Le
door Leen S. Jul 31, 2016 om 10:55
Winkels & webshops

Eye-wish misleidt klanten met aanbiedingen

Ik heb een RayBan zonnebril gekocht bij EyeWish, met "20% korting". Van 165 euro voor 132 euro. Als ik nu eens verder kijk zie ik dat de gemiddelde prijs voor deze bril zo rond de 130 euro ligt, met een uitschieter naar 116 euro. Ik vind de aanbieding van Eyewish dan ook echt misleidend. Op mijn vraag naar uitleg wordt gereageerd met; "wij concurreren niet met andere aanbieders. Ik hoop dat ik uw vraag correct beantwoord hebt". Ja, het antwoord zal  wel correct zijn. Kortom: opletten voor je ooit iets koopt bij Eyewish. Een aanbieding is geen aanbieding.

4537 10 Rapporteer

me
door mein33 - Jul 31, 2016 om 11:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@leen s.

En zo wordt maar weer aangetoond dat er voorafgaand aan een aankoop informatie moet worden ingewonnen of gezocht alvorens te laat tot de conclusie te komen dat een "aanbieding" of "korting" dat vaak helemaal niet blijken te zijn.
Goed dat u er hier melding van maakt.

hansje klein
door hansje klein Jul 31, 2016 om 12:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Totaal off-topic heb ik voor @Mein33 nog een tip over kant-en-klaar-maaltijden/natriumarm: AH
(geen idee hoe ik een oudere topic weer kan terugvinden, maar komt ook zelden voor).

me
door mein33 Jul 31, 2016 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hansje klein,

Bij toeval zie ik hier uw Tip. Bedankt daarvoor.
De vraag terugvinden:
1. in 'vraag en beantwoord' scrollen en klikken en scr...     enz. enz.
2. in 'zoek een vraag' "diepvriesmaaltijden" inklikken en de vraag komt direct.

Vr.gr.  mein33

hansje klein
door hansje klein Jul 31, 2016 om 18:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt. Eigen schuld, want ik heb met persoonlijke instellingen het design veranderd en daarbij gaan gegevens op de vlucht. Daar waar u naar verwijst zie ik niets, alleen een mooi egaal grijze achtergrond, geen tekst, geen kastjes, geen witte velden......mooi rustig. Eigen schuld dus, maar ik werd hier al eens naar toe gestuurd en was het vergeten. Ik heb AH zèlf nog niet geprobeert. Wèl Bofrost, Appetito en Eismann.......forget it! Lekker thuis staat op hetzelfde lijstje.

Cookies
door Cookies Jul 31, 2016 om 18:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een vraag of antwoord terug vinden, kan veel makkelijker, zeker als je de gebruiker weet: klik op de naam van de gebruiker en kijk bij de door hem gestelde vragen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 31, 2016 om 11:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Eerst kijken dan kopen.  U bent lekker gemaakt met 20% korting waarschijnlijk berekend vanaf de adviesprijs.
Diewilik

gerbera
door gerbera - Jul 31, 2016 om 11:14
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dat Eye-wish hun klanten misleidt is pertinent niet waar. Bij hen kost de bril € 165 en geven daar 20% korting op dus is het wel degelijk een aanbieding van hun en is dus niet misleidend zoals u schrijft. Dat dezelfde bril elders goedkoper is heeft Eye-wish geen boodschap aan. Er is niemand die u verplicht bij Eye-wish een bril te kopen en zou wat voorzichtiger zijn met de term "misleidend". Als u weet dat de bril elders goekoper is en deze dan toch bij Eye-wish koopt bent u diegene die zichzelf misleidt. En nee ik werk niet bij Eye-wish en heb ook geen aandelen van hun.

hansje klein
door hansje klein Jul 31, 2016 om 11:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De uitdrukkingen gebruikt door de topicstarter zijn inderdaad het enige misleidende hier.....

da
door datzoekikop - Jul 31, 2016 om 11:14
251 Antwoorden / Vragen

Alle "Aanbiedingen", hoe schreeuwerig en bombastisch aangekondigd, ga eerst eens even rondkijken, googelen of naar een paar andere winkels. Dit gebeurd niet alleen met Ey-wish, maar (als voorbeeld) ken ik ook een electronica keten met twee keer de m in de naam.

Een aanbieding is geen aanbieding.  Taalkundig ia alles een aanbieding, koop je artikel x voor die prijs? Oké. je gaat accoord met die "aanbieding". Er staat nergens in het begrip "aanbieding" dat het ook van 0 tot xx % goedkoper is als bij een ander.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2016 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van de andere antwoorden, is het altijd onverstandig om na een aankoop prijzen te gaan vergelijken, want als het ergens dan goedkoper is, voelt men zich zo dom en gaat dan over tot het beschuldigen van de verkoper.

hansje klein
door hansje klein Jul 31, 2016 om 12:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tijger1 is een pragmatische psycholoog/psychologe, die het gedrag van een ander beschuldigen en niet als eigen fout willen zien, projectie noemen. Ik betrek de volgende spreuk uitsluitend op de topicstarter......

"Alles wat ons ergert aan anderen,
leert ons iets over onszelf".

Carl Jung

Cookies
door Cookies Jul 31, 2016 om 18:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: heb jij niet iedere x kritiek op off-topic reacties?

da
door datzoekikop - Jul 31, 2016 om 11:47
251 Antwoorden / Vragen

Ik voel me ook misleid, heb ik net een volle tank benzine getankt, voor rond de € 1,40/1,50 per liter, blijk dat je in Kuweit € 0,21 betaald. En dan maar zeggen dat het een"aanbieding was in nl .........................

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2016 om 15:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bij de Shell was het misschien 6 cent duurder, mazzelaar.
Diewilik

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2016 om 12:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een aanbieding is geen aanbieding.
Niet juist; het was wél een aanbieding in DIE zaak (uitgaande van de adviesprijs).
Je moet ook niet achteraf, maar vóóraf prijzen vergelijken.
Dat voorkomt teleurstellingen en onterechte opmerkingen.

Cookies
door Cookies - Jul 31, 2016 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoals al gezegd, in hun winkel is het een aanbieding. Ze beweren toch niet dat zij de goedkoopste aanbieding van alle winkels hebben.

Vraag me iedere keer weer af, waarom mensen achteraf gaan kijken of het ergens anders goedkoper is. Totaal zinloos! Een verstandige koper doet dat vooraf.

hutch
door hutch - Jul 31, 2016 om 12:40
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Als ik nu eens verder kijk zie ik ........." Te laat......!!

En een (web)winkel mag reclame maken hoe zij dat zelf willen. Die 20% korting is dus klaarblijkelijk berekend over hun eigen prijzen.
Uiteraard is dit één grote 'voor-de-gek-houderij', maar daar bent u zelf bij.
Ditzelfde verhaal gaat bijv. ook op voor al die zogenaamde kortingen op benzineprijzen.

Cookies
door Cookies Jul 31, 2016 om 12:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees net dat je voor goedkope benzine het beste even naar Koeweit kunt rijden.;-))

hutch
door hutch Jul 31, 2016 om 13:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ben al onderweg...... ben zo terug met een volle tank..... :-)

gerbera
door gerbera Jul 31, 2016 om 13:28
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Neem voor mij ook ff 60 liter mee;-)

jo
door jorisw - Jul 31, 2016 om 17:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Eye-wish is geen prijsvechter dus hun reguliere prijzen vergelijken met die van prijsvechters is al onzin. Eye-wish heeft weer andere USP's die de prijsvechters niet hebben.

costnix
door costnix Jul 31, 2016 om 22:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is een USP?