je
door jeffreym Jan 25, 2016 om 12:11
Winkels & webshops

Concert ticket annuleren

Ik heb pas een ticket besteld via een website. Kort na de aankoop heb ik me bedacht en wil ik me ticket annuleren. In de voorwaarden van de website staat "De koper is niet gerechtigd om een definitieve bestelling te annuleren" . Het concert is pas in 2017 daarvoor heb ik me ticket nog niet ontvangen. Nattuurlijk heb ik de website gemaild en hun verwijzen naar de voorwaardes. Ik ben benieuwed of er toch een mogelijkheid is om toch me aankoop te annuleren?

13531 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2016 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt besteld en kunt niet annuleren. Daar staat toch geen woord Chinees bij?

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2016 om 12:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo hun verwezen naar de voorwaarden? Je hebt tickets besteld, dat is definitief!

tenormin
door tenormin - Jan 25, 2016 om 12:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat annuleren gaat 'um niet worden, helaas. Maar er zijn toch genoeg sites om, als je de tickets hebt ontvangen ze door te verkopen? De meeste kans om op verloren geld wat "terug te verdienen".

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 25, 2016 om 18:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom denken mensen niet van te voren na wat ze wel en niet willen. Onnodige belasting voor heel veel bedrijven die gewoon duidelijk zijn over hun procedures.
We gaan eerst impulsief iets doen en worden vervolgens boos op de tegenpartij........ Kansloos
Diewilik

aurora1
door aurora1 - Jan 25, 2016 om 22:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het antwoord is al gegeven.
Als u het kaartje nog niet ontvangen heeft dan heeft u vermoedelijk bij een doorverkoopadres gekocht en daarmee ook nog veel te veel betaald.

alfatrion
door alfatrion - Jan 26, 2016 om 01:09
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, een van de uitzondingen van het herroepingsrecht gaat hier op. De afspraak is namelijk dat je op een specifieke datum naar het concert toe gaat. Als je op een willekeurige dag had kunnen gaan dan was dit anders geweest.

door 1953 - Jan 26, 2016 om 02:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Impulsief handelen! Naïviteit ten top! Was u en tijde van de bestelling 'interim handelsonbekwaam' geweest?

Is hier sprake van toepassing van de Wet Koop of afstand; herroeping/annuleren van de bestelling?

marita567
door marita567 Jan 26, 2016 om 07:11
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@1953 ,  herroepingsrecht geld niet voor concertkaartjes , zie hier : recht van retour , ( klik op juridische informatie)  daarnaast zijn reizen en allerlei diensten met een datum (concertkaartjes, hotels etc.) uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Bron : www.webwinkelrecht.nl .

tenormin
door tenormin Jan 28, 2016 om 21:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, voor de verandering schrijft @1953 niets verkeerd hoor, marita567. Ze schrijft niet, nogmaals NIET, dat kaartjes WEL herroepingsrecht hebben. Integendeel: @1953 heeft het zelfs over een 'interim handelsonbekwaam' moment. Duidelijk genoeg.

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2016 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953 schrijft gewoon onzin. Interim handelsonbekwaam. Flauwekul.

door 1953 Feb 6, 2016 om 02:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zoals velen nog steeds moeite hebben met het tekstverklaren, het was in vragende zin geschreven, vandaar die ? aan het eind.

Marita567 kraamde de nodige onzin uit. En tijger1 begreep het sowieso het al niet.

marita567
door marita567 Feb 6, 2016 om 09:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@1953 , als uw weet wat herroepingsrecht betekent hoeft u er geen vraag van te maken , wederom bullshit van uw kant .
Gezien u een zogenaamde ambtenares bent vraag ik me af of uw wel handelsbekwaam bent .

koekeloer
door koekeloer - Jan 29, 2016 om 12:38
562 Antwoorden / 18 Vragen

nee.

crewmember
door crewmember - Jan 30, 2016 om 12:45
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de tickets via ticketmaster hebt gekocht dan kan je ze via Seatwave legaal weer doorverkopen.

jo
door jorisw - Feb 6, 2016 om 17:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je tickets zou kunnen annuleren zet je de poorten open voor (nog meer) fraude. Je bestelt tickets, download ze en vervolgens annuleer je ze. Je verkoopt de gedownloade tickets door voor de officiele prijs of zelfs lager (dan ben je meteen een Mr. Nice Guy omdat het lijkt alsof je niet profiteert van de vraag naar tickets) en je casht lekker. Koper staan vervolgens voor niets bij de venue met ongeldige tickets...