Voorwaarden wel doorgelezen?
Alleen bij duurdere stukken is er de mogelijkheid om in overleg een minimum opbrengstprijs vast te stellen.
Wordt die niet gehaald dan wordt er niet verkocht.

kv
door kvjapio - Aug 17, 2017 om 12:29
281 Antwoorden / Vragen

Dit is een herhalend onderwerp. De schattingen van de veilingmeesters lopen erg uiteen en komen vaak helemaal niet overeen met de werkelijke waarde. Ik heb zelf al vele zaken aangeboden met een veel hogere schatprijs dan 75 euro en die werden gewoon afgewezen. En aangenomen zaken gingen voor veel minder weg. Een reserve is pas mogelijk bij hun schatting van 200 euro of meer als opbrengst. Gisteren zag ik nog een item met een geschatte prijs van 150-350 euro 6 euro opbrengen - dus niet verkocht worden.

Uiteraard mag catawiki veilen wat ze willen. En uiteraard bent u zelf verantwoordelijk voor wat u aanbiedt en voor uw teleurstelling. De kracht van catawiki is de grote international belangstelling, de vertaling van de aanbiedingen in tientallen talen tm Chinees toe en dus de brede schare van kijkers en kopers. Maar de uiteindelijke opbrengst blijft altijd een kwestie van geluk hebben.

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2017 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

het item hoort een waarde te hebben van minimaal 75 Euro.
Wie zegt dat?

Je schrijft: Ik ben ervan uit gegaan, dat , als een item die minimale waarde niet heeft, dat het dan ook niet wordt geveild.

Dat is een foutieve veronderstelling.
Lees de Voorwaarden eens goed door!