el
door elisabeth jong May 1, 2016 om 20:01
Winkels & webshops
Diner cadeau check

hallo .ik heb een diner cadeauw check gekregen ,die was onbeperkt geldig ,zijn we in deventer bij een restaurant gaan lunchen,bij restaurant samen ,hebben we eerst gevraagd of ze dinerchecks aan nemmen .ja werdt er gezegdt..maar toen we gingen betalen zeiden ze dat we niet met de check konde betalen ,want hij was niet van de v.v.v ..hadden zze eerder moeten vragen , dus het koste ons   53 euro wat we moesten betalen ..en in het reataurand werden we aangekeken of we een stelletje boefen waren ..gewoon belachelijk ,
wat vinden jullie hier van

4414 5 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - May 1, 2016 om 20:13
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De rekening voor 2 personen vind ik niet heel hoog. Maar je mag toch wel aannemen dat een restauranthouder het verschil tussen een dinercheque en een vvv bon kent.
Maar goed, dat cadeaukaartengedoe, ik snap niet dat mensen dat een ander voorschotelen als verjaardagscadeau. Geef gewoon geld met een leuke (zelfgemaakte) kaart, dan is iedereen happy.
Het heeft toch wel iets genants om met bonnen voor je eten te betalen, ook al is er echt geld voor betaald. (persoonlijke mening).

Stomtoevallig zie ik net op tv dat er inderdaad een vvv diner cheque bestaat. Had er nog nooit van gehoord. Dat bestaat dan zeker weer naast de dinercheques die er al zijn. Wat een flauwekul allemaal.

jo
door jorisw May 1, 2016 om 20:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

VVV Dinercheque is (naar eigen zeggen van de VVV) de nummer 1 op dat gebied. Als ze bij dat restaurant de andere bon niet zo vaak of nooit krijgen is de spraakverwarring niet zo vreemd. Het zal je misschien verbazen, maar in bedrijven werken gewone mensen met al hun vervelende eigenschappen zoals bijvoorbeeld dat ze niet alles weten en soms fouten maken.

zoekster1
door zoekster1 May 1, 2016 om 21:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben stomverbaasd! Ik dacht namelijk dat je iets had tegen gewone mensen met hun vervelende eigenschappen, die soms fouten maken en niet alles weten; zoals bijvoorbeeld dat ze aan een lening beginnen waar ze hun hele leven aan afbetalen, terwijl er in feite niets afbetaald wordt. Maar gelukkig kunnen die mensen op je begrip rekenen. Dat doet me deugd!

tenormin
door tenormin - May 1, 2016 om 20:14
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, moeilijk te beoordelen. Heeft u de cadeau cheque eerst laten zien? Of was het algemeen: "ja". Waarom ze u aankeken of jullie een stelletje boeven waren begrijp ik ook niet; u heeft toch gewoon betaald? Of eerst wat "herrie" gemaakt. Niet dat het er nu nog wat toe doet. Maar hij is onbeperkt geldig, schrijft u, dus volgende keer eerst maar goed communiceren met een restaurant voor u van een maaltijd gebruik gaat maken. Hoop dat het wel gesmaakt heeft.

Cookies
door Cookies - May 1, 2016 om 20:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Personeel was er blijkbaar vanuit gegaan dat je het over de VVV bon had. Kan gebeuren. Ach, nu heb je je bon nog voor een volgende keer.

Dat gedoe met kadobonnen enz. enz. begrijp ik nooit. Moeten mensen eens mee stoppen.

tenormin
door tenormin May 1, 2016 om 20:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Doe mij maar een tonnetje cash...

ha
door halex - May 1, 2016 om 20:57
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als u hebt gevraagd of een dinercheque geldig is en u had een diner-cadeaukaart bij u, dan hebt u zelf de verkeerde vraag gesteld. Zoals u het hierboven verwoord, heeft het restaurant uw vraag correct beantwoord, maar hebt u niet de juiste vraag gesteld.
Vergelijk het met de vraag of u cash kunt betalen en bij het afrekenen tovert u US dollars tevoorschijn. Dat is weliswaar cash, maar zullen ze waarschijnlijk niet accepteren.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 1, 2016 om 22:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Klinkt als een perfect excuus  om binnenkort nog eens uit te gaan eten
Vervelend voor vandaag maar een leuk uitje tegoed voor binnenkort.
Diewilik